Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
MJ5059MJ schreef op 16 november 2022 09:27 :
The UNAC and SNGAF trade unions said in a statement they were calling for a strike action over work conditions at Air France during the Christmas holidays from Dec. 22 to Jan.2.
(Reporting by Dominique Vidalon; Editing by Benoit Van Overstraeten)
Achjee, nou dat weer, het houdt niet op daar.
Geen achtergestelde lening, maar een diepachtergestelde lening.....klinkt niet echt als luxe of zo.
Geef nog wat aandelen uit. Of het er 2,5 miljard zijn of 3,5 miljard. Deze hoogvlieger van de Amsterdamse beurs wordt al 100jaar in de lucht gehouden door de belastingbetaler.
Hallo Fred dat is niet gebaseerd deze conclusie op feiten
Ik zit er nog in met 16K stuks, met een GAK van 1,31 (tot vrijdag had ik nog 40K stuks (GAK 1,27). Investeren in Air France KLM vertoont tekenen van een piramidespel.
Meyers schreef op 16 november 2022 09:59 :
Hallo Fred dat is niet gebaseerd deze conclusie op feiten
1919 De KLM kan in 1919 opgericht worden dankzij het geld van acht rijke industriëlen. Binnen een paar jaar zal de luchtvaartmaatschappij winstgevend zijn, belooft oprichter Albert Plesman. Áls de overheid tenminste de eerste paar jaar bijspringt met subsidie. En dat gebeurt. Twee jaar later al is duidelijk dat de KLM failliet gaat als de overheid niet een tweede keer over de brug komt. Plesmans strategie is niet gericht op winst maken, maar op steeds meer en steeds verder vliegen, en dat wreekt zich. In 1922 steekt de overheid opnieuw een paar ton in de KLM, vijf jaar later nog een keer. De KLM blijft verlies lijden. De overheid koopt aandelen, eerst voor een half miljoen gulden, daarna nog eens voor tweeënhalf miljoen. Vanaf 1929 is ze daardoor meerderheidsaandeelhouder en is de KLM een staatsbedrijf. 1949 In de jaren na de oorlog groeit de luchtvaart sterk en de Nederlandse overheid bevordert die groei in 1947 met een wet op grond waarvan de KLM 100 miljoen gulden tegemoet kan zien. De KLM heeft dan net haar eerste jaar met een bescheiden winst achter de rug. Maar in 1949 wordt Indonesië onafhankelijk en dat treft de KLM zwaar: de vluchten naar Nederlands-Indië waren de kurk waarop het bedrijf dreef. En dus trekt het kabinet opnieuw de portemonnee: 40 miljoen gulden deze keer. Echt, die staatssteun is eenmalig, belooft het kabinet de Tweede Kamer, de regering zal ‘niet bij voortduring instaan voor omvangrijke financiële tegenslagen bij de KLM’. 1957 Nog geen tien jaar later is het weer zover. De KLM wil haar propellervliegtuigen vervangen door straalvliegtuigen en dat kost veel meer geld dan ze kan ophoesten. Daar wordt iets op verzonnen, samen met de overheid, die tegen die tijd 98 procent van de aandelen bezit. KLM mag een deel van die aandelen voor een zacht prijsje terugkopen, brengt die naar de beurs van New York en krijgt er veel meer voor terug. Als het stof is neergedaald blijkt de overheid er zo’n 35 miljoen gulden bij ingeschoten te zijn en is ze nog maar voor 72 procent aandeelhouder. 1961 De opkomst van goedkope chartermaatschappijen zorgt voor gigantische verliezen bij de KLM. Het eigen vermogen zakt door de ondergrens, en dat geeft drie banken het recht het volledige bedrag van een doorlopend krediet dat de KLM bij hen heeft uitstaan, 70 miljoen dollar, op te eisen – en zo de KLM te liquideren. Maar nee, dat gebeurt niet. Het kabinet komt met een pakket leningen en garanties ter waarde van 375 miljoen gulden, en later nog eens 50 miljoen gulden aan leningen. De banken worden uitgekocht. Zowel bankiers als aandeelhouders ‘leren nu een belangrijke les’, schrijft Joosten: “Nederland is niet bereid de KLM failliet te laten gaan”. En dat is goed nieuws voor hen, want dat betekent dat zij nauwelijks risico lopen als ze geld lenen aan de KLM of in het bedrijf beleggen. In goede tijden ontvangen zij rente of dividend, in slechte tijden springt de overheid bij. 1975 en later Moet de rest van de geschiedenis nog verteld worden? Begin jaren zeventig zorgt de oliecrisis voor torenhoge kerosineprijzen en gigaverliezen voor de KLM. Deze keer steunt de overheid het bedrijf met een noodkrediet én door aandelen in te kopen (waardoor haar belang in KLM weer stijgt tot 78 procent). Daarna beleeft de KLM haar ‘langstdurende winstgevende periode ooit’, schrijft Joosten, met veertien jaar lang zwarte cijfers. Ze betaalt in die jaren geen vennootschapsbelasting en keert weinig dividend uit. Toch heeft ze voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen meer dan eens ingewikkelde financiële constructies nodig, gesteund door de overheid en met een grote schuldenlast als gevolg. Uiteindelijk zorgt onder meer de opkomst van prijsvechters als Ryanair en EasyJet ervoor dat de KLM het niet in haar eentje redt. In 2003 fuseert ze met (‘wordt ze overgenomen door’, zeggen sommigen) Air France. 2020 En dan breekt de coronacrisis aan. Wie Joostens geschiedschrijving van de afgelopen eeuw heeft doorgenomen, weet beter dan ooit: het is allerminst verrassend dat het kabinet opnieuw de ondergang van de KLM zal willen voorkomen, koste wat het kost. De KLM krijgt een lening van 1 miljard euro plus garanties op bankleningen ter waarde van 2,4 miljard euro. De kans lijkt klein dat die leningen ooit worden terugbetaald, schrijft Joosten; daarvoor zijn de winstmarges in de luchtvaart gewoon te smal, ook in goede tijden. Maar de staatssteun is zo vormgegeven dat dat risico niet de banken treft, maar de overheid. “De belastingbetaler maakt miljarden over”, schrijft Joosten, “maar de wereldwijde haute finance blijft buiten schot.” Die les hadden banken en beleggers zestig jaar geleden al geleerd, blijkt uit zijn boek. Komt de KLM in nood, dan kunnen zij rustig achterover leunen en wachten tot de overheid te hulp schiet.
Meyers schreef op 16 november 2022 09:59 :
Hallo Fred dat is niet gebaseerd deze conclusie op feiten
Tja en kijk zelf even na hoeveel aandelen er uit staan. Op zeker meer dan 2,5 miljard.
Hendrik65 schreef op 16 november 2022 10:26 :
Ik zit er nog in met 16K stuks, met een GAK van 1,31 (tot vrijdag had ik nog 40K stuks (GAK 1,27). Investeren in Air France KLM vertoont tekenen van een piramidespel.
Waren er geen betere keuzes voor je 21,000 euro?
Fred 60 schreef op 16 november 2022 10:37 :
[...]
Waren er geen betere keuzes voor je 21,000 euro?
Tot nu toe een mooie winst gemaakt met dit aandeel. Nu ga ik achteroverleunen en hoop ik - de hoop sterft als laatste - dat het aandeel weer stijgt. :) Betere keuzes? Fred, die zullen er zeker zijn geweest. Maar ondanks / dankzij al mijn gepieker en gepeins ben ik niet tot (een) betere gekomen.
Hendrik65 schreef op 16 november 2022 10:47 :
[...]
Tot nu toe een mooie winst gemaakt met dit aandeel. Nu ga ik achteroverleunen en hoop ik - de hoop sterft als laatste - dat het aandeel weer stijgt. :) Betere keuzes? Fred, die zullen er zeker zijn geweest. Maar ondanks / dankzij al mijn gepieker en gepeins ben ik niet tot (een) betere gekomen.
Okee Hendrik. Veel sterkte dan maar , maar je gaf zelf al aan dat het veel weg heeft van een piramidespel.
Dit alles leidde tot een verlies van 552 miljoen euro in het eerste kwartaal op een verdubbelde omzet van 4,4 miljard euro. De totale nettoschuld die Air France-KLM nog heeft is 7,7 miljard euro. Dat is 600 miljoen euro minder dan aan het einde van 2021. Op 2,5 miljard aandelen is dat zeker nog 3 euro schuld per aandeel. Je betaald nu dus € 1,28 voor € 3,00 schuld p.a. Ach ja , hoop doet leven.
@fred Die les hadden banken en beleggers zestig jaar geleden al geleerd, blijkt uit zijn boek. Komt de KLM in nood, dan kunnen zij rustig achterover leunen en wachten tot de overheid te hulp schiet .......................... En dan vergeet je nog te melden, wat het aandeel AF/KLM betreft, dat KLM daar maar voor 1/3 deel inzit. Zeker nu het bij AirFrance wat minder slecht gaat tijdelijk (dan bij KLM zelf) zal de invloed op beleid dalen ten koste van de al overheersende Franse impact. Franse staatssteun alom en zelfs uitspraken als ´we zullen deze airline nooit failliet laten gaan´ en eventueel zelfs (weer) nationaliseren en dat zou dan einde KLM zijn en restant kan/moet dan ook Nederlands staatsbezit worden, zou me niets verbazen met nul aandeelhouderswaarde. Verder met Frans beleid megalomane acties als overname (deels) van ITA en/of TAP. Of KLM dat nu wel of niet verstandig vindt, gaat gewoon gebeuren.
Fred 60 schreef op 16 november 2022 11:10 :
Dit alles leidde tot een verlies van 552 miljoen euro in het eerste kwartaal op een verdubbelde omzet van 4,4 miljard euro. De totale nettoschuld die Air France-KLM nog heeft is 7,7 miljard euro. Dat is 600 miljoen euro minder dan aan het einde van 2021.
Op 2,5 miljard aandelen is dat zeker nog 3 euro schuld per aandeel.
Je betaald nu dus € 1,28 voor € 3,00 schuld p.a.
Ach ja ,
hoop doet leven .
Ach ja, pas nog aankondiging dat Franse staatssteun snel wordt afbetaald om los te komen van de beperkingen die vanuit Brussel worden opgelegd aan het verstrekken van die staatssteun. Geweldig nieuws voor de aandeelkoers. Maar ja, nu blijkt wel weer dat dat alleen lukt door weer nieuwe leningen te verstrekken en de rente wordt er niet minder op. Misschien valt dat mee als je er eeuwigdurende leningen van maakt, zoals Griekenland deed. Er zijn altijd brave Hendrikken die erin trappen.
Voor degene, die de kamerbrief over de uitgifte van hybride converteerbare obligatie door Air France - KLM nog niet heeft gelezen:www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
Hendrik65 schreef op 4 november 2022 07:04 :
[...]
Dankjewel, Knife Catcher!
Het gaat om een voor mij relatief kleine investering . Ik heb ze meer voor de 'fun' dan voor het grote succes. Zolang The Priceline Group het aardig blijft doen, heb ik ook vertrouwen in Air France KLM. Daarnaast ga ik ervan uit dat de problemen, waarmee Schiphol kampt, van tijdelijke aard zijn. Bovendien voorzie ik wel een positieve uitkomst voor de stikstofproblematiek rond Schiphol. Enig opportunisme is me niet vreemd ... ;)
Jaja, een relatief kleine investering en nu praten over 16K en 40K. Gooi maar in mijn pet. Als je jokt, moet je elke leugen onthouden om niet door de mand te vallen. Iemand die - hier af en toe ff komt kijken - zeker miljoenen op zijn rekening heeft staan (als je een beetje rekent) - dan zijn belegging van zeg 40 K * 1.27 een piramidespel noemt gaat iemand nog serieus reageren op deze kolder?
Zou me niets verbazen als we nog onder de 1.20 duiken , we zullen zien .
Knife Catcher schreef op 16 november 2022 11:29 :
[...]
Jaja, een relatief kleine investering en nu praten over 16K en 40K. Gooi maar in mijn pet.
Als je jokt, moet je elke leugen onthouden om niet door de mand te vallen.
Iemand die
- hier af en toe ff komt kijken
- zeker miljoenen op zijn rekening heeft staan (als je een beetje rekent)
- dan zijn belegging van zeg 40 K * 1.27 een piramidespel noemt
gaat iemand nog serieus reageren op deze kolder?
Nee, geen miljoenen. Maar genoeg om van de huidige negatieve stand niet wakker te liggen. Ik was er vrij onbevangen ingestapt na de afstraffing, die Air France KLM onlangs kreeg. Mijn gedachte was: dat aandeel zal wel weer wat opkrabbelen. En dat klopte. Wat er vanmorgen gebeurde, had ik niet voorzien. Bij de huidige koers sta ik ongeveer 1.400 euro in de min. Het zij zo, maar desondanks sta ik in zijn geheel nog op winst op dit aandeel.
Hendrik65 schreef op 16 november 2022 11:26 :
Voor degene, die de kamerbrief over de uitgifte van hybride converteerbare obligatie door Air France - KLM nog niet heeft gelezen:
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer... OK en wat voegt dit toe aan extra informatie? Het is toch vrij logisch dat de overheid niet gaat deelnemen. Hahaha anders zou het echt een sigaar uit eigen doos zijn. De overheid verstrekt een lening en vervolgens wordt hun vordering op AIRFR met dit geld betaald... De reden dat aandeel daalt is dat markt nu doorheeft dat coronaschulden afbetaald moeten worden met duurder vreemd vermogen. Zeker gezien de stijgende rentes is dat geen gunstige ontwikkeling voor het rendement.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)