Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Het Internationaal Energie Agentschap (IEA) waarschuwt dat de wereld tegen 2025 te maken kan krijgen met lithiumtekorten. Het belang van lithium is benadrukt door verschillende wereldleiders, waarbij sommigen in de energiebeperkte EU verklaren dat lithium "binnenkort nog belangrijker zal zijn dan olie en gas." Amerikaanse wetgevers hebben al aangedrongen op wetgeving om tegen 2025 een strategische reserve voor zeldzame aardmetalen te creëren . USCM CEO Darren Collins wijst op het belang van lithium voor de wereldwijde strategie van Amerika. Verschillende landen, waaronder Mexico en China, beschermen hun lithium steeds meer .www.ibtimes.com/lithium-shortage-loom...
PJF schreef op 18 april 2023 09:39 :
Berenberg is geen institutionele belegger. Dit bericht van hen ken ik natuurlijk. Zij zijn de enige geweest die n.a.v. de CMD een publicatie hebben geplaatst.
Ik heb het over pensoenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, dat zijn de beleggers waar je wat aan hebt, want zij zitten er in voor de lange termijn
Gelijk @PJF. Het enige waaraan het short is een goede PR man. Als hij enkele grote of kleine investeerders zou matchen, zaten we denk meer relaxed naar de koers te kijken. Heinz moet toch eens het idee krijgen dat hij en alleen hij dit kan bewerkstelligen. Onderliggend een wereld compagnie helaas dagelijks een speelbal van , vul maar in...
geldmaker schreef op 18 april 2023 09:47 :
[...]
Gelijk @PJF.
Het enige waaraan het short is een goede PR man. Als hij enkele grote of kleine investeerders zou matchen, zaten we denk meer relaxed naar de koers te kijken. Heinz moet toch eens het idee krijgen dat hij en alleen hij dit kan bewerkstelligen.
Onderliggend een wereld compagnie helaas dagelijks een speelbal van , vul maar in...
Dacht het niet. Als nu meerdere beleggers instappen en zeg 10 mln aandelen kopen, en ze zijn klaar, dan gaan we weer over tot de orde van de dag. Dat betekent dat algo's met een klein mandje aandelen de koers weer euro's kunnen drukken. Zo werkt het spel nu eenmaal.
Vanochtend terug 1e positie opnieuw ingenomen, met nog wat speelruimte voor uitbreiding mocht het zuidwaarts gaan. Dank aan de diverse forumleden hier, welke opnieuw met meer dan uitstekende argumenten hebben neergeschreven waarom AMG op de huidige waardering toch wel in de porto mag zitten.
Just lucky schreef op 18 april 2023 10:03 :
[...]Dacht het niet. Als nu meerdere beleggers instappen en zeg 10 mln aandelen kopen, en ze zijn klaar, dan gaan we weer over tot de orde van de dag. Dat betekent dat algo's met een klein mandje aandelen de koers weer euro's kunnen drukken. Zo werkt het spel nu eenmaal.
Is zo @Jl , maar aan het eerste deel van je antwoord kan Heinz wat aan doen. De algo's zit in den Haag die moeten deze angel beteugelen. Misschien nu wel Duitse investeerders actief, wakker geworden door publicaties aldaar...
Vandaag mooie groene candle in de maak, het lijkt er op dat we langzaam in de ommekeer terechtkomen. Steun is gisteren getest en gehouden en vandaag groen blijven dan een mooi moment om voor de eerste sprong omhoog richting 36,14 te gaan, daar zit zoals nu lijkt een eerste weerstand. Daarna de weg naar de volgende op 37,30 en 39,86
beleggertje2020 schreef op 17 april 2023 17:03 :
Toch gedaan wat ik eigenlijk niet had willen doen , nl : 5K stuks AMG verkocht ( 33,55 gemiddeld)
en 5K stuks FLOW verkocht ( 25,94 gemiddeld) . Nu nog 5K stuks FLOW en 5K stuks AMG over .
Sta nu wel weer met ca 3 Ton Euro cash aan de wal . Mochten FLOW en AMG onterecht ( tegen mijn gedachten in ) nog aardig wat verder terugzakken dan koop ik uiteraard van beiden weer es 5K stuks bij voor hun Q1-cijfers ! Ik sta nu op 54K Euro winst sinds 1 Jan maar nu wel met ca 3 TON Euro veilig cash aan de wal
Jammer beleggertje2020, net te vroeg. Maar gelukkig heb je 3 TON Euro veilig cash aan de wal, en heb je al 54K euro winst sinds 1/1. Ondanks het missen van een mooie winst vandaag, heb je toch nog steeds een benijdenswaardige positie, met zowel AMG als Flow Traders in de porto.
R.J. Daniels schreef op 18 april 2023 12:30 :
[...]
Jammer beleggertje2020, net te vroeg. Maar gelukkig heb je 3 TON Euro veilig cash aan de wal, en heb je al 54K euro winst sinds 1/1. Ondanks het missen van een mooie winst vandaag, heb je toch nog steeds een benijdenswaardige positie, met zowel AMG als Flow Traders in de porto.
Ja, timing is niet het sterkste punt van B2020....
Ik stap ook weer in vandaag. Zet mijn frustratie over het koersverloop opzij en probeer toch maar weer de rationele en saaie ondernemer uit te hangen door te kijken naar de waarderingen en de vooruitzichten. Dat blijft toch de basis voor het nemen van mijn beslissingen. Hopelijk doe ik er goed aan. We gaan het zien de komende weken/ jaren.
Aha er is ook een forum in Duitsland. Je moet alleen Advanced Metalurgical volledig ingeven om het te openen. Ze zijn daar wel enthousiast.www.boersennews.de/community/diskussi...
Yep! Weer een bewijs van een heropleving van EV's in China. Uit een artikel op finanzen.net over de automobielbeurs van Shanghai: 'Etwa jedes vierte in China verkaufte Auto fährt bereits elektrisch.' 'Branchenexperte Ferdinand Dudenhöffer sieht die Deutschen vor großen Herausforderungen. Allein im Monat März sei der Absatz von reinen Verbrennern in China um rund ein Prozent zurückgegangen, während der Verkauf von reinen Elektroautos und Fahrzeugen mit Plug-in-Hybridantrieb (NEV) um mehr als ein Viertel gestiegen sei.'www.finanzen.net/nachricht/aktien/kam...
De resultaten van AMG over q1 zullen weer subliem zijn, net zoals de voorgaande 8 kwartalen, immer higher. Prijzen liggen doorgaans en vaak vast , dus ik verwacht dat AMG hier minder last van heeft, zeker voor Q1. De toename van de EBITA winst richting de 500 miljoen komende jaren , gaat vooral komen van volume toename en dat gaat deels dit jaar al gebeuren met de opening van Ohio plant in de USA. Er zijn bijna geen bedrijven met zo;n sterke opleving van de resultaten, kwartaal na kwartaal en dan ook nog een sterke outlook verhoging afgeven. Daarbij is AMG spotgoedkoop genoteerd op de beurs, de werkelijke waarde is vele malen hoger. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst, alleen als je laat leiden in de waan van de dag en in de waan van op- en neergaande koersen dan heb je het verdomd lastig, maar dit is wel bij meerdere beursfondsen aan de hand, voorbeelden ten over. Succes mensen
Fox WIld schreef op 18 april 2023 12:35 :
[...]
Ja, timing is niet het sterkste punt van B2020....
Hij heeft het prima gedaan hoor. Voornamelijk met twee aandelen. Wanneer AMG wat minder ging, gelukkig nog FLOW in de portfolio. Wanneer het dan wat minder ging met FLOW, deed AMG het wat beter. Ying en Yang. Keep up the good work! Disclaimer: heb zelf alleen AMG, maar B2020 heeft zowel Flow als AMG.
N audio schreef op 18 april 2023 10:10 :
Vanochtend terug 1e positie opnieuw ingenomen, met nog wat speelruimte voor uitbreiding mocht het zuidwaarts gaan.
Dank aan de diverse forumleden hier, welke opnieuw met meer dan uitstekende argumenten hebben neergeschreven waarom AMG op de huidige waardering toch wel in de porto mag zitten.
Zojuist ook een bescheiden positie ingenomen. Technisch staat het aandeel niet zo goed sinds de doorbraak onder de 35. Ga er vanuit dat dit een "fals move" zal blijken te zijn.
Calendar schreef op 18 april 2023 15:19 :
[...]
Zojuist ook een bescheiden positie ingenomen. Technisch staat het aandeel niet zo goed sinds de doorbraak onder de 35. Ga er vanuit dat dit een "fals move" zal blijken te zijn.
moet zo'n false move niet snel ongedaan gemaakt worden wil het een echte false move zijn; de koers is de laatste tijd redelijk langdurig naar beneden gegaan!
AMG stond toch aardig op 1,7% + vanmiddag, nu weer helemaal weg
Zwaluwe/Dongen schreef op 18 april 2023 16:09 :
[...]
moet zo'n false move niet snel ongedaan gemaakt worden wil het een echte false move zijn; de koers is de laatste tijd redelijk langdurig naar beneden gegaan!
idd al een tijdje gedaald, nu bodemvorming denk ik en positief signaal na een test van de steun. Vandaag een groene candle en dan een mooie stap weer naar boven.
Hopper58 schreef op 18 april 2023 09:06 :
Groot artikel in De Tijd. Dus zelfs geen waterstof voor de vrachtwagens! :
'Scania en Northvelt pakken uit met elektrische batterij voor vrachtwagens'
'Uit tests blijkt dat de lithium-ioncel vrachtwagens 1,5 miljoen kilometer kan aandrijven. Dat is gelijk aan de verwachte levensduur van een Scania-vrachtwagen. 'De toekomst van zwaar transport is elektrisch', zei Scania-CEO Christian Levin.'
www.tijd.be/ondernemen/auto/scania-en... '
Dit klopt Hopper. Hier ook tekst van Scania website zelf:Scania’s commitment aan batterij elektrische voertuigen De snelle ontwikkeling van elektrische oplossingen voor zware voertuigen omvat de snelle vooruitgang van accutechnologie met betrekking tot energieopslagcapaciteit per kg. De laadtijd, laadcycli en rendabiliteit per kg verbeteren snel. Dit betekent dat deze oplossingen kosteneffectiever worden, voornamelijk in repetitieve en voorspelbare toepassingen. Ze zullen de belangrijkste door fossiele en biobrandstof aangedreven motoren van Scania in de meeste transporttoepassingen geleidelijk inhalen. “We zien dat batterij elektrische oplossingen de eerste emissievrije technologie is die een brede markt bereikt. Voor de klant heeft een batterij elektrisch voertuig minder onderhoud nodig dan een conventioneel voertuig, wat een hogere uptime en lagere kosten per km of uur bedrijfsduur betekent. We hebben geleerd van het bussegment waar de transformatie eerder begon en er veel vraag is naar batterij elektrische opties. De timing van Scania in dat segment was niet optimaal, maar het leverde goede ervaringen op en we versnellen momenteel met de nieuwe serie Scania bussen. Het gaf ons ook een goede basiskennis bij het uitbreiden van de activiteiten op het gebied van elektrische vrachtwagens”, zegt Alexander Vlaskamp, Head Sales and en Marketing bij Scania. Het bedrijf heeft al een volledig elektrische truck en een plug-in hybride truck op de markt gebracht. Over een paar jaar is Scania van plan om elektrische trucks voor lange afstanden te introduceren die 4,5 uur lang met een totaal gewicht van 40 ton en die snel opladen tijdens de verplichte 45 minuten rust van de chauffeur. Scania verwacht dat tegen 2025 elektrische voertuigen goed zullen zijn voor ongeveer 10 procent van onze totale verkoopvolumes van voertuigen in Europa en tegen 2030 zal naar verwachting 50 procent van onze totale verkoopvolumes van voertuigen bestaan uit elektrische voertuigen.Batterij elektrisch vs. waterstof Scania heeft geïnvesteerd in waterstoftechnologieën en is momenteel de enige fabrikant van zware voertuigen met voertuigen die actief zijn bij klanten. De ingenieurs hebben waardevolle inzichten verkregen uit deze vroege tests en de inspanningen zullen worden voortgezet. Het gebruik van waterstof voor dergelijke toepassingen zal voorlopig echter beperkt zijn, aangezien er drie keer zoveel hernieuwbare elektriciteit nodig is om een waterstoftruck van stroom te voorzien in vergelijking met een batterij elektrische vrachtwagen . Er gaat namelijk veel energie verloren bij de productie, distributie en omzetting naar elektriciteit. Reparatie en onderhoud moeten ook worden overwogen. De kosten voor een waterstofvoertuig zullen hoger zijn dan voor een batterij elektrisch voertuig, aangezien de systemen ervan complexer zijn, zoals een uitgebreid lucht- en koelsysteem. Bovendien is waterstof een vluchtig gas dat meer onderhoud vereist om de veiligheid te waarborgen.
www.abnamro.com/research/nl/onze-rese... Vanuit ABN AMRO Research. Zie tabellen tekort lithium in nabije toekomst.
Wat een trieste slotkoers weer. Krijg wel een drieletterwoord in mijn gedachte, zal hem maar niet posten....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)