Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,120 30 apr 2024 17:35
  • -0,220 (-0,98%) Dagrange 22,040 - 22,440
  • 101.402 Gem. (3M) 237,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 646 647 648 649 650 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 5 september 2023 17:26
    quote:

    Ruud132 schreef op 5 september 2023 17:21:

    Als je nu naar de overkant kijkt herstellen SQM, ALB, Livent.
    Het zou misschien handig kunnen zijn om nu nog wat te kopen om morgen met een positieve opening weer weg te doen rond de 32.
    Er zijn nauwelijks kopers, de omzet is zeer laag. Als mijn buurvrouw Gre haar 10 stukjes verkoopt, dan daalt de koers met 10ct en verdampt er 3 mln aan beurswaarde.
  2. forum rang 7 Just lucky 5 september 2023 17:28
    quote:

    Emerging Markets schreef op 5 september 2023 17:25:

    De algemene trend is naar beneden helaas. Bij goed nieuws, zoals gisteren, veert de koers even op om de dag er na met dezelfde cijfers of meer weer naar beneden te gaan. De trend is helaas nog niet gekeerd.Het is wat het is.
    De algemene trend is niet naar beneden, maar vlak. Bij AMG is het altijd wachten op een grote koper voordat er iets gebeurt. De handel komt nu vooral uit de mandjes en optiemarkt, kopers ontbreken.
  3. forum rang 7 4finance 5 september 2023 17:45
    quote:

    Just lucky schreef op 5 september 2023 17:39:

    Alb gewoon groen, inmiddels 10% gestegen tov dieptepunt 2wk geleden.
    Rond de €25 ga ik weer in AMG stappen.
    Dat lijkt mij niet onrealistisch,
    Er komen nog veel slechte beursdagen en de outlook wordt bij AMG slechter de komende kwartalen.
  4. forum rang 7 Just lucky 5 september 2023 17:54
    quote:

    4finance schreef op 5 september 2023 17:45:

    [...]

    Rond de €25 ga ik weer in AMG stappen.
    Dat lijkt mij niet onrealistisch,
    Er komen nog veel slechte beursdagen en de outlook wordt bij AMG slechter de komende kwartalen.
    Is gewoon gokken, niemand weet wat de koers gaat doen.
  5. forum rang 5 christo1 5 september 2023 17:58
    Voor degenen die constant pretenderen dat AMG niet is blootgesteld is aan de spotprijzen zullen een koude douche ervaren.

    AMG SPODUMENE CONTRACT PRICE IS DIRECTLY TIED TO
    SPOT PRICE FOR LITHIUM CARBONATE AND HYDROXIDE



    En laat nu juist deze twee componenten sterk zijn gedaald na de Q2 2023 resultaten.

    Mvg.
  6. forum rang 4 StartendeBelegger 5 september 2023 18:01
    quote:

    4finance schreef op 5 september 2023 17:45:

    [...]

    Rond de €25 ga ik weer in AMG stappen.
    Dat lijkt mij niet onrealistisch,
    Er komen nog veel slechte beursdagen en de outlook wordt bij AMG slechter de komende kwartalen.
    Die langspeelplaat werkt, fijn!
    Maar komt daar ook nog iets meer tekst uit dan constant het zelfde riedeltje?
  7. forum rang 6 T. Edison 5 september 2023 18:18
    quote:

    4finance schreef op 5 september 2023 17:45:

    [...]

    Rond de €25 ga ik weer in AMG stappen.
    Dat lijkt mij niet onrealistisch,
    Er komen nog veel slechte beursdagen en de outlook wordt bij AMG slechter de komende kwartalen.
    De recente daling was i.v.m. het inprijzen van een slechtere outlook.
    Dus nog eens 20% er af is geen zekerheidje.
    Zou zomaar kunnen dat een vooruitzicht op herstel van de EV automarkt het sentintiment doet keren.
    Daarnaast lijkt en een consolidatie slag im de lithium sector te ontstaan die zomaar alles op zijn kop kan zetten.
    Ondertussen ontwikkelt AMG zich continue waardoor ze steeds beter gepositioneerd raken.
    De energietransitie is geen marktbewerking, maar politiek gestuurd vanuit een oersterke lobby.
    Met de grote marktschommelingen schommelt hierdoor de koers van AMG hoger.
  8. forum rang 7 4finance 5 september 2023 18:58
    quote:

    T. Edison schreef op 5 september 2023 18:18:

    [...]De recente daling was i.v.m. het inprijzen van een slechtere outlook.
    Dus nog eens 20% er af is geen zekerheidje.
    Zou zomaar kunnen dat een vooruitzicht op herstel van de EV automarkt het sentintiment doet keren.
    Daarnaast lijkt en een consolidatie slag im de lithium sector te ontstaan die zomaar alles op zijn kop kan zetten.
    Ondertussen ontwikkelt AMG zich continue waardoor ze steeds beter gepositioneerd raken.
    De energietransitie is geen marktbewerking, maar politiek gestuurd vanuit een oersterke lobby.
    Met de grote marktschommelingen schommelt hierdoor de koers van AMG hoger.
    Ook ik heb geen glazenbol, maar als de Q3 en Q4 een slechtere outlook op rij laten zien, dan zal het aandeel flink verder dalen.
    Ik wacht deze ontwikkelingen rustig af.
    De huidige koers heeft nog steeds veel daling risico.
  9. forum rang 6 T. Edison 5 september 2023 19:25
    quote:

    4finance schreef op 5 september 2023 18:58:

    [...]

    Ook ik heb geen glazenbol, maar als de Q3 en Q4 een slechtere outlook op rij laten zien, dan zal het aandeel flink verder dalen.
    Ik wacht deze ontwikkelingen rustig af.
    De huidige koers heeft nog steeds veel daling risico.
    Helaas heb ik ook niet zo'n glazen bol.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 5 september 2023 19:38
    De Chinese auto-arbeiders worden het zwaarst getroffen door de prijzenoorlog, terwijl de gevolgen steeds groter worden

    Reuters 5 september

    SHANGHAI, 5 september (Reuters) - Terwijl Shanghai in juni te kampen had met een hittegolf, schakelde de autofabriek waar Mike Chen werkt de productie over op nachtdiensten en zette de airconditioning lager.

    Voor Chen, die in zijn doorweekte uniform tot in de vroege uurtjes moest zwoegen, was dit de laatste klap in zijn gezicht nadat bezuinigingen op bonussen en overuren zijn maandsalaris dit jaar hadden verlaagd tot iets meer dan een derde van wat hij verdiende toen hij werd aangenomen. 2016.

    De 32-jarige Chen, die werkt voor een joint venture tussen de Chinese staatsautogigant SAIC (600104.SS) en het Duitse Volkswagen (VOWG_p.DE) , is verre van de enige. Miljoenen autoarbeiders en -leveranciers in China voelen de hitte nu de prijzenoorlog voor elektrische voertuigen autofabrikanten dwingt om waar ze maar kunnen de kosten te verlagen.

    "SAIC-VW was vroeger de beste werkgever en ik voelde me vereerd om hier te werken", aldus Chen. "Nu voel ik me alleen maar boos en verdrietig."

    De door Tesla ontketende prijzenoorlog (TSLA.O) heeft meer dan veertig merken weggezogen, de vraag weggetrokken van oudere modellen en sommige autofabrikanten gedwongen de productie van zowel elektrische auto's als auto's met verbrandingsmotoren te beteugelen, of fabrieken helemaal te sluiten .

    Interviews van Reuters met tien leidinggevenden van autofabrikanten en leveranciers van auto-onderdelen, evenals met zeven fabrieksarbeiders, wijzen op een bredere sector in nood, waarbij wordt bezuinigd op alles, van onderdelen tot elektriciteitsrekeningen en lonen – wat op zijn beurt de uitgaven elders in de wereld raakt.

    economie.

    Economen waarschuwen dat de Chinese autosector zelfs een rem op de economische groei zou kunnen worden vanwege de gevolgen van de prijzenoorlog, wat een grote ommekeer zou betekenen voor een auto-industrie die veruit de grootste ter wereld is.

    Het probleem is dat hoewel er enorm is geïnvesteerd in de productiecapaciteit, geholpen door grote staatssubsidies, de binnenlandse vraag naar auto's is gestagneerd en de inkomens van huishoudens onder druk blijven staan, zeggen economen.

    'GOEDE OUDE DAGEN ZIJN VOORBIJ'
    Chinese fabrieken draaiden al lang niet op volle toeren toen Tesla in oktober vorig jaar voor het eerst de prijzen verlaagde en vervolgens in januari opnieuw. CEO Elon Musk heeft sindsdien zijn strategie verdubbeld met meer bezuinigingen die vorige maand werden aangekondigd.

    Het was een soortgelijke wrede omgeving voor autoleveranciers in China, aangezien de autoprijzen bleven dalen, waarbij de gewogen gemiddelde transactieprijs van elektrische voertuigen en hybrides in juni met 15% daalde ten opzichte van januari tot 185.100 yuan.

    SAIC-VW bood in maart bijvoorbeeld meer dan een half miljard dollar aan contante subsidies aan autokopers en een korting van iets meer dan 5.100 dollar op zijn elektrische ID.3-hatchback voor een periode in juli.

    De markt voor EV-batterijen is ook veranderd, waarbij leveranciers de prijzen voor autofabrikanten hebben verlaagd. CATL, dat Tesla als zijn grootste klant beschouwt, bood in februari kleinere binnenlandse EV-fabrikanten batterijen met korting aan .

    Lithium-ijzerfosfaat (LFP)-batterijen, het type dat Tesla in China gebruikt, waren in augustus 21% goedkoper dan vijf maanden geleden, terwijl nikkel-kobalt-batterijen 9% tot 18% goedkoper waren, zo blijkt uit gegevens van RealLi Research.
  11. forum rang 6 T. Edison 5 september 2023 21:19
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 5 september 2023 21:10:

    Albemarle en livent gaan door waar het afgelopen week gebleven was….stijgende koersen
    Waar is hun stijging op gebaseerd? Of loopt AMG straks de opgelopen achterstand weer in?
    Duidelijke reden die niet voor AMG geldt? De lithium markt kan het niet zijn, die ligt voor iedereen op zijn gat ( toch?)
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 646 647 648 649 650 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links