Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,956 7 mei 2024 10:19
  • -0,014 (-0,47%) Dagrange 2,948 - 3,050
  • 96.544 Gem. (3M) 354,1K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Ruval 28 juli 2023 08:57
    Even vooruitkijkende: met de samenwerking met assemblage partners worden de kwetsbaarheden qua trage opschaling weggenomen. Dit gaat leiden tot productie van fors hogere aantal 3.0 bussen.

    Dit ‘moet’ dan ook snel zichtbaar worden in een fors hoger aantal gewonnen tenders. Kennelijk was de beperkte capaciteit de voornaamste reden om niet bij Ebusco te kopen? Bongers van Teslin stelt namelijk dat ‘de vraag naar Ebusco niet het probleem is’. Als dat zo is, dan kan het snel gaan. Positieve ebitda in 2024, dus dat is al over 5 maanden. Als men in Q4 laat zien dat er grotere tenders worden gewonnen dan zal de koers ook weer snel herstellen. Hebben we alleen de mogelijke emissie nog…. Het is een hobbelig pad naar succesvolle groei maar per saldo zijn de gisteren aangekondigde maatregelen een belangrijke stap voorwaarts….
  2. Jokeltje 28 juli 2023 09:05
    Het vertrouwen in Ebusco en het management is na gisteren wel volledig weg en terecht als je herleest wat ze 3 maand geleden nog vertelden op de AVA. De dalende trend zal nu waarschijnlijk aanhouden tot een eind in 2024 en vermoedelijk afgesloten worden met een emissie gelet op de huidige cash burn en de veel te lage omzet. Jammer, maar het is wat het is.
  3. forum rang 5 Drs P. 28 juli 2023 09:15
    quote:

    Ruval schreef op 28 juli 2023 08:57:

    Even vooruitkijkende: met de samenwerking met assemblage partners worden de kwetsbaarheden qua trage opschaling weggenomen. Dit gaat leiden tot productie van fors hogere aantal 3.0 bussen.

    Dit ‘moet’ dan ook snel zichtbaar worden in een fors hoger aantal gewonnen tenders. Kennelijk was de beperkte capaciteit de voornaamste reden om niet bij Ebusco te kopen? Bongers van Teslin stelt namelijk dat ‘de vraag naar Ebusco niet het probleem is’. Als dat zo is, dan kan het snel gaan. Positieve ebitda in 2024, dus dat is al over 5 maanden. Als men in Q4 laat zien dat er grotere tenders worden gewonnen dan zal de koers ook weer snel herstellen. Hebben we alleen de mogelijke emissie nog…. Het is een hobbelig pad naar succesvolle groei maar per saldo zijn de gisteren aangekondigde maatregelen een belangrijke stap voorwaarts….
    Dat Ebusco nu duidelijk heeft gemaakt externe 3rd party assemblage partners -die zich al bewezen hebben volgens hun persbericht van gisteren- en een casco assemblage partner nu geregeld te hebben is zeer goed nieuws. Men moet nu -incl. Rouen opstart- snel kunnen opschalen, ik neem aan dat we de 9e meer details gaan horen. Een emissie volgend jaar is mi. geen probleem ervan uitgaande dat het alleen wordt gebruikt om verdere concrete groei te financieren, ik denk nog steeds dat er andere oplossingen zijn welke "groene groeibedrijven" kunnen gebruiken (EU Greendeal etc) om voordelig verdere groei te financieren, ik neem aan dat Peter met 35% vd aandelen hier eerder naar kijkt.
  4. forum rang 6 Ruval 28 juli 2023 09:15
    quote:

    Jokeltje schreef op 28 juli 2023 09:05:

    Het vertrouwen in Ebusco en het management is na gisteren wel volledig weg en terecht als je herleest wat ze 3 maand geleden nog vertelden op de AVA. De dalende trend zal nu waarschijnlijk aanhouden tot een eind in 2024 en vermoedelijk afgesloten worden met een emissie gelet op de huidige cash burn en de veel te lage omzet. Jammer, maar het is wat het is.
    Ben het met je eens dat het vertrouwen weg is. Tegelijkertijd zie je dat de negatieve koers reactie op zich nog wel meeviel. Helaas zijn we al het nodige gewend maar er zit ook gewoon nul verwachting in de huidige koers. In tegenstelling tot eerdere updates worden er nu concrete maatregelen aangekondigd, die positief zijn en ook door analisten als positief zijn bestempeld. Ik ben niet zo negatief als jij bent, maar het blijft idd helaas een toekomst verhaal. Het is dat ik al een hele stevige positie heb, anders had ik zeker bijgekocht op huidige koersen….
  5. Jokeltje 28 juli 2023 09:26
    quote:

    Ruval schreef op 28 juli 2023 09:15:

    [...]
    Ben het met je eens dat het vertrouwen weg is. Tegelijkertijd zie je dat de negatieve koers reactie op zich nog wel meeviel. Helaas zijn we al het nodige gewend maar er zit ook gewoon nul verwachting in de huidige koers. In tegenstelling tot eerdere updates worden er nu concrete maatregelen aangekondigd, die positief zijn en ook door analisten als positief zijn bestempeld. Ik ben niet zo negatief als jij bent, maar het blijft idd helaas een toekomst verhaal. Het is dat ik al een hele stevige positie heb, anders had ik zeker bijgekocht op huidige koersen….
    Mijn vertrouwen in de sector blijft, dat in Ebusco was reeds verminderd en is nu weg. Zoals reeds herhaaldelijk gezegd wacht ik op positieve feiten en cijfers maar die zie ik niet onmiddellijk op korte termijn, daarvoor zijn de problemen nog te groot. Integendeel werd op de AVA terug een rad voor de ogen van de beleggers gedraaid en dat vind ik bijzonder kwalijk. Ik heb de indruk dat men nog steeds niet de ware grootte van het probleem benoemt en de belegger opnieuw met een kluitje in het riet stuurt (beter H2 ?).
  6. forum rang 5 Drs P. 28 juli 2023 09:37
    quote:

    Ruval schreef op 28 juli 2023 09:15:

    [...]
    Ben het met je eens dat het vertrouwen weg is. Tegelijkertijd zie je dat de negatieve koers reactie op zich nog wel meeviel. Helaas zijn we al het nodige gewend maar er zit ook gewoon nul verwachting in de huidige koers. In tegenstelling tot eerdere updates worden er nu concrete maatregelen aangekondigd, die positief zijn en ook door analisten als positief zijn bestempeld. Ik ben niet zo negatief als jij bent, maar het blijft idd helaas een toekomst verhaal. Het is dat ik al een hele stevige positie heb, anders had ik zeker bijgekocht op huidige koersen….
    dan moet jezelf ook dat manneke geen platform geven he :)
  7. GoedeDag 28 juli 2023 10:29
    quote:

    Drs P. schreef op 28 juli 2023 09:15:

    [...]
    Dat Ebusco nu duidelijk heeft gemaakt externe 3rd party assemblage partners -die zich al bewezen hebben volgens hun persbericht van gisteren- en een casco assemblage partner nu geregeld te hebben is zeer goed nieuws. Men moet nu -incl. Rouen opstart- snel kunnen opschalen, ik neem aan dat we de 9e meer details gaan horen. Een emissie volgend jaar is mi. geen probleem ervan uitgaande dat het alleen wordt gebruikt om verdere concrete groei te financieren, ik denk nog steeds dat er andere oplossingen zijn welke "groene groeibedrijven" kunnen gebruiken (EU Greendeal etc) om voordelig verdere groei te financieren, ik neem aan dat Peter met 35% vd aandelen hier eerder naar kijkt.
    Dat 3rd party assembleren is echt wel wat ze nodig hebben als ze het zelf niet kunnen. Gezien het huidige debacle moet dat plan op de 9de Augustus HEEL concreet zijn. Anders is elke aandeelhouder de deur uit en daar kunnen ze niemand scheef voor aankijken buiten henzelf.
  8. forum rang 6 Ruval 28 juli 2023 10:31
    quote:

    Marcel H. schreef op 28 juli 2023 10:03:

    [...]

    Je maat Ruval.
    Haha, ik ben uiteraard teleurgesteld en Ebusco management heeft zeker brevet van onvermogen afgegeven door na 4 maanden de eigen verwachtingen niet te kunnen waarmaken. Tegelijkertijd ben ik niet negatief gestemd. Waarom? Superieur product en toko was gewoon winstgevend in vrij recente verleden. Opschaling is hobbelig proces maar men heeft zich echt al bewezen in het verleden.
  9. The truth 28 juli 2023 11:13
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 28 juli 2023 08:35:

    [...]

    Ik denk dat Marcel met name doelt op de "zelf" geproduceerde bussen. Het trotse bericht dat de eerste in serie geproduceerde 3.0 ergens medio juni aan een klant werd uitgeleverd was dus inderdaad een teken aan de wand. Er staat me bij dat Ebusco, toen het nog uitsluitend Chinese bussen importeerde, ook al een keer €100 mln in een jaar omzette. In dat licht bezien is jaren later €41 mln in een halfjaar noteren natuurlijk uitermate bedroevend. Zoals ik al voorspelde komt de omzet hoogstwaarschijnlijk voornamelijk van 2.2's. Ben wel benieuwd hoeveel 3.0's daadwerkelijk aan de omzet hebben bijgedragen, dat zullen er niet veel geweest zijn.

    Met het nog veel groter dan verwachte verlies over H1 smelt de aanwezige hoeveelheid cash als sneeuw voor de zon. Als er geen "gratis geld" kan worden geleend middels een "groen-moet-je-doen-beschouw-het-als-een-donatie"-lening vanuit een of ander subsidiepotje (zou niet weten of dat mogelijk is) gaat het nog een hele pijnlijke affaire worden vermoed ik.
    Van de 69 bussen afgeleverd in H1 zijn er slecht 6 stuks 3.0
  10. forum rang 4 Lor3032 28 juli 2023 12:05
    Zomaar een gedachte. Ik lees allerhande reacties (positief) over het aantrekken van externe assemblage partijen, die partijen zijn niet gek en kennen de moeilijke situatie van Ebusco. Die zitten met de jackpot vooraan. Je kunt jezelf ernstig afvragen of er nog wel een euro overblijft van iedere bus die men gaat uitleveren. In een ieder geval blijft er fors minder over. Ook de locatie Rouen, geweldig hoor en zeker met het 1 tweetje wat ze soleerde met de gemeente, jullie een deal van ons, en jullie nemen een lege fabriek af van ons. Maar nog steeds loopt die tent in Frankrijk niet. Dat is niet zorgelijk, dat is stuitend mis management.

    Je kan derde partijen inhuren wat je wil, maar het verdienmodel is daar niet op ingesteld. Zorg dat je huidige locaties goed worden ingericht en ga daar vanuit verder. Zolang dat niet opgelost wordt is Ebusco niet de moeite waard om geld in te stoppen.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 193 194 195 196 197 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links