Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Weer opdracht uit München voor Ebusco Geen financiële details. (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft opnieuw een contract binnengehaald bij Stadtwerke München. Dit maakte de fabrikant woensdag voorbeurs bekend. Het betreft de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter bussen voor Münchner Verkehrsgesellschaft. Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München. Financiële details gaf Ebusco woensdag niet. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Ben benieuwd wie die bussen gaat maken en of de levering vóór of na 2030 plaats zal vinden ;-)
Marcel H. schreef op 2 augustus 2023 08:28 :
2040
Oh, dan moet het misschien wel lukken.
Haha ze kunnen het weer niet laten. Toch maar mooi groen op deze rode dag.
Goedemorgen, vorige week heb ik een dag mogen meerijden in een 3.0 bij Qbuzz, in de omgeving van Emmen. Misschien een aanrader voor mensen die twijfelen aan dit fantastische product. De chauffeur was dik tevreden en vertelde dat er in de omgeving ca. 70 bussen na alle tevredenheid rondrijden.
Goedemorgen, idd een mooie bus. Zee gewild. Hoop dat Ebusco info. achterhaald en dat ze een inhaalslag aan het maken zijn. Stiekem hoop ik op een overname. Ik kan anders de grote klappen naar beneden niet verklaren. Eigenlijk alleen maar goed nieuws en de koers wil maar niet terug
Jokeltje moet een nieuw pennetje kopen.
voda schreef op 2 augustus 2023 07:56 :
Weer opdracht uit München voor Ebusco
Geen financiële details.
(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft opnieuw een contract binnengehaald bij Stadtwerke München. Dit maakte de fabrikant woensdag voorbeurs bekend.
Het betreft de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter bussen voor Münchner Verkehrsgesellschaft.
Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München.
Financiële details gaf Ebusco woensdag niet.
Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Een vervolgorder is een teken van vertrouwen in een goed product. Een vervolgorder van 28 bussen is een stapje in de goede richting maar Ebusco zal wel dringend haar productie en omzet drastisch en op korte termijn moeten verhogen om de doelstellingen te halen en haar financiële kwetsbaarheid te verminderen. Hopelijk komt daar op 9 augustus voldoende concreet en positief nieuws over. Voorlopig afwachten dus.
Met horten en stoten gaat het met de beurskoers. Niet zo verwonderlijk, volgens mij bestaat de bijna de gehele omzet van H1 uit de vertraagde bussen voor Berlijn. Gelukkig is bij concullega’s te lezen dat zij ook problemen hebben met uitlevering van bussen. Dat betekent niet dat er geen werk ( aan gedaan) kan worden. De te grote broek van Ebusco is nu wel in de koers verwerkt, denk ik. Dus wat dat betreft zouden we de bodem gehad moeten hebben. Het vertrouwen dient weer opgebouwd te worden, ben benieuwd naar de antwoorden van vragen bij de H1 cijfers, wat gaat er goed en volgens schema. Vragen over de 3-partij, planning Rouen, wanneer volgende batch bussen naar Berlijn, productie Rouen. Dan moet Ebusco met waarheidsgetrouwe antwoorden komen die ondersteuning bieden.aan de koers. Hoe je het ook wendt of keert: de markt van elektrische bussen zal de komende jaren nog verder groeien, als Ebusco kan laten zien dat het betere bussen maakt met afgesproken planning komt de hap van het marktaandeel wel goed.
Ik heb vandaag weer een kleine bijdrage geleverd en wat stukken bijgekocht. Gelet op de koersen afgelopen week ben ik toch wat positiever gestemd over cijfers volgende week. Meer details moeten inzicht geven in opschaling productie en marge vooruitzichten. De tenders lopen door (veel te kleine volumes nog) maar kennelijk is het product goed en zijn klanten tevreden. Dat is de basis voor verdere groei in een groeiende markt. En de nieuwe markten Australië en VS zullen toch inmiddels ook wel een keer tot commercieel resultaat komen?
Ik ben er nog niet gerust op. Als ik mij niet vergis werd er vorig jaar een omzet behaald van 110 miljoen euro, waarvan 75 miljoen in 2H22. Als ze dan nu weer terugvallen naar EUR 41 miljoen in 1H23, met een groter EBITDA verlies dan vorig jaar, geeft dat toch te denken aangezien er toen al werd geroepen dat de supply chain issues enigszins achter ons lagen. Die outlook van 550-600 bussen lijkt dan ook mijlenver uit beeld, als er vorig jaar al 225 werden geleverd en de omzet nu zelfs daalt.
Instapmoment schreef op 2 augustus 2023 14:49 :
Ik ben er nog niet gerust op. Als ik mij niet vergis werd er vorig jaar een omzet behaald van 110 miljoen euro, waarvan 75 miljoen in 2H22. Als ze dan nu weer terugvallen naar EUR 41 miljoen in 1H23, met een groter EBITDA verlies dan vorig jaar, geeft dat toch te denken aangezien er toen al werd geroepen dat de supply chain issues enigszins achter ons lagen.
Die outlook van 550-600 bussen lijkt dan ook mijlenver uit beeld, als er vorig jaar al 225 werden geleverd en de omzet nu zelfs daalt.
Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden. even stukje copy past van de 'buren'Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023.
We gaan het zien, nog een weekje wachten en dan is het zover. Ik ben wel blij dat het slechte nieuws al is gedeeld, ben meer nieuwsgierig naar hoe het loopt met de opschaling. Ik voorzie over H1 ook veel investeringskosten ter voorbereiding van de opschaling.
..."Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München."... Wat mij betreft hebben ze lang genoeg in hun uppie geploeterd. Ze zijn nu (weer) éven met de billen bloot gegaan v.w.b. de eventueel wat al te hoog gespannen verwachtingen. Zich voor 'n leuk prijsje laten inlijven heeft mijn voorkeur. Daar zal onze Peter wellicht wat schoorvoetend mee akkoord gaan; en als grootste aandeel- houder is dat mogelijks ook 'n probleempje, maar onder druk wordt alles vloeibaar. Een part- nership met een of meer grote speler(s) zou overigens een alternatief kunnen zijn. Continu de inkomsten - voor zover die er zijn - in R&D stoppen in een poging de grote jongens (met véél diepere zakken) voor te blijven is onbegonnen werk en op termijn funest voor de winst, de aandeelhouders en ook dan uiteindelijk, voor de beursnotering.www.govtech.com/fs/washingtons-link-t... Het wordt intussen niét kóeler in de wereld; hopelijk op de 9e wat meer nieuws over de stand van zaken, qua koelsysteem. ..."In conversations with Ebusco, the manufacturer said they would be open to a performance contract to ensure that Ebusco delivers a battery that will work in both hot and cold climates the area experiences, according to DeRock"... En dáár moeten ze nog maar 'ns goed over nadenken. Garanties geven op bussen die staan over te koken is 'n stap richting faillissement. Anderzijds, wanneer het zou lukken adequate bussen te leveren voor de VS-markt, met zijn mega-afstanden; dat zou natuurlijk formidabel zijn. Maar ook hier ben ik bang, dat ze wat té "Calimero" zijn om dat in goede banen te leiden. Naast zich laten overnemen zou een partnership met een VS-speler ook hier dan eventueel uitkomst kunnen bieden.
tmaster schreef op 2 augustus 2023 15:36 :
[...]
Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden.
even stukje copy past van de 'buren'
Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023. Dat is wel opvallend, aangezien Ebusco vorige week zelf heeft gecommuniceerd dat de omzet zal uitkomen op totaal EUR 41 miljoen voor de eerste zes maanden.
tmaster schreef op 2 augustus 2023 15:36 :
[...]
Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden.
even stukje copy past van de 'buren'
Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023. De post van EUR 63M wordt in het persbericht van 29 maart 2023 in 1 adem genoemd met cash & cash equivalents. Zal dit dus niet een soort debiteuren saldo zijn. De debiteur betaald pas bij levering van de bus (denk ik). Verder geef je al aan 'Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet.'. De contract assets zijn 99% afgeronde bussen en dus al voor 99% in de omzet meegenomen als jet het zo bekijkt...
Je merkt het aan de koersontwikkeling vandaag. Half werk wordt niet gewaardeerd.
Los van de koers van vandaag, is het een goed teken dat er wederom een herhaal order is gekomen. Dit betekent dat men vertrouwen heeft in het product en dat het product en service zich de afgelopen jaren heeft bewezen. Dit is gewoon positief!
Marcel H. schreef op 2 augustus 2023 16:42 :
Je merkt het aan de koersontwikkeling vandaag. Half werk wordt niet gewaardeerd.
Je ziet al aan de koers welke posters weer vervelend komen doen.
Om 17.30 u. komt er een einde aan het debacle.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)