Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
StoplossBurner schreef op 9 juni 2023 12:28 :
[...]
Niemand (meer). Hebben net zelf een redelijk vergelijkbaar bus ontwerp en productie op poten gezet. Waarom zouden ze dan Ebusco willen overnemen? Zij hebben zelf al veel ervaring met productie opschalen en voor het ontwerp hoeven ze het ook niet meer te doen. Dus het ontwerp overnemen zal (nagenoeg) geen meerwaarde hebben en productie draaien is juist voor VDL gesneden koek (en Ebusco niet). Marktaandeel Ebusco is ook nog minimaal, waar zit de meerwaarde voor VDL?
VDL's copy van de 3.0 is nog steeds ruim 3000kg zwaarder, Ebusco heeft bepaalde gepatenteerde IP welke oa. ervoor zorgt dat zij een zelfde stevigheid kunnen bieden qua body tegen een significante lager gewicht, wat energiebesparing geeft en langere actieradius. Hun TCO is dus beter dan VDL. Dat gezegd hebbende ik denk ook dat VDL Ebusco niet overneemt, als het gaat gebeuren denk ik aan Paccar (oa. US market) of Chinese speler die EU footprint wilt hebben ingeval de EU hun auto industrie zeer waarschijnlijk meer gaat beschermen tegen Chinese dump prijzen.
Drs P. schreef op 9 juni 2023 14:15 :
[...]
VDL's copy van de 3.0 is nog steeds ruim 3000kg zwaarder, Ebusco heeft bepaalde gepatenteerde IP welke oa. ervoor zorgt dat zij een zelfde stevigheid kunnen bieden qua body tegen een significante lager gewicht, wat energiebesparing geeft en langere actieradius. Hun TCO is dus beter dan VDL. Dat gezegd hebbende ik denk ook dat VDL Ebusco niet overneemt, als het gaat gebeuren denk ik aan Paccar (oa. US market) of Chinese speler die EU footprint wilt hebben ingeval de EU hun auto industrie zeer waarschijnlijk meer gaat beschermen tegen Chinese dump prijzen.
Minder kg’s scheelt ongeveer € 60-80/k per bus. Op een verkoopprijs van 500/k is dat toch ca 15% in voordeel van Ebusco. Met name voor private busbedrijven scheelt dat aanzienlijk om bustenders te winnen. Publieke vervoerders hebben wellicht minder financiële prikkels (overheid betaalt toch wel), maar in deze laatste categorie heeft Ebusco met de 3.0 op alle vlakken een voordeel
Terug naar koersen boven de € 10,00 ! Wanneer je leest dat Ebusco een ruime voorsprong qua kwaliteit op de concurrentie heeft die niet een twee drie in te halen is dan is die €10,00 wel het minimale wat op korte termijn al haalbaar 'moet' zijn. Een verdubbeling van de koers eind dit jaar zal ook niemand verrassen. En de grootaandeelhouders laten weinig aandelen liggen voor de particuliere beleggers. Hoeveel indicaties wil je nog meer hebben? Die laatste indicatie die zag is dat de grootaandeelhouders circa 83% van de aandelen in bezit heeft. Er blijft maar 17% over voor particulieren. Nog wel!
lucas D schreef op 12 juni 2023 09:45 :
Terug naar koersen boven de € 10,00 !
Wanneer je leest dat Ebusco een ruime voorsprong qua kwaliteit op de concurrentie heeft die niet een twee drie in te halen is dan is die €10,00 wel het minimale wat op korte termijn al haalbaar 'moet' zijn.
Een verdubbeling van de koers eind dit jaar zal ook niemand verrassen.
En de grootaandeelhouders laten weinig aandelen liggen voor de particuliere beleggers.
Hoeveel indicaties wil je nog meer hebben?
Dat zie ik toch anders, want die kwaliteitsvoorsprong kunnen ze duidelijk niet te gelde maken. Een kleine niche speler tegen de grote jongens, voorlopig zijn ze aan de verliezende hand. Het is wat je zegt....er zijn veel meer indicaties nodig!
objectief schreef op 12 juni 2023 09:50 :
[...]
Dat zie ik toch anders, want die kwaliteitsvoorsprong kunnen ze duidelijk niet te gelde maken.
Een kleine niche speler tegen de grote jongens, voorlopig zijn ze aan de verliezende hand.
Het is wat je zegt....er zijn veel meer indicaties nodig!
Je mag ook langs de lijn blijven staan en kijken hoe het zich ontwikkeld. Niemand die de grootaandeelhouders hoeft te volgen. Waarom zou je.:~)
lucas D schreef op 12 juni 2023 09:55 :
[...]
Je mag ook langs de lijn blijven staan en kijken hoe het zich ontwikkeld.
Niemand die de grootaandeelhouders hoeft te volgen.
Waarom zou je.:~)
Ik kan me voorstellen dat de grootaandeelhouders ook al veel spijt hebben van hun investering en hopen op een reddende partij met een grote zak met geld.
ik denk dat de grootaandeelhouders het LT potentieel zien en daar hun beleggingsstrategie op baseren, niet op dagkoersen.
Drs P. schreef op 12 juni 2023 10:31 :
ik denk dat de grootaandeelhouders het LT potentieel zien en daar hun beleggingsstrategie op baseren, niet op dagkoersen.
Geen idee of ze dat potentieel (nog) zien, dat is gissen. Als ik grootaandeelhouder was, dan zou ik wel enorm teleurgesteld zijn over mijn boekverlies en denken wat heb ik verkeerd ingeschat.
Tja nichemarkt speler zeiden vroeger ook over Tesla. Kijk wat daarvan is terechtgekomen. Geduld is een schone zaak,
Groeneguru schreef op 12 juni 2023 10:44 :
Tja nichemarkt speler zeiden vroeger ook over Tesla. Kijk wat daarvan is terechtgekomen.
Geduld is een schone zaak,
Er is voor Ebusco met de huidige laagste koersen ooit voor een particulier veel te winnen. Het beperkte aantal aandelen kan in een korte tijd enorme verschillen laten zien.
Daar gaan we, the sky is the limit!
Pffff de Volkskrant app: artikel Qbuzz....
Bulletje80 schreef op 12 juni 2023 11:19 :
Daar gaan we, the sky is the limit!
instappen allemaal!
Sectorbericht: Volvo Buses Secures Order for 189 Electric Buses from Stagecoach By Strategic Research Institute on Jun 12, 2023 08:00 am Volvo Buses, in collaboration with Stagecoach, one of the UK's largest coach and bus operators, secures two momentous orders for a total of 189 new electric buses. The first order, consisting of 170 electric buses, marks Volvo Buses' largest electric bus order to date. Stagecoach is set to receive these buses for operation in Stockport, starting in the summer of 2024. These buses, comprising 150 double deckers and 20 single deckers, will feature MCV bodywork built according to Transport for Manchester specifications. Following this significant milestone, Stagecoach places an additional order for 19 Volvo BZL Electric single deckers, further strengthening the collaboration between the two companies. These buses are designated for operation in London and are expected to enter service between late 2023 and early 2024. With these recent orders, Stagecoach's investment in Volvo BZL Electric buses now totals 244 vehicles, solidifying its position as Volvo's largest electric bus customer thus far. This achievement follows the previous delivery of 25 single deck Volvo BZL Electrics to Stagecoach in Scotland in March, with an additional 30 double deckers set to enter service in Cambridge in May. The global surge in demand for Volvo Buses demonstrates the company's expertise in electromobility and its commitment to supporting the transition towards sustainable public transport. Anna Westerberg, President of Volvo Buses, expresses her honor in supplying these buses at scale and emphasizes how this partnership showcases Volvo's responsible electric bus systems. Sam Greer, Engineering Director for Stagecoach, highlights the positive impact of this significant order on improving local air quality. He emphasizes Stagecoach's commitment to transitioning to a zero-emission bus fleet and recognizes the role Volvo Buses plays in supporting this transformation. Volvo Buses offers the BZL Electric model in the UK with bodywork developed in collaboration with MCV, enabling tailored specifications to meet the specific requirements of local fleets. The buses range in length from 9.7m to 12.9m and feature a low-entry full low floor option, along with models offering single or twin door configurations. Passengers can expect a quiet and comfortable journey, while drivers benefit from a calm and stress-free workspace, enhancing overall comfort and well-being. Domenico Bondi, Managing Director of Volvo Bus UK & Ireland, highlights the industry's transformation to electromobility and Volvo's commitment to sustainability, safety, and reliability throughout their processes.
Sectorbericht: Einride & DAF to Advance Electrification in Road Freight Transport By Strategic Research Institute on Jun 12, 2023 08:00 am Einride, a pioneer in freight mobility solutions, and DAF, a leading truck manufacturer, have recently forged an alliance with the intent to revolutionize road freight transport through the deployment of cutting-edge electric trucks. In an epoch-making agreement, both companies have committed to the supply of 50 fully electric New Generation DAF trucks to augment Einride's already expansive fleet of electric heavy-duty vehicles. This momentous partnership is set to reshape the European road freight landscape, epitomizing the unwavering pursuit of sustainable and eco-friendly transportation. The Einride order encompasses a diverse range of DAF XD electric trucks, meticulously tailored to meet the unique specifications of various customers. Imbued with state-of-the-art technology, these vehicles boast three to five battery packs, empowering them to traverse impressive distances of up to 500 kilometers emission-free. Furthermore, each truck is accompanied by comprehensive DAF Repair & Maintenance packages, ensuring optimal functionality throughout their operational lifespan. The responsibility for maintenance lies with the extensive DAF dealer network, comprising over 1,100 locations scattered across Europe, thus guaranteeing prompt and efficient service. Einride, headquartered in Stockholm, Sweden, has earned its laurels as the global market leader in digital, electric, and autonomous freight mobility technology. By ingeniously integrating an intelligent software platform called Einride Saga, electric and autonomous fleets, charging infrastructure, and connectivity networks, the company has orchestrated a revolutionary ecosystem that propels the future of shipping toward resilience and cost-effectiveness. Einride's unwavering commitment to excellence has propelled its expansion into key regions such as the US, the UK, Sweden, Norway, Germany, and the Benelux, winning the trust of esteemed corporations seeking a turnkey solution to electrify their transport systems. Robert Ziegler, the General Manager Europe at Einride, expresses the company's unwavering dedication to collaborating with the industry's leading truck manufacturers, selecting those that embody the pinnacle of technical performance. Richard Zink, Director of Marketing and Sales and a distinguished member of the DAF Board of Management, emphasizes their role as the preferred partner, offering comprehensive solutions aimed at extracting the utmost potential from their vehicles. The New Generation DAF XD and XF Electric trucks, specially designed for zero-emission distribution and vocational applications, are driven by highly efficient and dependable PACCAR EX-D1 and PACCAR EX-D2 electric motors. These powertrains are fortified by two to five battery packs, boasting an impressive total output of up to 525 kWh. Consequently, these remarkable trucks can achieve a remarkable 'zero-emission range' of up to 500 kilometers on a single battery charge, enabling them to cover up to 1,000 kilometers per day, solely relying on electric power, with an intelligently designed charging strategy. Production of the New Generation DAF XD and XF Electric trucks takes place at DAF's state-of-the-art Electric Truck Assembly plant, inaugurated in April 2023, further attesting to DAF's commitment to innovation and sustainability.
VOLVO en DAF laten van zich horen. Bij EBUSCO blijft het verder onrustwekkend stil. Niet zo een goed teken voor de update in augustus die waarschijnlijk een nieuwe bijstelling van de doelstellingen zal aankondigen (naar beneden vrees ik).
Jokeltje schreef op 12 juni 2023 13:36 :
VOLVO en DAF laten van zich horen. Bij EBUSCO blijft het verder onrustwekkend stil. Niet zo een goed teken voor de update in augustus die waarschijnlijk een nieuwe bijstelling van de doelstellingen zal aankondigen (naar beneden vrees ik).
Alleen Volvo maakt elektrische bussen. Daf alleen vrachtwagens. Dat Volvo grote orders binnenhaalt is goed voor het imago van elektrische bussen. Alleen zij kunnen al die verschillende (Engelse) modellen op korte termijn leveren. Bij kleinschaligere orders zal eerder naar Ebusco gekeken worden, met diverse kant en klaar modellen met grote zuinigheid in gewicht ruime en af te leggen afstanden.
lucas D schreef op 12 juni 2023 13:48 :
[...]
Alleen Volvo maakt elektrische bussen.
Daf alleen vrachtwagens.
Dat Volvo grote orders binnenhaalt is goed voor het imago van elektrische bussen.
Alleen zij kunnen al die verschillende (Engelse) modellen op korte termijn leveren.
Bij kleinschaligere orders zal eerder naar Ebusco gekeken worden, met diverse kant en klaar modellen met grote zuinigheid in gewicht ruime af te leggen afstanden.
Dat is goed mogelijk, alleen blijft het bij EBUSCO wel oorverdovend stil.
Kijk dit zijn tenders die er toe doen. Jammer dat deze niet in Brabant is geland.....www.baesystems.com/en/article/bae-sys... Das (minder) Mooi
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)