Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 14,200 29 apr 2024 17:35
  • +0,225 (+1,61%) Dagrange 13,990 - 14,425
  • 1.798.628 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1444 1445 1446 1447 1448 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juni 2023 18:46
    Analist:
    Door de hoge inflatie zullen consumenten beknibbelen op maaltijdbezorgers een gemakkelijk doelwit om te bezuinigen (vrij vertaald).

    Heb dat eerder en al weer een tijd geleden geschreven en dat door meer forumleden.
    De reakties daarop waren dominant dat zulks niet aan de orde was.
    De ontkenning daarvan wordt nu duur betaald.
    Teveel weggeschoven van de realiteit wellicht tengevolge van te hoge aankoopkoersen en een valse hoop.

    Desondanks heb ik te doen met aandeelhouders die op deTitanic bleven zitten.
  2. Inflatiekrokodil 8 juni 2023 19:14
    quote:

    BRESL01 schreef op 8 juni 2023 18:46:

    Analist:
    Door de hoge inflatie zullen consumenten beknibbelen op maaltijdbezorgers een gemakkelijk doelwit om te bezuinigen (vrij vertaald).

    Heb dat eerder en al weer een tijd geleden geschreven en dat door meer forumleden.
    De reakties daarop waren dominant dat zulks niet aan de orde was.
    De ontkenning daarvan wordt nu duur betaald.
    Teveel weggeschoven van de realiteit wellicht tengevolge van te hoge aankoopkoersen en een valse hoop.

    Desondanks heb ik te doen met aandeelhouders die op deTitanic bleven zitten.
    Dat blijven aannames tot de cijfers er liggen.
  3. forum rang 6 valeo 325 8 juni 2023 19:25
    Ben echt blij dat ik van dit schip ben af gesprongen op dit moment
    Doe al best lang beleggen en best met een leuk rendement
    En heb er best wat vaker naast gezeten
    Maar dit zag ik echt niet aankomen had verwacht dat 17 de bodem zou zijn
    Een bedrijf waar een behoorlijk eigen vermogen in zit
    En ja ze moeten zeker nog meer als een miljard terug betalen
    En ja ze maken nog steeds geen winst wordt 2024
    Geen slecht vooruitzichten heeft qua winstgevendheid
    Een bedrijf wat zeker een toekomst heeft
    Waar de omzet daling op ze eind is
    Maar zit wel management die geen beslissingen durft te nemen
    Aan de andere kant is geen beslissing ook een keuzen die men maakt
    Ze gaan er nog steeds van uit dat deze nog steeds mee gaan helpen om winst gevend te worden (wat niet onmogelijk is )
    Hoop voor de aandeel houders die er nog erin zitten dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt
    Veel plezier vanavond en tot morgen
  4. forum rang 4 Gaston Lagaffe 8 juni 2023 19:28
    quote:

    wiegveld schreef op 8 juni 2023 18:22:

    Die man van Bryant Garnier slaat wel de spijker op de kop. Jet winst droogt op door de bleeders en Grub is onverkoopbaar.
    Ik zou willen dat het anders was maar dit klopt inderdaad. JET zal niet reageren en dat zal de situatie verder doen verslechteren. Dit gaat zo nog een hele zit worden.
  5. K-d-H 1962 8 juni 2023 19:43
    quote:

    Mountainlion schreef op 8 juni 2023 18:27:

    Ik heb 400 aandelen Arcelor verkocht voor
    800 Jetjes, zit er nu vol in met 2400 stukjes
    Alles nu op 1 paard gewed , de toekomt zal vertellen
    of het slim is geweest
    Mijn GAK naar beneden gebracht tot € 24,44’
    dat is bijna het dubbel
    Voorlopig op de plank laten verstoffen , en ik hoop
    rond september -Oktober € 20 op de borden te kunnen zien ?
    Wat denken jullie , zou dat mogelijk kunnen zijn ?
    Er moet toch een periode komen , dat Jet
    het noorden weer gast zien.
    Dat zeiden we bij Baan en worldonline ook. Kan toch niet lager.
  6. forum rang 6 Hendrik Roo 8 juni 2023 19:55
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 8 juni 2023 19:28:

    [...]Ik zou willen dat het anders was maar dit klopt inderdaad. JET zal niet reageren en dat zal de situatie verder doen verslechteren. Dit gaat zo nog een hele zit worden.
    Winst droogt op door bleeders. Er wordt toch geen winst gemaakt, hoe kan het dan opdrogen ?
    Lees hier dat de uitspraak klopt. Maar ik snap hem niet.
  7. forum rang 6 Eagle1959 8 juni 2023 20:11
    Ze hebben zelfs een optimist als mij murw gebeukt. Waarom, omdat de Yanks een Nederlands bedrijf de nek omdraaien. Niet door bedrijfskundig wanbeleid van JET de laatste 2 jaren, maar door een georganiseerd shorten van de allergrootste fondsen in de wereld. Een Doordash staat vandaag gewoon in de plus, is het kopen van verliesgevende omzet wel het juiste bedrijfsmodel? Je zult zien, binnen enkele weken kopen ze (concurrent) JET voor 25,- / aandeel. Als je kijkt naar dezelfde ebitda, omzet en kasstroom is de Doordash koers nu misschien wel 75,- (MarketCap DD is 10 x JET). M.a.w. ze zouden JET voor een prikkie kunnen kopen en besparen misschien wel een miljard gezamenlijke marketingkosten etc.
  8. hardijs 8 juni 2023 20:15
    quote:

    Eagle1959 schreef op 8 juni 2023 20:11:

    Ze hebben zelfs een optimist als mij murw gebeukt. Waarom, omdat de Yanks een Nederlands bedrijf de nek omdraaien. Niet door bedrijfskundig wanbeleid van JET de laatste 2 jaren, maar door een georganiseerd shorten van de allergrootste fondsen in de wereld. Een Doordash staat vandaag gewoon in de plus, is het kopen van verliesgevende omzet wel het juiste bedrijfsmodel? Je zult zien, binnen enkele weken kopen ze (concurrent) JET voor 25,- / aandeel. Als je kijkt naar dezelfde ebitda, omzet en kasstroom is de Doordash koers nu misschien wel 75,- (MarketCap DD is 10 x JET). M.a.w. ze zouden JET voor een prikkie kunnen kopen en besparen misschien wel een miljard gezamenlijke marketingkosten etc.
    Wie is niet kapot gebeukt! Maar hoe loopt het nu af. Ergste jarenlang dobberen tussen 4 en 8 euro. Daar ben ik zo bang voor.
  9. forum rang 8 beleggertje2020 8 juni 2023 20:29
    quote:

    Eagle1959 schreef op 8 juni 2023 20:11:

    Ze hebben zelfs een optimist als mij murw gebeukt. Waarom, omdat de Yanks een Nederlands bedrijf de nek omdraaien. Niet door bedrijfskundig wanbeleid van JET de laatste 2 jaren, maar door een georganiseerd shorten van de allergrootste fondsen in de wereld. Een Doordash staat vandaag gewoon in de plus, is het kopen van verliesgevende omzet wel het juiste bedrijfsmodel? Je zult zien, binnen enkele weken kopen ze (concurrent) JET voor 25,- / aandeel. Als je kijkt naar dezelfde ebitda, omzet en kasstroom is de Doordash koers nu misschien wel 75,- (MarketCap DD is 10 x JET). M.a.w. ze zouden JET voor een prikkie kunnen kopen en besparen misschien wel een miljard gezamenlijke marketingkosten etc.
    Als je alweer jaren bestaat en nog steeds vette verliezen draait i.p.v nu mooie winsten draaien , dan is er toch gewoon wanbeleid of anders werkt het hele concept totaal niet ! JET was geboren uit luxe en luiheid van mensen. Zijn toch de eerste dingen waar zeer velen op gaan bezuinigen als het leven almaar duurder en duurder wordt . Ook jongeren hebben steeds meer en meer geld dadelijk nodig om hun energierekeningen te betalen plus hun hypotheek of het kopen van een eigen huis . Die gooien hun geld dadelijk ook niet meer bij JET af uit luiheid en gemakzucht als ze het ook zo zelf uit de supermarkt kunnen halen of gewoon zelf het eten om de hoek effe ophalen. Iedere 5 Euro gaat dan tellen hoor !
  10. forum rang 8 beleggertje2020 8 juni 2023 20:38
    Diezelfde Shorters van nu hebben een hele poos terug toen JET nog van heel laag richting de 100 euro ging de boel eerst flink opgeblazen ( luchtbellen creeeren ) omdat een hele berg Pietjes JET zo geweldig vonden , dus kochten ze ook aandelen JET als een gek. Toen alle Pietjes JET gekocht hadden gingen diezelfde grote jongens lekker JET shorten omdat ze allang wisten waarop het uiteindelijk uit zou draaien . Ze hebben gewoon giga-veel Pietjes genaaid door de boel destijds flink op te blazen met giga-mooie groeiverhalen en giga toekomstige winstverhalen. Zo zie ik bijv ook BITCOIN nog es een keer heel erg vlot finaal inelkaar knallen ( zit ook veel crimineel geld in )
  11. forum rang 6 Hendrik Roo 8 juni 2023 20:40
    quote:

    Eagle1959 schreef op 8 juni 2023 20:11:

    Ze hebben zelfs een optimist als mij murw gebeukt. Waarom, omdat de Yanks een Nederlands bedrijf de nek omdraaien. Niet door bedrijfskundig wanbeleid van JET de laatste 2 jaren, maar door een georganiseerd shorten van de allergrootste fondsen in de wereld. Een Doordash staat vandaag gewoon in de plus, is het kopen van verliesgevende omzet wel het juiste bedrijfsmodel? Je zult zien, binnen enkele weken kopen ze (concurrent) JET voor 25,- / aandeel. Als je kijkt naar dezelfde ebitda, omzet en kasstroom is de Doordash koers nu misschien wel 75,- (MarketCap DD is 10 x JET). M.a.w. ze zouden JET voor een prikkie kunnen kopen en besparen misschien wel een miljard gezamenlijke marketingkosten etc.
    Je zegt het goed. "De Yanks draaien de koers de nek om." Maar dat geldt toch niet voor het bedrijf ? Dat is precies wat ze jou willen laten geloven.

    JET kan niet worden overgenomen. Samen met onder andere Baupost is daarvoor gezorgd (mijn inschatting).

    Al gaat de koers naar een Euro, wat maakt dat uit ? Er worden dan zoveel aandelen uit de markt gezogen dat ook dat goed is. Jitse gaat niet reageren en hij heeft nog gelijk ook. Laat de shorters lekker spelen. Er komt hoe dan ook een moment waarop het voor hen aantrekkelijk genoeg is om de winst te verzilveren.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1444 1445 1446 1447 1448 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links