Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,970 3 mei 2024 17:35
  • -0,016 (-0,16%) Dagrange 9,958 - 10,220
  • 1.674.326 Gem. (3M) 1,9M

Air France-KLM 2023

1.321 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 5 mei 2023 20:49
    www.technipenergies.com/en
    .
    finance.yahoo.com/news/technip-energi...
    .
    Technip Energies NV
    € 17,97. -0,18 (-0,99%)
    .
    maar vooral:

    SG Technip Energies Factor (Multi) Long LEV 5
    € 23,86 -1,05 (-4,23%) met flinke hefboom (5x) en na correctie vd laatste dagen volgens mij een prima aandeel
    of turbo/ factor voor de daghandel.

    lekker volatiel, wel er bovenop zitten.
  2. Jaantje2 7 mei 2023 18:03
    quote:

    GakGak schreef op 4 mei 2023 08:38:

    Die laatste link geeft wel heel goed aan hoe dramatisch slecht de ´recente´ historie van dit bedrijf is en was:
    .
    Miljarden aan kosten voor belastingbetaler
    De bijdrage die KLM met de betaalde winstbelasting levert aan de schatkist steekt schril af tegen de kosten die de staat maakte om het vliegbedrijf overeind te houden. Zo was KLM de grootste ontvanger van NOW-loonsteun tijdens de coronajaren. In totaal kreeg het 1,96 miljard euro loonsubsidie gestort, omgerekend ruim 70.000 euro per werknemer. Dit bedrag hoeft KLM niet terug te betalen.

    Wat KLM nog wel moet terugbetalen is dik 1 miljard euro
    aan achterstallige loonbelasting. KLM kreeg - net als andere bedrijven - uitstel voor het betalen van loonbelasting. Het heeft daarvoor 60 maanden de tijd .

    Slechte investering
    Van een investering in moederbedrijf Air France-KLM werd de overheid ook al niet veel wijzer. In 2019 kocht Nederland voor 744 miljoen euro aandelen, om uiteindelijk eenzelfde mate van zeggenschap te krijgen over het beleid van de onderneming als de Franse overheid. Die aandelen zijn anno 2023 bijna 90 procent minder waard, een verlies van 650 miljoen euro.

    In 2022 kocht Nederland nog eens voor 220 miljoen euro aandelen, maar omdat de Fransen meer investeerden is de zeggenschapsverhouding weer net zo scheef als voor de Nederlandse investeringen.
  3. forum rang 8 GakGak 8 mei 2023 13:21
    quote:

    Jaantje2 schreef op 7 mei 2023 18:04:

    Zegt meer over onze regering dan over Air Frans/KLM toch
    Wie is nou de sukkel
    .
    Dan zijn er enorm veel sukkels die de koers helpen overeind te blijven terwijl er meer airlines zijn
    met bijna allemaal een betere schuldpositie en vaak ook overheden die min of meer garant staan (SAS...)
    en bovendien kansrijker qua koersontwikkeling en mogelijk zelfs dividend.

    Maar waarom zou je om je heenkijken als je hier KLM hebt en je vaak zelfs niet eens beseft dat KLM maar
    zo´n 35% impact heeft op die koers.
    Ik klaag daar verder niet over want regelmatig is dit aandeel lekker volatiel en redelijk voorspelbaar.
    Gaat ook omhoog als de luchtvaartsector het goed doet of het nou een marginaal bedrijf is of niet...
  4. [verwijderd] 8 mei 2023 17:49
    quote:

    Meyers schreef op 8 mei 2023 17:17:

    dit heeft wel niks met AF/KLM te maken maar waarom stijgt een aandeel als PostnL dan wel vandaag met bijna 10% kan iemand dat verklaren op basis van de cijfers heb ik zo mijn twijfels
    AF-KLM heeft de outlook verlaagd; en we weten dat ze alles beter proberen voor te stellen dan het in werkelijkheid is
    Post-NL probeert de cijfers in het juiste licht te plaatsen (wat ook niet altijd lukt), maar presenteerde boven verwachting en herhaalde de outlook
  5. forum rang 8 GakGak 9 mei 2023 13:21
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
    .
    De Surinaamse luchtvaartautoriteiten hadden tot gisteravond nog geen enkele verklaring afgegeven over de problemen die tot deze vertraging hebben geleid
    .
    Luiheid bij verkeersleiders (siesta uitgelopen ?) of luiheid bij autoriteiten om ook maar enige verklaring te geven ?

    Luchtvaart wordt zo steeds meer lucht...waar de vaart uit is.
  6. forum rang 8 GakGak 11 mei 2023 21:50
    quote:

    HenkdeV schreef op 11 mei 2023 12:14:

    Twee mooie koopadviezen vandaag
    Kun je op Guruwatch vinden.
    Koersdoel van beide rond 2,50 euro.
    Kan geen kwaad:-).
    .
    Als je de history ziet van alle koersdoelen en het uiteindelijke resultaat, dan moeten de
    meeste banken en instellingen zich diep schamen, kon dus veel kwaad als je er rekening mee hield...
  7. forum rang 8 HenkdeV 12 mei 2023 18:32
    quote:

    GakGak schreef op 11 mei 2023 21:50:

    [...]
    .
    Als je de history ziet van alle koersdoelen en het uiteindelijke resultaat, dan moeten de
    meeste banken en instellingen zich diep schamen, kon dus veel kwaad als je er rekening mee hield...
    Mijn ervaring is anders. Maar ook zelf blijven nadenken. Kun je ook alleen maar jezelf de schuld geven als iets niet uitkomt. En daar mankeert het nog wel eens aan. Gaat het goed dan heeft men het zelf bedacht, gaat het niet goed dan is het de schuld van een ander. Meestal de bank:-)).

    Prettig weekend.
  8. forum rang 6 Fred 62 12 mei 2023 21:48
    quote:

    HenkdeV schreef op 12 mei 2023 18:32:

    [...]

    Gaat het goed dan heeft men het zelf bedacht, gaat het niet goed dan is het de schuld van een ander. Meestal de bank:-)).

    Prettig weekend.

    Het is in 100 jaar nog nooit goed gegaan met deze
    luchtvaartmaatschappij.

    Zou mij verbazen als daar verandering in komt.
1.321 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links