Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
tatje schreef op 14 augustus 2023 12:04 :
Als elektrisch laden niet sneller kan, wordt groene waterstof, de nieuwe olie.
Als ik naar Zuid Frankrijk of Spanje rij, wil ik toch niet, de huidige problemen hebben met elektriciteit.
www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/104985... Het is even wennen, maar ook een mindset. Ben in Italië met de EV. Vrij probleemloos. Je moet wel een beetje voor plannen, maar lunchen moet je toch en dan kan je intussen ff laden. Je kunt minder hard rijden, ga je 140+ op de autobahn dan raak je snel leeg. Het dwingt je om minder te jakkeren en meer ontspannen te rijden. Heeft ook wel iets. Wat ideaal zou zijn is een range van 700 ipv rond de 450. Dan red je het met 1 laadstopje.
tatje schreef op 14 augustus 2023 12:04 :
Als elektrisch laden niet sneller kan, wordt groene waterstof, de nieuwe olie.
Als ik naar Zuid Frankrijk of Spanje rij, wil ik toch niet, de huidige problemen hebben met elektriciteit.
www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/104985... net gedaan en exact 0 problemen. En voor 75€ electra naar zuid-Frankrijk gereden. Lekker stil en in de bergen qua trekkracht alsof je vlak rijdt.
dachthetniet schreef op 14 augustus 2023 16:49 :
[...] net gedaan en exact 0 problemen. En voor 75€ electra naar zuid-Frankrijk gereden. Lekker stil en in de bergen qua trekkracht alsof je vlak rijdt.
Toch zeker in een Mercedes benz.
Hoe is het eigenlijk met de self driving perspectieven van TT? Is daar nog nieuws over?
tatje schreef op 14 augustus 2023 17:01 :
[...]
Toch zeker in een Mercedes benz.
nee dan kan niet met 15kwh per 100km wegkomen.
JustRevisited schreef op 14 augustus 2023 16:34 :
[...]
Het is even wennen, maar ook een mindset. Ben in Italië met de EV. Vrij probleemloos. Je moet wel een beetje voor plannen, maar lunchen moet je toch en dan kan je intussen ff laden. Je kunt minder hard rijden, ga je 140+ op de autobahn dan raak je snel leeg. Het dwingt je om minder te jakkeren en meer ontspannen te rijden. Heeft ook wel iets. Wat ideaal zou zijn is een range van 700 ipv rond de 450. Dan red je het met 1 laadstopje.
Fijne vakantie daar en niet de weg kwijtraken …
Vanaf 15.46 uur Nederlandse tijd beschikbaar. Voor een fan die een website wil opzetten als nostalgisch overzicht van al die kastjes. Domeinnaam: tomtomrouteplanner.nl Status: in quarantaine Houder: TomTom International BV Registratiedatum: 2009-09-28 Datum uit quarantaine: 2023-08-15T13:46:47 (UTC)
tatje schreef op 14 augustus 2023 12:04 :
Als elektrisch laden niet sneller kan, wordt groene waterstof, de nieuwe olie.
Als ik naar Zuid Frankrijk of Spanje rij, wil ik toch niet, de huidige problemen hebben met elektriciteit.
www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/104985... Een groot deel vd problemen zijn binnen 5-10 opgelost. www.change.inc/mobiliteit/elektrische...
waterstof ipv benzine lijkt me. Dus Hybrid ( waterstof en elektrisch ). Alleen elektrisch ! Route du soleil. Hoogseizoen en iedereen over 5 jaar elektrisch, duizenden autos per Aire allemaal maar 20 minuten laden. Kun je uren wachten of gaan ze minimaal 1000 laadpunten maken per Aire. Misschien wordt het voor de auto elektrisch. Elektrisch over 5 tot 10 jaar veel verandering, maar zou waterstof over 5 tot 10 jaar stilstaan. Ik denk dat het 1 het ander niet uitsluit.
www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/539... www.aldautomotive.nl/over-ons/nieuws-... ,voor%20het%20opladen%20van%20telefoons. 20 minuten laden is dan zeker ook passé. Maan inderdaad het één sluit het ander niet uit
Laten we het nog eens over chips hebben. ‘Hoofd inkoop Audi: Chiptekorten gaan nog jaren duren’ Chiptekort • Er worden teveel verschillende soorten chips in auto’s gebruikt. De tekorten aan computerchips, die de afgelopen jaren de autoproductie flink hebben belemmerd, zullen nog jaren aanhouden. Dat stelt Renate Vachenauer, hoofd inkoop van Audi in een interview met de Duitse krant Augsburger Allgemeine. De schaarste werd onder meer veroorzaakt door de te lange aanvoerlijnen, die stil kwamen te vallen tijdens de coronacrisis. De meeste computerchips komen uit Azië en de VS. Om die afhankelijkheid te verminderen zijn er allerlei initiatieven om de chipsproductie in de EU te vergroten. Afgelopen week werd bijvoorbeeld bekend dat het Taiwanese TSMC samen met NXP, Bosch en Infineon chips voor de automotive gaat produceren in Dresden. Het tekort aan halfgeleiders zorgde in 2021 en 2022 voor een sterk verminderde autoproductie. Die trekt dit jaar weer aan, maar de problemen zijn nog niet voorbij, waarschuwt Vachenauer. “Er worden miljarden dollars geïnvesteerd maar het duurt jaren voor de fabrieken draaien.” Zij pleit voor het gebruik van minder verschillende chips. De auto-industrie gebruikt zo’n 8.000 verschillende soorten chips en dat kan best wat minder, denkt zij.www.automotive-online.nl/management/2...
tatje schreef op 15 augustus 2023 11:11 :
waterstof ipv benzine lijkt me.
Dus Hybrid ( waterstof en elektrisch ).
Alleen elektrisch !
Route du soleil.
Hoogseizoen en iedereen over 5 jaar elektrisch, duizenden autos per Aire allemaal maar 20 minuten laden.
Kun je uren wachten of gaan ze minimaal 1000 laadpunten maken per Aire.
Misschien wordt het voor de auto elektrisch.
Elektrisch over 5 tot 10 jaar veel verandering, maar zou waterstof over 5 tot 10 jaar stilstaan.
Ik denk dat het 1 het ander niet uitsluit.
je gaat er voor het gemak maar vanuit dat er geen verbeteringen zitten in laadtijden en kwh per voertuig. Maar dat is natuurlijk wel het geval. En die is vrij extreem zelfs. Voorspelling xis dat er dan een 4voudige capaciteit per voertuig is en een verdubbeling tot verviervoudiging van laadsnelheid. Maw 1 x laden per vakantierit in halve tijd.
g=wvak schreef op 12 augustus 2023 17:33 :
Koers blijft nog netjes boven de sleepkabel ma 50 , break away gap zo goed als gedicht , 2e doel zone gaat dan voor mij worden een rit naar (tussen 8,25 en 8,50) , onder de ma 50 op dagbasis springt verkeerslicht op rood.
De hoogste stijger vandaag. TomTom 7,470 +0,110 +1,49% *Met daylow gisteren van 7,28 is de gap niet helemaal gedicht. Dus het kan nog even haperen.
@Dachthetniet weet het nu wel. Heb hem zelden zo positief gezien
Weer long op € 7,47. Aandeel blijft afgelopen dagen opvallend goed liggen. Kijken of er weer beweging komt richting € 7,80….
Gisteren meer dan 1% in de plus en de gouden medaille. Vandaag een min van 0,40%. Was ik gisteren een betere CEO dan vandaag ? :-) Ben er wel van overtuigd dat Tom Tom de spelregels mede bepaalt. De uitvoering laten ze aan anderen over.
How our client Corinne Vigreux went from creating the world's first navigation device to mapping the world in real timewww.ubs.com/global/en/wealth-manageme...
Goed interview en dank aan de plaatser vanmaarsum. Maar UBS vrijwaart zich wel van Corinne en het artikel. The views expressed are those of the interviewee, not UBS. The information in this discussion has been prepared by, and reflects the opinions and various investment views of, the speaker. UBS has not independently verified such information and does not guarantee its accuracy or completeness. This information is being provided to you for your information purposes only and does not constitute a recommendation or an endorsement by UBS of the author, the securities or views stated herein. Any specific securities discussed should not be considered a recommendation or solicitation to buy or sell any particular security. You should not assume that any investment in any of the securities was or will be profitable. Any information presented is general in nature and not intended to provide individually tailored investment advice. No affiliation, association, sponsorship or endorsement is suggested or implied by UBS to any person, entity, company or organization appearing, featured or mentioned in the interview, although UBS may have or have had a relationship with, or may provide or have provided products and/or services to, certain persons, entities, companies and/or organizations mentioned herein. © UBS 2023. All rights reserved. UBS AG. Maar ik ga er vanuit dat Corinne alles weet over de toekomst van Tom Tom. This real-time map is much needed because more and more cars are coming on to the roads, road networks are altered at a 10% to 15% rate every year, and Climate Change increasingly demands we become more efficient travelers. Building such a reliable real-time mapping service on a mass scale is of course a hugely expensive proposition, but TomTom is betting there is room in the market for an independent alternative to Google. “Our third chapter is about becoming a geolocation company that's incorporating changes to maps in real time, validating them in real time, and broadcasting them in real time. Use cases are humongous, not only for our existing customers – like car hailing or food delivery companies, logistics or fleet management – but for everybody who wants to be mobile.” "" but TomTom is betting there is room in the market for an independent alternative to Google. "" Maar Tom Tom wet , dat er plaats is in de markt voor een onafhankelijk alternatief naast Google. Die Corinne durft, maar met zulke partners met een beurswaarde samen van 4500 miljard, heb je wel rugdekking :-)
Harold wil er aandelen bij en ....................www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/artik... ,op%20ruim%20123%20miljoen%20euro. Is hier een soort sprake van voorkennis.
Tomtom in Chinese auto's? ‘China is bijna de grootste auto-exporteur ter wereld’ Chinese autobouwers produceren maandelijks nog maar 70 duizend auto’s minder dan Japanse concurrenten. China zal waarschijnlijk voor het einde van dit jaar meer auto’s exporteren dan Japan, zo verwachten onderzoekers van Moody’s, dat de kredietwaardigheid van landen en bedrijven beoordeelt. Volgens de nieuwssite produceren Chinese autobouwers maandelijks 70 duizend auto’s minder dan Japanse concurrenten. Dit verschil was vorig jaar nog 171 duizend. Dit komt onder meer doordat de auto-export van Japan nog niet op het niveau van voor de coronacrisis is, maar die van China al wel. Een andere reden is het succes van de toegenomen vraag naar EV’s. Jaarwisseling Als deze trend zich doorzet zal China zijn buurland nog voor de jaarwisseling voorbijgaan als grootste auto-exporteur ter wereld, zo verwacht Moody’s. China exporteerde vorig jaar 2,7 miljoen auto’s, net iets meer dan Duitsland. In Japan ging het om 4,4 miljoen voertuigen. Alleen al in de eerste helft van 2023 verscheepte China twee miljoen wagens.www.automotive-online.nl/management/i...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)