Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
christo1 schreef op 27 september 2023 05:53 :
De EU wordt eindelijk wakker en trouwens al die wagens die in China geproduceerd worden is dan nog telkens met vervuilend staal gebeurd, de EU kan dus een dubbele slag slaan, vermijden dat via chinees gemaakte auto's vervuilend staal de EU binnenkomt en proberen via het onderzoek dezelfde tactiek toe te passen dat Chinese EV producenten op Europese bodem fabrieken neerpoten als ze hier willen verkopen, dan worden hier de jobs veiliggesteld, batterijen, staal en dergelijke komen dan van Europese gevestigde bedrijven.
Waarom zouden EU landen subsidies geven voor de aankoop van een EV wagen die in China geproduceerd is en hier in Europa dan jobs verdwijnen, België gaat volgend jaar 5000 euro subsidie geven voor aanschaf EV wagen tot 40.000 euro, ik denk dat de Volkswagen en andere hun modellen waar het kan naar die 40.000 grens brengen om in aanmerking te komen in België voor die subsidies.
Peking blijft gekant tegen mogelijke Europese strafheffingen voor de te ruime subsidies van elektrische auto's in China. Maar het antisubsidieonderzoek treft ook Tesla en Europese e-autofabrikanten in China.
Vervolg. Sinds Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen besliste de risico's met China te beperken, zijn de relaties met Peking behoorlijk gespannen. De aankondiging van Von der Leyen twee weken geleden dat Europa een antisubsidieonderzoek tegen Chinese elektrische auto’s opent, zag Peking als een regelrechte oorlogsverklaring. Tijdens een vierdaags bezoek aan Peking probeerde de Europese handelschef Valdis Dombrovskis de brokken te lijmen. China en de Europese Unie kunnen zich geen breuk veroorloven. Daarvoor zijn de economische banden te verstrengeld. Vicepremier He Lifeng en Dombrovskis beloofden een discussiemechanisme op te zetten bij exportcontroles, zodat de dialoog behouden blijft. China sloot onlangs een soortgelijk akkoord met de Verenigde Staten. He Lifeng toonde evenwel geen begrip voor de aangekondigde Europese antisubsidieonderzoeken voor elektrische auto's. Dombrovskis pareerde die frustratie met een verwijzing naar het exportverbod dat China eerder dit jaar instelde voor germanium en gallium, twee cruciale grondstoffen voor chips. Bovendien benadrukte Dombrovskis dat het Europese onderzoek is gebaseerd op feiten en dat het de regels van Europa en de Wereldhandelsorganisatie respecteert. De Let legde uit dat ook Europese landen subsidies geven voor de aankoop van een e-auto, maar dat die niet gelinkt zijn aan een bepaalde producent. Hij wees erop dat het aandeel elektrische auto's uit China in drie jaar 'exponentieel' is gegroeid, van minder dan 1 procent naar meer dan 8 procent. 'De mogelijke schade voor de Europese auto-industrie is groot. Er is genoeg bewijsmateriaal om de invoer van elektrische auto's uit China te rechtvaardigen.' De Chinese macht is ook merkbaar in het steeds grotere Europese handelstekort met de tweede grootste economie ter wereld. Vooral de Franse president Emmanuel Macron trekt mee de hardere lijn van de Europese Commissie. Duitse automerken zijn bang de dupe te worden van een heuse handelsoorlog met China. BMW, Mercedes-Benz en Volkswagen hebben een belangrijke productiepoot voor hun elektrische auto's in China. Maar zij zijn niet de enige merken die mogelijk door het Europese antisubsidieonderzoek worden geraakt. De Tesla-fabriek in Sjanghai was in de eerste zeven maanden van dit jaar goed voor de uitvoer van 93.700 e-auto's naar West-Europa, bijna de helft van de productie. De Chinese Tesla-fabriek was bovendien niet verplicht om zoals de Europese autobouwers BMW of Renault een joint venture met een Chinese partner aan te gaan. Strikt genomen liggen niet alleen Chinese merken in de Europese vuurlinie voor het vervaardigen van e-auto's, zegt Dombrovskis. Ook andere producenten komen in aanmerking voor een strafheffing als ze subsidies krijgen voor hun fabrieken. Ook de eigenaar van Volvo - het Chinese Geely - kan het voorwerp worden van een Europees antisubsidieonderzoek. Het dossier wakkert ook de EU-discussie over het toezicht op uitgaande Europese investeringen aan. Vandaag screent Europa alle investeringen die Chinese bedrijven op dit continent doen. Da vraag is of er geen gelijkaardige controle moet komen van Europese bedrijven die investeren in China. Mvg
Nu the way lithium prijzen zetten vandaag daling voort. Mvg
Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18 :
Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Potverdorie, we zijn juist van plan om volgend jaar de nieuwe EV Ford explorer aan te kopen, het gaat dan toch niet met een chinese batterij zijn zeker. Mvg.
Op de blog van De Tijd: 07:48 Nikkel op laagste peil in 14 maanden Nikkel breidt zijn daling uit tot het laagste niveauniveau in 14 maanden door de versterkende dollar en een stijgende aanvoer uit Indonesië en China. De prijzen voor het metaal, dat gebruikt wordt in roestvrij staal en in EV-batterijen, zijn dit jaar met 38 procent gedaald. Dat is het grootste verlies bij de belangrijkste metalen op de London Metal Exchange. De prijs bevindt zich in een neerwaartse spiraal vanwege de grote hoeveelheid leveringen uit nieuwe fabrieken in Indonesië en China.
christo1 schreef op 27 september 2023 08:30 :
[...]
Potverdorie, we zijn juist van plan om volgend jaar de nieuwe EV Ford explorer aan te kopen, het gaat dan toch niet met een chinese batterij zijn zeker.
Mvg.
Ik ben bang van wel. Je hebt het dan ook helemaal aan jezelf te danken met al die negatieve berichten. De vraag is zelfs Ford nog bereid is om je er een te verkopen... ;)
Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18 :
Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Zal denk te maken hebben wie volgend jaar de verkiezingen wint.
Lepre Chaun schreef op 27 september 2023 07:18 :
Ford zet de plannen voor een batterijfabriek voor elektrische auto's ter waarde van 3,5 miljard dollar in de ijskast.
Dit is een logisch gevolg van de voorziene overcapaciteit vanuit China. Ga dat bericht ook op Umicore-forum plaatsen. Zullen ze me ook in dank afnemen. Mensen steken liever hun kop in het zand.
Hopper58 schreef op 27 september 2023 08:44 :
Op de blog van De Tijd:
07:48
Nikkel op laagste peil in 14 maanden
Nikkel breidt zijn daling uit tot het laagste niveauniveau in 14 maanden door de versterkende dollar en een stijgende aanvoer uit Indonesië en China. De prijzen voor het metaal, dat gebruikt wordt in roestvrij staal en in EV-batterijen, zijn dit jaar met 38 procent gedaald. Dat is het grootste verlies bij de belangrijkste metalen op de London Metal Exchange. De prijs bevindt zich in een neerwaartse spiraal vanwege de grote hoeveelheid leveringen uit nieuwe fabrieken in Indonesië en China.
Klinkt heel dramatisch. Ik vind het jammer dat men een periode van 14 maanden heeft genomen en niet net nog wat maanden erbij tot 7 maart 2022. Het bericht had daarmee zoveel dramatischer kunnen zijn. Gemiste kans!
Zembla schreef op 27 september 2023 09:43 :
[...]
Klinkt heel dramatisch. Ik vind het jammer dat men een periode van 14 maanden heeft genomen en niet net nog wat maanden erbij tot 7 maart 2022. Het bericht had daarmee zoveel dramatischer kunnen zijn. Gemiste kans!
de nikkelprijs is nu ongeveer op het niveau van 14 maanden geleden, dus vrijwel onveranderd over die periode de daling van 38% is tov januari dit jaar (9 maanden), maar idd hadden ze voor een nog dramatischer effect 18 maanden moeten nemen „Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens en statistieken.”
het is wel ontzettend jammer dat de energietransitie naar schonere vormen vertraging oploopt, het is juist o zo nodig. Wat China betreft, de toevloed van electr. auto's afremmen lijkt me heel goed, maar anderzijds is het wel zo dat juist China een voorbeeld - ja voorbeeld - is wat electrische auto's betreft, voor de gehele wereld. Daar lopen ze enorm voor op ons, we hebben een inhaalslag te maken, maar die is er nog niet eens. We moeten hun voor dit aspect gewoon dankbaar zijn. Verder is het natuurlijk een linke dictatuur. Ford in de VS: hun produktiekosten gaan ook flink stijgen als daar de salarisverhogingen doorgaan, misschien is de directie nu van mening dat ze geen concurrerende auto's meer kunnen maken straks en dan kunnen ze die batterijen ook wel vergeten...
Probleem blijft ook dat een EV voor de gewone burger niet te betalen is. En je zal niet snel een 2de hands EV kopen.
Hier even alles verkocht...
Ruud132 schreef op 27 september 2023 10:42 :
Hier even alles verkocht...
nou,dan kun je nu weer negatieve berichten gaan zoeken en plaatsen succes !! iedereen hier zit op jou opjectieve mening te wachten natuurkijk mvg
christo1 schreef op 27 september 2023 06:03 :
Nu the way lithium prijzen zetten vandaag daling voort.
Mvg
Dat bedoel ik nou dat hoeft uw niet iedere dag mede te delen
boer schreef op 27 september 2023 11:50 :
[...]
Dat bedoel ik nou dat hoeft uw niet iedere dag mede te delen
Voor mij wel, ik heb callopties geschreven, en zal minstens dagelijks de ontwikkelingen blijven volgen.
Op mijn werk bij Volvo Cars vliegen de hybride en benzinewagens de deur uit en momenteel in mindere mate de EV modellen. Transitie naar volledig EV is nog niet voor direct. Ik blijf nog aan de zijlijn om lager in te stappen. Mvg
christo1 schreef op 27 september 2023 12:23 :
Op mijn werk bij Volvo Cars vliegen de hybride en benzinewagens de deur uit en momenteel in mindere mate de EV modellen.
Transitie naar volledig EV is nog niet voor direct.
Ik blijf nog aan de zijlijn om lager in te stappen.
Mvg
joh, en in juli vlogen de EV's dus als warme broodjes over de toonbank? je weet wel, toen je 100+ voorspelde
Bergonzi schreef op 27 september 2023 12:38 :
[...]
joh, en in juli vlogen de EV's dus als warme broodjes over de toonbank?
je weet wel, toen je 100+ voorspelde
Inderdaad, dat waren de early adapters, nu moeten de overheden allerlei subsidies bovenhalen om de gewone burger mee in de transitie te betrekken, maar dat zal niet zo vlot gaan als men eerder gedacht heeft. De 100 komt nog wel maar nu even niet. Mvg.
christo1 schreef op 27 september 2023 12:44 :
[...]
Inderdaad, dat waren de early adapters, nu moeten de overheden allerlei subsidies bovenhalen om de gewone burger mee in de transitie te betrekken, maar dat zal niet zo vlot gaan als men eerder gedacht heeft.
De 100 komt nog wel maar nu even niet.
Mvg.
wat kan er toch veel veranderen in een paar weken tijd.. gelukkig ben jij flexibel in je mening, die gaat gewoon hup 180 graden de andere kant op en gezien jouw veelvuldige aanwezigheid hier, ligt alles stil bij Volvo?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)