Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Op de blog van De Tijd: 09:34 'VW geeft voorrang aan batterijfabriek in Amerika' Door de gulle Amerikaanse IRA-subsidies komen de plannen van Volkswagen voor de bouw van een batterijfabriek in de Verenigde Staten sneller van de grond dan in Europa.
Uittreksel uit een artikel over dit onderwerp: 'Het verhaal zwengelt de vrees aan dat de IRA almaar meer Europese hightechbedrijven naar de VS lokt, terwijl ook de concurrentie uit China heviger wordt. De milieulobbygroep Transport & Environment waarschuwde deze week dat twee derde van de Europese batterijprojecten geannuleerd, vertraagd of ingeperkt dreigen te worden. Woensdag meldde Bloomberg dat het Amerikaanse technologiebedrijf Intel 4 à 5 miljard euro extra subsidies vraagt van de Duitse regering om een chipfabriek in Maagdenburg te bouwen. 'Voor veel bedrijven is de verleiding vandaag groot om in de VS te investeren', zei Geert Bruyneel, een Belgische topmanager bij de autobouwer Volvo, eind vorig jaar al in De Tijd. Een woordvoerder van VW zegt dat de autobouwer nog geen beslissing heeft genomen over de locaties van zijn nieuwe fabrieken in Europa of Noord-Amerika. VW bevestigde wel zijn voornemen om meer fabrieken voor batterijcellen in Europa te bouwen. Het bedrijf kondigde twee jaar geleden aan dat het zes gigafabrieken bouwt. De twee eerste komen in het Duitse Salzgitter en het Spaanse Valencia.
AMG loopt zoveel voor op concurrentie. De vraag naar product gaat nog jaren en jaren aanhouden. Plus de knowhow en alle verbeteringen/uitbreidingen gepland. Lekker aanhouden die aandelen en de beloning komt vanzelf.
850 k weer teruggestort bij I Borrow. Wie het weet mag het posten...
geldmaker schreef op 8 maart 2023 10:37 :
850 k weer teruggestort bij I Borrow.
Wie het weet mag het posten...
Bangmakerij lijkt het wel op...
“Europa” moet opschieten om de afhankelijkheid van China niet te laten verschuiven naar Amerika en inderdaad werk maken van een Europese onafhankelijkheid. Hup Timmermans, timmeren! Overigens zouden er weer 850 k geleende stuks zijn teruggeleverd. Iemand die is gaan lezen en nadenken?
'Battery metals projects catch eye of pension funds and carmakers Bloomberg News | March 6, 2023 | 2:14 pm Battery Metals Markets Canada Cobalt Copper Lithium Nickel 'www.mining.com/web/battery-metals-pro...
Paul Weeteling vertrekt bij IEX dus hopelijk komt er straks een analist die wel de moeite neemt om zich goed in te lezen bij AMG...
Kruimeldief schreef op 8 maart 2023 10:41 :
“Europa” moet opschieten om de afhankelijkheid van China niet te laten verschuiven naar Amerika en inderdaad werk maken van een Europese onafhankelijkheid.
...
Als antwoord op de Amerikaanse Inflation Reduction Act en de jarenlange Chinese staatssupport op het gebied van EV, komt de Europese Commissie volgende week met een conceptversie van de "Net-Zero Industry Act".www.theguardian.com/world/2023/mar/07... Uit dat artikel:40% of green tech needed to meet the bloc’s climate and energy targets should be made in the EU by 2030. The EU is currently a net importer of net-zero energy technologies, according to the draft regulation seen by the Guardian. It notes that a third of electric cars and batteries and nearly all solar photovoltaic modules and fuel cells come from outside the EU, mostly from China. Net-zero factories will be considered strategic if they help the EU reduce a heavy dependency on imports, lead to a significant expansion in capacity or create many high-skilled jobs. The draft states that “net-zero strategic projects” should be given priority status and urgent treatment in all judicial and dispute resolution processes. EU governments will also be granted more flexibility in how they support European industry under the bloc’s strict rules on subsidies . -------------------------------- Kan nog positief uitpakken voor lopende en toekomstige projecten van AMG/AMG Lithium in Europa/Duitsland: ontwikkeling van LIVA batterij, All-Solid-State batterij materialen, Vanadium electrolyte fabriek, Bitterfeld modules 2-5 met prijskaartje van $75 mln per stuk. Slechter zal het er niet op worden v.w.b. eventueel toe te wijzen subsidies --> werk aan de winkel voor Schimmelbush en Scherer om wat binnen te harken.
AMG kan beter een deel van het project in Duitsland geen doorgang laten vinden. Die modules zullen al wel in bestelling zijn. Die modules dan plaatsen in de VS met veel subsidie lijkt mij een beter idee dan door te gaan in Duitsland met haar dure energie.
Blanco rolling schreef op 8 maart 2023 18:53 :
AMG kan beter een deel van het project in Duitsland geen doorgang laten vinden.
Die modules zullen al wel in bestelling zijn. Die modules dan plaatsen in de VS met veel subsidie lijkt mij een beter idee dan door te gaan in Duitsland met haar dure energie.
Nou ik denk dat ze dat maar beter niet moeten aanpassen…
Blanco rolling schreef op 8 maart 2023 18:53 :
AMG kan beter een deel van het project in Duitsland geen doorgang laten vinden.
Die modules zullen al wel in bestelling zijn. Die modules dan plaatsen in de VS met veel subsidie lijkt mij een beter idee dan door te gaan in Duitsland met haar dure energie.
Nee, laat zien dat je dit in Europa in elkaar kan bouwen, AMG, dan kun je van 28 kanten subsidie krijgen om als Europa helemaal onafhankelijk te worden van China en de VS.
aandeeltje! schreef op 8 maart 2023 18:59 :
[...]
Nou ik denk dat ze dat maar beter niet moeten aanpassen…
Helemaal mee eens. De EU zit vol met subsidies en wie het slim speelt loopt helemaal binnen. De US is vanaf het tuinhek een onbetrouwbare partij, want wat de ene MP goed vindt, draait de ander net zo hard weer terug. Bovendien voorzie ik, dat de economische macht van de US tanende is en in het komende decennium tot bijna nul zal reduceren. China en India zullen over zowat 10 jaar de hoofdrolspelers zijn in de wereld en de US is dan een 3e - wereldland. De EU hangt daar tussen. Laat nu nog veel te veel haar oren hangen naar de US, maar dat zal sterk afnemen als blijkt dat de US toch een zeer onbetrouwbare partij zal blijken te zijn. Ik geef de US nog pakweg 4 jaar en dan is het over en uit met dat bijna failliete land. De EU moet heel hard voor zichzelf gaan zorgen en ik vermoed, dat AMG daar wel eens een hele leuke rol in zou kunnen gaan spelen. Geen hoofdrol, maar wel eentje die de krenten uit de pap weet te halen. Disclaimer: ik zit er, zoals gemeld al met 50% van mijn porto in. Durf geen 75 of 100% maar zou eigenlijk wel moeten als uitkomt wat ik denk dat er staat te gebeuren. Met de koersstijgingen van AMG de komende jaren is m.i. leuk rendement te maken. Een stijging van € 40 naar € 50 is al 25% en dan heb ik het nog niet over de € 70-€ 80 die ik voorzien binnen een jaartje of vier. Wishfull Thinking? Kan zijn. Maar wat is en belegger zonder verwachtingen? Niks:).
Am1993, je bedoelt dus wat ik zeg: Europa moet heel hard aan zijn onafhankelijkheid bouwen.
Blanco rolling schreef op 8 maart 2023 18:53 :
...
Die modules zullen al wel in bestelling zijn. Die modules dan plaatsen in de VS met veel subsidie lijkt mij een beter idee dan door te gaan in Duitsland met haar dure energie.
Aanvullende modules worden gebouwd op het moment dat aan de resource kant genoeg materiaal beschikbaar komt. Die resource-contracten zjin voor zover ik weet nog niet gecommuniceerd. In de Q3-2022 conf. call werd gevraagd of AMG geen battery-grade hydroxide fabriek in de VS zou moeten opzetten. Volgens Heinz had Elon Musk recent aangegeven als eerste in Texas een BG hydroxide fabriek te bouwen, en "our appetite to compete with Elon Musk is limited". Hij sloot wel af met "but never say never".
Het late Duitse verzet tegen het verbannen van de brandstofmotor zorgt voor groeiende onzekerheid in Brussel en ook in de autobranche zelf. ,,Het verbod per 2035 was al minder ambitieus dan aanvankelijk de bedoeling was.'' Bondskanselier Scholz steunde maandag de eis van regeringspartij FDP dat nieuwe personenauto's op synthetische brandstoffen ook na 2035 toegestaan blijven. Hij zei te wachten op voorstellen uit Brussel. In Brussel zeggen bronnen juist te wachten op een eensluidend Duits standpunt. De Duitse regering stelde zich in oktober nog eensgezind achter het akkoord dat de EU-landen en het Europees Parlement sloten: vanaf 2035 mogen alleen nog personenauto's worden verkocht die geen schadelijke broeikasgassen uitstoten. Afgelopen dinsdag zou dat formeel worden bekrachtigd, dat is nu uitgesteld. Ook Italië, dat kort na het sluiten van het akkoord een nieuwe regering kreeg, bepleit nu een langer leven voor de brandstofmotor. Politici in Brussel vrezen precedentwerking. ,,Als Duitsland op het allerlaatste moment op een ingenomen standpunt terugkomt, kunnen andere landen dat ook doen'', zegt een bron die anoniem wil blijven vanwege de gevoeligheid van de gesprekken die nu plaatshebben. ,,Wat betekent dit voor de bestuurbaarheid van de EU?'' Een tweede zorg is de positie van het Europees Parlement. Heeft dat nog iets te zeggen? Of wordt er nu onderling iets geregeld tussen de Duitse regering en de Europese Commissie? Er is sinds vorige week intensief contact op verschillende niveaus met Duitsland, zegt een Europese ambtenaar, die er niet blij mee is dat Duitsland 'dit coalitieprobleem op het bordje van de Commissie probeert te schuiven' (regeringspartij De Groenen blijft hartstochtelijk vóór het gesloten akkoord). Inlegvelletje De Commissie zou met een 'inlegvelletje' kunnen komen. ,,Maar de Commissie kan de tekst niet fundamenteel wijzigen. Dat is een heronderhandeling. En daar zou het Europees Parlement terecht nooit mee akkoord gaan. En andere landen evenmin.'' Het was met name het Parlement dat echt geen rol zag voor synthetische brandstoffen, zegt Europarlementariër Jan Huitema (VVD), die nauw bij de onderhandelingen was betrokken. Het is namelijk lastig te controleren hoe 'schoon' die worden geproduceerd. Ook kan de bestuurder van zo'n wagen gewoon nog benzine blijven tanken en dus CO2 blijven uitstoten. Bovendien kost het maken van synthetische brandstoffen tot zeven keer meer stroom dan een auto aan de laadpaal zetten. ,,Dan heb je dus zeven keer meer zonnepanelen, windturbines of kernenergie nodig. Die luxe hebben we niet.'' Het is vooral de toeleverende industrie die zich inzet voor behoud van de verbrandingsmotor, zegt Huitema. De leveranciers van versnellingsbakken en koppelingen, die hebben straks wat te verliezen. Maar, voegt hij toe, daar is in het akkoord rekening mee gehouden. Zo is er voldoende geld voor omscholing van personeel. De meeste autofabrikanten zelf lijken inderdaad al wel 'om'. Audi-baas Markus Duesmann keert zich zelfs expliciet tegen gemorrel aan het akkoord. De industrie is gebaat bij duidelijkheid, zei hij tegen Der Spiegel. 'Audi heeft een duidelijke beslissing genomen: we zullen verbrandingsmotoren in 2033 uitfaseren omdat de elektrische auto de meest efficiënte methode is voor individuele mobiliteit.' De omvang van de toeleveringsindustrie moet je niet onderschatten, zegt transporteconoom Rico Luman van ING. In 2020 waren er bij Duitse autofabrikanten 470.000 mensen aan het werk, bij toeleveranciers zo'n 340.000. Dat kunnen kleine bedrijven zijn, maar ook een gigant als Bosch. In een elektrische auto zitten veel minder onderdelen - de motor is dan immers vervangen door een batterij - en voor de assemblage zijn ook minder mensen nodig. China ,,Die industrie moet zichzelf opnieuw uitvinden'', zegt Luman. ,,Een langere overgangsfase zou het doel van het het dwarsliggen kunnen zijn.'' Hij wijst er verder op dat Europa nog sterk afhankelijk is van China voor de productie van batterijen en voor de levering van grondstoffen. ,,Die afhankelijkheid verminderen kost ook tijd.'' In Brussel wordt met spanning uitgekeken naar voorstellen die de Commissie daarover komende dinsdag presenteert. Een derde verklaring voor het gerezen verzet is gewoon gehechtheid aan de verbrandingsmotor, met name bij fabrikanten van sportwagens. Italië (Ferrari, Lamborghini en Maserati) loopt ook sterk achter in elektrificatie: in 2022 was slechts 4 procent van de nieuw verkochte auto's daar volledig elektrisch. In Duitsland was dat al 18 procent, in de hele EU 12 procent. De ING-analist waarschuwt dat uitstel van executie voor de verbrandingsmotor tot onzekerheid zal leiden. ,,Uitfasering per 2035 was al minder ambitieus dan aanvankelijk de bedoeling was. Veel Europese landen streven naar volledige uitfasering per 2030, waaronder Nederland. Fabrikanten als Ford en Volvo hebben 2030 ook zelf als doel voor hun productie in Europa en zijn allang begonnen met het uitfaseren.'' Duitse peiling 70 procent is tegen het verbod op benzine- of dieselauto's Bijna 70 procent van de ondervraagden in een Duitse opiniepeiling van RTL/n-tv is tegen het verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto's dat de EU wil in 2035. Slechts 14 procent is voorstander en 12 procent stemt alleen in als er uitzonderingen gemaakt kunnen worden. De EU wil dat er vanaf 2035 geen nieuwe auto's meer worden verkocht die CO2 uitstoten. In 'autoland' Duitsland is dat plan erg impopulair en brengt het politieke leiders in de problemen. Er werken zeker 850.000 mensen in de Duitse auto-industrie, die vorig jaar 3,4 miljoen voertuigen produceerde. Afgelopen najaar zijn de regeringen van de EU-landen en het Europees Parlement het in principe eens geworden over de maatregel. Maar met name de Duitse regeringspartij FDP wil de garantie dat niet alleen de elektrische auto toekomst heeft in de EU, maar ook auto's met een verbrandingsmotor op duurzame brandstof, zoals waterstof. Ook in andere EU-landen rijst het verzet tegen het dreigende verbod, met name in Italië en Polen.
Het is 2023 en de elektrische auto is nu al concurrerend. In 2035 is de verbrandingsmotor (nieuw) een niche markt voor rijken verwacht ik. Dat zou inhouden dat de EU regulering feitelijk overbodig is, en alleen helpt om de achterblijvers met de realiteit te confronteren. Er is wel sprake van dat de productie van Lithium de vraag misschien niet kan bijbenen, maar daar zullen ze wel wat op vinden.
Verwacht dat onze Noorse Vikingen wederom voor een daling zorgen...met laag volume omlaag en deze gasten hopen dat de Yanks volledig depri vanmiddag starten, waardoor zij met fikse korting de stukken weer op kunnen pakken.
Vanadium in sodium ion batterijen ....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)