Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 19,190 6 jun 2024 15:52
  • -0,250 (-1,29%) Dagrange 19,150 - 19,520
  • 87.300 Gem. (3M) 207,5K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 693 694 695 696 697 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BuyandholdT 25 september 2023 10:03
    quote:

    Thorgall schreef op 25 september 2023 09:45:

    De VS heeft honderden miljarden uitgetrokken voor de energietransitie en legt daarmee allerlei beperkingen op aan ondernemingen die niet in de VS produceren. Ieder groot machtsblok doet dus aan oneerlijke concurrentie.
    Goedkope zonnepanelen uit China hebben inderdaad ook gezorgd voor een snellere transitie. Dat kunstje mag China van mij met goedkope batterijen gaan herhalen. Prima ontwikkeling dit.
  2. forum rang 7 Thorgall 25 september 2023 10:10
    quote:

    Alaska schreef op 25 september 2023 09:48:

    Het was gisteravond volle bak aan de benzinepomp in Lommel..
    Mensen laten zich met goedkoop of duur lithium toch niet uit hun benzine auto jagen.
    Al kost benzine 40 cent extra, is op jaarbasis misschien €400 meer tanken.
    Ook een Chinese MG of BYD etc zijn meteen vanaf 40 mille.
    Wat een koopje....
    Een BYD Dolpin kost nog geen 30.000 euro. Gaat de subsidie van 3000 nog vanaf. Heb je een hele mooie middenklasser voor. De Europese maakindustrie ligt ondertussen niet voor niets op zijn gat. Kunnen niet op tegen de VS en China. Volkswagen aandelen koop je tegen dumpprijzen. De markt gelooft er niet meer in.
  3. forum rang 9 nine_inch_nerd 25 september 2023 10:17
    Update Toyota met hun 'super' batterij (rond 2026 productie)

    Next-generation Toyota electric-car batteries planned to double driving range

    The world's largest car maker by volume has published new details on the battery technology planned for future electric cars, which could help to boost driving range beyond 1200km.

    They are expected to debut on a new Lexus model in 2026, which is set to be previewed by a concept at the Tokyo motor show next month.


    www.drive.com.au/news/toyota-nextgen-...
  4. BEAR-BULL 25 september 2023 10:24
    quote:

    Thorgall schreef op 25 september 2023 10:10:

    [...]Een BYD Dolpin kost nog geen 30.000 euro. Gaat de subsidie van 3000 nog vanaf. Heb je een hele mooie middenklasser voor. De Europese maakindustrie ligt ondertussen niet voor niets op zijn gat. Kunnen niet op tegen de VS en China. Volkswagen aandelen koop je tegen dumpprijzen. De markt gelooft er niet meer in.
    Ik ben benieuwd naar de restwaarde van zo een auto van dat merk. BYD stadsbussen schijnen een abominabele kwaliteit te hebben
  5. forum rang 7 Thorgall 25 september 2023 10:28
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 25 september 2023 10:24:

    [...]

    Ik ben benieuwd naar de restwaarde van zo een auto van dat merk. BYD stadsbussen schijnen een abominabele kwaliteit te hebben
    Wie is er nu bezig met restwaarde als ie een auto koopt? Vrijwel niemand. Verder denk ik dat het wel los loopt, omdat de kwaliteit van BYD stukken beter is dan een Tesla bijvoorbeeld die ettelijke malen vaker met stukken naar de garage moet. Zo blijkt keer op keer in diverse autotesten. Toyota scoort al deccenialang als beste. Juist dat merk dat over een paar jaar ook nog eens met een superbatterij komt.
  6. BEAR-BULL 25 september 2023 10:49
    quote:

    Thorgall schreef op 25 september 2023 10:28:

    [...]Wie is er nu bezig met restwaarde als ie een auto koopt? Vrijwel niemand. Verder denk ik dat het wel los loopt, omdat de kwaliteit van BYD stukken beter is dan een Tesla bijvoorbeeld die ettelijke malen vaker met stukken naar de garage moet. Zo blijkt keer op keer in diverse autotesten. Toyota scoort al deccenialang als beste. Juist dat merk dat over een paar jaar ook nog eens met een superbatterij komt.
    Leasemaatschappijen zijn nogal bezig met de restwaarde van een auto, De Duitse merken hebben een stabiele resetwaarde en relatief lage onderhoudskosten bewezen, waardoor de leasetarieven laag zijn.
    Merendeel van de nieuw verkochte auto's wordt gekocht door leasemaatschappijen of autoverhuurbedrijven. De particulier doet nauwelijks mee.
  7. forum rang 7 Thorgall 25 september 2023 11:03
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 25 september 2023 10:49:

    [...]

    Leasemaatschappijen zijn nogal bezig met de restwaarde van een auto, De Duitse merken hebben een stabiele resetwaarde en relatief lage onderhoudskosten bewezen, waardoor de leasetarieven laag zijn.
    Merendeel van de nieuw verkochte auto's wordt gekocht door leasemaatschappijen of autoverhuurbedrijven. De particulier doet nauwelijks mee.
    Dat laatste is overdreven gesteld. De leasemarkt is rond de 60% van de totale markt in Nederland, en dan is Volkswagen inderdaad populair. Maar Nederland is de wereld niet. In de VS en China liggen de cijfers heel anders. Het aandeel van Volkswagen is daar ook snel dalende ten gunste van de Tesla's en Chinese merken.
  8. forum rang 7 Thorgall 25 september 2023 15:09
    Ik zou zeker niemand willen adviseren om blind bij te kopen puur om de GAK naar beneden te krijgen. Vooral niet in een bedrijf waarvan het management bekend staat als zijnde niet betrouwbaar. De GAK zegt tevens als getal zegt vrij weinig tot niets. Het zit in je hoofd, dat is alles.
  9. forum rang 7 Hopper58 25 september 2023 15:15
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 25 september 2023 10:49:

    [...]

    Leasemaatschappijen zijn nogal bezig met de restwaarde van een auto, De Duitse merken hebben een stabiele resetwaarde en relatief lage onderhoudskosten bewezen, waardoor de leasetarieven laag zijn.
    Merendeel van de nieuw verkochte auto's wordt gekocht door leasemaatschappijen of autoverhuurbedrijven. De particulier doet nauwelijks mee.
    Je opmerkingen over de Duitse automerken slaan vooral op het verleden. Op het vlak van verbrandingsmotoren was Duitsland koploper. Maar het schijnt dat iedereen electrische wagens kan bouwen en dus springt iedereen erop.
  10. forum rang 4 geldmaker 25 september 2023 15:51
    Links of rechtsom de overgang naar electrisch is niet te stoppen, alles nu down wat was aangekondigd maanden terug. Weet alleen dat er een fors herstel was aangekondigd middels Liesbeth van Dijk,bij Mens, die ik zelden op onwaarheden heb kunnen betrappen. Blijf zelf rustig zitten AMG ziet er vooralsnog goed uit. Je zal op dit shitnivo uitstappen en de zaak gaat keren , dan zitten we in een mum hoog in de 30 euro.
    Blijft onverlet dat de uitstappers ook zich wel roeren, iets waar we wel aan moeten wennen.
  11. Niet Altijd 6 Gooien 25 september 2023 15:59
    Juli 2023 gaf AMG onderstaande update:

    Given the global economic uncertainty and the slowdown in China, current spot prices across AMG’s critical materials portfolio are significantly below the prices we experienced when we announced our initial guidance for 2023 in November 2022. The price of lithium carbonate in November 2022, the date of our $400 million EBITDA guidance, has now almost halved and our other relevant portfolio prices are down an average of 25%.

    Therefore, we have changed our full year EBITDA guidance for 2023 from “exceeding $400 million in EBITDA” to “a range between $350 million to $380 million in EBITDA.” An EBITDA in this range represents the highest EBITDA in the history of AMG.


    November 2022 is punt 1 in de prijsgrafiek, inderdaad precies de piek.
    Juli 2023 is punt 2 in de prijsgrafiek.

    Ondertussen zitten we nu op hetzelfde lage prijspunt van april 2023, voordat ze de wijziging van de EBITDA communiceerde in juli.

    De vraag is hoe AMG de lage range van de wijziging ( “a range between $350 million to $380 million in EBITDA.) heeft bepaalt. Is dit op basis van het laagste punt in april met wat veiligheidsmarge, dan zitten we relatief safe, dit is hoe ik het zou schatting als AMG.

    Wat is jullie ervaring, is AMG conservatief qua EBITDA schattingen of communiceren ze niet en slaan ze de plank mis?
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 25 september 2023 16:02
    De Chinese lithiumprijzen dalen verder, waardoor andere markten naar beneden worden getrokken
    De Chinese lithiumprijzen bleven in de loop van de week tot en met donderdag 21 september dalen onder aanhoudende neerwaartse druk van de schaarse vraag op de spotmarkt en het bearish sentiment, evenals door de verzwakking van de Chinese futures.

    In Europa en de VS blijven de spotprijzen voor lithium in vrije val.

    www.fastmarkets.com/insights/chinas-l...
  13. forum rang 5 christo1 25 september 2023 16:13
    quote:

    Niet Altijd 6 Gooien schreef op 25 september 2023 15:59:

    Juli 2023 gaf AMG onderstaande update:

    Given the global economic uncertainty and the slowdown in China, current spot prices across AMG’s critical materials portfolio are significantly below the prices we experienced when we announced our initial guidance for 2023 in November 2022. The price of lithium carbonate in November 2022, the date of our $400 million EBITDA guidance, has now almost halved and our other relevant portfolio prices are down an average of 25%.

    Therefore, we have changed our full year EBITDA guidance for 2023 from “exceeding $400 million in EBITDA” to “a range between $350 million to $380 million in EBITDA.” An EBITDA in this range represents the highest EBITDA in the history of AMG.


    November 2022 is punt 1 in de prijsgrafiek, inderdaad precies de piek.
    Juli 2023 is punt 2 in de prijsgrafiek.

    Ondertussen zitten we nu op hetzelfde lage prijspunt van april 2023, voordat ze de wijziging van de EBITDA communiceerde in juli.

    De vraag is hoe AMG de lage range van de wijziging ( “a range between $350 million to $380 million in EBITDA.) heeft bepaalt. Is dit op basis van het laagste punt in april met wat veiligheidsmarge, dan zitten we relatief safe, dit is hoe ik het zou schatting als AMG.

    Wat is jullie ervaring, is AMG conservatief qua EBITDA schattingen of communiceren ze niet en slaan ze de plank mis?
    Belangrijk is ook naar 2024 te kijken, door de lage lithium prijzen is hun spodumene uitbreiding weggevaagd en de raffinaderij zal maar ten vroegste tweede jaarhelft gaan bijdragen, trouwens heeft AMG al aangekondigd dat hun spodumene uitbreiding vlekkeloos is verlopen?

    Mvg
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 693 694 695 696 697 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links