Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Waarom het vooruitzicht van de 'ontkoppeling' tussen de VS en China serieus wordt.www.washingtonpost.com/business/2023/...
Calendar schreef op 12 augustus 2023 17:58 :
[...]
Thanks. Dat was ook mijn inschatting van de mogelijke bodem. Als we het halen maar weer eens wat puts bijschrijven.
Schei toch uit met die bodems. Het aandeel is al door 8 bodems gezakt de afgelopen 14 dagen. Waarom zijn het dan bodems? Elke keer dat ik door de bodem van mijn boot zou zakken, dan zou deze gerepareerd moeten worden. Maar dat gebeurt maar één keer in de zoveel jaar. Al die verzonnen bodempjes die de zg technisch analisten opvoeren zijn er alleen maar ten faveure van hun eigen portemonnee. Dat hun verhaaltjes zelden uitkomen kan ze natuurlijk geen reet schelen. Ze verzinnen wel weer een nieuwe bodem. Als de abonnees het maar blijven geloven en vooral maar blijven betalen. Het is werkelijk lachwekkend. Bij AMG spelen zoveel andere zaken, dat kan ook helemaal niet middels lulkoek als bodemverhaaltjes worden verklaard.
nine_inch_nerd schreef op 12 augustus 2023 16:06 :
[...]
Jouw statement sneeuwt helemaal onder in dit debat..
Ik volg je.
Is AMG niet te snel omhooggegaan en dat er nu weer even lucht uit moet?
Grüsse aus Gersheim.
Dat kan wel kloppen ik heb mijn eerste gekocht 41 65 toen 37,22 en toen 35 en34
boer schreef op 12 augustus 2023 15:29 :
Ikbpraat het aandeel niet naar boven en ook niet naar beneden. maar wat ik wel vervelend dat mensen AMG slecht maken terwijl dat niet zo is ze maken winst alleen minder dan verwacht er zijn steeds nog koersdoelen tussen 43 en 55 euro
Kijk een naar veel andere aandelen hun koersdoelen, die liggen ook gevoelig hoger dan de actuele koersen, ASML, basic-fit, Ageas Umicore en ga zo maar verder. Ik wil zeker AMG niet slecht maken, heb er zelfs voor de dag van de resultaten voor 30.000 euro bijgekocht, gelukkig was mijn gemiddelde onder de 40 euro en er met kleine winst nog kunnen verkopen. Maar het feit is nu wel dat de lithium prijzen gehalveerd zijn tov november 2022 toen ze hun prognoses afgeven voor 2023, en als mijn vermoeden uitkomt dat de prijzen nog gaan dalen op korte termijn dat dan de productieverhoging van hun spodumene deels tenietgedaan wordt door deze lage prijzen. En op de koop toe zit China in een crisis wat ook op de vraag/sentiment zal wegen . Mvg.
Toen jij bijkocht vlak voor de cijfers waren de lithiumprijzen ook al gehalveerd en toch heb jij er toen nog 30K ingestoken... Wat is er nu anders dan 3 weken geleden?
@monkeytail schreef op 12 augustus 2023 17:03 :
Als het aandeel met de markt meebuigt, is er feitelijk niks aan de hand. Ik zie daarom nog geen reden dit aandeel van de hand te doen.Vrijdag ging AMG slechts down omdat de markt down ging. Dat terwijl de seinen voor de komende maanden op groen staan. .....
Die indruk had/heb ik ook. We zullen zien maandag....
christo1 schreef op 12 augustus 2023 18:36 :
[...]
Kijk een naar veel andere aandelen hun koersdoelen, die liggen ook gevoelig hoger dan de actuele koersen, ASML, basic-fit, Ageas Umicore en ga zo maar verder.
Ik wil zeker AMG niet slecht maken, heb er zelfs voor de dag van de resultaten voor 30.000 euro bijgekocht, gelukkig was mijn gemiddelde onder de 40 euro en er met kleine winst nog kunnen verkopen.
Maar het feit is nu wel dat de lithium prijzen gehalveerd zijn tov november 2022 toen ze hun prognoses afgeven voor 2023, en als mijn vermoeden uitkomt dat de prijzen nog gaan dalen op korte termijn dat dan de productieverhoging van hun spodumene deels tenietgedaan wordt door deze lage prijzen.
En op de koop toe zit China in een crisis wat ook op de vraag/sentiment zal wegen .
Mvg.
Aan de andere kant moet je kopen als het nieuws slecht is, en dan het geduld opbrengen te wachten tot iedereen weer enthousiast is. TA kan dan behulpzaam zijn om je aankoop te timen.
komende weken ligt herstel meer voor de hand, ook een bod uit China zou een meester zet van ze zijn. Zodat wij ook "elektrisch" afhankelijk van ze zijn. Het is niet te hopen, maar ik verwacht rond dit niveau wel mogelijke bieders op AMG. De koers lokt het in mijn ogen uit. Voorzichtig zullen er hopelijk volgende week weer wat instappers komen, want de 30% daling is volgens mij niet kloppend met de afgegeven outlook wat als altijd te laag wordt weggezet door het management. Dit zijn de bedrijven welke zeer belangrijk gaan zijn en een verdere grote rol spelen in de duurzaamheidsplannen van binnen o.a. Europa. Buitenlandse investeerders volgen dit soort zaken. Ik zou zeggen voorzichtig weer wat gaan kopen en vooral geduld en vasthouden. Na de zomer komen de grotere spelers vast weer wel terug, meestal volgt er richting einde augustus een mooi herstel en zien we mogelijk dit jaar de 800 punten sneuvelen. Op 31 augustus zie je vaak een piek wat doorloopt tot half september.
TheSky schreef op 12 augustus 2023 19:30 :
Steun 32,67 volgens ta
Ja, let vooral op dat je nog niet koopt op 32,68. Want dan is de bodem nog niet doorbroken. En als ie op 32,66 belandt moet je ook niet kopen, want dan gaat ie vermoedelijk naar de volgende bodem van 30,81 toe. Welterusten.
volgende week eerder de 36 her testen, mijn inziens succes met het wachten op jullie bodem!
Dit is al een oud artikel maar de eerste die ik gezien heb met een vrij gedetailleerde voorspelling m.b.t. de overcapaciteit de komende jaren.www.reuters.com/markets/commodities/l...
Thorgall schreef op 12 augustus 2023 15:54 :
[...]Denk je werkelijk dat de EU in actie komt? Gaat niet gebeuren. Tot op heden is het vrijwel enkel de VS die China probeert te temmen. De EU laat zijn beleid vooral bepalen door de Franse en Duitse belangen. Nog meer marktaandeel op de automarkt in China verliezen wordt door de Duitsers niet geaccepteerd. Volkswagen ligt nu al op apengapen. Dat aandeel al eens bekeken? In ruim 2 jaar weer gehalveerd. K/W van nog geen 5. Zegt alles over het vertrouwen in dat merk. Duitsland was de motor van Europa. Als die tot stilstand komt, zakt Europa verder weg. De EU in actie gaat dus niet gebeuren. Duitsland zit al diep in het economisch moeras.
Duitsland heeft verkeerd gegokt. Met gas uit Rusland en met Dieselgate je auto-industrie overeind proberen te houden ipv te investeren in de toekomst.
Nu worden ze aan alle kanten door China en Tesla ingehaald en blijft er van de Duitse auto-industrie weinig meer over.
En verder heeft Europa er ook belang bij dat prijzen zo laag mogelijk blijven. Dat was ook zo met de zonnepanelen. De transitie moet tegen zo gering mogelijke kosten geschieden.
Toch een kanttekening bij maken, ik kan akkoord gaan met het feit dat de Duitse autofabrikanten het moeilijk gaan hebben en zelfs sommige naar het faillissement gedreven zullen worden als niet ingegrepen wordt, maar dat heeft de EU nu juist wel gedaan, zonnepanelen, batterijen, warmtepompen......zullen voortaan zoveel percentage in de EU moeten gebouwd worden, en als de batterijen in de EU moeten gemaakt worden zullen ook de auto's in de EU geproduceerd moeten worden dat is de logica zelve, of dit door de Duitse of andere westerse autofabrikanten zal gebeuren of door Chinese autoconstructeurs die fabrieken dan zullen moeten bouwen in de EU zal van minder belang zijn zolang de productie en dus arbeidskrachten gewaarborgd zijn, zal het voor vele EU landen niet uitmaken of de werkgelegenheid gebeurt door een chinese eigenaar of een westerse, natuurlijk in het meest favoriete scenario westerse fabrikanten. Trouwens in de tijd hebben Japanse autoconstructeurs ook op termijn overal in de wereld fabrieken moeten opzetten toen ze de markt wouden inpalmen, zoals de Duitse merken en anderen ook over de hele wereld fabrieken hebben neergepoot. Ze(VS/EU/Indië/Brazilië.......)gaan zeker niet toelaten dat op grote schaal in China gefabriceerde EV wagens worden geëxporteerd naar hun markten zonder dat in hun markten ter plaatse wordt geproduceerd. Voor mij maakt het persoonlijk niet veel uit wie de wagen produceert, enkel dat ze op eigen terrein gemaakt worden en dus werkgelegenheid schept, en anders zware importtarieven instellen als de chinezen weigeren fabrieken neer te poten buiten China. Mvg.
Fox WIld schreef op 12 augustus 2023 18:45 :
Toen jij bijkocht vlak voor de cijfers waren de lithiumprijzen ook al gehalveerd en toch heb jij er toen nog 30K ingestoken...
Wat is er nu anders dan 3 weken geleden?
Zoals velen anderen vermoed ik, mij laten leiden door de 400+ EBITDA guidance die ze begin mei bij hun capitals markets dat niet hebben neerwaarts hebben bijgesteld en dit maar pas deden bij de laatste resultaten, dus ik dacht dat AMG zeker van hun stuk was, dat was een koude douche, AMG had gewoon begin mei een winstwaarschuwing moeten geven met de gegevens die ze tot hun beschikking hadden, ik ging ervan uit dat ondanks de lagere lithium prijzen AMG misschien de prijzen gehedged had tegen een daling omdat er geen winstwaarschuwing kwam+ een beetje verliefd worden op het aandeel. Mvg
nine_inch_nerd schreef op 12 augustus 2023 18:46 :
[...]
Die indruk had/heb ik ook.
We zullen zien maandag....
Welke seinen, verklaar u nader. Mvg.
Calendar schreef op 12 augustus 2023 19:40 :
Dit is al een oud artikel maar de eerste die ik gezien heb met een vrij gedetailleerde voorspelling m.b.t. de overcapaciteit de komende jaren.
www.reuters.com/markets/commodities/l... Calendar, zou je dan in uw excel schema er niet beter vanuit gaan van 2200 dollar per ton ipv huidige 2700 dollar per ton voor spodumene. Persoonlijk denk ik ook dat voor Q4 2023, die 2700 te hoog zal zijn, met de huidige evolutie. Mvg.
28-07-2023, 16:01 ING: Buy, doel 56,00 duidelijk!
christo1 schreef op 12 augustus 2023 19:50 :
[...]
Welke seinen, verklaar u nader.
Mvg.
Seinen niet, maar de 'beweging' van AMG kwam ver overeen met het gedrag van alle fondsen en de AEX/AMX/AsCX. Hier een visie van een drukke en vrij actieve trader:Nog steeds geduldig wachtend op dé entry! Maar die lijkt komende week te komen! Weekly demandzone is bereikt (wie had dat gedacht vóór de earnings!), op de daggrafiek kan er eerst nog wat prijsdruk komen. Onder de 32,50 heb je € 1 risico en mogelijk vele euro's reward!
christo1 schreef op 12 augustus 2023 20:03 :
[...]
Calendar, zou je dan in uw excel schema er niet beter vanuit gaan van 2200 dollar per ton ipv huidige 2700 dollar per ton voor spodumene.
Persoonlijk denk ik ook dat voor Q4 2023, die 2700 te hoog zal zijn, met de huidige evolutie.
Mvg.
Het staat iedereen vrij zijn eigen getallen in te vullen. Ik hanteer een simplistisch model waarin ik steeds de LC prijs van ongeveer 3 maanden geleden invul. Q4 staat daarmee al vast. In oktober vul ik de prijs voor Q1 2024 in. Dit onderdeel is zeker nog te verbeteren. Als iemand historische reeksen voor me heeft wil ik daar nog wel naar kijken.docs.google.com/spreadsheets/d/1LRjUQ...
christo1 schreef op 12 augustus 2023 14:28 :
[...]
Prijzenoorlog nog steeds aan de gang in China, voor mij betekent dit dat er onvoldoende vraag is om al die EV merken hun productievolumes te behalen en daarom dat ze met prijsverlagingen elk het laken naar zich toe willen trekken.
Ben eens benieuwd naar de volgende verkoopscijfers van Tesla en co in China, zal dan al een indicatie geven of de lithium prijzen zullen herstellen of niet.
Mvg.
Ik denk dat als de verkoopcijfers van Tesla hoog zijn dit niets over de lithium prijs/ton hoeft te zeggen , die Musk heeft maar al te graag dat zijn benodigde batterijen goedkoper worden , hij heeft dus baat bij onderlinge concurrentie op de lithiummarkt , daarmee wordt de marge op zijn Tesla's alleen maar groter , waarmee hij als als marktleider weer mee kan spelen , Tesla's marktaandeel heeft dan meer kans om te groeien . Met hoge Lithium prijzen of een afgeleide daarvan wordt zijn marge kleiner waardoor de ruimte om daarmee te spelen minder ruim is en dat kan dan mogelijk de winstgevendheid van Tesla weer in de weg staan . bv een dure Tesla tov een goedkopere hybride kan mogelijk potentiële klanten anders doen besluiten . Ook wetten en regelgevingen rondom elektrisch rijden zijn belangrijk in het spel richting de transitie . In ieder geval denk ik dat de Prijs per Ton niet zo hoog meer zal oplopen omdat ik van mening ben dat , dat de transitie in de weg staat .
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)