Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 296,4K

TomTom april 2023

664 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 14 april 2023 14:29
    De analisten zijn er vandaag snel klaar mee: géén aanpassingen van koersdoelen en aanbevelingen.

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 14-apr-23 € 11.00 Buy
    UBS François-Xavier Bouvignies 14-apr-23 € 10.50 Buy
    Independent Minds Andrew Hayman 14-apr-23 € 9,25 Buy
    ING Marc Hesselink 14-apr-23 € 7.50 Hold
    AlphaValue Mickael Daponte 9-mrt-23 € 7.11 Reduce
    Kempen Nikos Kolokotronis 14-apr-23 € 6.00 Sell

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 14-mrt-23 € 11.00 Buy
    UBS François-Xavier Bouvignies 3-feb-23 € 10.50 Buy
    Independent Minds Andrew Hayman 7-feb-23 € 9,25 Buy
    ING Marc Hesselink 3-feb-23 € 7.50 Hold
    AlphaValue Mickael Daponte 9-mrt-23 € 7.11 Reduce
    Kempen Nikos Kolokotronis 3-feb-23 € 6.00 Sell
  2. Koos99 14 april 2023 14:38
    Voor analisten waren de resultaten wat beter dan verwacht, voor TomTom waren de resultaten in lijn van de verwachtingen. Dat zal ook komen doordat de analisten wat behoudend zijn qua de resultaten in het verleden.
    Verder was de toon van Harold en Taco vrij neutraal, weinig bijzonders te melden
  3. forum rang 6 JustRevisited 14 april 2023 14:42
    quote:

    Koos99 schreef op 14 april 2023 14:39:

    Er was nog een vraag of het klopt dat de Duitse OEM's meer richting Silicon Valley trekken, maar daar kwam niet echt een antwoord op
    Een vrij generiek antwoord dat klanten graag een (Europees) alternatief zien en dat dit voor tomtom in technische zin (qua content en features) binnen handbereik is en klanten dit ook herkennen en erkennen.

    Dit klinkt vooral voor HERE niet goed. Zeker niet als klanten van hen zich aansluiten bij Overture — dan is een overstap van HERE naar TT veel logischer.
  4. forum rang 6 JustRevisited 14 april 2023 14:50
    quote:

    Koos99 schreef op 14 april 2023 14:38:

    Voor analisten waren de resultaten wat beter dan verwacht, voor TomTom waren de resultaten in lijn van de verwachtingen. Dat zal ook komen doordat de analisten wat behoudend zijn qua de resultaten in het verleden.
    Verder was de toon van Harold en Taco vrij neutraal, weinig bijzonders te melden
    TomTom zei: 0 tot 5 procent vrije kasstroom (FCF) 2023
    Analisten zeiden: 0% FCF (dit was consensus vóór de cijfers)
    Zojuist in de call: reken maar op ongeveer 5%

    Voor de spreadsheet analisten belangrijk element uit de call.
  5. forum rang 6 win some... 14 april 2023 14:50
    Redelijk goede cijfers in Q1. Automotive omzet hoger, Opex lager dan ik had verwacht. In de CC wordt aangegeven dat Automotive voor de rest van het jaar ongeveer op hetzelfde niveau blijft, Opex zal toenemen.

    Op basis hiervan denk ik dat de resultaten in Q2 en Q3 iets minder zullen zijn dan in Q1. Wanneer Overture aanslaat en de macro-economische ongeving geen roet in het eten gooit, kunnen de resultaten vanaf Q4 weer beter zijn dan in Q1.
  6. Kuiken 14 april 2023 14:51
    Het zal de moeite waard zijn notulen AVA terug te lezen. Veel over de achterliggende strijd over WIE de standaard voor maps in automotiv-land gaat neerzetten. Hoorde in de wandelgangen twee zaken: 1 het rommelt zeer bij Here. Daar uit stappen voor investeerders is wel iets anders, " dat zullen ze niet zo gauw doen".
    Verder beconcurreren Google en Apple elkaar op maps BUITEN automotiv!
    " Dat is in zeker zin gunstig voor TT, want dan zullen ze geen massief support in zetten op automotiv vlak".
    Opvallend de steun die grootaandeelhouder ( 5%) Teslin uitsprak voor TomTom.
    Ze zijn overtuigd van de groeikansen van TT , zeggen er voor de lange termijn in te zitten en stapten al IN TT voordat de ouverture-map ontwikkeling bekend was.

    RvB sprak vertrouwen uit in groei van omzet, en ook waardevermeerdering van TT.
    Sommige OEMS overwegen toetreding tot ouverture, in Amerika is er sprake van naast wat daar al bekend is (" de amerikaanse modellen van Stellantis groeien daar aanzienlijk zei Goddijn), maar los daarvan is er nog een grote vis(Bijna) aan de haak, waarvan de naam niet mocht worden genoemd.
    Met een record orderboek, het binnenhalen van veel Westcoast talent en nog veel meer, was de stemming er eentje van: we gaan in 2025 voldoende winst maken, om na wellicht aandeleninkoop ook een structurele dividenduitkering te kunnen starten.

    De rest maar zelf nalezen!
  7. forum rang 6 tatje 14 april 2023 14:53
    Verkoop van belang in Cyient, een Indiase IT-onderneming, voor 15 miljoen euro heeft geen invloed op de P en L, aldus Taco.

    Opex loopt de komende kwartalen op, zoals ik dacht.

    4 maal 118 - 12,5 D en A wordt het dus niet.

    opex Q1 zonder D en A 118 - 12,5 = 105,5 maal 4 = 422.

    Ik ga dus voor opex zonder D en A naar 460 dus 38 miljoen meer in centjes

    Mijn opex dus op 460 zonder D en A en met 50 miljoen D en A 510.

    Taco had het ook over een lagere ebit en ebitda de komende kwartalen.

    Taco zei ook A zonder de grotere zicht omzet 77 dus het grotere zicht in Q1 4 miljoen en een beetje.

    Ik zou zeggen, Omzet A was hoger, dus minder zicht erbij.

    Gelukkig heeft Kuiken de echte Harold gehoord op de AVA, tijdens de call probeerde hij met heel veel euchs de stemming te dempen.

    Ik werd van de euchs tijdens de call inderdaad bijna depressief.

    Gelukkig zijn de euhs uit het transcript geschrapt :-)

    Zo tot maandag, ik kan toch niets aan de koers veranderen.
  8. forum rang 6 JustRevisited 14 april 2023 15:03
    quote:

    Kuiken schreef op 14 april 2023 14:51:

    Het zal de moeite waard zijn notulen AVA terug te lezen. Veel over de achterliggende strijd over WIE de standaard voor maps in automotiv-land gaat neerzetten. Hoorde in de wandelgangen twee zaken: 1 het rommelt zeer bij Here. Daar uit stappen voor investeerders is wel iets anders, " dat zullen ze niet zo gauw doen".

    Dit is mijn indruk ook. De HERE aandeelhouders zitten gevangen in een kip en ei verhaal. Ze willen niet verder investeren maar als ze dat niet doen dan neemt de concurrentiekracht van HERE af en de waarde van hun belang. Tegelijkertijd ligt HERE nu dermate achter dat er meerdere jaren (minstens 3) aan investeringen nodig zijn om het been bij te zetten en dan is TomTom ook alweer veel verder met Overture. Investeerders moeten dus in de buidel tasten voor een ongewis rendement. Dit willen ze niet en leidt tot impasse en de tijd tikt gewoon door. Daarnaast is er in een handvol reorganisaties veel kennis weg en vertrouwen weg.

    Verder beconcurreren Google en Apple elkaar op maps BUITEN autootiv!
    " Dat is in zeker zin gunstig voor TT, want dan zullen ze geen massief support in zetten op automotiv vlak".

    ] Apple werkt aan een eigen zoekmachine binnen Apple iPhones en MacBooks. Dit kan tot 40% van het totale verkeer naar Google afvangen. Uit paniek ontwikkelt Google nu eigen phones en laptops omdat ongewis is of ze nog zoveel verkeer gaan krijgen via Apple. Dit verhaal heeft de potentie om de hele winstgevendheid van Google op zijn kop te zetten. Al zullen sommige mensen ook naar Google zoeken door de URL te toetsen.

    Opvallend de steun die grootaandeelhouder ( 5%) Teslin uitsprak voor TomTom. Ze zijn overtuigd van de groeikansen van TT , zeggen er voor de lange termijn in te zitten en stapten al IN TT voordat de ouverture-map ontwikkeling bekend was. RvB sprak vertrouwen uit in groei van omzet, en ook waardevermeerdering van TT.

    Leuk om te horen

    Sommige OEMS overwegen toetreding tot ouverture

    Goed nieuws, kwam ook in de conference call naar voren

    in Amerika is er sprake van naast wat daar al bekend is (" de amerikaanse modellen van Stellantis groeien daar aanzienlijk zei Goddijn), maar los daarvan is er nog een grote vis(Bijna) aan de haak, waarvan de naam niet mocht worden genoemd.

    Dit is zeker goed nieuws. Veel grote Amerikaanse OEM’s zijn er niet. Je komt dan al gauw op Ford of General Motors uit.

    Met een record orderboek, het binnenhalen van veel Westcoast talent en nog veel meer, was de stemming er eentje van: we gaan in 2025 voldoende winst maken, om na wellicht aandeleninkoop ook een structurele dividenduitkering te kunnen starten.

    Dus eerst aandelen inkoop — dit mag dan nu wel voor scrap — en dan mogelijk dividend. We gaan het meemaken

    De rest maar zelf nalezen!
664 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links