Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum Stellantis geopend
Volgen
Diverse autoaandelen hebben een k/w van 3 tot 6; dus relatief laag. o.a. Ford en GM; dat ligt aan de sector die conjunctuurgevoelig is. Stellantis lijkt wel aantrekkelijk o.a. vanwege de hoge cash flow, maar Frankrijk als achterland is dan weer negatief, want de vakbonden aldaar kunnen gemakkelijk een staking forceren.
Stakingen kunnen de chipleveranciers (indien in andere landen) een beetje adem geven om de backlog in te halen.www.thetruthaboutcars.com/cars/news-b...
Ton60 schreef op 16 augustus 2022 14:50 :
EPA | STLA | NL00150001Q9 | EUR |
Kan iemand mij zeggen hoe het dividend van dit fonds wordt belast ?
Met de Franse 30% of de NL 15%
B.V.D.
Snelle scan: goede cijfers
Tibetarian schreef op 22 februari 2023 08:16 :
Snelle scan: goede cijfers
Waar is de scan??
objectief schreef op 22 februari 2023 08:36 :
[...]
Waar is de scan??
www.stellantis.com/en/investors/event... Klik op "documents" voor de cijfers. Best leuke slides.
Stellantis lanceert inkoopplan van maximaal 1,5 miljard euro 22/02/2023 | 08:00 (Alliance News) - De raad van bestuur van Stellantis NV heeft woensdag een aandeleninkoopprogramma van maximaal 1,5 miljard euro goedgekeurd, dat op de markt zal worden uitgevoerd met als doel "de intrekking van gewone aandelen die via het aandeleninkoopprogramma zijn verworven", aldus het bedrijf. De aandelen zullen over een periode tot 31 december 2023 worden ingekocht op de NYSE, Euronext Milaan en Euronext Parijs. Het aandeleninkoopprogramma zal worden uitgevoerd op basis van de machtiging die de algemene vergadering van aandeelhouders afgelopen april heeft verleend en die kan worden verlengd of vernieuwd tot maximaal 10 procent van het kapitaal van de onderneming. De aankoopprijs per gewoon aandeel zal niet hoger zijn dan een bedrag gelijk aan 110% van de marktprijs van de aandelen op de NYSE, Euronext Milaan of Euronext Parijs. Stellantis sloot dinsdagavond in het rood met 3,6 procent op EUR16,66 per aandeel.
Tibetarian schreef op 22 februari 2023 09:55 :
[...]
www.stellantis.com/en/investors/event... Klik op "documents" voor de cijfers. Best leuke slides.
Hartelijk dank; ja de cijfers zijn buitengewoon goed.
Stellantis groeit ondanks tekort aan auto-onderdelen 1 min geleden in FINANCIEEL AMSTERDAM (ANP/BLOOMBERG) - Autoconcern Stellantis, het moederbedrijf van merken als Opel, Peugeot, Jeep en Fiat, kampt nog altijd met logistieke problemen als gevolg van een tekort aan onder meer onderdelen en vrachtwagenchauffeurs. In het afgelopen halfjaar zaten duizenden auto’s vast bij een fabriek in het Franse Sochaux wegens een tekort aan transporttreinen, werd woensdag bekend. „Er is enige verbetering in onze uitgaande transport, maar het probleem is nog niet volledig opgelost”, zei Richard Palmer, financieel directeur van het concern, tijdens een toelichting op de jaarresultaten. Concurrent Volkswagen gaf onlangs ook al aan dat er een heleboel onverkochte auto’s op het terrein achterblijven door transportproblemen. BEKIJK OOK: Autoreus Stellantis stapt in bij bouwer waterstofsystemen Ondanks de problemen behaalde Stellantis een recordomzet in 2022 van bijna 180 miljard euro, 18 procent meer vergeleken met een jaar eerder. De nettowinst ging met ruim een kwart omhoog tot 16,8 miljard euro, eveneens een record. De inkomsten werden vooral gestuwd door hogere prijzen, nieuwe modellen die goed aanslaan en gunstige wisselkoerseffecten. In de tweede jaarhelft gingen de zaken wel minder goed door de logistieke moeilijkheden. BEKIJK OOK: ’Elektrisch rijden wordt te duur’ Het aantal verkochte volledig elektrische auto’s schoot vorig jaar wel met 41 procent omhoog tot 288.000 stuks. Het concern heeft nu 23 verschillende elektrisch aangedreven auto’s op de markt. Dat aantal moet tegen eind 2024 meer dan verdubbelen tot 47. Stellantis, met hoofdkantoor in Hoofddorp, is in 2021 ontstaan uit de fusie tussen Peugeot SA en Fiat Chrysler. Het concern voert veertien automerken, waaronder ook Alfa Romeo, Citroën, Maserati, Dodge en Lancia.www.telegraaf.nl/financieel/537832547...
09.28 – Stellantis boekt een recordwinst Stellantis kan tevreden terugblikken op 2022. De wagenfabrikant heeft vorig jaar een recordwinst van 16,8 miljard euro netto geboekt, wat 26 procent meer is dan in 2021. De omzet is gestegen met 18 procent tot 179,6 miljard euro. Het bedrijf kondigde ook aan 4,2 miljard euro van de winst via een dividend uit te keren aan de aandeelhouders, wat neerkomt op 1,34 euro per aandeel. Daarenboven gaat Stellantis voor 1,5 miljard euro aan eigen aandelen inkopen tegen het einde van 2023.
Ik hoop dat premium nog een update doet binnenkort.
Tibetarian schreef op 27 februari 2023 15:49 :
Ik hoop dat premium nog een update doet binnenkort.
Dat zou mooi zijn. Die Patrick is wat mij betreft een aanwinst voor het team. Ik heb de indruk dat dit erbij doet en dat hij veel verschillende aandelen volgt. Wat dat betreft zou je ook de vraag kunnen stellen of er de afgelopen maanden wezenlijk iets is gewijzigd in de kansen voor het aandeel Stellantis. De premium artikelen lees ik graag, maar het moet ook niet zo zijn dat ze ons aan het handje moeten nemen om een beslissing te maken.
De cijfers zelf heb ik (nog) niet eens bekeken. Maar ik las hier over 18% meer omzet en 26% meer winst. Het feit dat de winst harder stijgt dan de omzet, geeft aan dat de netto marge is opgelopen. Als de omzet echter is gestegen door meer afzet, dan liggen schaalvoordelen voor de hand omdat overhead inclusief R&D over meer verkopen kan worden verdeeld. Vergelijkende cijfers over bruto of operationele marge zou hier verder inzicht kunnen geven. Ik ben gewoon te lui geweest om daar zelf naar te zoeken.
Speaking of the devil, daar heb je 'm :) Dank Premium. @Belegger: Uiteraard doe ik mijn eigen research. Maar ik deel je mening en heb Patrick ook hoog zitten, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar zijn visie. Koersdoel is bij hem omhoog gegaan iig.
Patrick, geen idee of je hier meeleest maar bedankt voor de update van je premium artikel !!!
Ondertussen zelf maar even de cijfers erbij gepakt. Een paar dingetjes.Brutomarge Voor de brutomarge kom ik op respectievelijk 19,58% (2020), 19,73% (2021) en 19,64% (2022). Het lijkt erop dat ze de inflatie met hogere kosten voor materiaal, energie en arbeid tot nu toe vrij goed kunnen doorberekenen.Overhead In 2022 hebben 1,63% minder uitgegeven aan overhead t.o.v. 2021. Dat is netjes gezien de inflatie. 2020 laat ik in absolute bedragen even buiten beschouwing, want dat is volgens mij van voor de laatste fusie. Afgezet tegen de omzet bedraagt hun overhead respectievelijk 8,25% (2020), 6,11% (2021) en 5,00% (2022).R&D In 2022 hebben ze hun R&D uitgaven opgeschroefd met 15,89% t.o.v. 2021. Blijven investeren in verdere elektrificatie (of andere vormen zoals bijvoorbeeld in Brazilië) lijkt mij nodig, dus met enkel een financiële bril zie ik het opschroeven van het R&D budget als positief. Afgezet tegen de omzet bedroegen de R&D uitgaven respectievelijk 4,69% (2020), 3,00% (2021) en 2,90% (2022). Hoog over vind ik dit in financieel opzicht gunstige ontwikkelingen. Het geeft m.i. blijk van (1) schaalvoordelen, (2) pricing power en (3) investeren in de toekomst. De werkelijkheid is natuurlijk veel complexer. Of ze in technisch opzicht de juiste en voldoende investeringen doen, kan ik bijvoorbeeld niet (goed) beoordelen. Naast BEV (stekkerauto's) investeren ze volgens mij specifiek voor Brazilië in Hybrid Ethanol. Welke techniek ze daar precies voor ogen hebben is mij nog duidelijk. Gaat het bijvoorbeeld om 'een soort' E85 met 15% benzine en 85% Ethanol en/of een hybride variant met een batterij zoals de Totaya Prius. Dat is meer een soort algemene interesse.
Voor mijzelf ook belangrijk dat de eerdere twijfel die er leek te zijn of Stellantis mee kon komen in de elektrificatie nu toch wel van tafel is. Een mooi ondergewaardeerd aandeel.
Onderstaand artikel wekt bij mij de indruk dat ze de voorkeur geven aan een tweesporenbeleid. Eerst nog even het 15 jaar oude wagenpark vervangen door nieuwe brandstofmodellen die 50% uitstoot verminderen. Dat houdt het betaalbaarder, want elektrische auto's zijn 40% duurder. Batterijtechnologie is nog niet stabiel (uitontwikkeld). Grondstoffen voor elektrisch zouden zijn veiliggesteld tot 2027 en voor de periode daarna hebben ze kennelijk toegang tot investeringen in de mijnbouw.www.reuters.com/business/autos-transp... Op de huidige waardering hoeft er niet zo heel veel goed te gaan. Of andersom geredeneerd, zolang er geen hele grote dingen fout gaan kan het al rendabel uitpakken. Zou je denken :)
Stellantis wordt op meerdere beursen verhandeld ik zie dat er in de noteringen soms kleine verschillen zitten. ijn vraag is w; welke beurs moet ik mijn aankoop Stellantis doen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)