Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
tmaster schreef op 18 september 2023 17:36 :
Het lijkt echt wel of niemand meer in het bedrijf gelooft. Ik ben denk ik de enige nog samen met de directeur van Ebusco en haar medewerkers...
Ja afgelopen half jaar was bagger door tal van redenen, maar feit blijft dat ze een steengoed product hebben waarbij ze nog steeds orders voor binnen krijgen. Ik geloof nog steeds in een mooie toekomst. We moeten alleen even door de zure appel heen. En wellicht ook nog een emissie.. Tja het is niet anders.
Mooi product is leuk maar je moet ook de mensen en onderdelen hebben. Voorlopig gewoon afblijven
The plant has been reailised in Rouen. Just waiting for employees. What will be next? Going up of going pennystock?
Dit is de reden waarom je jouw Ebusco aandelen moet vasthouden voor minstens een halfjaar.... Oprichting van de elektrische busmaatschappij Ebusco in Cléon: “Ons contract wordt een contract van onbepaalde duur” 28 juli 2022 van Remi Tradin Terwijl het elektrische busbedrijf Ebusco onlangs zijn aanstaande vestiging op de Renault Cléon-site aankondigde, verzekert de Franse algemeen directeur dat de 350 te vervullen vacatures permanent zullen zijn. France 3 Normandie kondigde op 22 juli de oprichting aan van het elektrische busbedrijf Ebusco op de Renault-site, in Cléon, in Seine-Maritime. Dit Nederlandse bedrijf, dat 100% elektrische bussen ontwerpt, produceert en distribueert, zal daarom zijn Franse hoofdkantoor en zijn productie- en assemblage-eenheid in Normandië vestigen. “Het gebouw wordt rond april/mei 2023 aan ons opgeleverd. En de opening van de fabriek staat gepland op 1 januari 2024. Uiteindelijk zal er zo’n 350 mensen werken en 500 voertuigen per jaar worden geproduceerd”, vertelt hij. Jean-François Chiron, algemeen directeur van Ebusco Frankrijk. “Onze contracten zullen vaste contracten zijn”, verzekert hij. “Tegen welk salaris precies? Willen ze het minimumloon als ze in Cléon inhuren? » Vraag het aan Pascal Le Manach, vakbondsvertegenwoordiger CGT en medewerker van Renault Cléon. De vakbondsman specificeert ook dat “er bij Renault Cléon altijd minstens 500 uitzendkrachten zijn”. Banen waarvan hij vindt dat ze banen moeten zijn. Thomas Denis, directeur van de Renault Cléon-fabriek, garandeert van zijn kant dat er “niemand zal worden opgehaald uit het Renault-personeel bij Ebusco”. Nicolas Mayer-Rossignol, de burgemeester van Rouen en president van de metropool Rouen, Normandië, zei dinsdag 26 juli opnieuw tevreden te zijn met deze locatie tijdens de presentatie van het elektrificatieproject voor het busremise “2 Rivières”. “Het is geweldig omdat het zowel ecologie is: we gaan koolstofvrij maken, we gaan minder CO2 produceren. En tegelijkertijd gaat het om de economie, de werkgelegenheid en de aantrekkelijkheid van ons grondgebied”, verheugde hij zich. Over de randvoorwaarden om bij Ebusco te kunnen werken, specificeert de CEO dat “managers in Nederland zullen worden opgeleid. En vanaf het moment dat we een pand beschikbaar hebben, gaan we mensen inhuren om hen in Rouen op te leiden. Het is belangrijk dat het voltallige directiecomité Engels spreekt, maar het operationeel personeel hoeft niet per se tweetalig te zijn. Het Nederlandse bedrijf koos voor de installatie de site van Renault Cléon omdat “de site in Normandië aan bijna alle criteria voldeed”, vat Jean-François Chiron samen. Bovendien maakt Renault “een belangrijke transitie om de Franse referentiefabriek voor elektromotoren te worden. We zitten in elektrische mobiliteit, dus het was logisch”, benadrukt hij. Thomas Denis, directeur van de Renault Cléon-fabriek, 27 juli 2022. • CategorieënNieuws Etikettencleon , ebusco , elektrisch , renault , site Ter herinnering: Professionals of particulieren, als u een motorvoertuig bezit, bent u wettelijk verplicht een autoverzekering af te sluiten. © 2014-2022 Site en blog van liefhebbers van auto's en stadsvervoer. Doe met ons mee.
tmaster schreef op 18 september 2023 17:36 :
Het lijkt echt wel of niemand meer in het bedrijf gelooft. Ik ben denk ik de enige nog samen met de directeur van Ebusco en haar medewerkers...
Ja afgelopen half jaar was bagger door tal van redenen, maar feit blijft dat ze een steengoed product hebben waarbij ze nog steeds orders voor binnen krijgen. Ik geloof nog steeds in een mooie toekomst. We moeten alleen even door de zure appel heen. En wellicht ook nog een emissie.. Tja het is niet anders.
Misschien heb je wel gelijk. Ik vraag me alleen wel af tegen welke koers de emissie in de markt gezet wordt. Hoe groot zal de korting zijn en zal dit geen forse druk op de koers zijn? Lijkt me dan ook niet handig om het aandeel nu te kopen. Als je in het bedrijf gelooft , dan kun je beter even de emissie afwachten. (ik heb geen aandelen Ebusco maar volgt het draadje met belangstelling)
Ebusco, de Nederlandse fabrikant van elektrische bussen, is van plan zijn investeringen op de Renault Cléon-site te verdubbelen De Nederlandse fabrikant van elektrische bussen Ebusco bevestigt haar vestiging op de Renault Cléon-site, nabij Rouen in Seine-Maritime. Hij zou zelfs 20 miljoen euro kunnen investeren en niet langer 10 miljoen zoals aangekondigd in juli 2022. Ebusco, de Nederlandse fabrikant van elektrische bussen, bevestigt haar vestiging op de Renault Cléon-site in Seine-Maritime om elektrische bussen te bouwen voor de Franse markt. De intentieverklaring die hij in juli 2022 met Renault tekende voor de huur van 21.000 m² binnen het fabriekspand werd omgezet in een huurcontract. Tegelijkertijd heeft Ebusco zijn oorspronkelijke project herzien en zou het 20 miljoen euro kunnen investeren en niet langer 10 zoals aangekondigd in juli 2022 . Naast de voertuigassemblage zal de locatie – die tevens het hoofdkantoor van Ebusco France zal worden – onderdelen van composietmateriaal produceren met machines die koolstof weven. Het doel is om “ hier de koolstofonderdelen te vervaardigen voor de rondhouten die het raamwerk van onze voertuigen vormen ”, zegt Jean-François Chiron, algemeen directeur Frankrijk van Ebusco. “ We willen onze toeleveringsketen veiligstellen, meer flexibiliteit hebben en een autonome fabriek in Cléon hebben ”, voegt de manager toe, die ook op zoek is naar partners voor chassisproductie en lakdiensten. De fabrikant is van plan om in september 2023 in zijn muren te staan ??na de oplevering van het gebouw door Renault dat, midden in een transformatie richting de elektromotor , ongebruikte gebouwen wegdoet. Jean-François Chiron beschrijft de belangrijkste fasen van het project. “ In januari 2024 beginnen we met de productie. De fabriek zal twee jaar lang draaien. Het zal op kruissnelheid 500 voertuigen per jaar produceren .” De industrieel, die tegen eind 2025 350 werknemers in dienst wil hebben, profiteert van financiële overheidssteun. De regio Normandië ondersteunt de oprichting ervan met een subsidie ??van 1,2 miljoen euro en de metropool Rouen draagt ??900.000 euro bij, waarvan 276.000 euro steun voor bedrijfsvastgoed. Sinds de oprichting in Frankrijk is Ebusco van plan de markt voor de elektrificatie van bussen in Frankrijk te betreden. De metropool Rouen heeft al een bestelling geplaatst voor 80 gelede elektrische bussen. Op 4 juni 2023 zijn vier exemplaren opgeleverd in het Nederlandse Deurne, hoofdkantoor van Ebusco (111 miljoen euro omzet in 2022). De overige 76 zullen in batches worden geleverd in de periode 2025-2026. Ebusco hoopt gemeenschappen en publieke kopers te overtuigen met het gewicht van zijn voertuigen. “ We hebben de lichtste voertuigen op de markt ontwikkeld ”, verzekert Jean-François Chiron. “ Onze bus van 12 meter weegt 9,5 ton vergeleken met gemiddeld 13,5 ton/14 ton voor andere producten op de markt ”.
De industriële regio Rouen heeft al veel geïnvesteerd in de nieuwe productiefaciliteit van Ebusco en zal deze dan ook niet zomaar laten zakken. Nogmaals dit is een regio met veel technische kennis op het gebied van elektrische voertuigen dus genoeg personeel vinden lijkt me redelijk kansrijk. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat Ebusco een goede start zal maken in Rouen en dat de productie begin 2024 aardig op gang zal komen.
PS artikel is vertaald met online vertaling vandaar de soms rare woordkeuze. Maar goed de algemene boodschap is duidelijk!
Ruval schreef op 25 augustus 2023 17:39 :
[...]
Voor het geval je jezelf teveel op de borst gaat kloppen: de meeste aandelen staan 10% (of in sommige gevallen nog veel meer) lager. De daling is echt niet Ebusco specifiek.
Uiteraard is het ook niet zo dat Ebusco zich positief heeft onderscheiden, anders zou koers niet mee dobberen met de negatieve trend
En bedankt dat je nog even in je glazen bol hebt gekeken voor de voorspelling -/- 20% ultimo 2023. Met deze feiten kunnen we echt iets. AB!
Beste Ruval. Je verlies is ondertussen een meervoud van die 10% geworden. Daar hoef ik mij niet voor op de borst te kloppen maar jij jezelf misschien wel voor de kop slaan dat je niet bent uitgestapt
Lor3032 schreef op 18 september 2023 19:30 :
[...]
Beste Ruval. Je verlies is ondertussen een meervoud van die 10% geworden. Daar hoef ik mij niet voor op de borst te kloppen maar jij jezelf misschien wel voor de kop slaan dat je niet bent uitgestapt
Sneu dat je anderen een verlies toewenst, dat zal je vast een fijn gevoel geven. Ik zie dat je hiervoor speciaal bent terug gekomen op dit forum na drie weken zonder posten. Maar helaas voor jou ben ik er al 2 weken uit.
Ze hebben in Venray totaal 7 vacatures openstaan. Die gaan denk ik snel opgevuld worden omdat er helaas veel mensen uitvliegen bij Nedcar.
In Haarlem hebben ze maar 1 vacature openstaan.
Jan de Man schreef op 18 september 2023 12:43 :
[...]
Ik ken een paar werknemers Ebusco die raden mij sterk af aandelen Ebusco te kopen.
Iemand uit mijn dorp werkt er en raad het oom ten zeerste af heeft die mij in vertrouwen gezegd. Het gaat helemaal niet goed momenteel en er zijn groter partijen die meer weten. Ik brand mijn vingers er dus absoluut niet aan. Hij gaf zelf aan dat er een reeele kans is dat het gaat uitdraaien op faillisment op termijn
Tot zover "het vertrouwen" :D En met alle respect voor de dorpeling: we hoeven enkel maar naar de cijferpresentatie te kijken om te weten dat het niet goed gaat. De vraag is waaróm het niet goed gaat. En of er uitzicht is op verbetering. Als je denkt dat ze schuldenvrij failliet gaan moet je uiteraard wegblijven bij het aandeel. Als je denkt dat ze de boel op eigen kracht weer op de rails krijgen óf er zich mogelijkheden aandienen qua alliantie of overname, is het wellicht 'n overweging waard om van het actuele negatieve sen- timent gebruik te maken om 'n plukkie in te slaan.
Heb je nog contact met Bayrische Motorwerke?
Waar blijven nieuwe orders voor Ebusco?
phu schreef op 18 september 2023 21:59 :
Waar blijven nieuwe orders voor Ebusco?
Going down goingdown
Snodaar schreef op 18 september 2023 20:51 :
[...]
Iemand uit mijn dorp werkt er en raad het oom ten zeerste af heeft die mij in vertrouwen gezegd. Het gaat helemaal niet goed momenteel en er zijn groter partijen die meer weten. Ik brand mijn vingers er dus absoluut niet aan. Hij gaf zelf aan dat er een reeele kans is dat het gaat uitdraaien op faillisment op termijn
quote: Jan de Man schreef op 18 september 2023 12:43: [...] Ik ken een paar werknemers Ebusco die raden mij sterk af aandelen Ebusco te kopen.Wel heel vreemd dat jij nu voor het eerst reageert op dit forum. Is het niet verstandiger dat jij je in je eigen potjes reageert .
Het gevecht tussen de aandeelhouders is in volle gang.
Misschien is BCC of Media Markt voor sollicitanten een optie.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)