Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Kleine voorspelling voor morgen. Kijken of hij uitkomt op basis van de trend van de afgelopen weken: We openen op 7,95 doordat er nog 27K stuks zijn verkocht na het sluiten van de beurs. In de ochtend komen hier nog een aantal kleinere orders bij waardoor we voor de middag rond de 8,05 uitkomen als piek. Vanaf 12:00 beginnen de eerste shorters alweer met de verkoop en zal de koers uiteindelijk terugzakken naar 7,80.
waarom zou je nu net dit aandeel willen shorten
Unimog schreef op 30 mei 2023 21:42 :
waarom zou je nu net dit aandeel willen shorten
Omdat deze aan het einde van de dag meestal 15 tot 20 cent lager staat dan de ochtend erna. Koop je 5000 stuks en verkoop je deze een paar uur later dan maak je 1000 euro per dag winst. Er zijn dagen waarop ik dit niet verdien.
MOEdig Voorwaarts schreef op 30 mei 2023 16:02 :
[...]
Vanmorgen heb ik ook al gekeken naar of en hoe dit grofweg te kwantificeren is.
Google leert mij dat een container met 1MWh aan opslagcapaciteit een jaar of 2 geleden kennelijk iets van 4 ton kostte:
www.solar365.nl/nieuws/container-lost... Een binnenvaartschip met 36 containers aan batterijen leek me wat veel van het goede, dus het persbericht van Ebusco er maar eens bijgepakt:
Deurne, 30 May 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS) has signed a framework agreement to provide Oechies Elektrotechniek with maritime battery packs for inland shipping for one year. Initially, the deal involves the delivery of 36 battery packs for the WEVA Antonie 1, the first-ever new-build hydrogen-powered inland vessel. In total, the agreement includes over 10 megawatts of battery capacity. For the delivery of maritime batteries, Ebusco builds on years of experience in large-scale battery and battery management systems (BMS). The first delivery of 36 battery packs and 6 BMS systems accounts for a total capacity of 1,089 kWh, enabling the full substitution of a large diesel generator . Kortom, begrijpend lezen leert me dat het equivalent van 1 container (1 MWh = 1000 Kwh), in dit geval bestaande uit "36 battery packs", van dus naar schatting een paar ton volstaat voor het betreffende binnenvaartschip. De totale opdracht (framework agreement) is tien keer zo groot. Ebusco betrekt de hardware van derden, maar qua omzet zal het dus voor de totale opdracht om enkele miljoenen gaan, waarbij het overigens nog maar de vraag is wat de toegevoegde waarde (marge) van Ebusco is.
Best wel enthousiast om de marktkapitalisatie daar tientallen miljoenen voor op te tillen, aangezien dit op zich al in de pijplijn zat.
Ik vermoedde ook zoiets, maar met dit soort - technisch gesproken - zeer onduidelijke/slordige/vage persberichten weet je het nooit helemaal zeker. Maar achteraf klopt de info op dit leaflet nprc.eu/wp-content/uploads/2022/04/We... dus wel en dan past het qua omvang ook weer in een 'gewone' opzet van een aandrijving op waterstof - net zoals bij een bus/auto/etc. (De accu vormt slechts een buffer voor het leveren van (piek)vermogen zodanig dat je de brandstofcel zo stationair mogelijk kunt bedrijven).
Unimog schreef op 30 mei 2023 21:42 :
waarom zou je nu net dit aandeel willen shorten
er komen geen nieuwe shorters bij, Otus Capital heeft al sinds begin maart hun short positie en een beetje uitgebreid begin mei van 0.83 naar total 0.91%. Daar ruim 80% vd aandelen vast zit bij slechts een paar partijen zoals we weten, moesten zij het in eerste instantie hebben van de vd Valk verkoop begin dit jaar en nu van Piet Particulier om hun positie te coveren. Bij een stroom van goed nieuws welke ik oa. in de loop van juni en juli verwacht en uiteraard 1H 2023 cijfers (die niet zullen tegenvallen mi.) in Augustus en outlook FY 2023 zullen zij gecoverd willen zijn, mn. omdat Add Value hun positie wat wilt vergroten (bij de concurrentie van IEX vorige week aangegeven) en nogmaals zo'n 80% niet vrij verhandelbaar is.
mvdp schreef op 30 mei 2023 22:33 :
[...]
Ik vermoedde ook zoiets, maar met dit soort - technisch gesproken - zeer onduidelijke/slordige/vage persberichten weet je het nooit helemaal zeker.
Maar achteraf klopt de info op dit leaflet
nprc.eu/wp-content/uploads/2022/04/We... dus wel en dan past het qua omvang ook weer in een 'gewone' opzet van een aandrijving op waterstof - net zoals bij een bus/auto/etc. (De accu vormt slechts een buffer voor het leveren van (piek)vermogen zodanig dat je de brandstofcel zo stationair mogelijk kunt bedrijven).
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:50 :
[...]
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
Een interessante markt zeker, maar het omzetpotentieel is onbekend. Gaan er in 2023/2024 misschien 5 tot 10 van die 8000 schepen batterijen plaatsen (veel meer zal het niet zijn, want het is mega duur en je doet het enkel bij noodzakelijke vernieuwing) en dan is het nog de vraag hoeveel winst zit erop.
objectief schreef op 31 mei 2023 07:50 :
[...]
Een interessante markt zeker, maar het omzetpotentieel is onbekend. Gaan er in 2023/2024 misschien 5 tot 10 van die 8000 schepen batterijen plaatsen (veel meer zal het niet zijn, want het is mega duur en je doet het enkel bij noodzakelijke vernieuwing) en dan is het nog de vraag hoeveel winst zit erop.
Nationaal Groeifonds Het Nationaal Groeifonds is een initiatief van de ministeries van Economische Zaken & Klimaat en Financiën. Met het Nationaal Groeifonds trekt het kabinet tussen 2021 en 2025 € 20 miljard uit voor projecten. Het gaat om gerichte investeringen voor structurele en duurzame economische groei. Met de “Green Deal Zeevaart, Binnenvaart en Havens” heeft Nederland zich gecommitteerd aan de doelstelling om in 2030 de CO2-emissies van de Nederlandse binnenvaartvloot met 40% tot 50% te reduceren ten opzichte van 2015. Er moeten in dat jaar ook minimaal 150 schepen zero-emissie varen. Dus minimaal voor NL 150 schepen volledig emissie vrij in 6 jaar tijd dan praat je over minimaal 20-25 schepen per jaar, tot 2025 ligt er 20 miljard op de plank, zal daarna alleen maar moeten toenemen wil men ooit 8000 binnenvaartschepen emissievrij krijgen, ook kijkende naar de CO-2 emissie reductie met min. 40% tov. 2015 in 2030.
Bedankt voor de foto's Toppie....
Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ? Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Goede analyse van de ware potentie van elektrificatie van de binnenvaart. Absoluut een mega groeimarkt. Zoals gebruikelijk proberen hier een aantal zogenaamde experts op dit forum de boel een beetje te bagatelliseren maar de echte deskundigen en mensen met verstand van zaken snappen natuurlijk dat nu Ebusco, aan de vooravond van een enorme verduurzaming van mobiliteit en (vracht)vervoer zeer goed gepositioneerd is om van deze revolutie veel omzet en winst te genereren. Zou me echt niet verbazen als Ebusco straks gewoon een aandeel is met een aandeelkoers van ca. 100 euro. Ja en dan lachen de LT believers die hun Ebusco aandelen niet hebben verkocht voor een koopje het hardst. De geduldige aanhouder wint nu echt!
Groeneguru schreef op 31 mei 2023 09:19 :
Goede analyse van de ware potentie van elektrificatie van de binnenvaart. Absoluut een mega groeimarkt. Zoals gebruikelijk proberen hier een aantal zogenaamde experts op dit forum de boel een beetje te bagatelliseren maar de echte deskundigen en mensen met verstand van zaken snappen natuurlijk dat nu Ebusco, aan de vooravond van een enorme verduurzaming van mobiliteit en (vracht)vervoer zeer goed gepositioneerd is om van deze revolutie veel omzet en winst te genereren. Zou me echt niet verbazen als Ebusco straks gewoon een aandeel is met een aandeelkoers van ca. 100 euro.
Ja en dan lachen de LT believers die hun Ebusco aandelen niet hebben verkocht voor een koopje het hardst.
De geduldige aanhouder wint nu echt!
Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
G20 Xdrive schreef op 31 mei 2023 09:16 :
Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ?
Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Dat dachten mensen ook op 12 euro. En 9 euro. En 8 euro. Straks 6 euro.
G20 Xdrive schreef op 31 mei 2023 09:16 :
Goedemorgen, stonden we gisteren niet op € 8.32 ?
Ik blijf bijkopen bij deze bodemkoers.
Mooie kans voor Wiersma vandaag in te slaan en het in het mei maand overzicht te kunnen plaatsen.
DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2023 09:22 :
[...]
Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
Zit je soms in Varta
DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2023 09:22 :
[...]
Met handel in batterijen valt geen rooie cent te verdienen.
Het tegendeel is waar, er worden harde euro's mee verdient.
Aandeel bevindt zich inmiddelsal een maand in "oversold-territory" (RSI) en grafiek ziet er dusdanig treurig uit (glijbaan) dat tijdelijk zijwaarts of een lichte bounce me niet zou verbazen. Daarom wat korte otm-putjes geschreven, hetgeen overigens niet betekent dat ik opeens fundamenteel heel positief ben geworden; het is gewoon een opportunistische acties, "just for fun". Hopelijk blijft het ook leuk en mag ik de ontvangen premie houden ;-)
Teslin; AVA: ..."Wel willen wij het bestuur van Ebusco erop wijzen dat de gevolgen van de problematiek van het afgelopen jaar nog lang kunnen doorwerken. Het opschalen van de productiecapaciteit zal daarom één van de grootste uitdagingen blijven die de nodige aandacht en ervaring vereist. Wij zien daarom graag dat deze ervaring ook breder vertegenwoordigd is binnen de Raad van Com- missarissen van de vennootschap. Wij zien graag dat de Raad van Commissarissen deze overweging meeneemt wanneer het kijkt naar haar toekomstige samenstelling"... Wat mij betreft - voor wat 't waard is ;) - staat daar tússen de regels door: "We zouden het het verstandigst vinden om aansluiting te zoeken bij een groter, krachtiger geheel".
Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:45 :
[...]
er komen geen nieuwe shorters bij, Otus Capital heeft al sinds begin maart hun short positie en een beetje uitgebreid begin mei van 0.83 naar total 0.91%. Daar ruim 80% vd aandelen vast zit bij slechts een paar partijen zoals we weten, moesten zij het in eerste instantie hebben van de vd Valk verkoop begin dit jaar en nu van Piet Particulier om hun positie te coveren. Bij een stroom van goed nieuws welke ik oa. in de loop van juni en juli verwacht en uiteraard 1H 2023 cijfers (die niet zullen tegenvallen mi.) in Augustus en outlook FY 2023 zullen zij gecoverd willen zijn, mn. omdat Add Value hun positie wat wilt vergroten (bij de concurrentie van IEX vorige week aangegeven) en nogmaals zo'n 80% niet vrij verhandelbaar is.
Als de productie niet opgeschaald geraken en de problemen met China blijven aanhouden, waar het sterk naar uitziet, verwacht ik opnieuw tegenvallende cijfers en een bijstelling naar beneden gelet op toegenomen kosten en de wereldwijde recessie die er zit aan te komen.
Drs P. schreef op 30 mei 2023 22:50 :
[...]
er zijn rond de 8000 binnenvaartschepen in NL en Belgie, deze energietransformatie is dus een zeer interessante markt voor Ebusco en voor hun participatie in ZES de komende jaren.
Blijkbaar denkt de markt daar anders over als ik de koers van vandaag zie. Het bericht van gisteren heeft niet al teveel indruk gemaakt. Het maakt misschien iets goed van de nog altijd te hoge verwachtingen voor de omzet en levering van bussen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)