Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Drs P. schreef op 6 april 2023 10:05 :
[...]
je vergeet de 2.2 aantallen geassembleerd in China, is voor 2023 nog de meerderheid van de bestellingen
Het is een mooi bedrijf daar in Deurne, ook een mooi product. Het aandeel leg ik op de plank. Vergelijk het maar met Avantium. Een echte winner voor mij is ASML sinds 2010.
Marcel H. schreef op 6 april 2023 12:18 :
[...]
Het is een mooi bedrijf daar in Deurne, ook een mooi product. Het aandeel leg ik op de plank. Vergelijk het maar met Avantium.
Een echte winner voor mij is ASML sinds 2010.
Ik leg het aandeel ook tussen 6 planken momenteel :)
Hopelijk niet te vast gelegd voorlopig, het balletje gaat rollen. Waarom???
Daghoog even 9.30 Grotere investeerders.
jan6307 schreef op 6 april 2023 15:43 :
Daghoog even 9.30
Grotere investeerders.
Ik deed per ongeluk 500 stuks marktorder. Oops. Ik ben geen grote investeerder. Fonds is klein.
maarten030 schreef op 6 april 2023 15:13 :
[...]
Ik leg het aandeel ook tussen 6 planken momenteel :)
Ik hoop op de komst van iemand met heel veel geld. Als dat niet gebeurt gaan mijn aandelen, verpakt in 6 planken, ook naar het crematorium in Helmond-Brouwhuis. Die kans is levensgroot.
Marcel H. schreef op 6 april 2023 16:00 :
[...]
Ik hoop op de komst van iemand met heel veel geld. Als dat niet gebeurt gaan mijn aandelen, verpakt in 6 planken, ook naar het crematorium in Helmond-Brouwhuis. Die kans is levensgroot.
Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL. 29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
Er was een kooporder van 19.395 aandelen voor een prijs van 9.30 Daghoog was 9.38 Blijkbaar toch grotere investeerders
Goed bezig schreef op 6 april 2023 17:08 :
fd.nl/financiele-markten/1472596/lich... Quote: “ Jefferies is een van de weinige koopadviezen”. Volgens mij geeft alleen AAB een verkoop advies, de rest alleen maar koop adviezen
maarten030 schreef op 6 april 2023 16:06 :
[...]
Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL.
29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
Elon Musk stapt in het Starship-raket project. Haakt dus af als investeerder. VDL en van HOOL zijn autobussenfabrikanten. De markt is snel verzadigd. Voor elke passagier wereldwijd 1 autobus beschikbaar. Dat gaat het niet worden.
maarten030 schreef op 6 april 2023 16:06 :
[...]
Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL.
29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
dan staan we range 60-100, dus het wachten waard.
Drs P. schreef op 6 april 2023 18:55 :
[...]
dan staan we range 60-100, dus het wachten waard.
Verwacht dit jaar al mooie spurt. Centrale banken zullen dit jaar naar verwachting rente met 100bp verlagen hetgeen positief is voor groei bedrijven. Daarnaast zal recessie vrees geen impact hebben op Ebusco. Het enige dat we nodig hebben is goede inflow orders…
Marcel H. schreef op 6 april 2023 18:54 :
[...]
Elon Musk stapt in het Starship-raket project.
Haakt dus af als investeerder.
VDL en van HOOL zijn autobussenfabrikanten.
De markt is snel verzadigd.
Voor elke passagier wereldwijd 1 autobus beschikbaar.
Dat gaat het niet worden.
Zelfs ChatGPT snapt niet wat je bedoeld.
Elektrische bussen overtreffen diesel in EU: Nederland effent weg MOBILITEIT - Als de huidige trend zich doorzet, wordt voorspeld dat dieselbussen in 2027 niet meer in de EU worden verkocht. NIEUWS DONDERDAG 6 APRIL 2023 In 2023 zal de verkoop van elektrische stadsbussen naar verwachting de verkoop van dieselbussen in de EU overtreffen, waarbij Nederland leidt met een elektrische busvloot van 27%. De Rabobank schrijft in een rapport. De Europese Green Deal heeft de decarbonisatie van de transportsector sinds 2019 versneld, met Luxemburg in de voorhoede in de elektrificatie van bussen, gevolgd door Nederland en Scandinavische landen. Elektrische bussen (BEV's en PHEV's) waren in 20 goed voor 8,2022% van de nieuwe bussen op de Europese wegen. Rijkere steden met een hoger BBP per hoofd van de bevolking hebben een hogere acceptatiegraad van elektrische voertuigen. Uitdagingen en obstakels bij de overgang van diesel- naar elektrische bussen Een van de belangrijkste uitdagingen voor Europese steden bij de overgang van diesel- naar elektrische bussen is de behoefte aan adequate infrastructuur. Langs de busroutes moeten laadfaciliteiten worden geïnstalleerd om efficiënt en tijdig opladen mogelijk te maken. Hoewel bussen geplande routes volgen waardoor opladen gemakkelijker te plannen is, moeten steden ervoor zorgen dat er voldoende stroomvoorziening is om de groeiende elektrische busvloten op te laden. Een andere uitdaging zijn de kosten die gepaard gaan met het implementeren van elektrische bussen. Hoewel elektrische voertuigen over het algemeen lagere totale eigendomskosten hebben, vereisen ze hogere initiële investeringen in vergelijking met voertuigen op fossiele brandstoffen. Naarmate het bbp per hoofd van de bevolking toeneemt, wordt het voor steden aantrekkelijker om de initiële investering in elektrische bussen te doen, waardoor het verband tussen rijkere steden en hogere adoptiepercentages voor elektrische voertuigen verder wordt benadrukt. Bijdragen en strategieën van Europese fabrikanten van elektrische bussen Traditionele busfabrikanten zoals VDL, EvoBus en Iveco Bus hebben hun aanbod uitgebreid met elektrische busmodellen om tegemoet te komen aan de groeiende vraag in de EU. Nieuwkomers zoals Ebusco en de Chinese fabrikant BYD spelen ook een belangrijke rol in de markt. Deze fabrikanten dragen bij aan de groei van elektrische bussen in de EU door voortdurend te innoveren en strategieën aan te nemen om concurrerend te blijven op de markt Fabrikanten richten zich bijvoorbeeld op het vergroten van de actieradius van hun elektrische bussen, het verbeteren van de batterijtechnologie en het verkorten van de laadtijden. Deze verbeteringen zijn bedoeld om elektrische bussen aantrekkelijker en praktischer te maken voor steden die overwegen om over te stappen van dieselbussen. Samenwerking tussen fabrikanten, stadsbesturen en vervoerders is ook essentieel om een soepele overgang en de efficiënte implementatie van elektrische busvloten te garanderen. De toekomst van elektrische bussen in de EU Naarmate de verkoop van elektrische bussen blijft groeien, gedreven door ambitieuze Europese Green Deal-doelstellingen en lokale stadsdoelen, zal de dieselbusmarkt naar verwachting verder dalen. Door de huidige gegevens te extrapoleren, wordt voorspeld dat dieselbussen tegen 2027 niet meer in de EU worden verkocht, mits de huidige trend zich voortzet. Een volledige ineenstorting van de dieselbusmarkt is echter onwaarschijnlijk, omdat er nog steeds vraag zal zijn naar dieselbussen in landelijke gebieden en regio's met minder geavanceerde infrastructuur, of waar lokale overheden niet de ambitie hebben om de overgang naar elektrificatie af te dwingen. Met de snelle groei van elektrische bussen in de EU is het van cruciaal belang dat fabrikanten, stadsbesturen en vervoersbedrijven samenwerken om de uitdagingen en obstakels die de overgang met zich meebrengt, aan te pakken. Door zich te concentreren op innovaties en strategieën die de efficiëntie en bruikbaarheid van elektrische bussen verbeteren, is de EU goed op weg om een duurzamer en milieuvriendelijker openbaarvervoerssysteem tot stand te brengen.
Aan de markt potentie ligt het niet!!
De naam Ebusco wordt geeneens genoemd. Dit aandeel heeft voor mij de kwalificatie hoop = verkoop.
Hit the bottom schreef op 8 april 2023 08:59 :
De naam Ebusco wordt geeneens genoemd. Dit aandeel heeft voor mij de kwalificatie hoop = verkoop.
Misschien nog een keer (goed) lezen…..
Hit the bottom schreef op 8 april 2023 08:59 :
De naam Ebusco wordt geeneens genoemd. Dit aandeel heeft voor mij de kwalificatie hoop = verkoop.
het is niet hopen, maar kopen beste "hit the bottom", ook dit artikel geeft nogmaals aan dat Ebusco een vd belangrijke innovators is in de alsmaar groeiende markt van E-bussen en E-infrastructuur: "Nieuwkomers zoals Ebusco en de Chinese fabrikant BYD spelen ook een belangrijke rol in de markt. Deze fabrikanten dragen bij aan de groei van elektrische bussen in de EU door voortdurend te innoveren en strategieën aan te nemen om concurrerend te blijven op de markt"
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)