Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,500 2 mei 2024 09:11
  • +0,380 (+1,72%) Dagrange 22,200 - 22,540
  • 13.512 Gem. (3M) 237,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 691 692 693 694 695 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 christo1 23 september 2023 11:09
    quote:

    HaBe schreef op 23 september 2023 09:52:

    [...] Kan je nou niet eens 1 keer iets positiefs melden. Ik ben je berichten inmiddels spuugzat.
    Ja, AMG heeft goed en gelukkig gekozen voor hun bitterfield raffinaderij, die zal volgens mij op termijn meer bijdragen aan de winst dan hun spodumene ontginning, er zullen veel aanbieders zijn van lithium carbonaat die dan moet verwerkt worden naar battery grade lithium hydroxide en daar zit AMG goed gepositioneerd met hun uitbreiding naar 5 modules, maar daar zijn we nog niet op dat punt.

    Mijn conclusie:

    Ontginning van lithium zal meer en meer standaard worden maar de verwerking naar hydroxide zal hoge toegevoegde waarde brengen.

    Maar nu moet AMG nog door een dal.

    Mvg.
  2. forum rang 4 HaBe 23 september 2023 11:11
    quote:

    christo1 schreef op 23 september 2023 11:09:

    [...]

    Ja, AMG heeft goed en gelukkig gekozen voor hun bitterfield raffinaderij, die zal volgens mij op termijn meer bijdragen aan de winst dan hun spodumene ontginning, er zullen veel aanbieders zijn van lithium carbonaat die dan moet verwerkt worden naar battery grade lithium hydroxide en daar zit AMG goed gepositioneerd met hun uitbreiding naar 5 modules, maar daar zijn we nog niet op dat punt.

    Mijn conclusie:

    Ontginning van lithium zal meer en meer standaard worden maar de verwerking naar hydroxide zal hoge toegevoegde waarde brengen.

    Maar nu moet AMG nog door een dal.

    Mvg.
    Dank je wel.
  3. Zembla 23 september 2023 11:15
    quote:

    christo1 schreef op 23 september 2023 09:31:

    Voor de toekomst is dit minder goed nieuws voor AMG zijn spodumene business, lees op termijn lagere prijzen.

    blablabla......

    Heel erg veel lithium

    blablabla.....

    En daar is nu juist een meevallertje! Er is namelijk wat lithium gevonden in een vulkaan op de grens van Nevada en Oregon, twee staten van de Verenigde Staten van Amerika. In deze vulkaan zit naar schatting voor zo’n 20 tot 40 miljoen ton lithium in. Deze krater vormde zich zon 16 miljoen jaar geleden. Daarmee is de vulkaan aanzienlijk jonger dan alle dinosauriërs. Het is dus niet dat we aardse reserves in bijzondere materialen verspillen (ahum).

    Kan de dynamiek veranderen
    De hoeveelheid is echter dermate veel, dat het laatste er (zeer) zeker nog niet over gezegd is. Volgens Anouk Borst, geoloog aan de KU Leuven, dat het de dynamiek kan veranderen op het gebied van prijs, aanbod en zelfs geopolitiek.

    Kortom, alle problemen zijn straks dus de wereld uit. Iedereen kan betaalbaar elektrisch autorijden, roken vinden we vies en we doen de gordel altijd om. Gelukkig mag je zelf nog vuurwerk afsteken als je onverstandige keuzes wil maken.

    Mvg
    Je bent een bronvermelding vergeten zie ik. (dit is de bron van dit flut artikel: www.autoblog.nl/nieuws/enorme-nieuwe-... )

    Uit dit hele verhaal (vooral de conclusie) blijkt dat de schrijvers ervan en jijzelf er echt niet veel van begrijpen.

    Dit is waarom:

    Je hoeft geen geoloog te zijn om te weten dat de gehele aardbol vol zit met lithium.
    - Een enorme hoeveelheid Lithium heeft geen geopolitieke gevolgen, omdat het overal wel te vinden is en niet schaars is.
    - Een enorme hoeveelheid Lithium moet eerst nog wel gewonnen worden (o.a. vergunningen, kosten (leningen), bouwen, exploitatie)
    - Een enorme hoeveelheid Lithium wat nog in de grond zit heeft geen direct effect op de prijs van Lithium.
    - Een enorme hoeveelheid Lithium maakt elektrisch rijden niet betaalbaar.
    - Gratis Lithium maakt elektrisch rijden niet betaalbaar.

    Voor de toekomst van AMG is jouw verhaal dus allemaal geen nieuws.

    De totale kosten van een accupakket (minder dan 11% over heel 2021 volgens AMG op pag. 7 De lithiumprijs was toen bijna het dubbele van wat het nu is).

    amg-nv.com/wp-content/uploads/2022-01...

    In onderstaande bron (uit 2019) kost een 64kWh accu van een Kia-e-Niro waarschijnlijk 12.800 dollar waarvan 1.000 dollar aan lithium.

    thedeepdive.ca/lithium-ion-battery-ce...

    En hier nog een bron waar te zien is dat de totale kosten dalend zijn, maar dat het aandeel kathode materialen bijdragend aan de kosten groter is geworden (marginaal effect). Lithium draagt slechts voor een klein deel bij aan de kosten van de kathode.

    www.iea.org/data-and-statistics/chart...

    Nu de lithiumprijs gedaald is zie ik niet dat de prijs van de auto ook mee daalt. Blijkbaar is het dus allemaal in de marge.

    Lithium batterij pakketen zullen goedkoper worden door verdere innovatie in de productie en innovatie om de duurste kathode materialen weg te kunnen laten. Solid state gaat veel betekenen en de ontwikkelingen gaan snel. AMG staat daarvoor prima voorgesorteerd.
  4. get.shorty 23 september 2023 11:58
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 23 september 2023 09:56:

    Ik vraag me af wat "die indianen" hier mee te maken hebben, trouwens. Net of zij de bepalers zijn in het geheel van de transitie.
    Kan effe niet, he. Allemaal een beetje 'kort door de bocht' en kortzichtig.
    Duwen op de 'niet oké' knop kwam even op.
    als dit gebied werkelijk eigendom is van de native americans,en zei zeggen nee,dan kan de wereld op zijn kop gaan staan,maar dan word er niks ontgonnen

    natuurlijk mvg
  5. forum rang 8 aextracker 23 september 2023 15:37
    quote:

    Calendar schreef op 22 september 2023 21:09:

    [...]

    Verkeerde draadje?
    Nee hoor , eerder een uitleg dat de overheid middels looninflatie in zorg en onderwijs hard meewerkt om de inflatie hoog te houden als grotoste werkgever end aarmee de neiging tot verdere rente verhoging zelf beinvloedt\reguleert, t.g.v. welke de investerings leenbehoefte in bedrijfsleven afneemt, dus de winstgroei\potentie van bedrijven als AMG onder druk komt.

    O.b.v. de enorme inflatiegolf worden duurzame luxe goederen zoals auto's steeds duurder en lastiger bereikbaar voor de "massa is kassa generatie. Koers van AMG verwacht ik dat mogelijk de oude steunzone rond euro 24 kan raken.

    Die tijd gun ik het nog wel..........wsl. oktober-apr '24 nog wel 1 a 2 renteverhogingen............ enw at als de inflatie dan alsnog niet naar 2% daalt............... ?
  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 23 september 2023 17:49
    Och, ieder nadeel heeft ook zijn voordeel!

    Martien Visser:
    “Lithiumcarbonaat kost nog 'slechts' €20/kg. Per kWh accu is circa 1 kg Li2CO3 nodig. Voor een 50 kWh accu scheelt dit dan wel €1000-€2000 (ex BTW).
    De onverwachte (?) prijsdaling wordt geweten aan de relatief lage vraag naar Lithium.”

    cnevpost.com/2023/09/08/lithium-price...
  7. forum rang 6 T. Edison 23 september 2023 17:53
    quote:

    boer schreef op 23 september 2023 17:28:

    zal AMG noch weer naar 49 gaan
    Ja, daar ben ik van overtuigd.
    In geval van een overname bod ( al verwacht ik dat totaal niet omdat door de diversifiëring AMG niet snel interessant is voor anderen).
    AMG moet het dus zelf doen.
    De reden van de stijging naar de € 49,00 was de hoge lithiumprijs waardoor de winstgevendheid "makkelijk" was.
    Dat zie ik op korte termijn niet weer gebeuren. Later, onder druk van de transitie dwang en als de rest van de wereld ook gaat draaien, wordt er zoveel verbruikt dat er te korten ontstaan aan verwerkt lithium. Door het hele lithiumproces zelf in de hand te nemen profiteert AMG straks enorm hiervan.
    Ondertussen gaat AMG vruchten plukken aan de groei in productie waar ze tijden geleden al op hadden ingezet, mat uitbreiding Brazilië van 90 naar 130 duizend ton en OHIO 2 als voorbeeld.
    Met deze strategie gaat AMG wel weer naar de €49,00
    Maar de kanttekening is dat dit nog even duurt.
    Door het stilleggen Brazilië voor de uitbreiding zal de productie lager zijn en de huidige prijzen van de grondstoffen zullen huidige en komende kwartalen geen hoogvliegers zijn.
    Omdat beleggers vooruitkijken verwacht ik dat de koers wel voorzichtig weer hoger gaat
  8. forum rang 8 aextracker 23 september 2023 18:48
    quote:

    T. Edison schreef op 23 september 2023 17:53:

    [...]Ja, daar ben ik van overtuigd.
    In geval van een overname bod ( al verwacht ik dat totaal niet omdat door de diversifiëring AMG niet snel interessant is voor anderen).
    AMG moet het dus zelf doen.
    De reden van de stijging naar de € 49,00 was de hoge lithiumprijs waardoor de winstgevendheid "makkelijk" was.
    Dat zie ik op korte termijn niet weer gebeuren. Later, onder druk van de transitie dwang en als de rest van de wereld ook gaat draaien, wordt er zoveel verbruikt dat er te korten ontstaan aan verwerkt lithium. Door het hele lithiumproces zelf in de hand te nemen profiteert AMG straks enorm hiervan.
    Ondertussen gaat AMG vruchten plukken aan de groei in productie waar ze tijden geleden al op hadden ingezet, mat uitbreiding Brazilië van 90 naar 130 duizend ton en OHIO 2 als voorbeeld.
    Met deze strategie gaat AMG wel weer naar de €49,00
    Maar de kanttekening is dat dit nog even duurt.
    Door het stilleggen Brazilië voor de uitbreiding zal de productie lager zijn en de huidige prijzen van de grondstoffen zullen huidige en komende kwartalen geen hoogvliegers zijn.
    Omdat beleggers vooruitkijken verwacht ik dat de koers wel voorzichtig weer hoger gaat
    Thx Edison.

    Time will tell !
    Persoonlijk wacht ik liever eerst de euro 27,- test af.
  9. forum rang 5 Lekker Truitje 23 september 2023 19:25
    quote:

    christo1 schreef op 23 september 2023 11:09:

    [...]
    Ja, AMG heeft goed en gelukkig gekozen voor hun bitterfield raffinaderij, die zal volgens mij op termijn meer bijdragen aan de winst dan hun spodumene ontginning, er zullen veel aanbieders zijn van lithium carbonaat die dan moet verwerkt worden naar battery grade lithium hydroxide en daar zit AMG goed gepositioneerd met hun uitbreiding naar 5 modules, maar daar zijn we nog niet op dat punt.
    Mijn conclusie: Ontginning van lithium zal meer en meer standaard worden maar de verwerking naar hydroxide zal hoge toegevoegde waarde brengen. Maar nu moet AMG nog door een dal.
    Battery grade lith. hydroxide is mooi, maar kan je niet in je auto stoppen, daar heb je een battery (accu) voor nodig. Wordt de produktie van die accu's straks niet de "bottleneck" ?
    Ik heb zelf ook wat aandelen van Freyr gekocht, nog verliesmakend. Dit om ze in de gaatjes te houden, het is geen beleggingsadvies....
  10. forum rang 9 nine_inch_nerd 24 september 2023 10:21
    Technisch analist via Twitter...
    Ter info.

    Grotere plaatje ziet er niet goed uit! Maandcycle wijst nog naar beneden, suggererend dat de bodem nog moet komen. Weekcycle "bevestigt" dat: ondanks een upknikje geen verbetering, weekbodem moet ook nog gezet worden. Op dag verbetert RSI, maar oversold. Nog 1x lager!
  11. forum rang 9 nine_inch_nerd 24 september 2023 10:35
    Uit het DSM Firmenich AG-draadje. ;)

    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 22 september 2023 09:46:

    ....

    NB: alle gekheid op een stokje en ik val regelmatig in herhaling.
    Een advies geeft een sentiment weer. Meerdere adviezen ook en tevens een totaalbeeld. Het is iets om mee te nemen in je eigen totale beleggersbesluit. Samen met technische analyses, macro-economische items, politieke issues overall en de resultaten van het bedrijf zelf...
    Alleen afgaan op een koersdoel is 'onzin'.
    Die onzin geldt ook voor alleen kijken naar technische analyses.
  12. forum rang 7 Just lucky 24 september 2023 10:54
    quote:

    T. Edison schreef op 23 september 2023 17:53:

    [...]Ja, daar ben ik van overtuigd.
    In geval van een overname bod ( al verwacht ik dat totaal niet omdat door de diversifiëring AMG niet snel interessant is voor anderen).
    AMG moet het dus zelf doen.
    De reden van de stijging naar de € 49,00 was de hoge lithiumprijs waardoor de winstgevendheid "makkelijk" was.
    Dat zie ik op korte termijn niet weer gebeuren. Later, onder druk van de transitie dwang en als de rest van de wereld ook gaat draaien, wordt er zoveel verbruikt dat er te korten ontstaan aan verwerkt lithium. Door het hele lithiumproces zelf in de hand te nemen profiteert AMG straks enorm hiervan.
    Ondertussen gaat AMG vruchten plukken aan de groei in productie waar ze tijden geleden al op hadden ingezet, mat uitbreiding Brazilië van 90 naar 130 duizend ton en OHIO 2 als voorbeeld.
    Met deze strategie gaat AMG wel weer naar de €49,00
    Maar de kanttekening is dat dit nog even duurt.
    Door het stilleggen Brazilië voor de uitbreiding zal de productie lager zijn en de huidige prijzen van de grondstoffen zullen huidige en komende kwartalen geen hoogvliegers zijn.
    Omdat beleggers vooruitkijken verwacht ik dat de koers wel voorzichtig weer hoger gaat
    Dat is onzin, toen de lithiumprijs in nov 2022 de absolute top bereikte (ruim 3x zo hoog als nu), stond AMG op een dieptepunt van 23.
  13. forum rang 6 T. Edison 24 september 2023 11:07
    quote:

    Just lucky schreef op 24 september 2023 10:54:

    [...]Dat is onzin, toen de lithiumprijs in nov 2022 de absolute top bereikte (ruim 3x zo hoog als nu), stond AMG op een dieptepunt van 23.
    Weet ik, maar vanwaar is de winst anders mooi gestegen en worden de prijzen van de lithium producten mede aangedragen als reden voor het terugschroeven van de omzetverwachtingen?
    De correlatie tussen de lithiumprijzen en de koers is mijn inziens geen onzin, mogelijk onlogisch, maar geen onzin.

    Waarom de aandelenwaardering lager stond bij de veel hogere Lithiumprijs durf ik geen hard antwoord op te geven. Aandeelhouders zijn soms ondoorgrondelijk en terughoudend. Kijk ik ook liever vooruit omdat daar de kansen en risico's liggen. Het verleden geeft wel inzicht dat logica niet altijd direct, soms wat later, doorwerken in de koersen.
    Dat bij hoger productprijzen meer omzet wordt gedraaid bij gelijke productie is vrij logisch en dat bij hogere omzetten ook hogere winsten passen is ook niet verassend.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 691 692 693 694 695 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links