Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?
Volgen
Branco P schreef op 22 december 2022 21:00 :
[...]
Morgen wellicht onder € 90
Bij dat niveau is het prijsplafond al niet meer nodig.
Enfin, het moet uiteraard uiteindelijk onder ca. € 50 dus we zijn er nog niet.
Gas tikte zojuist de 87 euro aan. Als de winter verder erg mild zou mogen blijven, dan zijn de gasproblemen volgend jaar al verleden tijd.
Eerste publicatie op 22 dec. 2022Zo drukken elektrische automakers hun stempel op de A1-winkellocaties www.vastgoedmarkt.nl/180170/zo-drukke... Makers van elektronische auto’s hebben hun oog laten vallen op de Nederlandse highstreet. In showrooms en clubs met veel voorzieningen op A1-locaties willen ze een gemeenschap bouwen rond hun merk. Director retail bij Colliers Chris Lanting en researcher Onno Slikker weten welke merken zich nog in Nederlandse winkelstraten willen vestigen. ‘Alle electric vehicle (EV)-fabrikanten gaan uit van een exponentiele groei.’ Zo drukken elektrische automakers hun stempel op de A1-winkellocaties Lynk & co-club aan Rokin 75 in Amsterdam In de laatste coronajaren waren ze daar plots; blitse autoshowrooms van elektrische automakers op A1-winkellocaties. Toegeven, helemaal nieuw is het niet. Tesla had eind 2013 de primeur met een showroom in de PC Hooftstraat, een winkel die medio 2021 de deuren sloot. Polestar, het EV-merk van het Zweedse Volvo en het Chinese Geely, nam het stokje medio 2020 over met de aankondiging vier Polestar Spaces (belevingscentra) te openen in de binnensteden van Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Mall of the Netherlands. Cupra, het EV-merk van Volkswagen, maakte een jaar later bekend vijf Cupra Garages te openen. Inmiddels kunnen consumenten in het centrum van Rotterdam (in de voormalige Baja Beachclub) kennismaken met de Cupra, er een proefrit boeken en hem kopen. Ook kunnen ze in Eindhoven of Amsterdam terecht. De Rotterdamse Meent ontpopt zich daarbij tot een opmerkelijke EV-hotspot. De hippe horeca- en winkellocatie telt drie EV-vestigingen van Polestar, de naastgelegen Volvo Studio en straks ook NIO. Deze Chinese Tesla-uitdager opent voorjaar 2023 een zogeheten NIO House van 657 m2 in de voormalige Suitsupply-winkel. Mall of the Netherlands-eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield had ongetwijfeld gehoopt Tesla te contracteren zoals eerder gebeurde in zijn winkelcentra Mall of Berlin en Mall of Scandinavia. Het luxueuze winkelcentrum in Leidschendam telt niettemin drie EV-vestigingen – van het Chinese Xpeng, het Brits-Chinese MG Motor en Polestar – plus een showroom van dealerholding Wittebrug met hybride en elektrische auto’s.Werkplekken en kinderopvang Behalve Rotterdam en de megamall blijkt het centrum van Amsterdam een gewilde plek voor de nieuwe EV-merken. Zo heeft Lynk & Co – een ander EV-merk van Geely – een grote flagship club aan het Rokin geopend. Klanten kunnen hier behalve een auto kopen of een autoabonnement van 550 euro per maand afsluiten ook gebruik maken van een koffiebar en er zelfs gadgets, schoenen en kleren kopen. NIO pakt volgend jaar helemaal uit met een NIO House van bijna 3.000 m2 in de voormalige Abercrombie & Fitch-flagshipstore op de hoek van de Leidsestraat en de Keizersgracht. Het pand wordt veel meer dan een autoshowroom met plannen voor een yogacentrum, restaurant, werkplekken en zelfs kinderopvang, toegankelijk voor NIO-leden. Hoe deze opmars te duiden? Is het een kortstondige hype of staan we nog maar aan het begin? Volvo zelf denkt het laatste. De autoproducent schat dat in 2025 de helft van zijn verkochte auto’s volledig elektrisch is en in 2030 100 procent. Die verkoop zal steeds meer online en in de binnenstad plaatsvinden; Volvo gokt anno 2025 op de helft, aldus de Nederlandse dealer tegen automedia. Maarten Vet van de dit voorjaar geopende Volvo Studio Rotterdam is verbaasd over de welwillendheid van de consument. Het idee achter deze winkel was vooral om mensen kennis te laten maken met elektrische auto’s. Dat consumenten na een terrasje pakken of dagje winkelen daadwerkelijk een elektrische auto kopen, heeft hem positief verrast. ‘We dachten niet dat de consument al zo ver was’, zei Vet medio 2022 in het AD.Verschuivend consumentengedrag Dat verschuivende consumentengedrag verrast Chris Lanting, director Retail Colliers Nederland, allerminst. Lanting, die een automotive-achtergrond heeft, helpt EV-merken bij de uitrol van hun winkelbestand. ‘De automarkt is in korte tijd razendsnel veranderd. Vroeger ging de hele familie meerdere keren naar de autodealer langs de snelweg. Nu heeft een consument zich online al georiënteerd en voldoet een enkel bezoek. De EV-fabrikanten spelen daarop in met een omnichannelstrategie. Ze kunnen from scratch beginnen met clicks & bricks, zonder tussenkomst van een importeur en/of dealer. Met showrooms in drukke winkelgebieden willen ze laagdrempelig zijn. Ze richten hun winkels in voor ontmoeting en klantbinding. Met hun clubs faciliteren benadrukken ze identiteit en bouwen ze aan een community.’ Hoe verklaart hij dat mensen bereid zijn grof geld neer te tellen voor amper bekende automerken? ‘De autoconsument met vaste waarden die zweert bij degelijke betrouwbare Duitse merken bestaat amper meer. Dat beeld begon al te schuiven toen Aziatische merken als Kia en Hyundai de markt betraden. Ze werden eerst met scepsis bezien, hun kwaliteit zou inferieur zijn. Nadat ze een Europese designstudio openden en hun techniek verbeterden, ging de consument overstag. Nu lopen ze zelfs voor op de Europese merken. Anno 2022 draait het om duurzaamheid en betaalbaarheid. De nieuwe EV-fabrikanten hebben de beste kaarten, concluderen consumenten. Tesla introduceerde auto’s vanaf 100.000 euro en was een speeltje voor de elite en early adaptors. Met de voortschrijdende techniek zakken de prijzen steeds verder en wordt een EV ook voor een smalle beurs bereikbaar. MG heeft al een model voor 35.000 euro, het Vietnamese VinFast wil op termijn een auto van 45.000 euro op de markt brengen.’Groot marktaandeel Nederland heeft met zijn hoge EV-penetratiegraad en ruime subsidiebeleid binnen Europa een streepje voor bij de nieuwkomers. ‘Dat merkte ik ook op vastgoedbeurs Mapic in Cannes half november. Zo sprak ik uitgebreid met NIO en het Amerikaanse Lucid, opgericht door een voormalig Tesla-man. Deze EV-fabrikanten willen hun merken uitrollen in Europa met Nederland als eerste of tweede uitvalsbasis. Alle EV-merken zoeken hightrafficlocaties in een populaire winkelstad, bij voorkeur plekken waar winkelen, leisure en verblijf samenkomen. Ze willen het liefst grote winkelpanden vanaf 500 m2, met uitschieters tot 3.000 m2. De winkel hoeft niet per se rendabel te zijn. De flagshipstore wordt deels betaald vanuit het marketingbudget en dient als uithangbord om merkbeleving te creëren en vergroten.’
Vervolg;Veel potentie De potentie van de Nederlandse EV-markt is enorm, rekent Onno Slikker, research consultant Colliers, voor. ‘Werden in 2016 amper 4.000 zero-emissie EV’s in Nederland verkocht, in 2020 ging het al om 72.000. Daarmee is het marktaandeel nieuwe auto’s in vijf jaar gegroeid van 2 naar 20 procent. In Nederland rijden nu ruim 300.000 zero-emissie EV’s rond, 60.000 meer dan in 2021 en goed voor ongeveer 3 procent van het totaal aantal auto’s. Het Parijs-akkoord met daarin opgenomen 55 procent CO2-reductie in 2030 zijn de grote drijvers achter de elektrificering van de automarkt. De oorlog in Oekraïne en de energiekostencrisis hebben de urgentie van de energietransitie verder vergroot. En onlangs heeft de Europese Commissie bepaald dat nieuwe auto’s vanaf 2035 elektrisch moeten zijn. Met jaarlijks tussen de 300.000 tot 400.000 nieuwe verkopen is dat enorm. Ook zal een tweedehands EV-markt ontstaan.’ Veel Chinese merken hebben de Nederlandse binnenstad in het vizierNederland uitvalbasis Dat zal leiden tot een exponentiele groei van het aantal EV-winkels in binnensteden, verwacht Slikker. ‘Eind 2019 telde Nederland nog maar één EV-winkel op een toplocatie. Op dit moment gaat het om negen binnenstadswinkels. Het tempo gaat steeds sneller. Nu al zien we elke maand een nieuwe winkelverhuur of -opening. Heel veel Chinese merken hebben de Nederlandse binnenstad in het vizier: Geely-merk Zeekr en Xpeng gaan er winkels openen, JAC, BYD, Hongqi en Aiways willen de Nederlandse markt betreden. Dat geldt ook voor VinFast, een Vietnamese EV-fabrikant met een eigen R&D-afdeling en onderdeel van het een na grootste conglomeraat van Vietnam. VinFast wil heel Europa veroveren, met Noorwegen en daarna Nederland als eerste markten. VinFast opent deze december zijn eerste showroom in de Raadhuisstraat in Amsterdam. Daarna zijn Den Haag en Rotterdam aan de beurt, gevolgd door twee andere grote steden. Ook elektrische zonneautoproducenten als het Duitse Sono Motors en het Nederlandse Lightyear hebben grote ambities, terwijl Lucid zijn eerste Nederlandse vestiging in Hilversum heeft geopend.’ Of het gewenste grote aandeel van EV’s in de automarkt dit decennium gehaald kan worden, is volgens Slikker evenwel de vraag. ‘Niet alleen personenauto’s maar ook de logistieke markt en het openbaar vervoer zullen massaal overgaan op elektrisch. Er zijn factoren die de groei van de EV-markt kunnen belemmeren. De capaciteit van het energienet is beperkt, merken we nu al. Ook is het de vraag of het laadpalennetwerk de vraag kan bijbenen. Nu al is het huidige aanbod aan laadpalen amper toereikend. Bovendien is de productie van EV’s afhankelijk van het aanbod op de grondstoffenmarkt zoals lithium.’Out-of-town hubs Terug naar de winkelstraat. Ziet retailhoofd Lanting de traditionele automerken ook de stap naar de highstreet zetten? ‘De EV-merken zijn een speedboot, de traditionele merken een olietanker. De laatste kunnen niet zomaar van hun bestaand vastgoed af, zitten vast aan huurcontracten en dealerafspraken en moeten hun bestaande klanten op perifere locaties blijven bedienen.’ We zien een consolidatie op de traditionele automarkt ‘We zien dan ook een consolidatie op de traditionele automarkt,’ zegt Lanting. ‘Er zijn minder dealerbedrijven en het aantal perifere showrooms en verkooppunten neemt snel af. Peugeot heeft het nog geprobeerd met een groot experience center langs de A2 in Breukelen in de verwachting veel publiek te trekken. Het heeft niet gewerkt. De grote dealerholdings blijven over en zullen meer merken vertegenwoordigen. De kleine verdwijnen. De strategisch gelegen vestigingen zijn in trek bij de EV-fabrikanten. Zij maken er hun last mile-hubs van. Zo zoeken we voor Zeekr eerst out-of-town hubs voor aftersale-diensten en service en onderhoud, vervolgens retaillocaties en een kantoor. Zo’n hub is onontbeerlijk, want hier kunnen consumenten de auto ophalen of eerst een proefrit maken en daarna terecht voor after sales.’ Dat EV/automotive straks een van de steunpilaren van de Nederlandse highstreet wordt, zal Lanting niet beweren. ‘Zoveel winkelmeters zullen ze ook weer niet nodig hebben. Maar het is zeker een welkome aanvulling in een retailmarkt die zeker volgend jaar kampt met hoge energiekosten, dito huurprijsindexatie, afnemende consumentenbestedingen en een mogelijke recessie. Wat de opkomst van EV-fabrikanten naar A1-locaties wel onderstreept, is de veranderende functie van de winkelstraat. Waar een winkel voorheen puur transactiegericht was, gaat het steeds meer om merk- en productbeleving. De EV-fabrikanten begrijpen dat als geen ander.’
Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met de EV-auto's. Op dit moment zijn ze vervuilender geworden dan voorheen omdat elektriciteit weer meer uit kolen komt (voorheen meer uit gas). Dat de schadelijke gassen niet meer uit de auto zelf komen is daarbij jezelf voor de gek houden uiteraard. Het bereik van de gemiddelde EV-auto is daarnaast nog niet groot genoeg en het laden is onhandig en tijdrovend. Is het idee echt dat in toekomst alle woonstraten met huizen zonder eigen garage vol staan met laadpalen? En wat is precies het recycleplan voor al die accu's? Ik rij nog een paar jaartjes vrolijk verder in mijn benzineautootje en wacht het nog even af. ;-) TTF gasprijs ondertussen op 85 euro!
Branco P schreef op 23 december 2022 10:39 :
Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met de EV-auto's. Op dit moment zijn ze vervuilender geworden dan voorheen omdat elektriciteit weer meer uit kolen komt (voorheen meer uit gas). Dat de schadelijke gassen niet meer uit de auto zelf komen is daarbij jezelf voor de gek houden uiteraard. Het bereik van de gemiddelde EV-auto is daarnaast nog niet groot genoeg en het laden is onhandig en tijdrovend. Is het idee echt dat in toekomst alle woonstraten met huizen zonder eigen garage vol staan met laadpalen? En wat is precies het recycleplan voor al die accu's? Ik rij nog een paar jaartjes vrolijk verder in mijn benzineautootje en wacht het nog even af. ;-)
TTF gasprijs ondertussen op 85 euro!
Daling TTF gasprijs geeft hoop.. Dat kolenverhaal is tijdelijk. Hoe het afloopt met EV-auto's; ik heb geen glazen bol. Obv EU-besluitvorming zou ik zeggen dat er nog héééél veel groei aan zit te komen, zie hieronderE.U. plans for only electric new vehicles by 2035 ‘without precedent’ www.washingtonpost.com/climate-soluti... October 28, 2022 After months of negotiations, the European Union reached a political agreement this week to effectively ban new nonelectric cars from 2035 onward. The agreement, reached at 9 p.m. on Thursday in Brussels and announced by the Council of the European Union and the European Parliament, amounts to a 100 percent carbon dioxide emission reduction target for new cars and vans by 2035.
Ik blijf voorlopig ook trouw aan mijn benzineauto. Voor veel mensen is een elektrische auto ook niet zo betaalbaar naar mijn mening. De aanschaf zal door schaalvergroting weliswaar steeds beter worden. Echter de levensduur van een accu is 5 a 6 jaar? Minder zelfs wellicht wanneer mensen deze vooral voor korte ritjes gebruiken. De vervangingskosten liggen al snel op de prijs van een goedkoop compacte tweedehands benzine auto. Dat valt voor veel gezinnen niet op te brengen. Komt bij dat lagere inkomens geen (of niet voldoende) zonnepanelen op hun dak kunnen leggen om én hun huis te verwarmen én de auto mee op te laden. Maar goed voor URW in elk geval gunstig indien EV aanbieders aaa winkelruimte willen huren. En de huidige daling gasprijs is gunstig voor winkeliers.
"I love the Christmas-tide, and yet, I notice this, each year I live; I always like the gifts I get, But how I love the gifts I give!"'Zalig kerstfeest', 'gezegende Kerst', 'Fijne Kerstdagen allen' !
tradersonly schreef op 23 december 2022 11:09 :
Ik blijf voorlopig ook trouw aan mijn benzineauto.
Voor veel mensen is een elektrische auto ook niet zo betaalbaar naar mijn mening. De aanschaf zal door schaalvergroting weliswaar steeds beter worden.
Echter de levensduur van een accu is 5 a 6 jaar? Minder zelfs wellicht wanneer mensen deze vooral voor korte ritjes gebruiken. De vervangingskosten liggen al snel op de prijs van een goedkoop compacte tweedehands benzine auto. Dat valt voor veel gezinnen niet op te brengen. Komt bij dat lagere inkomens geen (of niet voldoende) zonnepanelen op hun dak kunnen leggen om én hun huis te verwarmen én de auto mee op te laden.
Maar goed voor URW in elk geval gunstig indien EV aanbieders aaa winkelruimte willen huren. En de huidige daling gasprijs is gunstig voor winkeliers.
Verwachting is 10 a 20 jaar. Korte ritten hebben geen invloed op de levensduur i.i.t. ICE-auto's.
Mag ik jullie een fiscale vraag stellen? Ik heb dit jaar meermaals aandelen URW gekocht. Hierbij is bij de aankoop uiteraard belasting betaald. Deze bedragen kan ik die opvoeren bij de aangifte van 2022? En valt het onder deze vraag bij de aangifte? Of mag je alleen dividendbelasting opgeven bij de aangifte? “Is er buitenlandse belasting ingehouden? Kies 'Ja' als er in 2022 verrekenbare buitenlandse belasting wordt ingehouden over deze belegging. Wij verrekenen de ingehouden buitenlandse belasting alleen als dat kan volgens het belastingverdrag met het betreffende land. In belastingverdragen staat welk percentage van de buitenlandse belasting u kunt verrekenen. De verdragen verschillen per land. Kijk voor het belastingverdrag op…”
Neunelf4S schreef op 24 december 2022 11:06 :
[...]
Verwachting is 10 a 20 jaar. Korte ritten hebben geen invloed op de levensduur i.i.t. ICE-auto's.
Stel 10 jaar indien je pech hebt dan is dat direct een flinke kostenpost . Afijn we hebben nog 12 jaar en in 2034 evt nog een nagenoeg nieuwe kopen.
nos.nl/artikel/2457640-meeste-betalin... Record aantal transacties met pinnen. Nu zegt aantal transacties niets over volume maar schijnt goede week te zijn geweest voor winkeliers.
Adyen-fanaat schreef op 24 december 2022 17:41 :
Mag ik jullie een fiscale vraag stellen? Ik heb dit jaar meermaals aandelen URW gekocht. Hierbij is bij de aankoop uiteraard belasting betaald. Deze bedragen kan ik die opvoeren bij de aangifte van 2022? En valt het onder deze vraag bij de aangifte? Of mag je alleen dividendbelasting opgeven bij de aangifte?
“Is er buitenlandse belasting ingehouden?
Kies 'Ja' als er in 2022 verrekenbare buitenlandse belasting wordt ingehouden over deze belegging.
Wij verrekenen de ingehouden buitenlandse belasting alleen als dat kan volgens het belastingverdrag met het betreffende land. In belastingverdragen staat welk percentage van de buitenlandse belasting u kunt verrekenen. De verdragen verschillen per land.
Kijk voor het belastingverdrag op…”
URW is gevestigd in Fr, dus je kan div.bel. terug vragen. Bij aankoop heb je geen belasting betaald.
Neunelf4S schreef op 25 december 2022 00:04 :
[...]
URW is gevestigd in Fr, dus je kan div.bel. terug vragen.
Bij aankoop heb je geen belasting betaald.
Bij aankoop moest ik ook wat bijbetalen naast de normale transactie kosten. Dat was 0,003% over het totaal bedrag
Klopt , dat is de Franse financiële transactie tax. (FTT) DIV. Belasting kun je ook verrekenen . Bijv via service.lynx.nl/account/franse-divide... Er zijn ook bureaus die het voor je kunnen regelen .
tradersonly schreef op 25 december 2022 21:51 :
Klopt , dat is de Franse financiële transactie tax. (FTT)
DIV. Belasting kun je ook verrekenen . Bijv via
service.lynx.nl/account/franse-divide... Er zijn ook bureaus die het voor je kunnen regelen .
Bedankt !
A future development under the A86 to more easily connect the Westfield Vélizy 2 shopping center December 26, 2022 time.news/a-future-development-under-... www.urw.com/en/website~o~content/asse... Work that will last two years began recently in Vélizy-Villacoublay (Yvelines). Developments worth 49 million euros will be created under the interchange between the N118 and the A86. A tunnel, a roundabout, soft traffic lanes and an exit ramp are planned, reports The Parisian. They will facilitate the connection by car between the Westfield Vélizy 2 shopping center and the Inovel business park.
Een verkoop op de valreep van 2022! Paris, Amsterdam, December 27, 2022 Press releaseUnibail-Rodamco-Westfield Sells The Village in San Fernando Valley cdn.urw.com/-/media/Corporate~o~Sites... Transaction takes URW’s total US deleveraging proceeds to $1.1 Bn1 Unibail-Rodamco-Westfield (“URW”) today announced that it has completed the sale of The Village, an outdoor lifestyle destination in the San Fernando Valley of Los Angeles, to the Kroenke Organization. The sale price of $325 Mn (at 100%, URW share 55%), reflects an initial yield of 5.6% on the in-place Net Operating Income, and a 10.6% discount to the last unaffected appraisal. The Village is an A+-rated, 600,000 square foot property located next to the Promenade development site, which URW recently sold for $150 Mn (at 100%, URW share 55%). URW’s flagship property in the area, Westfield Topanga, was not a part of the transaction. With the sale of The Village, URW has made $1.1 Bn in total proceeds to date from the planned reduction of its financial exposure to the US, including the sales of Westfield Santa Anita for $537.5 Mn (URW share 49%), the Promenade development parcel for $150 Mn (URW share 55%), the Palisade residential building for $238 Mn (URW share 50%), and the ownership transfer of five other regional properties. Fabrice Mouchel, Chief Financial Officer of URW, said: “This transaction is another step in the streamlining of our US regional asset portfolio as part of our wider plan to radically reduce our financial exposure to the US, and demonstrates the continued investor interest in high quality assets with strong operating performance.” -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Unibail verkoopt The Village in LA www.iex.nl/Nieuws/763802/Unibail-verk... dinsdag 27 december 2022 (ABM FN-Dow Jones) Unibail-Rodamco-Westfield heeft The Village in San Fernando Valley in Los Angeles verkocht. Dit maakte het vastgoedfonds dinsdagochtend bekend. Het winkelcentrum gespecialiseerd in 'outdoor lifestyle' werd verkocht aan Kroenke Organization voor 325 miljoen dollar. Dat is een korting van 10,6 procent ten opzichte van de laatste taxatie. The Village is voor 55 procent eigendom van Unibail. Unibail heeft nu voor 1,1 miljard dollar aan desinvesteringen in de VS gedaan. Het vastgoedbedrijf wil zijn blootstelling aan de Amerikaanse markt "radicaal verminderen".
Aardige verkoop zo op de valreep. NIY 5,6% wat een discount van ca. 11% betekent op de laatste boekwaarde. Als je heel US met 11% discount zou mogen verkopen, dan zou je een exeptioneel mooi resultaat boeken. Maar goed, de laatste boekwaarde van dit object kun je waarschijnlijk niet helemaal serieus nemen, dus ga voor het gemak even uit van een realistischere discount van 20%.. Dat zou nog steeds een prachtig resultaat zijn bij een volledige exit uit USA. Enfin, er zijn dus nog steeds kopers in de markt. In dit geval de bestaande JV-partner. Een logische koper, en dat is dus voor meerdere US centra een optie.
Branco P schreef op 27 december 2022 08:52 :
Aardige verkoop zo op de valreep. NIY 5,6% wat een discount van ca. 11% betekent op de laatste boekwaarde. Als je heel US met 11% discount zou mogen verkopen, dan zou je een exeptioneel mooi resultaat boeken. Maar goed, de laatste boekwaarde van dit object kun je waarschijnlijk niet helemaal serieus nemen, dus ga voor het gemak even uit van een realistischere discount van 20%.. Dat zou nog steeds een prachtig resultaat zijn bij een volledige exit uit USA.
Enfin, er zijn dus nog steeds kopers in de markt.
In dit geval de bestaande JV-partner . Een logische koper, en dat is dus voor meerdere US centra een optie.
Hoe kom je erop dat het de bestaande JV-partner zou zijn? Volgens mij is dat het Canada Pension Plan Investment Board (CPPIB) en is the Kroenke Organisation(koper) de eigenaar van de Rams die eerder de Promenade development parcel heeft gekocht. Vergis ik me?
Ik had wel een iets enthousiastere reactie op de koers verwacht. Jullie?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)