Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Inderdaad eens dat TT in positieve maar ook in negatieve zin al jaren tegen de grote der aarde bedrijven aan het aanschurken is. Dat kan je niet van elk mid of small cap bedrijf zeggen…
Wie heeft hierover een mening. RSU 2019 892.320 2020 1.228.650 2021 1.414.850 2022 3.095.644 Van 2021 naar 2022 meer dan een verdubbeling.! Zijn wel toppers bijgekomen, maar persoonlijk denk ik dat er ook een 1 malige toekenning bijzit. Het JV 2022 zegt er niets over. In 2017 kregen ook bepaalde werknemers RSU During the year, 1.3 million RSUs were granted at a weighted average price of €8.68 (2016: none). No other movements in the RSUs occurred during the year. The fair value of the RSUs is determined with reference to the share price of TomTom NV at the date of grant. Of these RSUs, 138 thousand units were granted pursuant to the acquisition of Autonomos as detailed in note 15 2023 weer meer dan 3 miljoen of toch rond de 1,5 miljoen. Of er nog een aandelen inkoop als TS aan komt, het kan. Maar TT sorteert voor :-) All equity-settled stock compensation will be covered at the time of exercise, firstly through the issue of treasury shares held by the company, and secondly through the issue of new shares. Het feest kan beginnen, want ik ben binnen ;-)
Als de koers straks weer tussen de 6 en de 7 gaat zijn dan wens ik als RSU ers veel RSU…
Waze Users Unite Against Top Android Auto Feature, Want It Removed Karen MillerBy Karen MillerAugust 5, 2023No Comments3 Mins Read Share Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground. 8 photos Photo: Bogdan Popa/autoevolution Despite looking similar, Waze and Google Maps have different purposes, as the first is primarily aimed at fighting traffic and finding alternate routes. The latter offers a more straightforward navigation experience, sometimes borrowing data from Waze while providing users with additional features like offline maps. Waze has several extras on Android Auto, including a Drive Now menu that fires up automatically when the app launches. The idea that powers this feature is as simple as it could be. Drive Now displays the latest and most common destinations, allowing users to quickly select a new address to navigate. The feature isn’t everybody’s cup of tea, with a long thread on Waze’s forums calling for the Google-owned company to remove Drive Now for a simple reason: it exposes the most recent destinations, letting others see home addresses. The request makes sense, especially for Uber drivers who don’t want others to see this information. Furthermore, someone says they just want to navigate with Waze on the screen, but once the application loads on Android Auto, closing the Drive Now menu is a major pain in the neck because their vehicle uses a knob for infotainment. Others explain that the menu blocks a significant part of the screen, so they can’t see the map when launching the app. Closing the dialog every time they launch Waze is frustrating for some, so an option to disable it from automatically loading is the best way to go. The Google-owned company has ignored this feedback so far, and I believe it wouldn’t do anything about it anyway. The Drive Now feature is an essential part of the Waze experience, and most people enjoy having their common destinations at a one-tap distance. Giving users more control is often the correct approach, but Waze decided to enforce the Drive Now interface on everybody running the app on Android Auto. Waze collects traffic data even when the application runs on the screen without navigation enabled. The parent company explains this is the easiest way for users to help improve the navigation engine. Waze can retrieve road information and estimate traffic conditions based purely on how you drive across a region. As a result, enforcing the Drive Now option on Android Auto doesn’t make much sense, though it makes setting up navigation more straightforward for those who typically use Waze for turn-by-turn guidance. Time will tell if the parent company decides to introduce an option to let users turn off the Drive Now menu, but for now, it’s clear that such an idea isn’t even on the table. The only workaround is to remove all locations, turning this entire menu into a useless Waze feature.
Sygic is toch klant bij Tom Tom ! Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground. Dat hoef ik toch niet te vertalen, lijkt me duidelijke taal :-) rapidly gain traction Zo nu het wielerpakje aan :-)
tatje schreef op 6 augustus 2023 09:25 :
Sygic is toch klant bij Tom Tom !
Waze and Google Maps dominate the Android Auto navigation space, though alternatives like Sygic and TomTom rapidly gain traction on Google’s playground.
Dat hoef ik toch niet te vertalen, lijkt me duidelijke taal :-)
rapidly gain traction
Zo nu het wielerpakje aan :-)
Regenpakje bedoelt u zeker ;-)
Amazon plus 9% vrijdag. Amazon op één dag 150 miljard dollar meer waard. Het wordt tijd dat ze TT onder de armen nemen. Toch tip ik als nieuwe eigenaar Garmin Mobileye Nvidia, maar Amazon Microsoft en Meta moeten wel hun goedkeuring geven, OF doen ze het zelf :-) Amazon Microsoft meta samen een beurswaarde van 4500 miljard. Winst op jaarbasis van de drie samen een 138 miljard. Waar een wil is, is een weg :-) Is peanuts om TT voor 6 miljard te kopen. Overture zonder andere afspraken, amehoela. Tot morgen.
Omzet 7 stuks en ruim 2 % lager..............................
Optiebelegger schreef op 7 augustus 2023 09:04 :
Omzet 7 stuks en ruim 2 % lager..............................
Tja...
Nu al 993 stuks en weer groen, het gaat lekker. Dit aandeel hoort niet meer thuis op de beurs.
Optiebelegger schreef op 7 augustus 2023 09:04 :
Omzet 7 stuks en ruim 2 % lager..............................
Dat de MM dit toestaat want andere producten bewegen ook mee en sommige kunnen zelfs klappen door zo’n daling.
Kink in de kabel Roet in het eten. Wereldschokken. Dat alles is heel moeilijk te voorspellen, maar het kan zomaar gebeuren. Ik kan dus alleen maar werken met de uitspraken van de RVB. De RVB kan zijn uitspraken staven met diverse instrumenten, wat er in de wereld gebeurt, weten zelfs zij niet :-) - automotive 2024 2 tot 4% in 2024 en in 2025 10% minimaal. - Enterprise 2024 10% en in 2025 de echte knal 20% - consumer 2024 -7% en 2025 - 5% 2e kwartaal 2023 A 90,9 E 37,3 C 28,4 totaal 156,5 2e kwartaal 2024 A 94,5 E 41,5 C 26,4 totaal 162,5 84% gross profit 136,5 opex zonder D en A 121,4 Q2 2023 ebitda 15,1 D en A 10 ebit 5 Q2 2025 A 104 E 50 C 25 totaal 179 84% gross profit 150,3 opex zonder D en A 121,4 ebitda 28,9 D en A 5 ebit 23,9 Let wel per kwartaal. U zult zeggen je verhoogt opex zonder D en A in 2024 en 2025 niet. klopt ! Maar ebit heeft een I en dat is bij TT geen schuld maar CASH. taco zei er het volgende over. Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO Yes, sure. So, we have roughly EUR 300 million in cash or long-term deposits. The split between cash and long-term deposits is then one-third to two-third. So, two-thirds is in long-term deposits. On those deposits, we get a 3% yield, roughly --3% plus. And that is part of our free cash flow. It's nice, but it will not significantly change anything. For the free cash flow, we continue to focus on 0% to 5%. Based on where we are now, it might be closer to 5% than 0%, yes. In Q2 2023 was i 2,447 min 0,442 is 2 miljoen, op jaarbasis dus 8 miljoen. Ik kan dus de Opex zonder D en A met 8 miljoen verhogen in 2025 ten opzichte van 2023 Verder zei vriend Taco in de toekomst zal D en A gelijk lopen met Capex, hij noemde PPE en Lease dus op jaarbasis 20 tot 25. Zou opex zonder D en A in 2025 8 miljoen groter worden dan wordt EBIT 8 miljoen kleiner, maar EBT wordt 8 miljoen groter dan EBIT. Dasss een moeilijke :-) Ik zal het voor vandaag hierbij laten, anders wordt er misschien iemand boos ;-)
Ik ben het even kwijt maar waarom zou Enterprise zo moeten gaan knallen in de toekomst en waarom blijft het zo achter momenteel ?
Chinese elektrische auto maakt opmars: 'De kaarten worden opnieuw geschud' Binnen de Europese auto-industrie wordt met argwaan gekeken naar de opmars van Chinese fabrikanten. Bijna een op de tien nieuw verkochte elektrische auto's in Europa is inmiddels een Chinees merk. En dat is pas het begin, verwachten analisten. Door de sterk gestegen welvaart bezitten veel meer mensen in China een auto. Sinds 2014 halen jaarlijks 25 miljoen Chinezen hun rijbewijs. Het aantal auto's in het land stijgt mee, en bereikte eind vorig jaar het duizelingwekkende aantal van 320 miljoen. Veel van die nieuw verkochte auto's zijn elektrisch, iets meer dan 20 procent. Ter vergelijking: in Europa is zo'n 12 procent van de nieuwe auto's elektrisch en in de VS zo'n 7 procent. Daardoor is China nu de grootste EV-markt ter wereld: het land is goed voor bijna 60 procent van de wereldwijde verkoop. Het is een ontwikkeling die een grote impact kan gaan hebben op de Europese auto-industrie. De Duitse automarktanalist Matthias Schmidt verwacht dat in de tweede helft van dit jaar één op de tien elektrische auto's uit China komt. "Tel daar de in China gemaakte westerse automodellen bij op, en dan komt volgend jaar bijna een op de vijf elektrische personenauto's uit China." Moet de Europese auto-industrie zich zorgen maken over de nieuwe Chinese concurrentie? "Het is onwaarschijnlijk dat Chinese automerken een aanzienlijk marktaandeel vergaren met enkel geïmporteerde auto's", zegt analist Daniel Schwarz van investeringsbank Stifel vanuit Frankfurt. "Vooral voor de meest verkochte modellen op de massamarkt is dit te duur vanwege de logistiek en tarieven." Chinese productie in Europa Hij verwacht daarom dat Chinese fabrikanten hun auto's uiteindelijk in Europa zelf zullen produceren. Vermoedelijk vanaf 2025, wanneer de strengere Europese milieunorm Euro 7 gaat gelden. Ondertussen lopen de reacties op de Chinese opmars uiteen. In de Verenigde Staten geldt een hoog invoertarief van 27,5 procent op auto's uit China. Koop je een auto uit Amerika zelf, dan zijn er juist belastingvoordeeltjes voor jou als koper. Europese landen zijn daarentegen verdeeld. Duitse automakers verkopen bijvoorbeeld veel wagens in China en zijn dus niet zo happig op handelsbarrières.www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/539...
hvasd2 schreef op 7 augustus 2023 11:35 :
Ik ben het even kwijt maar waarom zou Enterprise zo moeten gaan knallen in de toekomst en waarom blijft het zo achter momenteel ?
Zoeken en lezen :-) Enterprise 2021 markt 2 miljard addressable 55% is 1,1 miljard. Enterprise 2025 markt 2,5 miljard addressable 85% is 2,125 miljard door het nieuwe platform.download.tomtom.com/open/banners/Capi... FF doorlezen vooral blz 16. Harold zei op de CMD ook nog het volgende : And we aspire to double our revenue outside of Automotive in the mid term, on the back of better products and improved applications. Mid term 3 tot 5 jaar. Dus in 2027 ( 5 jaar verder ) uiterlijk 2 maal 160
Lange teksten = lagere koersen. Doe er je voordeel mee.
17.30 uur omzet 80.520 17.35 uur omzet 132.564 Die 50.000 van de slotcall zijn geen particulieren en is geen marketmaker. Omzet is niet daverend, zeker niet bijzonder. Slotcall is niet daverend maar wel bijzonder als je de omzet om 17.30 in aanmerking neemt. Toch weer het gevoel dat ik wel goed zit.
Die eindveiling is de laatste dagen zeer aanwezig
tatje schreef op 6 augustus 2023 10:10 :
...
Toch tip ik als nieuwe eigenaar Garmin Mobileye Nvidia, maar Amazon Microsoft en Meta moeten wel hun goedkeuring geven, OF doen ze het zelf :-)
Amazon Microsoft meta samen een beurswaarde van 4500 miljard.
Winst op jaarbasis van de drie samen een 138 miljard.
Waar een wil is, is een weg :-)
...
Ik ken het bedrijf GarminMobileyeNvidia niet. Laat je niet wat komma's weg? Het punt is niet dat potentiële overnemers geen geld zouden hebben, het punt is dat TT voor hen niet interessant is. Of dat HG teveel kapsones heeft bij zo'n overname. Misschien niet financieel, hij is al binnen, maar wel qua status (ceo??) in zo'n overgenomen en al gauw weg-geïntegreerd peutertje. Nu kan hij nog 4x per jaar de guru spelen, interessant doen over zijn contacten met OEMs en wat dies meer zij, al is het maar voor een paar analisten en een enkele journalist. Na een overname luistert niemand meer, geen enkele journalist, en wordt HG een gewone saaie babyboomer. Net als ik, met dit verschil dat hij rijk is, mede door mijn centen. Gelukkig is hij met zijn gedoe zó voorspelbaar geworden dat ik met optieconstructies nog wat terug kan verdienen, m.n. rond de cijferdata.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)