Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?
Volgen
rrpp schreef op 7 februari 2023 10:54 :
Ben je al zo oud, Spoorstudent?
Voetballiefhebber. En dan moet jeje klassiekers kennen. Blijft een bijzondere uitspraak. Waarom zou het Nederlands elftal ergens ingetuind moeten zijn? En waar dan precies in? De West Duitsers waren immers Europees kampioen…
effegenoeg schreef op 7 februari 2023 11:02 :
[...]
Jan Cottaar
Overigens lijkt er een flinke shorter bezig in te springen....
Of iemand die heel graag van z'n stukken af wil.
Lekker dan :) Daar is de 6 alweer of bijna
viermeiden schreef op 7 februari 2023 09:23 :
The Golden Gate Bridge ligt altijd in de mist. Je moet er doorheen durven rijden om aan de mooie overkant te komen. Mist is toch voor u geen probleem gezien de glazenbol regelmatig door u wordt opgepoetst. Ik zie de 7.77 zei u nog enkele dagen geleden nog.
U, ik en een aantal posters worden door de 'glazenbol wrijver' de "sukkels" genoemd omdat we tussen de 7,30 en 7,60 (deels) verkochten. Beleggen is méér dan alleen maar koerstoeteren en foeteren op het management.
Met meer dan miljoen stukken omhoog en met 170K weer terug. :-)
effegenoeg schreef op 7 februari 2023 11:02 :
[...]
Jan Cottaar
Overigens lijkt er een flinke shorter bezig in te springen....
Ja en de zus van Theo koomen . Heeft een zeldzame voornaam, Klaar. Vroeger riep Theo haar vaak. Klaar kom je, klaar kom je :-)
win some... schreef op 7 februari 2023 10:46 :
[...]
Wat we weten is dat TT de
ambitie heeft om de komende jaren marktaandeel te winnen. Of en in hoeverre dat lukt is nog maar afwachten.
Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek. Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei. TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)download.tomtom.com/open/banners/Capi... download.tomtom.com/open/banners/Capi...
van TT site: UBS François-Xavier Bouvignies 03-Feb-23 € 10.50 Buy ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 03-Feb-23 € 10.00 Buy Independent Minds Andrew Hayman 03-Feb-23 € 9.25 Buy ING Marc Hesselink 03-Feb-23 € 7.50 Hold AlphaValue Mickael Daponte 18-July-22 € 6.40 Sell Kempen Emmanuel Carlier 03-Feb-23 € 6.00 Sell Please note that any opinions, estimates or forecasts re
win some... schreef op 7 februari 2023 10:46 :
[...]
Wat we weten is dat TT de
ambitie heeft om de komende jaren marktaandeel te winnen. Of en in hoeverre dat lukt is nog maar afwachten.
Harry Blaiklock- UBS Investment Bank, Research Division – Equity Research Analyst So, the first is just on the backlog growth that you saw last year. Are you able to provide some detail on whether that's market growth or kind of share gains as well? Just any color that you can give there would be great. Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO It is both. So, we have seen new logos in this list that we haven't been supplying before. So, I would qualify that as future market share gains. But there are also some extensions. So, the most notable one is Stellantis. It's a combination of both. And to add to that, there is also an increase in take rates. So, the assumptions that underly this order intake run with way higher take rates than what we’ve seen before. It's as easy as that. En welke merken ("new logo's") heeft TomTom nog nooit bediend die zorgen voor marktaandeel groei in zowel de EU maar nog sterker in de US? Een nieuwe klant die voor full stack gaat. Zeg het me maar... Als je gaat afstrepen hou je Honda of General Motors over.
JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33 :
[...]
Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.
Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.
TT is er heel concreet in. 5 procentpunt in maps, 15 procentpunt in software en in traffic US ook 15 procentpunt.
download.tomtom.com/open/banners/Capi... download.tomtom.com/open/banners/Capi... Natuurlijk. Heb je toevallig de koers gezien?
dachthetniet schreef op 7 februari 2023 11:39 :
[...]
Natuurlijk. Heb je toevallig de koers gezien?
Kleuter comment die niks zegt over marktaandelen, etc.
Er zit muziek in maar de shorters hebben even de MUTE knop ingedrukt.
Kuiken schreef op 7 februari 2023 11:33 :
van TT site:
UBS
François-Xavier Bouvignies 03-Feb-23 € 10.50
Buy
ABN AMRO - ODDO BHF
Wim Gille 03-Feb-23 € 10.00
Buy
Independent Minds
Andrew Hayman 03-Feb-23 € 9.25
Buy
ING
Marc Hesselink 03-Feb-23 € 7.50
Hold
AlphaValue
Mickael Daponte 18-July-22 € 6.40
Sell
Kempen
Emmanuel Carlier 03-Feb-23 € 6.00
Sell
Please note that any opinions, estimates or forecasts re
BARCLAYS underweight
JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33 :
[...]
Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.
Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.
TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)
download.tomtom.com/open/banners/Capi... download.tomtom.com/open/banners/Capi... Onzin, het orderboek is vloeibaar. Als morgen bijvoorbeeld Cariad besluit om ook met Google in zee te gaan, net zoals bv Honda, dan krimpt het orderboek net zoals het kan groeien. Het is een momentopname, en het orderboek kan daarbij groeien of krimpen. Die nieuwe global OEM, zie je Toyota niet over het hoofd? Of Nissan? General Motors en Honda hebben namelijk al voor Google Built-in gekozen, en niet voor HERE of TomTom.
Open 9.00 7,36 9.18 uur 7,30 10.08 uur 7.15 11.01 uur 7.01 Volgens het snelste schema ! Coach Kindervriend zal zijn elftal wel trakteren. Och TT kopen op 6, dassss toch geen straf :-) Scheelt toch, of niet. De amerikaanse toppers, komen die voor het salaris naar TT. Betalen ze met hetgeen overblijft na belasting van short incentives, de belasting van de long incentives. Neem Taco. salaris 434000 Short incentives 325000 a 49,5% belasting Over 164125 Long incentives 403000 a 49,5% belasting 199485 Mag toch hopen, dat de accountants overal een mouw aan kunnen passen. 10 jaar je short en long krijgen. Dan ga je toch met een 400.000 RSU aandelen naar huis, als je hier al woont en werkt. Onder de 5% dus geen aanmerkelijk belang. Nog bijna vrij bij 20 euro 8 miljoen bij 50 euro 20 miljoen. bij 100 euro 40 miljoen. Ik denk dat die amerikanen het voor 50 minimaal doen, of wij dat ook krijgen is vers 2 :-) Kan er mee door, voor een bedrijfje :-)
pwijsneus schreef op 7 februari 2023 11:55 :
[...]
Onzin, het orderboek is vloeibaar. Als morgen bijvoorbeeld Cariad besluit om ook met Google in zee te gaan, net zoals bv Honda, dan krimpt het orderboek net zoals het kan groeien.
Het is een momentopname, en het orderboek kan daarbij groeien of krimpen.
Die nieuwe global OEM, zie je Toyota niet over het hoofd? Of Nissan? General Motors en Honda hebben namelijk al voor Google Built-in gekozen, en niet voor HERE of TomTom.
In het orderboek zitten lange termijn relaties met langlopende projecten. Het orderboek was alleen tijdens covid ‘vloeibaar’ omdat bestaande klanten ervoor kozen om model introducties uit te stellen (niet af te stellen) door chiptekorten. Die klanten zijn gewoon bij tomtom gebleven. Het scenario dat er ineens allerlei klanten weglopen lijkt me geen base case scenario. Ook uitstel van releases is niet meer iets dat te verwachten is. En daarmee ook de voorspelbaarheid die weer toeneemt. Ik zie Nissan en Toyota niet over het hoofd. Dit zijn klanten die tomtom al bediend heeft of heeft bediend dus vallen niet onder ‘new logos’ die aan het orderboek zijn toegevoegd. Mijns inziens ben je in een ontkenningsgfase dat tomtom echt het marktaandeel groeit. Dit is een keuze die je zelf maakt.
JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33 :
[...]
Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.
Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.
TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)
download.tomtom.com/open/banners/Capi... download.tomtom.com/open/banners/Capi... Tuurlijk komen er nieuwe klanten bij. Maar er verdwijnen ook wel eens klanten. Wat betekent dit per saldo voor het marktaandeel? Het orderboek groeit, maar dit is ook een gevolg van contracten die gemiddeld langer zijn en take rates die toenemen. In hoeverre is dit ook echt groei van marktaandeel? Het orderboek van HERE groeit ook. Om het echt simpel te maken had TT gewoon cijfers voor de groei van het marktaandeel in het verleden kunnen geven. Dat was een duidelijke indicatie geweest dat men daadwerkelijk in staat is om marktaandeel te winnen. Nu zien we Automotive operational revenue van 317 mio in 2018 dalen naar 266 mio in 2021. Dat geeft toch twijfel over de ambitie voor 2025.
JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:38 :
[...]
It's as easy as that. En welke merken ("new logo's") heeft TomTom nog nooit bediend die zorgen voor marktaandeel groei in zowel de EU maar nog sterker in de US? Een nieuwe klant die voor full stack gaat. Zeg het me maar... Als je gaat afstrepen hou je Honda of General Motors over.
In mijn optiek toch een tikkeltje te stellig Justin. Er zijn sinds de elektrificatie van de auto start ups bij gekomen en daar zitten ws ook logo's tussen die TT nog nooit bediend heeft, sterker nog die de eerste auto nog op de markt moeten krijgen. Of ik heb ergens gemist dat het nieuwe logo een van de top spelers in de auto industrie is. Maar goed mijn businesscase is niet veranderd. De geschreven puts heb ik geleverd gekregen en die staan nu in het rood, verkrijgingsprijs Dus aankoop minus reeds ontvangen premie (7,40). Op de cijferdag op deze aandelen een call optie juni 23 geschreven uitoefenprijs 8 Euro, en 0,50 premie ontvangen. Brengt de aankoop terug naar 6,90 en is de koers in juni > 8 Euro dan maak ik 1,10 per aandeel winst voor aandelen die ik 7 maanden in bezit gehad heb. Verder ten tijde van de dip ook weer een put geschreven sept 23 uitoefenprijs 7,50 met een premie van 1,26. Dus potentieel koop ik de aandelen a 6,24. Daar mogen ze ze voor mij voor leveren. Verder dank ik jou voor je bijdragen, ze lezen goed en ik vind het echt ongelooflijk waar je de tijd en moed vandaan haalt om hier te blijven posten en ons onbezoldigd te informeren. Het is altijd feitelijk en nooit op basis van wat de koers doet. Top! Ik blijf op die manier prima op de hoogte en wacht geduldig wanneer ik mijn strategie moet wijzigen, ik verwacht niet dat dit komend jaar is. Succes
win some... schreef op 7 februari 2023 12:08 :
[...]
Tuurlijk komen er nieuwe klanten bij. Maar er verdwijnen ook wel eens klanten. Wat betekent dit per saldo voor het marktaandeel? Het orderboek groeit, maar dit is ook een gevolg van contracten die gemiddeld langer zijn en take rates die toenemen. In hoeverre is dit ook echt groei van marktaandeel? Het orderboek van HERE groeit ook.
Het is een mix van marktaandeel winst, take rates, algemeen marktherstel. Dus van alles wat. Zoals je hieronder ziet. En TT heeft afgelopen drie jaren al aangegeven geen klanten te verliezen.Harry Blaiklock- UBS Investment Bank, Research Division – Equity Research Analyst So, the first is just on the backlog growth that you saw last year. Are you able to provide some detail on whether that's market growth or kind of share gains as well? Just any color that you can give there would be great.Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO It is both. So, we have seen new logos in this list that we haven't been supplying before. So, I would qualify that as future market share gains. But there are also some extensions. So, the most notable one is Stellantis. It's a combination of both. And to add to that, there is also an increase in take rates. So, the assumptions that underly this order intake run with way higher take rates than what we’ve seen before.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)