Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ford blijft CarPlay wél ondersteunen Niet alle auto’s ondersteunen CarPlay, maar Ford heeft aangegeven dit wél te blijven doen. Dit in tegenstelling tot Tesla. Ford blijft CarPlay ondersteunen Gebruik jij CarPlay geregeld in je auto én heb je een auto van Ford? Dan is er goed nieuws, want Ford heeft aangegeven CarPlay voorlopig te blijven ondersteunen. Daarmee reageert het bedrijf op de keuze van General Motors om nieuwe auto’s geen ondersteuning voor CarPlay meer te geven. In plaats daarvan gaat General Motors samenwerken met Google om een vervanging voor CarPlay te maken. General Motors zit achter automerken als Chevrolet, GMC, Buick en Cadillac. Nieuwe auto’s van deze merken werken straks dus enkel nog met Google. Ford heeft nu in een statement gezegd dat het bedrijf absoluut geen plannen heeft om Apple’s CarPlay in de ban te doen. Ford zet juist in op de ondersteuning van CarPlay, om zo de concurrentie aan gaan met merken die géén CarPlay meer hebben.www.iphoned.nl/nieuws/ford-carplay/
Tesla ondersteunt nog steeds geen CarPlay Eén van deze merken zonder CarPlay-ondersteuning is Tesla. Het bedrijf van Elon Musk werkt nog steeds niet samen met Apple’s autosysteem en het lijkt er ook niet op dat daar binnenkort verandering in komt. Musk heeft nooit interesse getoond in CarPlay en houdt voorlopig vast aan Tesla’s eigen besturingssysteem. Die keuze is niet gek, want in principe biedt Tesla’s besturingssysteem alle functies die CarPlay ook heeft. Daardoor is er voor Musk geen reden om over te stappen op het besturingssysteem van een grote concurrent als Apple. Dat neemt natuurlijk niet weg dat CarPlay net iets fijner werkt, zeker als je een iPhone hebt. Voorlopig moeten Tesla-gebruikers het dus zonder CarPlay doen.www.iphoned.nl/nieuws/ford-carplay/
Ford BlueCruise semi-autonomous tech approved in Great Britain BlueCruise works up to 80mph and uses pre-mapped roads to deliver better driving accuracy, as well as using its suite of cameras, radar and sensors to lane-keep and monitor speed signs and traffic levels. The Level 2.5 driver assistance system works a lot like General Motors’ Super Cruise, which also uses maps to its advantage.www.carmagazine.co.uk/autonomous/ford/
Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 03:46 :
[...]
Je snapt er net zo weinig van als ChatGPT.
@BDB, dus jij gaat ervan uit dat behoudens de €470,3 mio aan vooruitbetalingen, TT aanvullend €321 mio aan cash beschikbaar heeft, in totaal €791,3 mio beschikbaar…
Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 03:46 :
[...]
Je snapt er net zo weinig van als ChatGPT.
ik vind dat je hier ChatGPT te kort doet…..
GLMF schreef op 15 april 2023 10:00 :
[...]ik vind dat je hier ChatGPT te kort doet…..
wederom een opmerking inhoudelijk van generlei waarde… Idem als de chatbot ChatGPT geef ik ruiterlijk mijn ongelijk toe wanneer dat van toepassing is maar dan zal de reactie inhoudelijke moeten zijn en geen loze kreten en holle frasen...
Volkswagen vraagt om uitstel Euro 7-uitstootnormen Volkswagen heeft de EU verzocht om de striktere Euro 7-uitstootnormen later in te voeren. Dat zou nodig zijn om op tijd de auto's aan deze eisen te laten voldoen. Het verzoek volgt op stevige kritiek vanuit de auto-industrie op de Euro 7-plannen. Terwijl het lot van de brandstofmotor per 2035 al is bezegeld (hij blijft met permissie, mits voorzien van e-fuels), is er nog altijd veel te doen om de veel nabijere toekomst. De Euro 7-uitstootnormen zien veel autofabrikanten met angst en beven tegemoet. Autobranche-organisatie ACEA vreest - bij monde van president Luca de Meo - dat het 'funest is voor de Europese auto-industrie', Mercedes-Benz stelt dat het 'duizenden banen bedreigt' en Skoda dreigt om de Euro 7-norm zelfs al met fabriekssluitingen. Audi-topman Markus Duesmann pleitte al voor uitstel van de Euro 7-norm en nu doet zustermerk Volkswagen hetzelfde. Volgens Automotive News heeft Volkswagen de EU verzocht om de Euro 7-normen uiterlijk halverwege volgend jaar in kannen en kruiken te hebben en pas in de herfst van 2026 in te voeren. Dan zou er voldoende tijd zijn om erop te anticiperen en de brandstofmotoren erop aan te passen. 'Er zijn meerdere jaren aanlooptijd nodig', stelt men. In 2027 verwacht Volkswagen met alle auto's aan de Euro 7-eisen te kunnen voldoen. Het gaat in dat geval om een uitstel van ruim een jaar, want zoals het er nu nog voor staat, gaat Euro 7 al halverwege 2025 in. Volkswagen zegt dat invoering in 2025 kan leiden tot 'maandenlange productiestops voor meerdere modellen'. www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
sniklaas schreef op 15 april 2023 09:27 :
[...]@BDB, dus jij gaat ervan uit dat behoudens de €470,3 mio aan vooruitbetalingen, TT aanvullend €321 mio aan cash beschikbaar heeft, in totaal €791,3 mio beschikbaar…
Nee, je moet cash- en balanspositie wel uit elkaar houden. De cash is afkomstig uit de vooruitbetalingen. Die staan als deferred revenues (defrev) rechts op de balans, dus aan de verplichtingenkant. Als die defrev geleidelijk vrij valt (verlaagd wordt), wordt dat toegevoegd aan de IFRS omzet, maar verandert er aan de cash niks. Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren. Door die winst neemt het eigen vermogen in principe toe, de balans gaat er dus gezonder uitzien. Daardoor zou TT indien nodig weer (meer) kunnen lenen en zou er op die manier idd meer geld beschikbaar kunnen komen voor investeringen en acquisities. Op die manier heb je gelijk. Met dit alles in gedachte ben ik van mening dat de balans van TT er nu al gezond genoeg uitziet om met aandeleninkoop en/of een bescheiden dividenduitkering te beginnen. Het zou de beurskoers enorm goed doen.
Aanvulling: Met een hogere beurskoers zou TT een eventuele acquisitie ook makkelijker in aandelen kunnen betalen.
Misschien nog belangrijker dan omzet en een goede cost control, is begrijpen welke lijn men volgt bij TT en waarom. Het wachten is op de minutes van de AVA en het transcript van Q1 2023 . SAP Cloud revenue up 33% and up 24% at constant currencies in FY 2022. Q4 S/4HANA cloud revenue further accelerates, up 101% and up 90% at constant currencies Een versnelling in de cloud in Q4 :-) Tja, dan kun je blij het volgende schrijven in het rapport Q1 van TT. – We deepened our partnership with SAP, integrating our Maps APIs with their cloud-based SAP HANA Spatial Services offering Ik herinner me dat Microsoft cloud ook samenwerkt met SAP. Tot maandag dan maar. Pas als de ebit tegen de wand klotst gaat men eventueel dividend betalen. Dus 2025 misschien zelfs pas 2026. Komt er weer een corona en gevolgen en super inflatie, dan gaan alle voorspellingen weer op 0. 1e Q was de OPEX 118 D en A 12,5 dus opex zonder en A 105,5 maal 4 is op jaarbasis 422, ik ga uit van 460 met 50 D en A is 510. We krijgen dus in de volgende kwartalen nog wat meerkosten Opex voor de kiezen. 12,5 aan D en A maal 4 is 50 precies mijn getal. Zou die 50 5 PPE en 15 lease bevatten, dan zou intangible assets 30 zijn. Op de eind balans zou intangible assets dan 12 worden, mits geen capex. 2024 zou dan aan D en A 5 PPE en 15 lease en nog 12 intangible assets bevatten, dus 32. 2025 zou dan aan D en A geven 5 PPE en 15 Lease is totaal 20 Zou voldoen aan de uitspraak van Taco. D en A wordt in de komende jaren par aan capex ( PPE 5 en lease 15) dus 20 Het sentiment heeft TT de laatste jaren parten gespeeld, maar TT zelf niet :-) :-) Doei :-)
sniklaas schreef op 14 april 2023 16:44 :
[...]'Zoals vaker gezegd, na 2024 ziet de wereld van TomTom er anders uit'
op 2024 na hebben we deze uitspraak veel vaker gehoord, in 2008, 2012, 2015, 2019 en recentelijk met de Q3 cijfers in 2021 aangaande de verwachting voor 2022 en het vervelende daarbij is dat met het telkens verhangen van de worst het 'GRANDE' deel verpietert van de CRU en dat een aantal beleggers al euforisch wordt van een Petite Cru...
Loop al een tijdje mee op dit forum. 2008 gemist de rest niet. Ik heb de hosanna verhalen ook voorbij zien komen. Nog steeds trouwens. Schuilen op het rekendraadje van Martin was dan de beste plek. Het heeft mij enorm geholpen om door hosanna verhalen heen te prikken en te zien wat er nu is. Dat gespeculeer maakt het forum nog steeds onleesbaar. Over de cijfermatige groei en de grenzen daaraan heb ik mijn bijdrage geleverd. Vergezichten en laat de rekenaars maar komen, wordt er dan door een aantal geroepen bij iedere koersdaling of kwartaalcijfers. Volstrekt onzinnig. Ik hoef niet meer zoveel aan te passen aan de berekening. Hier en daar positief verrast. BDB had bijvoorbeeld al lang gezien dat consumer een bodem heeft. Soms wat negatief op enterprise. Ben al een aantal jaren overtuigd dat na 2024 er een betere situatie kan ontstaan. Was trouwens de eerste zo niet een van de eerste die focus legde op belang verlaging van de opex. Simpelweg omdat die zelfs bij een groei van 20% nog te hoog is. Die combinatie is er nu; verlaging van de OPEX en naar mijn verwachting hogere groei na 2024. De marges van boven de 80% heb ik niet zo geloofd, daar hebben Martin en anderen gelijk in gekregen. Voor al het overige is TomTom een relevante niche speler in een vijver met grote vissen. Blijft voldoende over om ook zelf te groeien.
Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 16:21 :
[...]De cash is afkomstig uit de vooruitbetalingen.
Met dit alles in gedachte ben ik van mening dat de balans van TT er nu al gezond genoeg uitziet om met aandeleninkoop en/of een bescheiden dividenduitkering te beginnen. Het zou de beurskoers enorm goed doen.
exact wat ik schreef maar dan in minder woorden, zonder accounting lesje en ongepaste reactie… Normaliter worden de middelen verkregen uit deferred geoormerkt en enkel gebruikt voor de operationele activiteiten en ga ervan uit dat TT dit regime erop nahoudt. TT maakt inclusief de jaarlijkse vrijval uit deferred YoY verlies en heeft deze centen hard nodig om de operaties te bekostigen, kostenniveau is en blijft veel te hoog in relatie tot de omzet. Automotive lijkt wat dat betreft gedraaid maar nu heeft enterprise het omzet-krimp-stokje overgenomen. Minus €149,3 mio beschikbaar voor uitkeringen naar aandeelhouders is anno 31 maart 2023 het trieste TT resultaat… 18 jaar aan behaalde consumer winsten verdampt in de lekkende automotive & enterprise putten… Consumer winsten zijn inmiddels nagenoeg opgedroogd en nu het lek in de automotive put lijkt te zijn gedicht is het lek bij enterprise toegenomen… Het gevolg dat de TT aandeelhouders na 18 jaar met lege handen ook een 19e jaar hieraan toe kunnen voegen en gezien dit record track zet ik er geen geld op dat het 20e jaar, in 2025 zal veranderen… Maar desalniettemin ben en blijf ik aandeelhouder en pak nagenoeg ieder jaar mijn momentje om iig de inflatie van mijn positie te compenseren… Aandeelhouder ben ik voor de discount en beslist niet voor de operationele prestaties, die zijn sedert 2008 onafgebroken ruimschoots onder de maat en gaan toekomstig onder dezelfde paraplu niet veranderen…
sniklaas schreef op 15 april 2023 21:51 :
[...]exact wat ik schreef maar dan in minder woorden, zonder accounting lesje en ongepaste reactie…
Normaliter worden de middelen verkregen uit deferred geoormerkt en enkel gebruikt voor de operationele activiteiten en ga ervan uit dat TT dit regime erop nahoudt.
...
Nee, je schreef wat anders. Kan je uitleggen wat je met je tweede zin bedoelt? Desnoods in de vorm van een accounting lesje.
Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 22:15 :
[...]Nee, je schreef wat anders.
Kan je uitleggen wat je met je tweede zin bedoelt? Desnoods in de vorm van een accounting lesje.
@BDB, nogmaals lezen, Staat inderdaad op de bankrekening van TT al dan niet geoormerkt aangezien er nog verplichtingen op rusten en komt volledig voort uit reeds ontvangen gelden waarvoor de 'dienst/service of product' door TT nog verricht/geleverd moet worden. Net cash of €321 million Gross deferred revenue €470.3 million Netto aan vrij beschikbare centen om bijvoorbeeld dividenden uit te keren heeft TT niet, saldo cash minus deferred = minus €149,3 million maar TT kan natuurlijk gebruik maken van vreemd kapitaal om daarmee haar aandeelhouders te belonen’ In jip en janneke taal betekent dat TT een groter bedrag aan vooruitbetalingen heeft ontvangen dan aan cash op de bank staat… Ik ben geen boekhouder, dus die les kan ik je niet geven. Zijn 1001 varianten van vooruitbetalingen die allen gemeen hebben dat de koper zijn product geleverd wil krijgen en de verkoper daarvoor krijgt betaald. De verkoper zal in zijn boekhouding de vooruitbetalingen zodanig oormerken dat deze centen worden besteed aan operationele activiteiten voor het realiseren van deze producten. En natuurlijk niet 1:1 maar de centen afkomstig van vooruitbetalingen kunnen in een gezonde boekhouding niet gebruikt worden voor cadeautjes naar aandeelhouders, medewerkers ed… Wanneer jij een vooruitbetaling doet voor een nieuwe keuken verwacht ook jij dat deze centen worden gebruikt voor ontwerp, materialen en fabricage van keuken(s) en het liefst voor jouw keuken en niet gebruikt worden voor een trip naar de Malediven voor baas en secretaresse en nadien geen middelen meer beschikbaar zijn om jouw (deels) betaalde keuken te fabriceren… Rien ne va plus: deze keuken, dit geld is niet meer van u!
Dit zegt ChatGPT over deferred revenue bij TomTom:Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren. De geboekte deferred revenue bij TomTom moet dus voor het grootste deel worden gezien als uitgestelde winst. De belastingdienst moet voor deze boekhoudkundige werkwijze wel haar goedkeuring geven uiteraard Blijkbaar zoekt ChatGPT naar de beste formulering van deferred revenue op dit forum, want dit is specifiek TomTom en dit onderwerp is op dit forum in de afgelopen jaren wel vaker langsgekomen.
Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week. Een toename van (slechts)18.400 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders. De stand is nu: % owners Shares 19,3% Institutions 24.737.269 29,4% General Public 37.778.850 51,3% Individual Insiders 65.876.172 *Teslin staat sinds 14 juni 2022 nog steeds op 5,18% Maar dat zegt niet zoveel omdat pas bij 10% weer gemeld moet worden.
sniklaas schreef op 15 april 2023 23:52 :
[...]
@BDB, nogmaals lezen,
Staat inderdaad op de bankrekening van TT al dan niet geoormerkt aangezien er nog verplichtingen op rusten en komt volledig voort uit reeds ontvangen gelden waarvoor de 'dienst/service of product' door TT nog verricht/geleverd moet worden.
[1] Net cash of €321 million
Gross deferred revenue €470.3 million
[2] Netto aan vrij beschikbare centen om bijvoorbeeld dividenden uit te keren heeft TT niet, saldo cash minus deferred = minus €149,3 million maar TT kan natuurlijk gebruik maken van vreemd kapitaal om daarmee haar aandeelhouders te belonen’
[3] In jip en janneke taal betekent dat TT een groter bedrag aan vooruitbetalingen heeft ontvangen dan aan cash op de bank staat…
[4] ...
De verkoper zal in zijn boekhouding de vooruitbetalingen zodanig oormerken dat deze centen worden besteed aan operationele activiteiten voor het realiseren van deze producten.
[5] En natuurlijk niet 1:1 maar de centen afkomstig van vooruitbetalingen kunnen in een gezonde boekhouding niet gebruikt worden voor cadeautjes naar aandeelhouders, medewerkers ed…
[6] ...
[1] Formeel heb je gelijk. Met formeel bedoel ik boekhoudkundig puristisch, net zoals Klaas Knot (DNB) met zijn kunstmatige rekenrente onze pensioenfondsen jarenlang 'arm' rekende. Zie verder punt [5]. [2]: Niet helemaal correcte vergelijking. "Deferred" betekent gefactureerd, nog niet perse betaald. Bij jouw cash van 321 mio moet je dus de debiteuren optellen, zie de diverse 'receivables' bij de assets op de balans. Grappig genoeg kom je dan ook op ongeveer 470 mio uit! Eerlijk gezegd verbaasde mij dit ook, het hoeft niet perse zo te zijn. [3]: Je rommelt steeds weer cash en andere balansposten door elkaar. Cash-wise zou TT wel degelijk dividend kunnen uitkeren, ook zonder daarvoor vreemd kapitaal te gebruiken. Was poster Martin er nog maar, die zou het je met zijn FCF beschouwingen direct voorrekenen. Heel algemeen gesteld: een bedrijf met forse lange-termijnverplichtingen op de balans maar voldoende FCF kan cash voor wat dan ook uitgeven zonder in liquiditeitsproblemen te geraken. [4]: Dat kan je zo niet zeggen. De huidige 'stand' zegt niks over eerdere vooruitbetalingen en welk deel van die binnengekomen cash inmiddels aan wat dan ook uitgegeven is. [5]: In principe correct. Als je googelt op het accountancy-begrip 'deferred revenue' zie je vaak het voorbeeld van een vooruitbetaald jaarabonnement op een krant. De uitgever ontvangt vooraf de cash, maar krijgt in de rest van het jaar met ongeveer hetzelfde bedrag aan kosten te maken, en mag hopen nog enige winst over te houden. Hoe anders is dit bij TT. De nakomende kosten zijn namelijk veel lager dan de ontvangen (vooruit)betaling. Ik herhaal wat ik al eerder schreef: "Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren." Met Martin had ik het hier al 3-5 jaar eerder over in de rekendraad. Bij een huidige gross margin van ca 85% is de in de defrev verborgen winst nagenoeg even hoog, gezien de zeer lage 'deferred costs'. Sterker nog, Martin zei vaak dat die verborgen winst veel hoger is dan 85% omdat de resterende 15% (costs of sales) niet van toepassing zijn op defrev. Waren er dan bij die defrev helemaal geen kosten? Jawel, maar die zijn al lang weggeboekt onder opex of (te) snel afgeschreven capex. Vraag me niet waarom, ik ben niet de zielenknijper van Goddijn. [6]: Bij TT wel, omdat hun boekhouding gezonder is dan ze doen voorkomen.
Zie mijn vorige post hierboven s.v.p. ook als tribute aan Martin (alias boem!). Ik zal dergelijke verhalen niet vaak meer schrijven. Nu was de gewaardeerde @sniklaas de aanleiding, niet de reden. Ik heb redenen om aan te nemen dat het met Martin niet goed gaat, en dan druk ik me voorzichtig uit. De oude rotten hier komen op een leeftijd dat velen rondom hen wegvallen, het is niet anders. Goddijn is iets jonger dan ik, maar het wordt tijd dat hij zijn eindigheid gaat beseffen.
Heb nog eens de call beluisterd. Omzet tussen 560 en 570 D en A 12,5 komende kwartalen stabiel. Ebit lager door een oplopende opex. Oplopende opex door de merit eind Q1 ( ik denk dus dat de loonsverhoging door de inflatie in 2 delen is gehakt 1 deel in 2022 en 1 deel in 2023 Ik denk zeker 9 miljoen per kwartaal. Op jaarbasis dus geen 4 maal 118 is 472 min D en A 50 is 422 Op jaarbasis dus 4 maal 118 plus 9 is 508 min D en A 50 is 458 Voor 2023 dus 1 maal 9 minder 449 plus D en A 50 is 499 Speelruimte. Wat een dicussies op dit forum. Deferred heeft een boven en onder ruimte volgens IFRS, dat heet speelruimte . Neem nu Here 2020 deferred 417 cash 136 debt 493 Kapitaalbijdrage van de aandeelhouders totaal tm 2021 schat 800 miljoen tot 1 miljard. Tja.
Wereldbelegger schreef op 16 april 2023 08:26 :
Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden
heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week.
Een toename van (slechts)18.400 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders.
De stand is nu:
% owners Shares
19,3% Institutions 24.737.269
29,4% General Public 37.778.850
51,3% Individual Insiders 65.876.172
*Teslin staat sinds 14 juni 2022 nog steeds op 5,18%
Maar dat zegt niet zoveel omdat pas bij 10% weer gemeld moet worden.
Op re AVA zei Teslin zelf: vijf procent
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)