Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?
Volgen
dachthetniet schreef op 23 februari 2023 18:01 :
[...] pardon? Ben je als moderator objectief of bevriend met ‘tatje’?
Je ziet precies de dolly vrienden.www.telegraaf.nl/financieel/162245244... - verstrekker van liquiditeit. - Flow Traders, dat zijn holding van Amsterdam naar Bermuda heeft verplaatst, zegt de uitkering te kunnen doen vanwege de gezonde situatie van het bedrijf, dat doorlopend bied- en laatkoersen afgeeft aan de markten. Het boekte in 2022 een genormaliseerd inkomen van €460,6 miljoen, bij een toegenomen ebitdamarge van 45% en een bedrijfsresultaat van €208,2 miljoen. Mijn vraag. Is het een liquiditeitsprovider ! Hebben die ook opdrachten van anderen, bv shorters .
pwijsneus schreef op 24 februari 2023 16:32 :
[...]
Zoals ik gisteren al aangaf: [i]De samenwerking tussen Renault en TomTom is veranderd door de introductie van het nieuwe Renault-infotainmentsysteem, genaamd
Open R-Link , dat het oude R-Link-systeem vervangt.
Open R-link bestaat al een aantal jaren en is de naam van de oplossing met Google erin. Doe nou niet alsof je iets nieuws hebt ontdekt. Dat open R-Link de standaard opvolger is voor R-Link zie ik nog nergens bewijs van. Na Open R-link is namelijk ook nog Easy Link gekomen met tomtom erin. Zit in de nieuwe Clio. www.renault.nl/renault-connect/easy-l... Ik denk zelf dat R-Link (van tomtom) oud is en bij dure modellen wordt vervangen door Open R-Link (Google) en bij entrylevel / massa modellen met Easy Link (met tomtom map) Of dat een consument de keuze krijgt welke van de 2 hij wil.
JustRevisited schreef op 24 februari 2023 16:53 :
[...]
Open R-link bestaat al een aantal jaren en is de naam van de oplossing met Google erin. Doe nou niet alsof je iets nieuws hebt ontdekt.
Dat open R-Link de standaard opvolger is voor R-Link zie ik nog nergens bewijs van. Na Open R-link is namelijk ook nog Easy Link gekomen met tomtom erin. Zit in de nieuwe Clio.
www.renault.nl/renault-connect/easy-l... Ik denk zelf dat R-Link (van tomtom) oud is en bij dure modellen wordt vervangen door Open R-Link (Google) en bij entrylevel / massa modellen met Easy Link (met tomtom map)
Of dat een consument de keuze krijgt welke van de 2 hij wil.
Het is niet duidelijk of Renault nog jaren doorgaat met Easy Link met TomTom map. Alles wijst erop dat Renault en Google juist de banden verder aanhalen, zie ook de "Digital Twin", of "Software Defined Vehicle" die Renault en Google samen ontwikken. Daar maken diensten zoals Google Maps en Assistant onderdeel van uit, en die zullen straks in alle modellen van Renault zitten. Dus de relatie met Renault is een aflopende zaak voor TomTom, en dat heeft direct keiharde impact op de automotive omzet. Zelfs als de consument op korte termijn nog een keus krijgt voor TomTom of Google, dan heeft dit beslist ook invloed op de omzet voor TomTom. Dit om de simpele reden dat niet iedereen voor TomTom kiest, sterker nog, vermoed dat het overgrote gedeelte klanten kiest voor Google.
JustRevisited schreef op 24 februari 2023 16:53 :
[...]
Open R-link bestaat al een aantal jaren en is de naam van de oplossing met Google erin. Doe nou niet alsof je iets nieuws hebt ontdekt.
Dat open R-Link de standaard opvolger is voor R-Link zie ik nog nergens bewijs van. Na Open R-link is namelijk ook nog Easy Link gekomen met tomtom erin. Zit in de nieuwe Clio.
www.renault.nl/renault-connect/easy-l... Ik denk zelf dat R-Link (van tomtom) oud is en bij dure modellen wordt vervangen door Open R-Link (Google) en bij entrylevel / massa modellen met Easy Link (met tomtom map)
Of dat een consument de keuze krijgt welke van de 2 hij wil.
upcoming Renault vehicles with the latest connected and intelligent solutions for its next-generation vehicles. Alle nieuwe Renault modellen worden uitgerust met OpenR link ontwikkelt met Google & Qualcom… Maw voor TT houden op termijn de Renault werkzaamheden op nadat het laatste model met R link de band heeft verlaten en het support contract wordt beëindigd, klanten kunnen dan aankloppen bij TT voor support en service... Samengevat Renault heeft TT ingeruild voor GOOGLE…
pwijsneus schreef op 24 februari 2023 17:09 :
[...]
Het is niet duidelijk of Renault nog jaren doorgaat met Easy Link met TomTom map. Alles wijst erop dat Renault en Google juist de banden verder aanhalen, zie ook de "Digital Twin", of "Software Defined Vehicle" die Renault en Google samen ontwikken. Daar maken diensten zoals Google Maps en Assistant onderdeel van uit, en die zullen straks in alle modellen van Renault zitten. Dus de relatie met Renault is een aflopende zaak voor TomTom, en dat heeft direct keiharde impact op de automotive omzet.
Zelfs als de consument op korte termijn nog een keus krijgt voor TomTom of Google, dan heeft dit beslist ook invloed op de omzet voor TomTom. Dit om de simpele reden dat niet iedereen voor TomTom kiest, sterker nog, vermoed dat het overgrote gedeelte klanten kiest voor Google.
Ik ben het met bovenstaande eens. Maar wel een vraag. Omdat ik daar benieuwd naar ben. Waarom kiezen klanten Google ipv TomTom? Naamsbekendheid? Gemak? Functies?
sniklaas schreef op 24 februari 2023 17:10 :
[...]upcoming Renault vehicles with the latest connected and intelligent solutions for its next-generation vehicles.
Alle nieuwe Renault modellen worden uitgerust met OpenR link ontwikkelt met Google & Qualcom…
Maw voor TT houden op termijn de Renault werkzaamheden op nadat het laatste model met R link de band heeft verlaten en het support contract wordt beëindigd, klanten kunnen dan aankloppen bij TT voor support en service...
Samengevat Renault heeft TT ingeruild voor GOOGLE…
Nu we dat eindelijk uit de weg hebben, welke impact gaat het vertrek van Renault als automotive klant van TomTom hebben op de omzet? En wat betekend dit voor de groeiambities voor TomTom??@Wereldbelegger, vraag is gewoon eens om je heen. Wie gebruikt er nog TomTom? En wat vonden de mensen van legacy in-dash systemen. Het kan best zo zijn dat TT's nieuwe systeem net zo goed is als Google, maar werkelijk iedereen is gewend om met Google Maps te navigeren, naar volle tevredenheid. Als klanten van Renault de keus krijgen tussen Google Maps of TomTom, kiest echt de meerderheid voor Google. By a landslide!
Wereldbelegger schreef op 24 februari 2023 17:33 :
[...]Ik ben het met bovenstaande eens.
Maar wel een vraag. Omdat ik daar benieuwd naar ben.
Waarom kiezen klanten Google ipv TomTom?
Naamsbekendheid? Gemak? Functies?
Bekendheid en gemak geven al vele jaren de doorslag en speelt op heel veel terreinen van voeding, producten, kleding en noem maar op... Xerox heeft in het grijze verleden een poging gewaagd om de printer markt voor consumenten te betreden, prijstechnisch vergelijkbaar en by far betere output maar wanneer zelfs de account managers voor het thuis gebruik aan HP blijven hangen wordt het een lastig verhaal en zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen waar de naam en bekendheid binnen dat segment de doorslag geeft bij aankoop en of lease...
pwijsneus en sniklaas. Oke, dat is me helder. Als ik mezelf de vraag stel, dan kies ik ook voor Google als ik die keuze voorgeschoteld krijg bij aanschaf van een nieuwe auto. Maar TT is m.i. een weg ingeslagen om meer aandacht aan haar producten te geven/te genereren. Een ander logo, meer geld voor sales, samenwerking met aansprekende namen. Meer consumenten gerichte info op haar website middels het blog. Publicatie van onderzoekjes, sponsoring van snelheidswedstrijden. Is dat te laat? Of een begin naar een betere positionering bij de eindgebruikers?
Wereldbelegger schreef op 24 februari 2023 18:02 :
pwijsneus en sniklaas.
Oke, dat is me helder.
Als ik mezelf de vraag stel, dan kies ik ook voor Google als ik die keuze voorgeschoteld krijg bij aanschaf van een nieuwe auto.
Maar TT is m.i. een weg ingeslagen om meer aandacht aan haar producten te geven/te genereren.
Een ander logo, meer geld voor sales, samenwerking met aansprekende namen.
Meer consumenten gerichte info op haar website middels het blog.
Publicatie van onderzoekjes, sponsoring van snelheidswedstrijden.
Is dat te laat?
Of een begin naar een betere positionering bij de eindgebruikers?
Met electrificatie en daarna autonomous driving wordt de markt vele malen groter dan de huidige markt en moet er plaats zijn voor meerdere aanbieders, zo ook voor de producten van TT... Probleem voor TT is dat het een kleine zelfstandige speler is, wanneer TT bijvoorbeeld in 2015 had gekozen voor onderdak bij een wereldspeler van naam en faam (roep dat al voor het 10e jaar) had hun onderhandelings positie er heel anders uitgezien en stonden ze zij aan zij met de googles en apples van deze wereld. Nu is het aanhoudend een prijsgevecht om een deel van de koek binnen te harken en in deze tak van sport rijzen de kosten de pan uit en blijven dat nog vele jaren doen waarbij de opbrengsten puur uit de verkoop en service van mobiliteit's producten ontoereikend zijn om de kosten te dekken laat staan winst te behalen... Al 10 jaar is de enige kans voor TT om een rol van betekenis te spelen, onderdak zoeken in een huis van wereldformaat en de tijd daarvoor begint te dringen anders rest niet veel meer dan een positie in de niche markt en tegen 2035 een rustplaats in het mobiliteit's museum...
"in deze tak van sport" Ik verwacht nu een herhaling van een uitspraak van de heer Goddijn tussen witregels. Iets met "dan hoor je hier niet thuis" ((-;
Wereldbelegger schreef op 24 februari 2023 18:02 :
pwijsneus en sniklaas.
Oke, dat is me helder.
Als ik mezelf de vraag stel, dan kies ik ook voor Google als ik die keuze voorgeschoteld krijg bij aanschaf van een nieuwe auto.
Maar TT is m.i. een weg ingeslagen om meer aandacht aan haar producten te geven/te genereren.
Een ander logo, meer geld voor sales, samenwerking met aansprekende namen.
Meer consumenten gerichte info op haar website middels het blog.
Publicatie van onderzoekjes, sponsoring van snelheidswedstrijden.
Is dat te laat?
Of een begin naar een betere positionering bij de eindgebruikers?
In Nederland is TomTom een bekende naam, maar onder consumenten in de rest van de wereld is TomTom, a thing of the past. Grote kans dat ze al Android op hun telefoon hebben, dus dan is het gemak van Google en alle bekende services die daarbij komen een eenvoudige keuze. TT heeft ook niet meer echt een kans om iets te laten zien aan eindgebruikers, daar vrijwel iedereen Google Maps al kent, en naar volle tevredenheid gebruikt.
pwijsneus schreef op 24 februari 2023 18:53 :
[...]
In Nederland is TomTom een bekende naam, maar onder consumenten in de rest van de wereld is TomTom, a thing of the past. Grote kans dat ze al Android op hun telefoon hebben, dus dan is het gemak van Google en alle bekende services die daarbij komen een eenvoudige keuze.
TT heeft ook niet meer echt een kans om iets te laten zien aan eindgebruikers, daar vrijwel iedereen Google Maps al kent, en naar volle tevredenheid gebruikt.
Je hebt het over de consument, maar TomTom is inmiddels een business to business bedrijf en die weten tomtom prima te vinden. Commenting on TomTom’s growth this year, Research Analyst Mohit Sharma said, “The new transformed TomTom maps platform, developer experience and newer capabilities have helped the vendor gain some mind share and market share. TomTom has taken a modular approach for its new platform, focusing on data and services across the automotive, enterprise and consumer applications while striking new partnerships and customer wins in 2022. This has helped TomTom lift its overall evaluation and surpass Google .”
pwijsneus schreef op 24 februari 2023 17:09 :
[...]
Het is niet duidelijk of Renault nog jaren doorgaat met Easy Link met TomTom map.
Maar evenmin duidelijk of en zo ja waarom Renault daarmee stopt. Los daarvan zijn er marktaandeel projecties voor drie categorieën (maps, traffic, software) in twee werelddelen (Europa, US) en die wijzen allemaal omhoog. Ongeacht wat Renault wel of niet gaat doen. Stellantis is nu de belangrijkste klant.
JustRevisited schreef op 24 februari 2023 21:20 :
[...]
Je hebt het over de consument, maar TomTom is inmiddels een business to business bedrijf en die weten tomtom prima te vinden.
Commenting on TomTom’s growth this year, Research Analyst Mohit Sharma said, “The new transformed TomTom maps platform, developer experience and newer capabilities have helped the vendor gain some mind share and market share. TomTom has taken a modular approach for its new platform, focusing on data and services across the automotive, enterprise and consumer applications while striking new partnerships and customer wins in 2022. This has helped TomTom lift its overall evaluation and surpass Google .” TomTom is in Nederland bekend, maar onder consumenten in de rest van de wereld is het toch meer iets van het verleden. Google Maps is nu de household-name, en in de vorige eeuw had je TT zeg maar.. Google Maps heeft een marktaandeel van minstens 75% over PC en smartphone bekeken, welk marktaandeel Tomtom nog heeft is me eerlijk gezegd niet bekend. Het is waar dat TomTom zich nu vooral op b2b richt, maar dat gaat die klanten van Renault toch niet over de streep trekken als ze een keus hebben tussen Google en TT. Mijn vraag was alleen welke impact het heeft, als alle modellen van Renault worden uitgevoerd met Google Built-In. Even los van of je dat ziet gebeuren, stel dat vanaf maandag Renault 100% take rate heeft op Google Built-In, en 0% TomTom. Wat betekend dat voor TT's Automotive revenue?
pwijsneus schreef op 24 februari 2023 22:05 :
[...]Wat betekend dat voor TT's Automotive revenue?
het exacte cijfer zit versleuteld in de TT systemen en gaan we toch niet krijgen en maakt in essentie ook niet uit. Per 1 jan 2022 is een deel van de €2400 mio nog uit te leveren automotive producten en diensten voor voertuigen van Renault bestemd. Neemt niet weg dat bij benadering het Renault deel te berekenen valt; 2018 was het jaar van de deal met GOOGLE en gezien de magere toename van het orderboek in de jaren hierna verwacht ik dat de deals met TT dateren van voor 2018 en wellicht wat kleine aanvullingen na 2018 voor de modellen onder contract. Rekening houdend met een contract window voor deze modellen van 4-7 jaar zou eind 2025 de introducties eindigen. Renault brengt jaarlijks 800K voertuigen op de weg in EU, dus tot 2025 nog 2400K waarvan klap erop 50% is uitgerust met TT. Maakt in totaal t/m 2025 krap 10 mio voertuig bijdrages ‘a €10 maakt een totaal van €100 mio (vrijval & deferred) tbv Renault dat nog in het €2400 mio orderboek zit…
Als klanten van Renault de keus krijgen tussen Google Maps of TomTom, waar zit dan het verdienmodel? Ik neem aan dat de OEMS over de data willen beschikken. Een rechtstreeks contract met Google of TT zal er niet zijn lijkt me. Kiest een klant bij aanschaf van een nieuwe auto voor TomTom als navigatie dan krijgt TT een fee via de OEM uitbetaald of een eenmalig bedrag. Dat laatste past niet bij wat steeds wordt beweerd. Wordt het verdienmodel dan een jaarlijkse Fee zolang de autobezitter TT gebruikt? En krijgt TT dan een inspanningsverplichting die door de OEM wordt gedicteerd. Ben daar wel benieuwd naar.
Ben dit bericht van Teslin van ruim maand geleden hier nog niet tegengekomen. Niet alleen het stuk over TT vind ik interessant. “Nieuw is ook TomTom. Dat klinkt als old school maar is het dus kennelijk niet. Wat gaat TomTom bieden? Van de Wiel: “Bij TomTom denken de meeste mensen nog steeds aan de navigatiekastjes voor in de auto. Een sterk consumentenproduct dat echter werd ingehaald door de smartphone met Google Maps. Tegenwoordig verkopen ze er ook niet veel meer van, het is nog maar 20% van de omzet. De andere 80% komt van activiteiten waarin wij geïnteresseerd zijn. TomTom heeft een eigen digitale kaart, een van de slechts vier globale kaarten. Het is ongelooflijk veel werk om die actueel te houden. Het draait allemaal op data die ze krijgen van TomTom-gebruikers en van grote technologiebedrijven als Uber en Apple en met behulp van algoritmen verwerken tot een dynamische kaart. Het nieuwe TomTom Maps platform, dat in 2023 op de markt komt, voegt ook nog nieuwe databronnen toe, zoals open source data. De informatie wordt wereldwijd dus veel gedetailleerder. Zo kun je zelfs de ingang zien van het adres waar je heen moet; handig voor bezorgers. Daarbij verbetert het ook de ervaring in de auto want die is tegenwoordig verbonden met de cloud, waardoor de kaart dus altijd up to date is, net als Google Maps. Wij voorzien een groot groeipotentieel voor dit verbeterde product. Bovendien is er sprake van Europese regelgeving die het verplicht gaat stellen dat automobilisten altijd de maximumsnelheid zien op een scherm in de auto, waardoor ze altijd weten hoe hard ze mogen rijden. Dat is leuk voor TomTom want daar is locatietechnologie in de auto voor nodig. Overigens is regulering geen onderdeel van onze investment case. De sterke groei van de markt voor locatietechnologie wel. De markt ziet TomTom nog als een consumentenbedrijf dat van een AEX-bedrijf een small cap werd. Wij investeren in het vernieuwde TomTom als business to business bedrijf.” ”www.teslin.nl/nieuws-documentatie/nie...
Teslin heeft eind januari 2022 een belang van 3% in TomTom gemeld tegen een beurskoers van ongeveer €8,50 per aandeel en op 17 juni meldde dat ze een belang van meer dan 5% hadden, tegen een beurskoers van ~€6,90 per aandeel. De groeiambitie van TomTom is helder, ze willen in 2025 EUR 600mln omzet halen uit automotive en enterprise (LBS). Hiervoor is het belangrijk dat alle automotive klanten zoals Stellantis en Hyundai/Kia binnenboord blijven. Mij lijkt dat haalbaar. Echter recente ontwikkelingen zoals Mercedes die van HERE overstapt naar Google, of voor TomTom Renault zijn belangrijk om in de gaten te houden. Het is niet zinvol om deze ontwikkelingen te downplayen, of weg te wuiven. Het is een ontwikkeling, en daar moet TomTom zeker niet blind voor zijn. Je ziet Porsche ook het gesprek aangaan met Google, en premium merk Mercedes is dus ook al om. Voor Enterprise moeten we eerst nog maar eens afwachten of die nieuwe use-cases ook daadwerkelijk de groei gaan opleveren die TT zelf graag zou zien. Dat is het risico wat je neemt als je in TT investeerd. Het is afwachten of TomTom eindelijk eens in staat is om in plaats van de eeuwigdurende belofte te zijn, nu eens daadwerkelijk hun eigen doelen gaan halen. De analistenconsensus is iets voorzichtiger vwb de vooruitzichten voor 2025. Ze komen niet verder dan EUR 590 miljoen omzet en een beetje voor LBS, met een FCF van 9%. Onder de EUR 6,50 lijkt me dit een strong buy. Maar de weg ligt voor TomTom beslist niet open. De groeidoelstelling van 10%> per jaar is nog geen gegeven, zoals sommige hier maar al te graag voor zoete koek aannemen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)