Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,025 23 mei 2024 17:15
  • -0,260 (-1,96%) Dagrange 13,010 - 13,325
  • 1.182.502 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1951 1952 1953 1954 1955 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 wiegveld 6 augustus 2023 15:54
    quote:

    DeWalt schreef op 6 augustus 2023 12:52:

    CITI vatte het mooi samen. Het aandeel kan meer dan verdubbelen (EUR18 waarde te creëren) als ze strategische stappen zetten en negatieve cashflow SEANZ oplossen/sluiten en GH verkopen.

    NE/UK/IRL only en je hebt een groeibedrijf van EUR15 mrd GTV.

    Met GH opbrengst ~1,5mrd kun je fors aandelen inkopen (denk wel 60mln).

    Op EU only kun je een realistisch groeidoel van EUR20mrd in 2027 met een EBITDA van EUR700mln opplakken. Met 160mln aandelen en EV/EBITDA van 10X kom je op een aandelenprijs van ~EUR42,50+ op termijn.

    Denk dat Jitse hier mee bezig is. De focus op EU en UK/IRL wordt steeds duidelijker.
    mij is niet duidelijk waarom je een groeibedrijf hebt met NE/UK/IRL zou GER er wel bijwillen, maar of er daarwerkelijke groei is weten we pas in2024.
    Wellicht hebben we hoogtepunt van thuisbezorgen al achter ons…..
  2. forum rang 7 DeWalt 6 augustus 2023 16:48
    quote:

    wiegveld schreef op 6 augustus 2023 15:54:

    [...]

    mij is niet duidelijk waarom je een groeibedrijf hebt met NE/UK/IRL zou GER er wel bijwillen, maar of er daarwerkelijke groei is weten we pas in2024.
    Wellicht hebben we hoogtepunt van thuisbezorgen al achter ons…..
    NE = Business Unit Noord Europa bij TKWY, dus NL, B, D, Denemarken, Polen, etc
  3. forum rang 7 wiegveld 6 augustus 2023 17:12
    quote:

    DeWalt schreef op 6 augustus 2023 16:48:

    [...]
    NE = Business Unit Noord Europa bij TKWY, dus NL, B, D, Denemarken, Polen, etc
    Merci, ook dan is de vraag of er nog groei komt in 2024 of dat Covidperiode hoogtepunt was.

    Duidelijk is wel dat de bleeders wegmoeten, maar verkoop Grub zie ik niet snel gebeuren.
    Zoals ik eerder opschreef is Wolt niet verloren in EU als DD de markt USA echt volledig beheerst. Winsten zijn dan de motorolie om in EU ook een hegemonie te vormen.
  4. forum rang 6 Hendrik Roo 6 augustus 2023 17:26
    quote:

    DeWalt schreef op 6 augustus 2023 12:52:

    CITI vatte het mooi samen. Het aandeel kan meer dan verdubbelen (EUR18 waarde te creëren) als ze strategische stappen zetten en negatieve cashflow SEANZ oplossen/sluiten en GH verkopen.

    NE/UK/IRL only en je hebt een groeibedrijf van EUR15 mrd GTV.

    Met GH opbrengst ~1,5mrd kun je fors aandelen inkopen (denk wel 60mln).

    Op EU only kun je een realistisch groeidoel van EUR20mrd in 2027 met een EBITDA van EUR700mln opplakken. Met 160mln aandelen en EV/EBITDA van 10X kom je op een aandelenprijs van ~EUR42,50+ op termijn.

    Denk dat Jitse hier mee bezig is. De focus op EU en UK/IRL wordt steeds duidelijker.
    Aandeleninkoop krijgt alleen een gunstig effect als dat gebeurt in een periode van onzekerheid en bijbehorende lage koersen. Nu dus. En voor zolang als dat duurt. Jouw eigen rekenvoorbeeld ondersteunt dat. Want voor 1.5 mld 60 mln aandelen inkopen, komt neer op een gemiddelde inkoopprijs van €25,-. Terwijl je nu voor bijna de helft inkoopt. Persoonlijk denk ik dat JET zolang mogelijk en incl. de nabetaling van IFOOD de bestaande situatie wil laten voortduren. Daarna gaan ze denk ik posities uitponden en strategische allianties aan. De opbrengst daarvan hoeft niet meer aan (dan kostbaardere) terugkoop programma's te worden besteed. Maar kan worden ingezet om de eigen posities nog verder te versterken en het aflossen van financieringen.
  5. forum rang 7 DeWalt 6 augustus 2023 17:45
    quote:

    wiegveld schreef op 6 augustus 2023 17:12:

    [...]
    Merci, ook dan is de vraag of er nog groei komt in 2024 of dat Covidperiode hoogtepunt was.

    Duidelijk is wel dat de bleeders wegmoeten, maar verkoop Grub zie ik niet snel gebeuren.
    Zoals ik eerder opschreef is Wolt niet verloren in EU als DD de markt USA echt volledig beheerst. Winsten zijn dan de motorolie om in EU ook een hegemonie te vormen.
    Groei komt er weer in (zag je al
    In Q2 het gaat de goede kant op), ook door productverbreding (doet dash ook).

    Als TKWY koning Noord Europa is en DASH in de US dan is een fusie aantrekkelijker dan elkaar dood proberen te concurreren.

    Dus Jitse zsm focus op Noord Europa en geen geld verkwisten in SEANZ.

    En GH wordt wel verkocht is mijn vaste overtuiging en ook voor goed geld. Ideaal is om het aan UBER te verkopen of Amazon zodat ze DASH lekker kunnen dwarszitten.
  6. Pino 6 augustus 2023 18:17
    [quote alias=Hendrik Roo id=14939138 date=202308061726]
    [...]

    Aandeleninkoop krijgt alleen een gunstig effect als dat gebeurt in een periode van onzekerheid en bijbehorende lage koersen. Nu dus. En voor zolang als dat duurt. Jouw eigen rekenvoorbeeld ondersteunt dat. Want voor 1.5 mld 60 mln aandelen inkopen, komt neer op een gemiddelde inkoopprijs van €25,-. Terwijl je nu voor bijna de helft inkoopt. Persoonlijk denk ik dat JET zolang mogelijk en incl. de nabetaling van IFOOD de bestaande situatie wil laten voortduren. Daarna gaan ze denk ik posities uitponden en strategische allianties aan. De opbrengst daarvan hoeft niet meer aan (dan kostbaardere) terugkoop programma's te worden besteed. Maar kan worden ingezet om de eigen posities nog verder te versterken en het aflossen van financieringen.
    [/quote

    Aandelen inkoop is om de koers een boost te geven naar boven en niet naar beneden , zo krijg je hogere koersen en creer je aandeelhouders waarde en dat was wat men voor had ( metoo). Heb toen mijn teslas verkocht omdat ik dacht dat het een bodem onder de koers zou leggen van JET. Mis dus. Tsla ging van $ 167 naar bijna$ 300 en mijn jet van ca 17 naar 12. Zelfs stockpicking loont niet nu want ik heb 1k stukjes gekocht vd week op €16voor een paar duppies winst maar die hou ik dan nog maar even vast. Het moraal van het verhaal heb ik eerder gepost maar ezel en de steen.
  7. forum rang 6 Hendrik Roo 6 augustus 2023 19:09
    quote:

    DeWalt schreef op 6 augustus 2023 17:45:

    [...]
    Groei komt er weer in (zag je al
    In Q2 het gaat de goede kant op), ook door productverbreding (doet dash ook).

    Als TKWY koning Noord Europa is en DASH in de US dan is een fusie aantrekkelijker dan elkaar dood proberen te concurreren.

    Dus Jitse zsm focus op Noord Europa en geen geld verkwisten in SEANZ.

    En GH wordt wel verkocht is mijn vaste overtuiging en ook voor goed geld. Ideaal is om het aan UBER te verkopen of Amazon zodat ze DASH lekker kunnen dwarszitten.
    Enerzijds een fusie met Dash en tegelijkertijd je fusiepartner dwarszitten door met Amazon een samenwerking aan te gaan ?
    Stuit bovendien op de mededingsperikelen.
  8. forum rang 6 Hendrik Roo 6 augustus 2023 19:12
    quote:

    Pino schreef op 6 augustus 2023 18:17:

    [quote alias=Hendrik Roo id=14939138 date=202308061726]
    [...]

    Aandeleninkoop krijgt alleen een gunstig effect als dat gebeurt in een periode van onzekerheid en bijbehorende lage koersen. Nu dus. En voor zolang als dat duurt. Jouw eigen rekenvoorbeeld ondersteunt dat. Want voor 1.5 mld 60 mln aandelen inkopen, komt neer op een gemiddelde inkoopprijs van €25,-. Terwijl je nu voor bijna de helft inkoopt. Persoonlijk denk ik dat JET zolang mogelijk en incl. de nabetaling van IFOOD de bestaande situatie wil laten voortduren. Daarna gaan ze denk ik posities uitponden en strategische allianties aan. De opbrengst daarvan hoeft niet meer aan (dan kostbaardere) terugkoop programma's te worden besteed. Maar kan worden ingezet om de eigen posities nog verder te versterken en het aflossen van financieringen.
    [/quote

    Aandelen inkoop is om de koers een boost te geven naar boven en niet naar beneden , zo krijg je hogere koersen en creer je aandeelhouders waarde en dat was wat men voor had ( metoo). Heb toen mijn teslas verkocht omdat ik dacht dat het een bodem onder de koers zou leggen van JET. Mis dus. Tsla ging van $ 167 naar bijna$ 300 en mijn jet van ca 17 naar 12. Zelfs stockpicking loont niet nu want ik heb 1k stukjes gekocht vd week op €16voor een paar duppies winst maar die hou ik dan nog maar even vast. Het moraal van het verhaal heb ik eerder gepost maar ezel en de steen.
    Deze strategie zal de koers een nog grotere boost geven. Simpel omdat het bedrijf betere zaken doet door de aandelen op lage koersen terug te kopen. Vraagt alleen meer geduld.
  9. forum rang 7 DeWalt 6 augustus 2023 20:09
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 augustus 2023 19:09:

    [...]

    Enerzijds een fusie met Dash en tegelijkertijd je fusiepartner dwarszitten door met Amazon een samenwerking aan te gaan ?
    Stuit bovendien op de mededingsperikelen.
    Eerst GH verkopen aan UBER of Amazon en zelf sterker worden in EU.

    Naderhand (mochten er na een aantal jaar 2 superpowers zijn in EU en VS) lijkt een fusie aantrekkelijker dan concurreren.
  10. dinkyron 7 augustus 2023 02:58
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 6 augustus 2023 19:12:

    [...]

    Deze strategie zal de koers een nog grotere boost geven. Simpel omdat het bedrijf betere zaken doet door de aandelen op lage koersen terug te kopen. Vraagt alleen meer geduld.
    zijn er bij de aankondiging van de aandeleninkoop ook uitspraken/beloftes gedaan over wat er met deze terug gekochte aandelen gaat gebeuren?

    worden deze vernietigt of gooit Jet deze op een later tijdstip (zeg bij 3/5 euro winst ) weer op de markt?

    Alvast bedankt voor de info.
  11. forum rang 7 wiegveld 7 augustus 2023 07:56
    quote:

    DeWalt schreef op 6 augustus 2023 17:45:

    [...]
    Groei komt er weer in (zag je al
    In Q2 het gaat de goede kant op), ook door productverbreding (doet dash ook).

    Als TKWY koning Noord Europa is en DASH in de US dan is een fusie aantrekkelijker dan elkaar dood proberen te concurreren.

    Dus Jitse zsm focus op Noord Europa en geen geld verkwisten in SEANZ.

    En GH wordt wel verkocht is mijn vaste overtuiging en ook voor goed geld. Ideaal is om het aan UBER te verkopen of Amazon zodat ze DASH lekker kunnen dwarszitten.
    Heb Q2 even berekend door HJ 2023 te verminderen met de Q1 data.

    groei orders JET
    Q1 23 versus 22 -10%
    Q2 23 versus 22 -8%

    GTV groei
    Q1 23 versus 22: 0%
    Q2 23 versus 22: 2%

    GTV/order

    Q1 23: € 27,69. Q1 22: €24,96. +10,9%
    Q2 23: € 28,56. Q2 22: € 25,23. +13,2%

    je moet wel heel optimistisch zijn om te zeggen dat t beter gaat. Ten gevolge inflatie en kostendoorrekening aan consument is de GTV/order wel verhoogd met resp 11 en 13%. Dat ze “ winst” in Noord Europa maken heeft mijns inziens alleen te maken met besparing besparing besparing op reclame etc. En wellicht dus scherpere inzet bezorgers waarbij minder orders per order meer opleveren.

    P.S.
    Mijn zoon wilde afgelopen zaterdag bestellen bij Mc Donald en voor eerste keer keek ie even naar zelf halen en bezorgen. (Bijzonder)
    Verschil met zelfde besteling 16€ versus € 23 bij bezorgen met de MCD op 1 km afstand.
  12. forum rang 6 Fred 62 7 augustus 2023 08:16
    quote:

    wiegveld schreef op 7 augustus 2023 07:56:

    [...]

    P.S.
    Mijn zoon wilde afgelopen zaterdag bestellen bij Mc Donald en voor eerste keer keek ie even naar zelf halen en bezorgen. (Bijzonder)
    Verschil met zelfde besteling 16€ versus € 23 bij bezorgen met de MCD op 1 km afstand.
    Een kilometer op de fiets en 7 euro verdienen.

    Wat is het geworden?
  13. Bossie89 7 augustus 2023 08:26
    quote:

    Fred 61 schreef op 7 augustus 2023 08:16:

    [...]

    Een kilometer op de fiets en 7 euro verdienen.

    Wat is het geworden?
    1Km heen en terug en daarnaast wachten op je bestelling. Voor een tiener is 7 euro een hoop geld als je volwassen bent hoop ik dat je tijd meer waard is!

    Of je als volwassen persoon bij de Mac moet bestellen is een tweede dan hoop ik wederom dat je gezondheid meer waard is.
  14. forum rang 7 DeWalt 7 augustus 2023 08:44
    quote:

    wiegveld schreef op 7 augustus 2023 07:56:

    [...]

    Heb Q2 even berekend door HJ 2023 te verminderen met de Q1 data.

    groei orders JET
    Q1 23 versus 22 -10%
    Q2 23 versus 22 -8%

    GTV groei
    Q1 23 versus 22: 0%
    Q2 23 versus 22: 2%

    GTV/order

    Q1 23: € 27,69. Q1 22: €24,96. +10,9%
    Q2 23: € 28,56. Q2 22: € 25,23. +13,2%

    je moet wel heel optimistisch zijn om te zeggen dat t beter gaat. Ten gevolge inflatie en kostendoorrekening aan consument is de GTV/order wel verhoogd met resp 11 en 13%. Dat ze “ winst” in Noord Europa maken heeft mijns inziens alleen te maken met besparing besparing besparing op reclame etc. En wellicht dus scherpere inzet bezorgers waarbij minder orders per order meer opleveren.

    P.S.
    Mijn zoon wilde afgelopen zaterdag bestellen bij Mc Donald en voor eerste keer keek ie even naar zelf halen en bezorgen. (Bijzonder)
    Verschil met zelfde besteling 16€ versus € 23 bij bezorgen met de MCD op 1 km afstand.
    Je bent aan het boekhouden door met een jaar geleden (nb een Corona jaar) te vergelijken.

    Kwartaal op kwartaal verbetering is duidelijk, waarom een heel jaar het onvergelijkbare verleden in je vergelijking betrekken.

    Waarderen is vooruitkijken

    (GTV gaat niet omhoog door minder marketingkosten, ebitda wel)
  15. [verwijderd] 7 augustus 2023 08:48
    quote:

    wiegveld schreef op 7 augustus 2023 07:56:

    [...]

    Heb Q2 even berekend door HJ 2023 te verminderen met de Q1 data.

    groei orders JET
    Q1 23 versus 22 -10%
    Q2 23 versus 22 -8%

    GTV groei
    Q1 23 versus 22: 0%
    Q2 23 versus 22: 2%

    GTV/order

    Q1 23: € 27,69. Q1 22: €24,96. +10,9%
    Q2 23: € 28,56. Q2 22: € 25,23. +13,2%

    je moet wel heel optimistisch zijn om te zeggen dat t beter gaat. Ten gevolge inflatie en kostendoorrekening aan consument is de GTV/order wel verhoogd met resp 11 en 13%. Dat ze “ winst” in Noord Europa maken heeft mijns inziens alleen te maken met besparing besparing besparing op reclame etc. En wellicht dus scherpere inzet bezorgers waarbij minder orders per order meer opleveren.

    P.S.
    Mijn zoon wilde afgelopen zaterdag bestellen bij Mc Donald en voor eerste keer keek ie even naar zelf halen en bezorgen. (Bijzonder)
    Verschil met zelfde besteling 16€ versus € 23 bij bezorgen met de MCD op 1 km afstand.
    als het 1.5 km is betaal je het wel; wat een verdienmodel van Jet, fantastisch toch.. En waarschijnlijk heeft die brommer dan 3 bestellingen die hij binnen 30 minuten aflevert... 40 euro per uur.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1951 1952 1953 1954 1955 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links