Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,970 3 mei 2024 17:35
  • -0,016 (-0,16%) Dagrange 9,958 - 10,220
  • 1.674.326 Gem. (3M) 1,9M

Air France-KLM 2023

1.321 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 4 september 2023 12:39
    AD:
    ´Willem van Oranje legde minimaal 100.000 kilometer af: ‘Maar hij was soms maandenlang onder de radar’
    Zijn biografie over Willem van Oranje werd alom geprezen, nu komt René van Stipriaan met nieuw werk over de Vader des Vaderlands en vooral diens reizen.´
    .
    Hij moet tenslotte zijn koninklijk vliegbewijs bijhouden, zwaargesponsord door onze nationale trots...
  2. forum rang 8 GakGak 4 september 2023 15:04
    Portuguese airline TAP swings to first-half profit on strong revenue
    11:32 30/08/2023
    Reuters) - Portugal's flag carrier TAP said on Wednesday that it swung to a net profit of 23 million euros ($25 million) in the first half of 2023 on strong revenue growth, boosted by booming tourism, and forecast a strong performance for the remainder of the year.

    The unlisted state-owned airline, which the government plans to partially privatise, was 202 million euros in the red in the same period of 2022.

    It said its operating revenue jumped 44% to 1.9 billion euros from a year earlier, driven by increased fares and higher capacity as demand for travel returned in force after the lifting of COVID restrictions.

    TAP's recurring earnings before interest, taxes, depreciation and amortisation (EBITDA) jumped 57% to 361.7 million euros and its EBITDA margin - a measure of profitability - rose to 19% from 17.4% a year ago.

    Chief Executive Officer Luis Rodrigues said the results showed the company's sustained trend of commercial and financial improvement and that "the operating margins and deleveraging path, above the targets of the restructuring plan, prove the group's financial sustainability".

    He noted that demand was still strong, with bookings for the coming quarters reaching "considerable levels, which indicates an intense second half of the year, for which TAP will be prepared".

    The airline, which is undergoing a restructuring under a Brussels-approved 3.2 billion-euro rescue plan, has previously said it carried 7.58 million passengers between January and June, a 30% increase from a year ago but still slightly below pre-pandemic levels.

    The government wants to kick off the sale process for the company by October, but intends to keep a strategic stake. At least three major global carriers - IAG , Lufthansa , and Air France-KLM - have so far shown interest in TAP.
  3. forum rang 4 tjongejonge 6 september 2023 11:26
    quote:

    Windmee schreef op 6 september 2023 11:16:

    Wordt tijd dat het eigenlijk weer eens gaat stijgen.
    Het enige wat bij dit aandeel stijgt zijn de milieu vervuilende vliegtuigen.
    Wanneer daar concrete verandering in komt (waterstof wellicht....??) wordt het m.i. pas weer interessant....
  4. [verwijderd] 6 september 2023 11:42
    quote:

    tjongejonge schreef op 6 september 2023 11:26:

    [...]

    Het enige wat bij dit aandeel stijgt zijn de milieu vervuilende vliegtuigen.
    Wanneer daar concrete verandering in komt (waterstof wellicht....??) wordt het m.i. pas weer interessant....
    Ik denk dat een cultuuromslag binnen het bedrijf belangrijker is. Nu is het:
    - geld/winst dat binnenkomt kunnen we verdelen tussen piloten en management, misschien een beetje het gepeupel binnen het bedrijf
    - als de kosten hoger zijn dan de opbrengsten kloppen we aan bij de overheden en vertellen we hoe belangrijk we zijn
    - maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen we bij voorkeur niet. Als we dat al wel doen met een half procentje biokerosine, dan schreeuwen we dat van de daken
    - aandeelhouders belonen? wat denken jullie zelf?
  5. forum rang 6 Fred 62 6 september 2023 17:41
    quote:

    prince john schreef op 6 september 2023 17:24:

    ...het grappige is(áls jeje ;)het realiseert ;))...hoeveel mensen zijn er op dit moment in de lucht ?
    Succes & een fijne avond !

    mvrgr,

    John
    Alle vervoer is moeilijk John.
    En van eerlijke concurrentie is al helemaal
    geen sprake meer.
  6. forum rang 8 GakGak 7 september 2023 10:34
    KLM personeel zegt nee tegen grootste loonbod ooit, 9% over 2 jaar.
    mtsprout.nl/nieuws/nieuws-management-...

    En dan nog eens de kosten om bijvoorbeeld de bagage tillerij te ontlasten en de smerige diesel(pushback)trucks
    te vervangen etc.

    Torenhoge kostenstijgingen plus extra vliegtax enz. enz.

    nog meer ?
1.321 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links