Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Fastned breidt Europees netwerk uit Meer dan 250 snellaadstations. (ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met het overschrijden van de grens van 250 stations in Europa. Dit meldde het bedrijf van snellaadstations donderdag. Fastned voegde twee stations toe aan zijn netwerk, één in Frankrijk en één in het Verenigd Koninkrijk. "De openingen dragen bij aan de missie van de oprichters van het bedrijf om de overgang naar elektrische mobiliteit te versnellen door in 2030 een netwerk van 1.000 snellaadstations te hebben", aldus het bedrijf. Volgens de Europese Raad zullen er tegen 2030 dertig miljoen elektrische voertuigen op de wegen van de EU rijden, aldus Fastned. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Laadpaalfiles? We hebben voorlopig meer dan genoeg laadpalen Wintersporters krijgen te maken met laadpaalfiles in Duitsland. Dat wordt even wennen, want in Nederland laden elektrische automobilisten vooral thuis. ,,Wij hebben geen laadpaaltekort.’’ Ton Voermans 17-02-23, 06:00 Bij Frankfurt komen ze elkaar volgende week zaterdag tegen, heeft KPMG uitgerekend: Nederlanders van boven de grote rivieren die een weekje in Oostenrijk gaan skiën, en de Brabanders, Zeeuwen en Limburgers die terugkomen van de wintersport. Zo’n tienduizend van deze sneeuwliefhebbers rijden elektrisch en die auto’s moeten in de buurt van Frankfurt nodig aan de stekker. Reken op een laadpaalfile van een uur, waarschuwt KPMG. Lees ook Onderzoek: Wintersporters met elektrische auto komen op weg naar Oostenrijk in ‘laadpaalfile’ Last van ‘laadpaalstress’? Zo kies je het beste (betaalbare) laadpunt voor je elektrische auto Maar laadpaalfile zal niet het woord van 2023 worden. Want in Nederland is wachten bij een laadstation een uitzondering. ,,Het komt zelden voor dat er file is bij een van onze 150 laadstations in Nederland’’, zegt Frans Middendorff van Fastned , het bedrijf dat al tien jaar snellaadstations langs de snelweg bouwt. ,,Zes laadplekken per station is bij de nieuwe stations het minimum. Bij Parijs hebben we er al een waar je met zestien auto’s tegelijk kunt laden.’’ En ze worden ook steeds sneller. Als de auto de snelheid aankan en de accu goed leeg is - dan laadt-ie sneller - kun je bij een moderne snellaadpaal in een kwartier voor 300 kilometer elektriciteit laden. Waar in Nederland en onze buurlanden vind je openbare laadplekken voor je elektrische auto? Je ziet het op deze kaart. Half miljoen stekkerauto's Het gaat hard met de acceptatie van de elektrische auto. Eind december reden er 329.000 volledig elektrische auto’s rond en ook nog eens 187.000 plug-inhybrides, dus in totaal ruim een half miljoen auto’s met een stekker. Dit jaar komen er naar verwachting ruim 80.000 volledig elektrische auto's bij. Toch zijn er nog geen grote laadproblemen in Nederland. Het levert weleens kwade blikken op in woonwijken waar een parkeervak wordt ‘opgeofferd’ voor een plek waar elektrische auto’s laden. Of ergernis dat die ene buurman altijd die laadpaal bezet houdt. Maar daar blijft het bij. Privélaadpaal ,,Laadpaalfiles?’’ Vincent Everts van de Vereniging Elektrische Rijders slaakt een diepe zucht. ,,Ik heb nog nóóit gehoord van een van onze 12.000 leden dat die in de file stond om te laden. Zelf ben ik acht keer met een elektrische auto op wintersport geweest. Nooit problemen, er zijn duizenden laadpalen langs de route. Maar er is ieder jaar wel een filmpje online waarbij er wél een wachtrij is en dat wordt dan 100.000 keer gedeeld, waardoor het een groot probleem lijkt. Dat is het niet. En in Nederland zijn meer dan genoeg laadpunten.’’ De voornaamste reden dat het laden in Nederland tot dusver soepeltjes verloopt is dat twee derde van de mensen met een elektrische auto een privélaadpaal heeft op de eigen oprit. Veel van hen komen nooit bij een laadpaal op straat, of het moet zijn dat daar een parkeerplek vrij is. De overigen moeten zo’n 120.000 publieke laadpalen en ruim 4000 snellaadpalen delen. Dat gaat prima. Everts: ,,Er zijn meer dan genoeg laadpalen op dit moment. Een moderne elektrische auto heeft een actieradius van 400 kilometer en gemiddeld wordt er 30 kilometer per dag mee gereden. Dan ga je dus een keer per week laden. Als je op vijf elektrische auto’s een laadpaal hebt dan is het goed.’’ Maar de grote vraag is of het aantal laadpalen de groei van de elektrische auto’s bij kan houden. Vorig jaar was een kwart van alle nieuwe auto’s elektrisch en over vijf jaar zal dat volgens autobrancheorganisatie Bovag de helft zijn. En in 2035 mogen er geen auto’s op benzine of diesel meer worden verkocht. Alles zal dan elektrisch zijn. Laden gaat steeds sneller Hoe meer elektrische auto’s er komen, hoe meer mensen op straat zullen laden. Driekwart van de Nederlanders heeft geen oprit of plek voor een laadpaal. Vooral in de steden is dat het geval. ,,Er moeten 100.000 laadpunten per jaar aangelegd worden. In 2030 moeten het er een miljoen zijn. En de politieke wil daarvoor is er’’, zegt Everts. Of ze allemaal nodig zijn is ongewis. Accu's worden steeds beter en het laden gaat steeds sneller. Hoezeer elektrisch rijden gemeengoed is geworden is te zien bij het Hofplein in Rotterdam. Daar heeft Shell deze winter de benzine- en dieselpompen verwijderd en vervangen voor laadpalen. ,,Dat is de toekomst’’, volgens het oliebedrijf. En wie in Nederland, het land met veruit de meeste laadpalen per vierkante kilometer ter wereld, tóch met een lege accu strandt: sinds een jaar heeft de ANWB een mobiele acculader om elektrische auto’s met een lege accu bij te laden. In een kwartier is de auto genoeg bijgeladen om 10 kilometer te kunnen rijden. Dan is er altijd wel een vrije laadpaal binnen bereik.www.ad.nl/auto/laadpaalfiles-we-hebbe...
De instroom van nieuwe elektrische auto’s groeit niet mee zo hard. Reden? ANWB heeft het becijfert, en de uitkomst is dat elektrisch rijden in NL amper goedkoper is dan fossiel. En dat is natuurlijk geen goede zaak. En degenen die het kunnen betalen hebben meestal al een elektrische auto. De conclusie is dus dat zonder aanvullend beleid de groei tot stilstand gaat komen. Bovendien helpen de laadprijzen aan de weg ook niet. Die zijn gewoon veel te hoog en worden steeds hoger. Zo gaat als voorbeeld Mercedes voor haar klanten de prijzen per 1 maart fors verhogen. In Nederland tot wel 150% (nee, geen fout!) per KWH voor Ionity. Dit is uiteraard helemaal dodelijk voor het elektrische rijden.
Grootaandeelhouders Fastned dumpen aandelen Door IEX Nieuws op 24 februari 2023 08:30 | Views: 169 Grootaandeelhouders Fastned dumpen aandelen De grootaandeelhouders van Fastned zijn stevig aan het verkopen. Dat blijkt uit meldingen op de website van AFM. Het betreft verkopen van Wilhelmina-Dok B.V. (Bart Lubbers), Carraig Aonair B.V. (Michiel Langezaal) en Breesaap, het investeringsvehikel van de familie Lubbers. Deze aandeelhouders hielden begin januari 2023 respectievelijk 39, 26 en 6 procent van de aandelen Fastned. - Advertentie - Dagelijks worden nieuwe verkooptransacties van de drie grootaandeelhouders in het AFM register vermeld. Op basis van de stand van 23 februari 2023 zijn er per aandeelhouder inmiddels 21.099 stuks ieder verkocht tegen een gewogen gemiddelde verkoopprijs van €39,96. De opbrengst is €843.000 euro per verkopende aandeelhouder. Fastned, dat 188 laadstations voor elektrische voertuigen exploiteert, publiceerde op 11 januari 2023 de omzetcijfers over 2022. Op diezelfde dag kondigde het bedrijf aan dat de grootaandeelhouders een klein deel van hun aandelenbelang zouden verkopen. De transacties worden door ABN Amro uitgevoerd. De omzet van Fastned kwam uit op €36 miljoen, maar voor de informatie hoeveel verlies er is geleden, moeten beleggers nog een maand wachten. Dit weerhoudt de grootaandeelhouders niet om hun aandelen dagelijks te verkopen. Op 11 januari 2023 sloot het aandeel Fastned op €46,20. Inmiddels is het aandeel met 21,5% gedaald tot €36,26. De verkoopdruk zal naar verwachting nog wel enige tijd aanhouden. Met de verkochte 21.099 stuks per aandeelhouder is pas 5,6 procent van het totaal te verkopen aantal van 380.000 (per aandeelhouder) verkocht. In totaal zijn er nog 1.076.703 aandelen te gaan.
Leuk, dan verdient er toch iemand iets aan dit luchtkasteel.
Tijd voor ING om met het volgende koopadvies te komen? Geen winst (of beter gezegd verlies) meedelen, maar wel via de achteruitgang je hachje proberen te redden. Kapiteins die als eerste het zinkend schip verlaten. Als hier geen onderzoek naar komt laten alle aandeelhouders zich als een makke schapen naar de slachtbank leiden.
Waren het maar kapiteins! Het zijn ratten, die zijn nog sneller dan Captain Schettino
Ze hebben wel de verkoopknop weer open gezet en er zijn dus lieden die meewerken. Zo komen we senl op het IEX koersdoel van de 30€ uit.
Verkoop Fastned en investeer in Allego. Dit bedrijf is aantrekkelijk gewaardeerd!
ZeroDix schreef op 24 februari 2023 09:47 :
Tijd voor ING om met het volgende koopadvies te komen?
Geen winst (of beter gezegd verlies) meedelen, maar wel via de achteruitgang je hachje proberen te redden. Kapiteins die als eerste het zinkend schip verlaten. Als hier geen onderzoek naar komt laten alle aandeelhouders zich als een makke schapen naar de slachtbank leiden.
Daarom short!
Allego : 1 Mia beurswaarde voor 100 Mio omzet en een pak verlies. De situatie is niet zo erg als Fastned, maar nog steeds uitzichtloos....
[quote alias=Roels id=14672859 date=202302241044] [...] Daarom short! [/quote Zelfs dan kun je bij dit bedrijf het deksel op je neus krijgen, ik blijf er ver van.
ZeroDix schreef op 24 februari 2023 16:31 :
[quote alias=Roels id=14672859 date=202302241044]
[...]
Daarom short!
[/quote
Zelfs dan kun je bij dit bedrijf het deksel op je neus krijgen, ik blijf er ver van.
Uiteraard, alles kan. Maar met verlieslatende tent met een grote verkoper is fundamenteel een goede risk reward. Ook technisch niet sterk, gedraaid op bovenkant bollinger, negatieve divergentie. Ma 50 op 32,77. Daar ligt steun of de luiken kunnen open. Dus ook techisch imo een goede risk reward.
Waar is de paniek, artikel zeer tendentieus over dat dumpen. Er wordt gewoon uitgevoerd wat is aangekondigd 11 januari. En advies staat op 82,50, met daarbij strong sell. Komisch …. Goed weekend allemaal en succes volgende week
Blink Charging daalde vorige week vrijdag naar een Year Low van 8,96 $, de year high was 30 $. De beurswaarde van Blink is 540 Mio $ voor een omzet van 46 Mio $ en een verlies van 80 Mio $. Het blijkt dat in de EV business nog veel lucht zit. Het kaf zal van het koren gescheiden worden en de cash burners zullen van het toneel verdwijnen.
Deze branche kan exponentiële groei verwachten aankomende 5 jaar. Allego is goed gepositioneerd en kan echt potten breken met als gevolg dat de koers weer naar de $10 gaat. En Allego heeft niet zo'n opgepompte beurskoers als Fastned, en kan dus naar boven.
Allego heeft een beurswaarde van 1 Mia $ voor een omzet over 2022 van amper 100 Mio $ en een verlies van ongeveer 70 Mio $. Dit is het prototype van een cash burner. Het risico is gigantisch hoog. En dit vanwege een moordende concurrentie die eraan komt. Zullen Allego of Fastned de race overleven ? Dat is een gok. Maar ik vraag me af of en wanneer er ooit winst komt.
Stel er blijft per lading van een accu 76kw (nu tesla3 model) 15 cent per kwh omzet over, dan is dat 15 cent x 76kwh = €11,40 omzet per laadbeurt per auto. Nu de ev auto massaal word aangeschaft word aankomende 5 jaar dan mag je er van uitgaan in het geval van Allego, 500.000 auto's per dag deze laadbeurt gaan uitvoeren. 500.000 x €11,4 = €5.700.000 per dag omzet. 5.700.000 x 365dagen = 2 miljard euro omzet per jaar. Best wel een markt met potentie lijkt mij :-)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)