Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom juni 2023

216 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 tatje 19 juni 2023 10:39
    Tot half zes worden , laten we het ruim schatten 132000 aandelen verhandeld, dassss 0,1% van het totaal.

    De shorters zitten 2,8% short 3,7 miljoen stuks.

    TT wil nog Treasury shares kopen.

    Mogen wel opschieten, of hebben we hier met FIFO te maken.

    Momenteel hebben ze er eind mei 3.1 miljoen stuks.

    De rsu van 21 worden in 24 omgezet 1,4 miljoen.
    De rsu van 22 worden in 25 omgezet 3,2 miljoen plus 0,6 miljoen opties 8,12 totaal 3,8 miljoen
    De rsu van 23 worden in 26 omgezet 3,4 miljoen.

    totaal 8,6 miljoen tm 2026 en ik heb er 3,1 miljoen.

    5,5 miljoen a 50 miljoen is 9.09 gemiddelde inkoop.
    Dat kan wel lukken in 2e helft 23 of 1e helft 24.

    Maar de toppers hebben denkelijk laag aan RSU gekregen in 21 22 23 24 en de booster ik denk toch een kleine 500.000 aandelen p.p.
    Plak er maar een koers op 10 20 30 40 50 TJA :-)

    Niet vergeten het is niet Google versus Tom Tom.

    Nee, Google versus Tom Tom AMAZON META MICROSOFT.

    Wat gaan we doen na de TS aandelen inkoop 2e helft 23 of 1e helft 24.

    In 24 bij een lage koers 3,4 miljoen rsu .
    in 26 de booster van 2,7 miljoen RSU.

    Ga dat maar eens coveren.

    Na 25 nog een aandelen inkoop of verwateren.

    Het wordt spannend, de termijn van Harold loopt in 2025 af :-)
  2. SimonCA 21 juni 2023 08:11
    Rightware and TomTom, reimagining the in-car user interface

    TomTom and Rightware extend collaboration across the entire digital cockpit experience
    Building on the foundation of TomTom Digital Cockpit, Kanzi One enables complete customization of every aspect of the car´s HMI.

    TOMTOM DIGITAL COCKPIT AND KANZI ONE
    CAR HMI EUROPE IN BERLIN
    JUNE 18-20, 2023

    rightware.com/blog/rightware-and-tomt...
  3. SimonCA 21 juni 2023 08:12
    Kanzi One used in development of HMI cluster for all-new Dodge Hornet
    Rightware today announced that Stellantis NV is using its Kanzi One user interface (UI) toolchain to create its primary human-machine interface (HMI) display for its all-new compact utility vehicle (CUV), the Dodge Hornet. Kanzi One software powers the graphics in the 12.3” digital instrument cluster display of the Dodge Hornet.

    rightware.com/blog/kanzi-one-used-in-...
  4. forum rang 7 tatje 21 juni 2023 10:51
    Laten we de gemiddelde koers voor het gemak, tm 2024 op 7,50 zetten en vanaf 2025 op 15 .
    Tenslotte wil TT in 2025 600 LT hebben en 10% FCF.
    We gaan uit van cliff vesten en dat betekent dat je na 3 jaar je RSU kunt omzetten in aandelen TS

    2021 7,50 1,4 miljoen vesten in 2024
    2022 7,50 3,2 miljoen plus 0,6 miljoen opties a 8,12 is 3,8 miljoen. vesten in 2025
    2023 7,50 3,4 miljoen vesten in 2026

    Momenteel heb je er 3,1 miljoen TS
    Dit jaar, uiterlijk begin 2024 gaat TT weer TS bijkopen 2024 kan dus nog voor 7,50 ( hopelijk ) 6,66 miljoen

    tm 2026 vesten er 8,6 miljoen RSU en opties en je hebt 9,76"miljoen TS aandelen.

    Maar dan ?

    In 2024 is de koers nog 7,50 , dus komen er 3,4 miljoen RSU
    In 2025 is de koers 15 dus maar 1,7 miljoen RSU
    In 2026 is de koers 15 dus maar 1,7 miljoen RSU
    In 2026 de booster a 2,7 miljoen RSU

    Dat worden dus totaal 9,5 miljoen RSU, , die in 2027 2028 2029 TS aandelen moeten worden.

    En je weet dat als de koers vanaf 2025 15 zou zijn , je er voor 50 miljoen maar 3,3 miljoen krijgt.

    Oplossing in 2024 meer TS kopen dan 6,66 miljoen.
    of geen 2 maar 3 maal a 50 miljoen TS inkopen na 2025

    Het grote probleem zit in de RSU van 2024 en de booster van 2,7 miljoen waarschijnlijk a 7,50 voor de toppers en coveren op 15 door TT.

    Dit had je kunnen oplossen.

    RSU granten en tegelijk het aantal TS kopen. ( gelijke koers )

    Nu gaat het geld kosten, dus dividend tm 2030 op de bekende "" buik "

    De RVC praat iedere maand met een delegatie van de toppers.

    2021 long en short op een koers van zeg 7,50, long en short 750000 , dus 100000 RSU
    2022 long en short op een koers van zeg 7,50, long en short 750000, dus 100000 RSU
    2023 gelijk
    2024 gelijk
    2025 is de koers 15 en dan krijg je voor long en short 750000 maar 50000

    Mooi kat zeiden de toppers, dus hoe harder en succesvoller we werken in 2025 krijgen we maar de helft aan RSU.

    Daar werd het volgende op gevonden, de Booster 80% van 3,4 miljoen 2023 RSU extra.
    We plakken er wel een doel op , anders liggen ze op de AVA weer te zeiken.
    80% van de RSU 2023 als jullie 600 LT en 10% FCF halen in 2025.
  5. forum rang 4 Kuiken 21 juni 2023 11:38
    Europese autoverkoop stijgt stevig

    (ABM FN-Dow Jones) De verkoop van personenauto's in Europa is in mei verder gestegen. Dit meldde de Europese brancheorganisatie voor de auto-industrie ACEA woensdag.

    Het aantal verkochte nieuwe auto's in EU steeg vorige maand met 18,5 procent tot 938.950 stuks.

    In Nederland ging het om een stijging met 41,6 procent en in België van 42,5 procent.

    Duitsland en Frankrijk, landen die qua volumes toonaangevend zijn in de Europese Unie, lieten ook flinke stijgingen zien. In Duitsland ging de verkoop in mei met 19,2 procent omhoog. In Frankrijk stegen de verkopen met 14,8 procent.

    In de eerste vijf maanden van dit jaar steeg de autoverkoop in de EU met 18,0 procent. De verkoop van elektrische auto's liep zelfs met 50,5 procent op. Er werden 17,0 procent meer benzine-auto's verkocht, terwijl de verkoop van dieselauto's fractioneel daalde.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 21 juni 2023 16:57
    quote:

    sniklaas schreef op 17 juni 2023 11:24:

    [...]je bent een 2 tal nullen vergeten Kid, de meest recente opleving is inmiddels 3000 dagen geleden…
    Ja, sorry, ik volg het aandeel niet meer zo, zit er niet meer boven op, wegens gebrek aan perspectief, groeiende omzet en het maken van winst. Was alleen even aan het kijken hier, niet voor de lering, wel voor het vermaeck.
  7. Lionfart 21 juni 2023 19:36
    Duitse waakhond: Google belemmert concurrentie met bundelen Automotive-diensten

    De Duitse mededingingswaakhond Bundeskartellamt heeft in het voorlopige oordeel van zijn antitrustonderzoek naar Google Automotive, gesteld dat sommige onderdelen van dit besturingssysteem mogelijk de concurrentie belemmeren.

    Vooral het feit dat Google zijn infotainmentsysteemdiensten enkel als bundel aanbiedt, vindt het Bundeskartellamt bezwaarlijk. De waakhond stelt dat dit de kans voor concurrenten verkleint om hun concurrerende diensten individueel aan te kunnen bieden. Onder de Google Automotive-diensten vallen Google Maps, stemassistent Google Assistant en een aangepaste versie van de Google Play Store. Daarnaast is ook het Android Automotive Operating System, waar de eerdergenoemde diensten op draaien, deel van de bundel.

    Google heeft volgens de waakhond afspraken met autofabrikanten over hoe deze diensten gepresenteerd moeten worden in het infotainmentsysteem. Zo moeten ze in sommige gevallen als standaard ingesteld worden, of worden weergegeven vóór concurrerende applicaties. Dat kan volgens het Bundeskartellamt gezien worden als belemmering tot markttoegang, omdat alternatieve diensten zo weinig kans krijgen om opgemerkt te worden door gebruikers. De Duitse waakhond stelt dat Google op deze manier ook eerder al zijn marktpositie op smartphones heeft versterkt.

    Daarnaast zou Google overeenkomsten hebben met autofabrikanten waardoor Google Assistant als enige spraakassistent op het infotainmentsysteem geïntegreerd mag worden. Autofabrikanten zouden in ruil daarvoor een deel van de reclame-inkomsten krijgen die met Google Assistant wordt gegenereerd. Ook voor andere diensten zou Google interoperabiliteit met diensten van derden mogelijk in zijn geheel kunnen verbieden, aldus de markttoezichthouder.

    In het voorlopige oordeel stelt de Duitse waakhond dat deze overweegt om Google te verbieden dergelijke belemmeringen nog langer door te voeren. Google heeft nu de mogelijkheid om te reageren op de bezwaren van het Bundeskartellamt. Wanneer de waakhond met zijn definitieve oordeel komt, wordt niet genoemd.

    Momenteel maken onder meer auto's van Renault, Volvo en Polestar gebruik van Google Automotive. Dit verschilt overigens van Android Auto. Laatstgenoemde is Googles versie van Apples Carplay en laat gebruikers hun telefoon koppelen aan de auto.
    tweakers.net/nieuws/211030/duitse-waa...
  8. forum rang 6 limomilo 21 juni 2023 20:13
    quote:

    tatje schreef op 21 juni 2023 10:51:

    Laten we de gemiddelde koers voor het gemak, tm 2024 op 7,50 zetten en vanaf 2025 op 15 .
    Tenslotte wil TT in 2025 600 LT hebben en 10% FCF.
    We gaan uit van cliff vesten en dat betekent dat je na 3 jaar je RSU kunt omzetten in aandelen TS

    2021 7,50 1,4 miljoen vesten in 2024
    2022 7,50 3,2 miljoen plus 0,6 miljoen opties a 8,12 is 3,8 miljoen. vesten in 2025
    2023 7,50 3,4 miljoen vesten in 2026

    Momenteel heb je er 3,1 miljoen TS
    Dit jaar, uiterlijk begin 2024 gaat TT weer TS bijkopen 2024 kan dus nog voor 7,50 ( hopelijk ) 6,66 miljoen

    tm 2026 vesten er 8,6 miljoen RSU en opties en je hebt 9,76"miljoen TS aandelen.

    Maar dan ?

    In 2024 is de koers nog 7,50 , dus komen er 3,4 miljoen RSU
    In 2025 is de koers 15 dus maar 1,7 miljoen RSU
    In 2026 is de koers 15 dus maar 1,7 miljoen RSU
    In 2026 de booster a 2,7 miljoen RSU

    Dat worden dus totaal 9,5 miljoen RSU, , die in 2027 2028 2029 TS aandelen moeten worden.

    En je weet dat als de koers vanaf 2025 15 zou zijn , je er voor 50 miljoen maar 3,3 miljoen krijgt.

    Oplossing in 2024 meer TS kopen dan 6,66 miljoen.
    of geen 2 maar 3 maal a 50 miljoen TS inkopen na 2025

    Het grote probleem zit in de RSU van 2024 en de booster van 2,7 miljoen waarschijnlijk a 7,50 voor de toppers en coveren op 15 door TT.

    Dit had je kunnen oplossen.

    RSU granten en tegelijk het aantal TS kopen. ( gelijke koers )

    Nu gaat het geld kosten, dus dividend tm 2030 op de bekende "" buik "

    De RVC praat iedere maand met een delegatie van de toppers.

    2021 long en short op een koers van zeg 7,50, long en short 750000 , dus 100000 RSU
    2022 long en short op een koers van zeg 7,50, long en short 750000, dus 100000 RSU
    2023 gelijk
    2024 gelijk
    2025 is de koers 15 en dan krijg je voor long en short 750000 maar 50000

    Mooi kat zeiden de toppers, dus hoe harder en succesvoller we werken in 2025 krijgen we maar de helft aan RSU.

    Daar werd het volgende op gevonden, de Booster 80% van 3,4 miljoen 2023 RSU extra.
    We plakken er wel een doel op , anders liggen ze op de AVA weer te zeiken.
    80% van de RSU 2023 als jullie 600 LT en 10% FCF halen in 2025.
    Vesten, Booster, RSU, FCF, TS etc. Het is voor mij allemaal abracadada. Hier kan toch een normaal iemand geen touw aan vast knopen.
  9. forum rang 7 tatje 22 juni 2023 09:43
    Het is voor mij abracadada, aldus limomilo.

    Nu snap ik het pas, het woord abracadada is fout, moet zijn abracadabra .

    De AVA nalezen evenals de CMD en de transcripten , denk dat het JV helemaal een brug te ver.

    Dacht dat jij de enige was, maar gezien de 3 duimpjes zijn het er meer.

    Schaam je maar niet, als zelfs Marc Hesselink analist van de ING het zegt.

    ""Toch is TomTom geen eenvoudige belegging, vindt ING, aangezien de sterke groei van de vraag zich niet vertaalt in een significante winstgevendheid. ""

    Marcje toch !

    Ik geef zelfs KID gelijk over de koers aan het eind van de volgende cijferdag.

    Het wensdenken viert weer hoogtij, like allways.

    Denk dat het gemiddelde vet boven de 8 zit momenteel en dat zonder onderbouwen.
    Nou onderbouwen hoeft gelukkig niet.

    Doei :-)

    Je vraagt je toch af, waarom nog zoveel personen in TT beleggen.

    Ik weet het : Stel je voor :-)

    Trouwens Limo, Ik denk dat je een veel betere belegger bent, dan mijn persoon.

    Maar ik zou toch de afkortingen leren, misschien ooit nodig.
  10. vanmaarsum 22 juni 2023 11:07
    Meet with the Rightware team at the 27th International Automobil-Elektronik Kongress on June 27-28!

    We've lined up impressive Kanzi One demos for the event:

    - Rightware and Amazon Web Services (AWS) demo showcasing how the Kanzi One automotive HMI toolchain can leverage AWS for distributed development in a virtualized environment
    - The 55” panoramic UI digital cockpit, which was co-created for the Snapdragon® Digital Chassis concept vehicle by Qualcomm Technologies
    - The new Kanzi Maps demo compatible with the new TomTom Map Platform
    - The Kanzi One and the Ceres Holographics HoloFlekt® technology Heads-Up Display demo
    - The Kanzi One Apex demo showcasing the highest-quality rendering on real-word automotive hardware

    See you in Ludwigsburg!
216 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links