Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom april 2023

664 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 15 april 2023 08:57
    Ford blijft CarPlay wél ondersteunen

    Niet alle auto’s ondersteunen CarPlay, maar Ford heeft aangegeven dit wél te blijven doen. Dit in tegenstelling tot Tesla.
    Ford blijft CarPlay ondersteunen

    Gebruik jij CarPlay geregeld in je auto én heb je een auto van Ford? Dan is er goed nieuws, want Ford heeft aangegeven CarPlay voorlopig te blijven ondersteunen. Daarmee reageert het bedrijf op de keuze van General Motors om nieuwe auto’s geen ondersteuning voor CarPlay meer te geven. In plaats daarvan gaat General Motors samenwerken met Google om een vervanging voor CarPlay te maken.

    General Motors zit achter automerken als Chevrolet, GMC, Buick en Cadillac. Nieuwe auto’s van deze merken werken straks dus enkel nog met Google. Ford heeft nu in een statement gezegd dat het bedrijf absoluut geen plannen heeft om Apple’s CarPlay in de ban te doen. Ford zet juist in op de ondersteuning van CarPlay, om zo de concurrentie aan gaan met merken die géén CarPlay meer hebben.

    www.iphoned.nl/nieuws/ford-carplay/
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 15 april 2023 08:58
    Tesla ondersteunt nog steeds geen CarPlay

    Eén van deze merken zonder CarPlay-ondersteuning is Tesla. Het bedrijf van Elon Musk werkt nog steeds niet samen met Apple’s autosysteem en het lijkt er ook niet op dat daar binnenkort verandering in komt. Musk heeft nooit interesse getoond in CarPlay en houdt voorlopig vast aan Tesla’s eigen besturingssysteem.

    Die keuze is niet gek, want in principe biedt Tesla’s besturingssysteem alle functies die CarPlay ook heeft. Daardoor is er voor Musk geen reden om over te stappen op het besturingssysteem van een grote concurrent als Apple. Dat neemt natuurlijk niet weg dat CarPlay net iets fijner werkt, zeker als je een iPhone hebt. Voorlopig moeten Tesla-gebruikers het dus zonder CarPlay doen.

    www.iphoned.nl/nieuws/ford-carplay/
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 15 april 2023 09:14
    Ford BlueCruise semi-autonomous tech approved in Great Britain

    BlueCruise works up to 80mph and uses pre-mapped roads to deliver better driving accuracy, as well as using its suite of cameras, radar and sensors to lane-keep and monitor speed signs and traffic levels. The Level 2.5 driver assistance system works a lot like General Motors’ Super Cruise, which also uses maps to its advantage.

    www.carmagazine.co.uk/autonomous/ford/
  4. forum rang 7 sniklaas 15 april 2023 11:04
    quote:

    GLMF schreef op 15 april 2023 10:00:

    [...]ik vind dat je hier ChatGPT te kort doet…..
    wederom een opmerking inhoudelijk van generlei waarde…

    Idem als de chatbot ChatGPT geef ik ruiterlijk mijn ongelijk toe wanneer dat van toepassing is maar dan zal de reactie inhoudelijke moeten zijn en geen loze kreten en holle frasen...
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 15 april 2023 13:18
    Volkswagen vraagt om uitstel Euro 7-uitstootnormen

    Volkswagen heeft de EU verzocht om de striktere Euro 7-uitstootnormen later in te voeren. Dat zou nodig zijn om op tijd de auto's aan deze eisen te laten voldoen. Het verzoek volgt op stevige kritiek vanuit de auto-industrie op de Euro 7-plannen.

    Terwijl het lot van de brandstofmotor per 2035 al is bezegeld (hij blijft met permissie, mits voorzien van e-fuels), is er nog altijd veel te doen om de veel nabijere toekomst. De Euro 7-uitstootnormen zien veel autofabrikanten met angst en beven tegemoet. Autobranche-organisatie ACEA vreest - bij monde van president Luca de Meo - dat het 'funest is voor de Europese auto-industrie', Mercedes-Benz stelt dat het 'duizenden banen bedreigt' en Skoda dreigt om de Euro 7-norm zelfs al met fabriekssluitingen. Audi-topman Markus Duesmann pleitte al voor uitstel van de Euro 7-norm en nu doet zustermerk Volkswagen hetzelfde.

    Volgens Automotive News heeft Volkswagen de EU verzocht om de Euro 7-normen uiterlijk halverwege volgend jaar in kannen en kruiken te hebben en pas in de herfst van 2026 in te voeren. Dan zou er voldoende tijd zijn om erop te anticiperen en de brandstofmotoren erop aan te passen. 'Er zijn meerdere jaren aanlooptijd nodig', stelt men. In 2027 verwacht Volkswagen met alle auto's aan de Euro 7-eisen te kunnen voldoen. Het gaat in dat geval om een uitstel van ruim een jaar, want zoals het er nu nog voor staat, gaat Euro 7 al halverwege 2025 in. Volkswagen zegt dat invoering in 2025 kan leiden tot 'maandenlange productiestops voor meerdere modellen'.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 april 2023 16:21
    quote:

    sniklaas schreef op 15 april 2023 09:27:

    [...]@BDB, dus jij gaat ervan uit dat behoudens de €470,3 mio aan vooruitbetalingen, TT aanvullend €321 mio aan cash beschikbaar heeft, in totaal €791,3 mio beschikbaar…
    Nee, je moet cash- en balanspositie wel uit elkaar houden.

    De cash is afkomstig uit de vooruitbetalingen. Die staan als deferred revenues (defrev) rechts op de balans, dus aan de verplichtingenkant. Als die defrev geleidelijk vrij valt (verlaagd wordt), wordt dat toegevoegd aan de IFRS omzet, maar verandert er aan de cash niks.
    Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren.

    Door die winst neemt het eigen vermogen in principe toe, de balans gaat er dus gezonder uitzien. Daardoor zou TT indien nodig weer (meer) kunnen lenen en zou er op die manier idd meer geld beschikbaar kunnen komen voor investeringen en acquisities. Op die manier heb je gelijk.

    Met dit alles in gedachte ben ik van mening dat de balans van TT er nu al gezond genoeg uitziet om met aandeleninkoop en/of een bescheiden dividenduitkering te beginnen. Het zou de beurskoers enorm goed doen.
  7. forum rang 7 tatje 15 april 2023 17:35
    Misschien nog belangrijker dan omzet en een goede cost control, is begrijpen welke lijn men volgt bij TT en waarom.

    Het wachten is op de minutes van de AVA en het transcript van Q1 2023
    .
    SAP
    Cloud revenue up 33% and up 24% at constant currencies in FY 2022.
    Q4 S/4HANA cloud revenue further accelerates, up 101% and up 90% at constant currencies

    Een versnelling in de cloud in Q4 :-)

    Tja, dan kun je blij het volgende schrijven in het rapport Q1 van TT.

    – We deepened our partnership with SAP, integrating our Maps APIs with their cloud-based SAP HANA Spatial
    Services offering

    Ik herinner me dat Microsoft cloud ook samenwerkt met SAP.

    Tot maandag dan maar.

    Pas als de ebit tegen de wand klotst gaat men eventueel dividend betalen.

    Dus 2025 misschien zelfs pas 2026.

    Komt er weer een corona en gevolgen en super inflatie, dan gaan alle voorspellingen weer op 0.

    1e Q was de OPEX 118 D en A 12,5 dus opex zonder en A 105,5 maal 4 is op jaarbasis 422, ik ga uit van 460 met 50 D en A is 510.
    We krijgen dus in de volgende kwartalen nog wat meerkosten Opex voor de kiezen.

    12,5 aan D en A maal 4 is 50 precies mijn getal.

    Zou die 50 5 PPE en 15 lease bevatten, dan zou intangible assets 30 zijn.
    Op de eind balans zou intangible assets dan 12 worden, mits geen capex.
    2024 zou dan aan D en A 5 PPE en 15 lease en nog 12 intangible assets bevatten, dus 32.
    2025 zou dan aan D en A geven 5 PPE en 15 Lease is totaal 20

    Zou voldoen aan de uitspraak van Taco.

    D en A wordt in de komende jaren par aan capex ( PPE 5 en lease 15) dus 20

    Het sentiment heeft TT de laatste jaren parten gespeeld, maar TT zelf niet :-) :-)

    Doei :-)
  8. Benjamin G. 15 april 2023 17:49
    quote:

    sniklaas schreef op 14 april 2023 16:44:

    [...]'Zoals vaker gezegd, na 2024 ziet de wereld van TomTom er anders uit'

    op 2024 na hebben we deze uitspraak veel vaker gehoord, in 2008, 2012, 2015, 2019 en recentelijk met de Q3 cijfers in 2021 aangaande de verwachting voor 2022 en het vervelende daarbij is dat met het telkens verhangen van de worst het 'GRANDE' deel verpietert van de CRU en dat een aantal beleggers al euforisch wordt van een Petite Cru...
    Loop al een tijdje mee op dit forum. 2008 gemist de rest niet. Ik heb de hosanna verhalen ook voorbij zien komen. Nog steeds trouwens. Schuilen op het rekendraadje van Martin was dan de beste plek. Het heeft mij enorm geholpen om door hosanna verhalen heen te prikken en te zien wat er nu is. Dat gespeculeer maakt het forum nog steeds onleesbaar. Over de cijfermatige groei en de grenzen daaraan heb ik mijn bijdrage geleverd. Vergezichten en laat de rekenaars maar komen, wordt er dan door een aantal geroepen bij iedere koersdaling of kwartaalcijfers. Volstrekt onzinnig. Ik hoef niet meer zoveel aan te passen aan de berekening. Hier en daar positief verrast. BDB had bijvoorbeeld al lang gezien dat consumer een bodem heeft. Soms wat negatief op enterprise.

    Ben al een aantal jaren overtuigd dat na 2024 er een betere situatie kan ontstaan. Was trouwens de eerste zo niet een van de eerste die focus legde op belang verlaging van de opex. Simpelweg omdat die zelfs bij een groei van 20% nog te hoog is. Die combinatie is er nu; verlaging van de OPEX en naar mijn verwachting hogere groei na 2024. De marges van boven de 80% heb ik niet zo geloofd, daar hebben Martin en anderen gelijk in gekregen.

    Voor al het overige is TomTom een relevante niche speler in een vijver met grote vissen. Blijft voldoende over om ook zelf te groeien.
  9. forum rang 7 sniklaas 15 april 2023 21:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 16:21:

    [...]De cash is afkomstig uit de vooruitbetalingen.

    Met dit alles in gedachte ben ik van mening dat de balans van TT er nu al gezond genoeg uitziet om met aandeleninkoop en/of een bescheiden dividenduitkering te beginnen. Het zou de beurskoers enorm goed doen.
    exact wat ik schreef maar dan in minder woorden, zonder accounting lesje en ongepaste reactie…

    Normaliter worden de middelen verkregen uit deferred geoormerkt en enkel gebruikt voor de operationele activiteiten en ga ervan uit dat TT dit regime erop nahoudt.

    TT maakt inclusief de jaarlijkse vrijval uit deferred YoY verlies en heeft deze centen hard nodig om de operaties te bekostigen, kostenniveau is en blijft veel te hoog in relatie tot de omzet.

    Automotive lijkt wat dat betreft gedraaid maar nu heeft enterprise het omzet-krimp-stokje overgenomen.

    Minus €149,3 mio beschikbaar voor uitkeringen naar aandeelhouders is anno 31 maart 2023 het trieste TT resultaat…

    18 jaar aan behaalde consumer winsten verdampt in de lekkende automotive & enterprise putten…

    Consumer winsten zijn inmiddels nagenoeg opgedroogd en nu het lek in de automotive put lijkt te zijn gedicht is het lek bij enterprise toegenomen…

    Het gevolg dat de TT aandeelhouders na 18 jaar met lege handen ook een 19e jaar hieraan toe kunnen voegen en gezien dit record track zet ik er geen geld op dat het 20e jaar, in 2025 zal veranderen…

    Maar desalniettemin ben en blijf ik aandeelhouder en pak nagenoeg ieder jaar mijn momentje om iig de inflatie van mijn positie te compenseren…

    Aandeelhouder ben ik voor de discount en beslist niet voor de operationele prestaties, die zijn sedert 2008 onafgebroken ruimschoots onder de maat en gaan toekomstig onder dezelfde paraplu niet veranderen…
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 15 april 2023 22:15
    quote:

    sniklaas schreef op 15 april 2023 21:51:

    [...]exact wat ik schreef maar dan in minder woorden, zonder accounting lesje en ongepaste reactie…

    Normaliter worden de middelen verkregen uit deferred geoormerkt en enkel gebruikt voor de operationele activiteiten en ga ervan uit dat TT dit regime erop nahoudt.
    ...
    Nee, je schreef wat anders.

    Kan je uitleggen wat je met je tweede zin bedoelt? Desnoods in de vorm van een accounting lesje.
  11. forum rang 7 sniklaas 15 april 2023 23:52
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 15 april 2023 22:15:

    [...]Nee, je schreef wat anders.

    Kan je uitleggen wat je met je tweede zin bedoelt? Desnoods in de vorm van een accounting lesje.
    @BDB, nogmaals lezen, Staat inderdaad op de bankrekening van TT al dan niet geoormerkt aangezien er nog verplichtingen op rusten en komt volledig voort uit reeds ontvangen gelden waarvoor de 'dienst/service of product' door TT nog verricht/geleverd moet worden.

    Net cash of €321 million
    Gross deferred revenue €470.3 million

    Netto aan vrij beschikbare centen om bijvoorbeeld dividenden uit te keren heeft TT niet, saldo cash minus deferred = minus €149,3 million maar TT kan natuurlijk gebruik maken van vreemd kapitaal om daarmee haar aandeelhouders te belonen’


    In jip en janneke taal betekent dat TT een groter bedrag aan vooruitbetalingen heeft ontvangen dan aan cash op de bank staat…

    Ik ben geen boekhouder, dus die les kan ik je niet geven.

    Zijn 1001 varianten van vooruitbetalingen die allen gemeen hebben dat de koper zijn product geleverd wil krijgen en de verkoper daarvoor krijgt betaald.

    De verkoper zal in zijn boekhouding de vooruitbetalingen zodanig oormerken dat deze centen worden besteed aan operationele activiteiten voor het realiseren van deze producten.
    En natuurlijk niet 1:1 maar de centen afkomstig van vooruitbetalingen kunnen in een gezonde boekhouding niet gebruikt worden voor cadeautjes naar aandeelhouders, medewerkers ed…

    Wanneer jij een vooruitbetaling doet voor een nieuwe keuken verwacht ook jij dat deze centen worden gebruikt voor ontwerp, materialen en fabricage van keuken(s) en het liefst voor jouw keuken en niet gebruikt worden voor een trip naar de Malediven voor baas en secretaresse en nadien geen middelen meer beschikbaar zijn om jouw (deels) betaalde keuken te fabriceren…

    Rien ne va plus: deze keuken, dit geld is niet meer van u!
  12. beursbeurs 16 april 2023 07:43
    Dit zegt ChatGPT over deferred revenue bij TomTom:

    Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren.

    De geboekte deferred revenue bij TomTom moet dus voor het grootste deel worden gezien als uitgestelde winst. De belastingdienst moet voor deze boekhoudkundige werkwijze wel haar goedkeuring geven uiteraard

    Blijkbaar zoekt ChatGPT naar de beste formulering van deferred revenue op dit forum, want dit is specifiek TomTom en dit onderwerp is op dit forum in de afgelopen jaren wel vaker langsgekomen.
  13. forum rang 8 Wereldbelegger 16 april 2023 08:26
    Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden
    heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week.
    Een toename van (slechts)18.400 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders.

    De stand is nu:
    % owners Shares
    19,3% Institutions 24.737.269
    29,4% General Public 37.778.850
    51,3% Individual Insiders 65.876.172

    *Teslin staat sinds 14 juni 2022 nog steeds op 5,18%
    Maar dat zegt niet zoveel omdat pas bij 10% weer gemeld moet worden.
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 april 2023 08:27
    quote:

    sniklaas schreef op 15 april 2023 23:52:

    [...]
    @BDB, nogmaals lezen,
    Staat inderdaad op de bankrekening van TT al dan niet geoormerkt aangezien er nog verplichtingen op rusten en komt volledig voort uit reeds ontvangen gelden waarvoor de 'dienst/service of product' door TT nog verricht/geleverd moet worden. [1]

    Net cash of €321 million
    Gross deferred revenue €470.3 million [2]

    Netto aan vrij beschikbare centen om bijvoorbeeld dividenden uit te keren heeft TT niet, saldo cash minus deferred = minus €149,3 million maar TT kan natuurlijk gebruik maken van vreemd kapitaal om daarmee haar aandeelhouders te belonen’ [3]

    In jip en janneke taal betekent dat TT een groter bedrag aan vooruitbetalingen heeft ontvangen dan aan cash op de bank staat… [4]
    ...
    De verkoper zal in zijn boekhouding de vooruitbetalingen zodanig oormerken dat deze centen worden besteed aan operationele activiteiten voor het realiseren van deze producten. [5]
    En natuurlijk niet 1:1 maar de centen afkomstig van vooruitbetalingen kunnen in een gezonde boekhouding niet gebruikt worden voor cadeautjes naar aandeelhouders, medewerkers ed… [6]
    ...
    [1] Formeel heb je gelijk. Met formeel bedoel ik boekhoudkundig puristisch, net zoals Klaas Knot (DNB) met zijn kunstmatige rekenrente onze pensioenfondsen jarenlang 'arm' rekende. Zie verder punt [5].

    [2]: Niet helemaal correcte vergelijking. "Deferred" betekent gefactureerd, nog niet perse betaald. Bij jouw cash van 321 mio moet je dus de debiteuren optellen, zie de diverse 'receivables' bij de assets op de balans. Grappig genoeg kom je dan ook op ongeveer 470 mio uit!
    Eerlijk gezegd verbaasde mij dit ook, het hoeft niet perse zo te zijn.

    [3]: Je rommelt steeds weer cash en andere balansposten door elkaar. Cash-wise zou TT wel degelijk dividend kunnen uitkeren, ook zonder daarvoor vreemd kapitaal te gebruiken. Was poster Martin er nog maar, die zou het je met zijn FCF beschouwingen direct voorrekenen.
    Heel algemeen gesteld: een bedrijf met forse lange-termijnverplichtingen op de balans maar voldoende FCF kan cash voor wat dan ook uitgeven zonder in liquiditeitsproblemen te geraken.

    [4]: Dat kan je zo niet zeggen. De huidige 'stand' zegt niks over eerdere vooruitbetalingen en welk deel van die binnengekomen cash inmiddels aan wat dan ook uitgegeven is.

    [5]: In principe correct. Als je googelt op het accountancy-begrip 'deferred revenue' zie je vaak het voorbeeld van een vooruitbetaald jaarabonnement op een krant. De uitgever ontvangt vooraf de cash, maar krijgt in de rest van het jaar met ongeveer hetzelfde bedrag aan kosten te maken, en mag hopen nog enige winst over te houden.
    Hoe anders is dit bij TT. De nakomende kosten zijn namelijk veel lager dan de ontvangen (vooruit)betaling. Ik herhaal wat ik al eerder schreef:
    "Omdat de nog te leveren (vooruitbetaalde) services TomTom weinig meer kosten (de deferred costs zijn laag), komt de vrijvallende defrev ook grotendeels in de ebit dus IFRS-winst terecht. Die defrev-verplichtingen op de balans zijn dus 'lichte' (beetje 'papieren') verplichtingen, veel lichter dan bv. crediteuren."

    Met Martin had ik het hier al 3-5 jaar eerder over in de rekendraad. Bij een huidige gross margin van ca 85%
    is de in de defrev verborgen winst nagenoeg even hoog, gezien de zeer lage 'deferred costs'.
    Sterker nog, Martin zei vaak dat die verborgen winst veel hoger is dan 85% omdat de resterende 15% (costs of sales) niet van toepassing zijn op defrev.

    Waren er dan bij die defrev helemaal geen kosten? Jawel, maar die zijn al lang weggeboekt onder opex of (te) snel afgeschreven capex. Vraag me niet waarom, ik ben niet de zielenknijper van Goddijn.

    [6]: Bij TT wel, omdat hun boekhouding gezonder is dan ze doen voorkomen.
  15. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 april 2023 08:59
    Zie mijn vorige post hierboven s.v.p. ook als tribute aan Martin (alias boem!).

    Ik zal dergelijke verhalen niet vaak meer schrijven. Nu was de gewaardeerde @sniklaas de aanleiding, niet de reden.
    Ik heb redenen om aan te nemen dat het met Martin niet goed gaat, en dan druk ik me voorzichtig uit.

    De oude rotten hier komen op een leeftijd dat velen rondom hen wegvallen, het is niet anders.
    Goddijn is iets jonger dan ik, maar het wordt tijd dat hij zijn eindigheid gaat beseffen.
  16. forum rang 7 tatje 16 april 2023 10:39
    Heb nog eens de call beluisterd.

    Omzet tussen 560 en 570

    D en A 12,5 komende kwartalen stabiel.

    Ebit lager door een oplopende opex.

    Oplopende opex door de merit eind Q1 ( ik denk dus dat de loonsverhoging door de inflatie in 2 delen is gehakt 1 deel in 2022 en 1 deel in 2023

    Ik denk zeker 9 miljoen per kwartaal.

    Op jaarbasis dus geen 4 maal 118 is 472 min D en A 50 is 422
    Op jaarbasis dus 4 maal 118 plus 9 is 508 min D en A 50 is 458
    Voor 2023 dus 1 maal 9 minder 449 plus D en A 50 is 499

    Speelruimte.

    Wat een dicussies op dit forum.

    Deferred heeft een boven en onder ruimte volgens IFRS, dat heet speelruimte .

    Neem nu Here

    2020

    deferred 417
    cash 136
    debt 493

    Kapitaalbijdrage van de aandeelhouders totaal tm 2021 schat 800 miljoen tot 1 miljard.

    Tja.
  17. forum rang 4 Kuiken 16 april 2023 10:55
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 16 april 2023 08:26:

    Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden
    heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week.
    Een toename van (slechts)18.400 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders.

    De stand is nu:
    % owners Shares
    19,3% Institutions 24.737.269
    29,4% General Public 37.778.850
    51,3% Individual Insiders 65.876.172

    *Teslin staat sinds 14 juni 2022 nog steeds op 5,18%
    Maar dat zegt niet zoveel omdat pas bij 10% weer gemeld moet worden.
    Op re AVA zei Teslin zelf: vijf procent
664 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links