Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,700 2 mei 2024 16:52
  • -0,170 (-1,23%) Dagrange 13,565 - 13,915
  • 754.921 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2036 2037 2038 2039 2040 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 shaai 22 augustus 2023 18:50
    quote:

    Sander_zwi schreef op 22 augustus 2023 17:38:

    Weet iemand trouwens iets inhoudelijks te zeggen over die grote transacties nabeurs (steeds rond 17:35)? 200k tot 500k stuks wisselen dan steeds van hand de laatste 2-3 weken.
    Niet deze per se, maar in het algemeen is de slothandel van 17:35-17:40 wel de handel waarin brokers in opdracht (van bijv vermogensbeheerders) graag kopen, ook omdat veel institutionele partijen graag tegen de slotkoers kopen (makkelijker voor attributie in de systemen), en je kan het niet 'fout' doen als broker of vermogensbeheerder qua timing die dag.
  2. forum rang 4 Gaston Lagaffe 22 augustus 2023 18:53
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 22 augustus 2023 16:28:

    [...]
    Ben tegelijkertijd realistisch genoeg dat je het tegen teveel machtige vijanden gaat afleggen. Je kunt beter vrienden hebben. Als het zoals wij denken een persoonlijke hetze is, moet er ook nagedacht zijn hoe de trekker overgehaald kan worden. Dan verwacht je een overnamebod obv een dumpprijs. Op de een of andere manier geloof ik dat Jitse op de steun van een aantal aandeelhouders zoals Baupost kan rekenen. En daarmee een vijandig overnamebod kan blokkeren.
    Ik geloof niet in een persoonlijke hetze tegen Groen, noch dat IB-ers het begrip vriendschap kennen. Het draait uitsluitend om geld. Er komt een moment dat JET zo goedkoop wordt dat grote marktpartijen naar de marktposities van JET gaan kijken. Hoeveel kost het om een marktpositie op te bouwen of te kopen ? De marktposities van JET zijn uitstekend splitsbaar / los verkoopbaar. Als een combinatie Uber/Doordash/Delivery Hero-Prosus, onder aanvoering van een hedgefund wil is prijs geen probleem. Stel dat je met een bieding van € 25,- voldoende invloed kan gaan uitoefenen (je krijgt 40% van de aandelen + wat grotere aandeelhouders achter je) dan wordt het voor Groen een onhoudbare situatie. Zie ik het snel gebeuren : nee, maar mocht het er toch van komen dan zal het me niet verbazen. Alle marktpartijen willen groeien maar niet tegen elke prijs. Door JET in stukken te delen krijgt ieder op een snelle manier een extra stuk van de mark tegen een acceptabele prijs. De logica ontstaat vanzelf als JET in koers blijft dalen.
  3. Uniek-alias 22 augustus 2023 19:03
    Hendrik,

    Ik begin het vermoeden te krijgen dat enkele oud aandeelhouders van grubhub de shorters voorzien van de aandelen en zekerheid.
    Een flink deel waren niet blij met 0,67 aandelen die ze kregen en dat het naar Jitse (Hollander) ging. ( diverse rechtszaken geweest) Ze worden wellicht ook geinformeerd bij eventuele verkoopgesprekken… Voor nu willen enkele aandeelhouders nog een te hoge prijs om verkoop te frustreren. Bij het lenen aan shorts verdienen ze nu ook. Verklaard ook de vele verschillende en ook late short partijen. Misschien dat ook de delisting in US kwaad bloed bij oude aandeelhouders grub heeft gezet.

    De vraag ik dan wanneer het genoeg is en we weer mogen stijgen.
    Mocht ook maar een deel van bovenstaande kloppen dan is de huidige keuze van Jitse de enige lijkt mij.

    Iemand hier zinvolle reactie of aanvulling op?
  4. dinkyron 22 augustus 2023 19:06
    We weten allemaal dat grub een grote misser was,maar de grootste misser en de ware reden dat Jet en de andere geen groeiende stabiele echte winsten maken is toch wel het zelf willen bezorgen.

    zolang daar niet met harde maatregelen iets aan gedaan wordt.bijv. prijzen verhogen naar een niveau dat het in ieder geval niet verlieslatend is.

    terugbrengen naar marketplace/zelf bezorgen 60/40 70//30% o.i.d

    Het aandeel doet raar maar eigenlijk ook weer niet.

    want in feite staat het aandeel Jet inmiddels voor een veels te groot koeriersbedrijf dat onder de prijs met zwaar verlies goederen transporteert voor een ieder die meer wil verkopen.

    elke samenwerking is enkel in het voordeel van degene die iets wil verkopen.Jet trekt overal aan het kortste eind.

    Jet is gaan bezorgen omdat de concurrent het ook deed,grote fout, je moet het juist alttijd ietsje anders doen dan de concurrent.je concurrent is om van te leren, niet om deze na te doen.

    Ben van mening dat de eerste die hier harde maatregelen gaat nemen het even heel zwaar gaat krijgen,maar wanneer 2 jaar verder de eerste echte winstcijfers geschreven worden. zal de concurrentie snel dit voorbeeld gaan volgen.

    waardoor degene die als eerste begonnen is sterker uit de bus komt ,schrijft al winst en heeft een voorsprong van 2 jaar

    vanaf hier kan de strijd om groei dan weer beginnen. het bezorgprobleem zal uiteindelijk wel door de markt opgelost worden. er zullen altijd ondernemers zijn die hier weer brood in zien.
  5. [verwijderd] 22 augustus 2023 19:58
    quote:

    4finance schreef op 22 augustus 2023 19:20:

    JET, de daling wil maar niet stoppen. Niemand die het meer weet.
    Over een paar jaar zal er wel een boek van verschijnen met de titel: Nina brink 2.0
    Hoe krijg je het verzonnen. Moet je iets mee doen, met die geweldige humor van je.
  6. forum rang 6 Hendrik Roo 22 augustus 2023 20:06
    quote:

    Uniek-alias schreef op 22 augustus 2023 19:03:

    Hendrik,

    Ik begin het vermoeden te krijgen dat enkele oud aandeelhouders van grubhub de shorters voorzien van de aandelen en zekerheid.
    Een flink deel waren niet blij met 0,67 aandelen die ze kregen en dat het naar Jitse (Hollander) ging. ( diverse rechtszaken geweest) Ze worden wellicht ook geinformeerd bij eventuele verkoopgesprekken… Voor nu willen enkele aandeelhouders nog een te hoge prijs om verkoop te frustreren. Bij het lenen aan shorts verdienen ze nu ook. Verklaard ook de vele verschillende en ook late short partijen. Misschien dat ook de delisting in US kwaad bloed bij oude aandeelhouders grub heeft gezet.

    De vraag ik dan wanneer het genoeg is en we weer mogen stijgen.
    Mocht ook maar een deel van bovenstaande kloppen dan is de huidige keuze van Jitse de enige lijkt mij.

    Iemand hier zinvolle reactie of aanvulling op?
    De oud Grubhub aandeelhouders waar jij het over hebt, hebben tegen hun zin JET aandelen gekregen. En nog te weinig ook zullen ze vinden. Dan verwacht je dat men er belang bij heeft dat de JET aandelen die je hebt in elk geval in waarde stijgen. Wanneer je de aandelen uitleent aan shortpartijen gebeurt het tegenovergestelde. De kleine short vergoeding die je daarvoor ontvangt stelt niets voor. Lijkt me dus niet dat deze partijen perse een motief hebben.
  7. forum rang 6 Hendrik Roo 22 augustus 2023 20:11
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 22 augustus 2023 18:53:

    [...]Ik geloof niet in een persoonlijke hetze tegen Groen, noch dat IB-ers het begrip vriendschap kennen. Het draait uitsluitend om geld. Er komt een moment dat JET zo goedkoop wordt dat grote marktpartijen naar de marktposities van JET gaan kijken. Hoeveel kost het om een marktpositie op te bouwen of te kopen ? De marktposities van JET zijn uitstekend splitsbaar / los verkoopbaar. Als een combinatie Uber/Doordash/Delivery Hero-Prosus, onder aanvoering van een hedgefund wil is prijs geen probleem. Stel dat je met een bieding van € 25,- voldoende invloed kan gaan uitoefenen (je krijgt 40% van de aandelen + wat grotere aandeelhouders achter je) dan wordt het voor Groen een onhoudbare situatie. Zie ik het snel gebeuren : nee, maar mocht het er toch van komen dan zal het me niet verbazen. Alle marktpartijen willen groeien maar niet tegen elke prijs. Door JET in stukken te delen krijgt ieder op een snelle manier een extra stuk van de mark tegen een acceptabele prijs. De logica ontstaat vanzelf als JET in koers blijft dalen.
    Klinkt logisch. Desondanks zie je het er niet snel van komen. Hoezo niet ?
  8. forum rang 6 Hendrik Roo 22 augustus 2023 20:29
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 22 augustus 2023 18:53:

    [...]Ik geloof niet in een persoonlijke hetze tegen Groen, noch dat IB-ers het begrip vriendschap kennen. Het draait uitsluitend om geld. Er komt een moment dat JET zo goedkoop wordt dat grote marktpartijen naar de marktposities van JET gaan kijken. Hoeveel kost het om een marktpositie op te bouwen of te kopen ? De marktposities van JET zijn uitstekend splitsbaar / los verkoopbaar. Als een combinatie Uber/Doordash/Delivery Hero-Prosus, onder aanvoering van een hedgefund wil is prijs geen probleem. Stel dat je met een bieding van € 25,- voldoende invloed kan gaan uitoefenen (je krijgt 40% van de aandelen + wat grotere aandeelhouders achter je) dan wordt het voor Groen een onhoudbare situatie. Zie ik het snel gebeuren : nee, maar mocht het er toch van komen dan zal het me niet verbazen. Alle marktpartijen willen groeien maar niet tegen elke prijs. Door JET in stukken te delen krijgt ieder op een snelle manier een extra stuk van de mark tegen een acceptabele prijs. De logica ontstaat vanzelf als JET in koers blijft dalen.
    Uiteraard eens dat het om geld verdienen gaat. Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Een gezamenlijke vijand en een gelegenheidscoalitie die tijdelijk samen optrekt. De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Is wel aan de orde denk ik. Ook Amazon gaat dat USA feestje niet frustreren. En daarmee niemand anders die JET een helpende hand biedt. Het is overgeven of doen wat ze nu doen. Persoonlijk denk ik dat een overgave beter is
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2036 2037 2038 2039 2040 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links