Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 19,190 6 jun 2024 17:35
  • -0,250 (-1,29%) Dagrange 19,050 - 19,520
  • 177.282 Gem. (3M) 207,5K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 696 697 698 699 700 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Mrs. Smith 26 september 2023 09:55
    quote:

    christo1 schreef op 26 september 2023 09:47:

    Benieuwd of we de kleine steun tussen 27,2 en 27,54 kunnen houden vandaag?

    Ik blijf nog steeds aan de zijlijn, nog een paar dagen en Q3 zit erop en dan zou de stilstand in Brazilië gedaan moeten zijn, hopelijk nog geen meer vertraging, AMG zou daar toch een persbericht moeten uitsturen al dan niet voltooid, niet dat het in het huidige klimaat iets voor de koers zou uitmaken, maar dan weten we tenminste dat dit project voltooid is en de ramp-up kan starten in Q4.

    Mvg.
    Communicatie is niet het sterkste punt van het management. Laten we hopen dat we niet weer verrast worden. Zou het zelf wel interessant vinden bijvoorbeeld hoe gaat het ook met de bouw in Bitterfeld enz Het hoeft ook weer niet teveel te zijn maar nu zijn ze in mijn ogen wel erg stil in vergelijking met veel soortgenoten.
  2. forum rang 5 christo1 26 september 2023 09:57
    Transitie loopt stroef.

    Ford is pausing work on a new, $3.5 billion electric vehicle battery plant in Michigan, even as the transition to electric vehicles has become a major sticking point in a United Auto Workers strike against automakers Ford, GM and Stellantis.

    No final decision has been made on whether the plant will, ultimately, become operational, said Ford spokesman T.R. Reid.


    If completed, the plant will be located on a 950-acre site in southern Michigan near the town of Marshall. Ford’s plans were to employ 2,500 people when the plant opened for production in 2026. Ford had had announced plans for the battery factory last February.

    “We’re pausing work and limiting spending on construction on the Marshall project until we’re confident about our ability to competitively operate the plant,” said Reid in an emailed statement. “There are a number of considerations.”

    Ford, along with General Motors and Stellantis, is currently facing a strike by the United Auto Workers. Reid would not say whether the UAW contract negotiations were among the considerations mentioned.

    In a statement posted to X (formerly Twitter), UAW President Shawn Fain called the decision “a shameful, barely-veiled threat by Ford to cut jobs.”

    “Closing 65 plants over the last 20 years wasn’t enough for the Big Three, now they want to threaten us with closing plants that aren’t even open yet,” he said in the statement. “We are simply asking for a just transition to electric vehicles and Ford is instead doubling down on their race to the bottom.”

    ADVERTISEMENT

    Because assembly of electric vehicles takes significantly less labor than building gasoline-powered vehicles, the union is concerned that the automakers’ plans to eventually shift to all-electric lineups will eventually mean more job losses and smaller paychecks. Job security, in fact, has become a major issue in negotiations.

    Some politicians have also attacked Ford’s reliance on “Chinese technology” in the factory, according to Reuters reports, although the factory was to be owned and operated by Ford alone.

    Plans called for the plant to operate as a wholly owned subsidiary of Ford Motor Co. but build batteries using “knowledge” and services from the Chinese company Contemporary Amperex Technology Co., or CATL. CATL, the world’s largest battery manufacturer, also supplies batteries to Tesla.

    Congress passed the $430 billion Inflation Reduction Act (IRA) legislation last year to restructure how EV tax credits are allotted. Under the law, consumers buying an electric vehicle will be eligible for tax credits of varying amounts, depending on whether the vehicle itself, as well as its batteries and battery components, were manufactured and whether the battery minerals were extracted in the United States.

    The battery plant was planned to operate in addition to plants in Kentucky and Tennessee that Ford announced in 2021. Ford is building those plants with SK Innovations, a company based in South Korea. Ford has said it plans to be able to produce 2 million electric vehicles globally by late 2026.
  3. forum rang 6 am1993 26 september 2023 11:12
    Stukje TA voor de liefhebbers:
    AMG stuit in de daggrafiek tegen de 27.90.Dat zijn toppen uit juni en augustus 2022. Dit kan een bodem betekenen. In de maandgrafiek ligt daar de SMA50. Vlak daaronder ligt de SMA100 op circa 26,70. Dat kunnen eveneens bodems vormen.
    Persoonlijk ga ik daar niet van uit, omdat de cijfers over het 3e kwartaal waarschijnlijk gaan tegenvallen en het marktsentiment is momenteel ook niet best. Naar mijn verwachting zullen de koersen/beurzen begin oktober weer iets opveren om daarna een nieuwe daling in te zetten. Van een bodem of stijging is momenteel zowel bij AMG als FT niets te zien. Kortom: Zolang de dalende trend niet daadwerkelijk omdraait is voorzichtigheid geboden. Ook omdat de intrinsieke waarde van AMG zo rond de € 16 ligt zit er nog wel wat ruimte naar beneden. Zit nog wel (met paar K en klein verlies uiteraard) in FT. Die verdient in het 3e kwartaal ook het zout in de pap niet, denk ik, en ik zou al verbaasd zijn, als ze geen verlies draaien, maar op termijn komt dat wel goed. Net als met AMG trouwens, maar dat vraagt m.i. een behoorlijk lange adem gelet op de ontwikkelingen m.b.t. EV, batterijen, prijzen, investeringen, e.d.
  4. forum rang 5 Fox WIld 26 september 2023 11:22
    AMG ligt er na de dagelijkse dip tussen 9 en 10 uur nu toch verrassend goed bij met slechts een verlies van 0,1% terwijl AEX en AMX zo'n 0,7% lager staan. Hopelijk wordt die 27,90 toch de bodem.

    Dat de Q3 cijfers gaan tegenvallen hoeft niet per se. Dat ze slecht zullen worden is wel duidelijk maar tegenvallen heeft met de verwachtingen te maken en die zijn inmiddels voor de Q3 cijfers toch wel minimaal. Ik verwacht voor Q3 een EBITDA rond 50-55 miljoen maar als dat uitkomt dan heb ik geen idee hoe de markt daarop zal reageren.

    Edit: inmiddels zelfs al een klein plusje op 28,25.
  5. forum rang 5 christo1 26 september 2023 12:10
    quote:

    Fox WIld schreef op 26 september 2023 11:22:

    AMG ligt er na de dagelijkse dip tussen 9 en 10 uur nu toch verrassend goed bij met slechts een verlies van 0,1% terwijl AEX en AMX zo'n 0,7% lager staan. Hopelijk wordt die 27,90 toch de bodem.

    Dat de Q3 cijfers gaan tegenvallen hoeft niet per se. Dat ze slecht zullen worden is wel duidelijk maar tegenvallen heeft met de verwachtingen te maken en die zijn inmiddels voor de Q3 cijfers toch wel minimaal. Ik verwacht voor Q3 een EBITDA rond 50-55 miljoen maar als dat uitkomt dan heb ik geen idee hoe de markt daarop zal reageren.

    Edit: inmiddels zelfs al een klein plusje op 28,25.
    Q3 2023 is een non-event voor de markt, het zullen de vooruitzichten voor de twee volgende kwartalen en de 2024 jaarprognoses zijn die de doorslag gaan geven.

    Q4 2023 ziet er ook niet al te best uit, aangezien zoals Calendar al aangaf zijn deze prijzen bijna gekend voor de LITHIUM business.

    Vaste kosten zijn ook gestegen zonder dat daar al omzet tegenover staat, lees personeelskosten, dus dat zal ook aan de nettowinst vreten op de korte termijn.

    Mvg.
  6. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 26 september 2023 13:57
    quote:

    HaBe schreef op 26 september 2023 09:17:

    Ik weet dat niemand een zinnig antwoord kan geven op mijn gedachte. Maar ik vraag mij af of het nu nog slim is om te verkopen. Ik denk van niet, maar iedere dag dalingen is wel slecht voor mijn gemoedstoestand.
    Het momentum is niet best. Vandaag nog even afwachten of het herstel bestendig is of, zoals gisteren, toch weer teniet wordt gedaan.

    Verlies nemen, vooral als je het (te) lang hebt laten lopen is nooit makkelijk. Ik geef dus ook zeker geen advies over wel of niet op SELL drukken.

    Wel: Beter is om bij aankoop al direct een exit strategie te hebben en je daar aan te houden. Dan kom je niet in de fase van de vertwijfeling terecht, zoals je die nu ervaart.

    Succes!
  7. forum rang 4 HaBe 26 september 2023 15:17
    quote:

    DeLa(s)Vega(s) schreef op 26 september 2023 13:57:

    [...] Het momentum is niet best. Vandaag nog even afwachten of het herstel bestendig is of, zoals gisteren, toch weer teniet wordt gedaan.

    Verlies nemen, vooral als je het (te) lang hebt laten lopen is nooit makkelijk. Ik geef dus ook zeker geen advies over wel of niet op SELL drukken.

    Wel: Beter is om bij aankoop al direct een exit strategie te hebben en je daar aan te houden. Dan kom je niet in de fase van de vertwijfeling terecht, zoals je die nu ervaart.

    Succes!
    Dank je, ik had zo rond Euro 33,- de helft verkocht en mijn gedacht daarbij was dat meestal als ik verkoop de koers weer oploopt. Maar niet dus en het daalde verder. Je hebt wel gelijk dat je in je achterhoofd een prijs moet bepalen wanneer je verkoopt. Maar soms gaat zo'n daling zo snel dat je verwacht dat dit overdreven is en herstelt. Dat was niet het geval bij AMG maar ook niet bij Adyen (heb ik niet). Met AMG sta ik nu wat rood onder de streep en denk nu niet meer te verkopen.
  8. forum rang 7 Just lucky 26 september 2023 15:27
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 september 2023 06:43:

    Verwacht wordt dat de mondiale lithiumproductie de komende jaren de vraag zal inhalen; prijzen zullen dalen.

    In zijn recente onderzoeksrapport zei het Australische ministerie van Industrie, Wetenschap, Energie en Hulpbronnen (DISER) dat de lithiumprijzen naar verwachting in 2023 hoog zullen blijven
    , voordat ze in 2024 en 2025 aanzienlijk zullen dalen,
    wanneer het lithiumaanbod zal inhalen. met vraag.

    www.kitco.com/news/2023-09-21/Global-...
    Die zitten er helemaal naast, dit jaar is geen sprake van hoge prijzen maar juist van bodemprijzen. De consensus is dat komende jaren de vraag het aanbod overstijgt.
  9. Niet Altijd 6 Gooien 26 september 2023 15:42
    quote:

    HaBe schreef op 26 september 2023 15:17:

    [...] Dank je, ik had zo rond Euro 33,- de helft verkocht en mijn gedacht daarbij was dat meestal als ik verkoop de koers weer oploopt. Maar niet dus en het daalde verder. Je hebt wel gelijk dat je in je achterhoofd een prijs moet bepalen wanneer je verkoopt. Maar soms gaat zo'n daling zo snel dat je verwacht dat dit overdreven is en herstelt. Dat was niet het geval bij AMG maar ook niet bij Adyen (heb ik niet). Met AMG sta ik nu wat rood onder de streep en denk nu niet meer te verkopen.
    Je zou ook kunnen beredeneren vanuit dividend rendement en historie en houdbaarheid.

    Wanneer AMG het huidige dividend kan behouden is het historisch gezien geen slechte aankoop met alle ups en downs van dien.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 26 september 2023 16:25
    quote:

    Just lucky schreef op 26 september 2023 15:27:

    [...]Die zitten er helemaal naast, dit jaar is geen sprake van hoge prijzen maar juist van bodemprijzen. De consensus is dat komende jaren de vraag het aanbod overstijgt.
    Ja maar hun melden dat de lithiumprijzen naar verwachting in 2023 hoog zullen blijven, voordat ze in 2024 en 2025 aanzienlijk zullen dalen.

    En dan heb ik toch meer vertrouwen in de Australische overheid dan Jou.
  11. forum rang 6 T. Edison 26 september 2023 17:25
    quote:

    christo1 schreef op 26 september 2023 11:19:

    Lithium carbonaat onder de 170.000 Yuan gesloten ----------- 169.500 Yuan, ik denk dat we deze week onder de 165.000 Yuan gaan.

    Er is nog steeds geen stabilisatie aan de gang.

    Mvg
    thnx!!
    Uiteindelijk komt er stabilisatie, hopelijk spoedig.
    Door de lage prijzen zal uiteindelijk een kaalslag onder de aanbieders ontstaan. Worden spannende en zeker ook interessante tijden
  12. forum rang 5 christo1 26 september 2023 17:38
    Concurrentie op jaardieptepunt, AMG niet g niet, er is nog ruimte naar beneden toe, ben benieuwd hoe de begrotingsgesprekken vorderen in de US, gaan we naar een korte shutdown of niet dat zal ook de markten beïnvloeden, ben ook benieuwd naar Tesla en chinese concurrenten hun verkoopsvolumes in China, is ook een indicatie hoe het er aan toe gaat in de grootste EV markt.

    Mvg
  13. forum rang 7 Just lucky 26 september 2023 17:43
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 september 2023 16:25:

    [...]

    Ja maar hun melden dat de lithiumprijzen naar verwachting in 2023 hoog zullen blijven, voordat ze in 2024 en 2025 aanzienlijk zullen dalen.

    En dan heb ik toch meer vertrouwen in de Australische overheid dan Jou.
    Ik luister liever naar experts ipv naar een ambtenaartje van de overheid.
  14. forum rang 7 Just lucky 26 september 2023 17:47
    quote:

    christo1 schreef op 26 september 2023 17:38:

    Concurrentie op jaardieptepunt, AMG niet g niet, er is nog ruimte naar beneden toe, ben benieuwd hoe de begrotingsgesprekken vorderen in de US, gaan we naar een korte shutdown of niet dat zal ook de markten beïnvloeden, ben ook benieuwd naar Tesla en chinese concurrenten hun verkoopsvolumes in China, is ook een indicatie hoe het er aan toe gaat in de grootste EV markt.

    Mvg
    Totaal niet relevant, toen concurrentie op topniveaus stonden, stond AMG op bodemniveaus. Zijn totaal niet te vergelijken.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 696 697 698 699 700 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links