Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
quote: leonardus65 schreef op 7 november 2022 18:53: [...] Voor die problematiek is totaal geen aandacht. Men heeft oogkleppen op. Grote tweedeling in de maatschappij . Samen met de absurde energiekosten en doorgedreven regeltjes van Europa gaat dit voor grote problemen zorgen. In België is maar 4% vd elektrische auto's gekocht door een particulier. De rest is dus een bedrijfswages en 100 % aftrekbaar. Ook bedrijfswagens van 80-150 duizend Euro. De staat sponsert dus. Grootste sponser van Tesla is in mijn ogen Nederland. De politieke partij die dit gaat aankaarten en tegenhouden gaat stemmen winnen, en uiteindelijk het proces flink vertragen. De oems hebben gelijk om zich te richten op auto's met marge. De 2hands benzine personenauto's gaan heel duur worden. Renault heeft al een oplossing om dit verbod te omzeilen. De huidige auto's zo lang mogelijk in gebruik houden. www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ee... Wereldbelegger schreef op 8 november 2022 09:00 :
[...]
Het is ook slim van de Chinese oems dat zij in het gat springen net onder de Europse 'auto's met marge' (lees: duurdere EV modellen).
Ik ben ook zeer benieuwd of deze Chinese oems door de inventieve marketing van het verkoopkanaal i.c.m. merkcommunity opbouwen succesvol worden in Europa.
Ook het 'alleen lease optie' aanbod, verbonden aan het aantal km wat gereden worden, kan wel eens doorslaggevend worden.
Ter aanvulling: Chinese EV verovert Europa In de automotive zijn we op dit moment getuige van de transitie van de verbrandingsmotor naar de elektrisch aangedreven auto, die bovendien connected is. Bestaande autofabrikanten krijgen daarbij concurrentie van nieuwe merken, niet zelden afkomstig uit China, die het in sommige opzichten heel anders aanpakken dan de gevestigde orde. Aiways, XPeng, Honqqi, Lynk & Co, Nio… De lijst Chinese merken die met elektrische auto’s de Europese markt willen veroveren, wordt almaar langer. Voor de korte termijn betekent dit een bedreiging voor de bestaande Europese auto-industrie, zo houdt Jato Dynamics ons voor in het rapport ‘Affordable EVs and Mass Adoption’. Overheidssteun is van groot belang in de transitie naar elektrisch rijden. De elektrische auto is nu eenmaal duurder om te maken dan een auto met verbrandingsmotor. In China staan daar kostbare stimuleringsmaatregelen van de overheid tegenover, zodat EV’s voor veel mensen betaalbaar zijn geworden. Jato verwacht dat die subsidie ook in 2023 nog substantieel zal bijdragen aan het betaalbaar houden van een EV in China. In de VS en Europa bestaan zulke stimuleringsmaatregelen van de overheid ook, maar zijn deze, in vergelijking tot China, uiterst beperkt. Het gevolg is dat er nog altijd een gat zitten tussen de gemiddelde retailprijs van een auto met verbrandingsmotor en een EV, zowel in de VS als in Europa. In China daarentegen is dat gat in 2018 gedicht en is de gemiddelde retailprijs van een elektrische auto al jaren lager dan die van een benzineauto. Europa Aanvankelijk waren ook de Chinese elektrische auto’s duur, maar tussen 2015 en 2020 is de gemiddelde retailprijs van een EV in China drastisch afgenomen. Inmiddels is China prima in staat om kleinere EV’s aan te bieden voor een retailprijs onder de 15.000 euro. In de VS en Europa daarentegen wordt geen enkele EV aangeboden onder de 20.000 euro. China heeft nu zijn oog laten vallen op Europa, waar een groot potentieel ligt. Jato ziet dat daarbij de perceptie van de Chinese merken is veranderd. Werd de Chinese productie vroeger vooral geassocieerd met massaproductie en lage kwaliteit, met een merk als Nio wil China zich ook presenteren als fabrikant van premiumauto’s. Het lijkt te werken, want inmiddels tekent China voor 19 procent van de registraties van elektrische auto’s in Europa, waarmee het een tweede plaats inneemt achter Duitsland met 21 procent. Dat de Chinese EV’s succesvol zullen zijn op de Europese markt, leidt voor ook KPMG geen twijfel. In hun rapport ‘De invloed van Chinese OEM’s in Europa’ concludeert het consultancybureau dat de Europese EV-markt klaar is voor Chinese OEM’s, die kwaliteit paren aan betaalbaarheid. bron:aftersalesmagazine.nl/retail/chinese-... *Als ik het goed begrepen heb wil TomTom zich met nadruk richten op de EVmarkt met haar producten. De Europese markt is door de komst van de Chinese oems al een vijfde kleiner zoals te lezen is hierboven. Dat noem ik een bedreiging voor TomTom i.p.v. een uitdaging.
Zoals ik al voorspelde lijkt het charme-offensief ten einde gekomen. Meer was er vandaag ook niet te melden over het verlieslatende navigatiebedrijfje. Het heeft ook geen zin meer mensen aan te sporen om op een mank paard te wedden. Hoogstwaarschijnlijk lukt het dhr. en mevr. Goddijn wel om hun verlies te beperken bij het afscheid van hun speeltje. Reguliere aandeelhouders zullen daar niets mee opschieten, maar daar zijn ze aan gewend. TomTom zal de geschiedenis ingaan als de grootste risée van de Nederlandse beurs na Nina Brink’s WOL, met een CEO die als jeugdwens had om schatrijk te worden en daar heel geraffineerd in is geslaagd.
Ik denk dat het charme-offensief nog niet ten einde is gekomen. Vorig jaar duurde het tot eind december tot de wintervakantie begon en de verkoop van de eigen TT aandelen door ' the leader of the band' bij een koers van rond de negen euro. Nu staan we rond de € 7,60 dus er is nog werk aan de winkel. ((-;
Waarom de nieuwe deal met Stellantis groter is dan de huidige… - Standaardiseren van software over álle 14 merken en álle regio’s heen - Doel van 34 miljoen connected ‘monitizable’ cars by 2030 - In die 34 mio auto’s willen ze diensten verkopen en een deel daarvan is navigatie gerelateerd, zoals verlengen traffic abonnement - Binding met Amazon en FoxConn de implementatiepartners van de STLA SmartCockpitml-eu.globenewswire.com/Resource/Down... moparinsiders.com/amazon-stellantis-c... business.carsales.com.au/insights/aut...
Wereldbelegger schreef op 9 november 2022 18:48 :
Ik denk dat het charme-offensief nog niet ten einde is gekomen.
Vorig jaar duurde het tot eind december tot de wintervakantie begon
en de verkoop van de eigen TT aandelen door ' the leader of the band' bij een koers van rond de negen euro.
Nu staan we rond de € 7,60
dus er is nog werk aan de winkel.
((-;
Ja, was ik even vergeten, eerst die vakantie en toen de emoties over de oorlog waardoor TT onbelangrijker werd. Maar de strekking van mijn vorige bericht blijft staan.
*JustMe* schreef op 9 november 2022 19:30 :
Waarom de nieuwe deal met Stellantis groter is dan de huidige…
- Standaardiseren van software over álle 14 merken en álle regio’s heen
- Doel van 34 miljoen connected ‘monitizable’ cars by 2030
- In die 34 mio auto’s willen ze diensten verkopen en een deel daarvan is navigatie gerelateerd, zoals verlengen traffic abonnement
- Binding met Amazon en FoxConn de implementatiepartners van de STLA SmartCockpit
ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down... moparinsiders.com/amazon-stellantis-c... business.carsales.com.au/insights/aut... functioneel gezien een prima deal voor zowel STELLANTIS als TT waarmee de mogelijkheid voor spinn-off activiteiten een stuk groter wordt gezien ‘the one size fits all’ concept… Benieuwd of de financiële impact van deze deal onderdeel is van de €2400 mio backlog, mijn verwachting is van wel…
sniklaas schreef op 9 november 2022 21:23 :
[...]functioneel gezien een prima deal voor zowel STELLANTIS als TT waarmee de mogelijkheid voor spinn-off activiteiten een stuk groter wordt gezien ‘the one size fits all’ concept…
Benieuwd of de financiële impact van deze deal onderdeel is van de €2400 mio backlog, mijn verwachting is van wel…
In elk geval spreken ze er zelf zo over (LinkedIn) Winning the biggest deal in a company's history doesn't happen over night. Here's how TomTom developed tech and enhanced customer experience with Stellantis over the course of a decade. Result: this week TomTom revealed a new global deal to provide maps, navigation software, and connected services to STLA SmartCockpit, Stellantis’ next-generation digital cockpit platform to arrive in 2024. ============ It is official. TomTom has won Stellantis Probably one of the most disruptive deal the #AutoTech industry has ever witnessed to this day. More to come and to say… Real soon. Stay tuned. Marc Douay Danny Grobben Benoit BACONNET Allison Woolcott & Teams, You guys are absolut RockStars ! ============ Great news! All digital cockpits for Stellantis (the company behind brands like Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Opel, Peugeot, Ram and more) will be powered TomTom's EV navigation solutions, all over the world.
VOLVO EX90, met laser rader op het dak om 250 meter vooruit en rondom 360 graden objecten met hun formaat te detecteren. GOOGLE inside infotainment met assistant, maps & play..www.ad.nl/auto/volvo-onthult-nieuw-to...
Qualcomm Technologies is working Renault Group’s new software company Ampere on the co-development of a centralized compute architecture for the automaker's next-generation of software defined vehicles, which will be fully connected and capable of receiving regular over-the-air (OTA) software updates. The ‘Software-Defined Vehicle (SDV) Platform for Renault’s future electric vehicles will be based on Qualcomm’s Snapdragon family of digital chassis solutions. Automaker Volkswagen is also working with Qualcomm. In June, the automaker's software unit CARAID announced it has selected Qualcomm Technologies to supply system-on-chips (SoCs) for its vehicle software platform designed to deliver up to SAE level-4 autonomous driving capabilities in the automaker's future vehicles. The Qualcomm's Snapdragon Ride Platform meets the needs of the software developed by CARIAD, according to Volkswagen. www.automotiveworld.com/news-releases...
Follow up on the recent news about the digital cockpit in the Jeep Avenger with TomTom full-stack navigation. I expect before the end of the year the announcement of three other EV models with the TomTom digital cockpit. Fiat 600 DS3 Alfa Romeo Brennero All the small SUVs are based on the same platform e-CMP.
volgens mij zitten we nu in een impasse. tt clamt een fcf van 10% op basis van zijn orderboek en verdubbeling in omzet Enterprise. de markt is hiervan allermist overtuigd getuige de 5% FCF die zij nu aan TT toekent. er is aanvullend bewijs nodig voor het door TT voorgeschotelde verdienmodel. een beter dan in de outlook voor 2022 en 2023 gepresenteerde fcf moet daarin de katalysator vormen,
boem! schreef op 10 november 2022 05:09 :
volgens mij zitten we nu in een impasse.
tt clamt een fcf van 10% op basis van zijn orderboek en verdubbeling in omzet Enterprise.
de markt is hiervan allermist overtuigd getuige de 5% FCF die zij nu aan TT toekent.
er is aanvullend bewijs nodig voor het door TT voorgeschotelde verdienmodel.
een beter dan in de outlook voor 2022 en 2023 gepresenteerde fcf moet daarin de katalysator vormen,
Misschien komt dat doordat de fcf ondanks de lawine van goed nieuws wordt bijgesteld van 5% naar 0% in 2023. Ook een verdubbeling in enterprise is een compleet raadsel hoe dit bewerkstelligd moet gaan worden. Enterprise is hooguit vlak, of daalt misschien wel een beetje omzetwise. Zie ook de consensus, dat is de bron waar ik het vandaan haal.
En wéér een PR-moment voor TomTom.... 16 Nov 2022 Morgan Stanley European Technology, Media & Telecom Conference TomTom representatives: Harold Goddijn (CEO) and Claudia Janssen (Group Controller and Head of Investor Relations)
quote: boem! schreef op 10 november 2022 05:09: volgens mij zitten we nu in een impasse. tt clamt een fcf van 10% op basis van zijn orderboek en verdubbeling in omzet Enterprise. de markt is hiervan allermist overtuigd getuige de 5% FCF die zij nu aan TT toekent. er is aanvullend bewijs nodig voor het door TT voorgeschotelde verdienmodel. een beter dan in de outlook voor 2022 en 2023 gepresenteerde fcf moet daarin de katalysator vormen,pwijsneus schreef op 10 november 2022 06:29 :
[...]
Misschien komt dat doordat de fcf ondanks de lawine van goed nieuws wordt bijgesteld van 5% naar 0% in 2023.
Ook een verdubbeling in enterprise is een compleet raadsel hoe dit bewerkstelligd moet gaan worden. Enterprise is hooguit vlak, of daalt misschien wel een beetje omzetwise. Zie ook de consensus, dat is de bron waar ik het vandaan haal.
Er is iemand die zeker weet dat 92 tot wel 98% van de aandelen in vaste handen is. 'De markt' bestaat dus slechts uit 8 tot misschien wel 2% van de aandelen. Die paar beleggers die dit aantal aandelen in portefeuille hebben zijn niet geïnteresseerd in FCF. maar kijken ouderwets naar PEG ratio, WPA en dividendrendement. Dat verklaart een heleboel. Tja……
zelden zo'n misvatting meegemaakt. er is nl maar 1 ding waar een belegger in geinteresseerd is en dat zijn de harde knaken die met het bedrijf wordt verdiend en ten goede komen aan de aandeelhouders. en daar is de fcf de perfecte parameter voor. de waarde van een onderneming wordt altijd bepaald door wat zij er aan winst weet uit te slepen. alle mooie praatjes ten spijt tijdens de CMD geeft de markt daar nog niet thuis. zij hebben wantrouwen tegen de 10% fcf in 2025 vandaar dat er eerst meer duidelijkheid moet komen dat dit eeem reeel percentage is.
boem! schreef op 10 november 2022 07:49 :
zelden zo'n misvatting meegemaakt.
Vanaf 2014 struikel je op het TT forum over je eigen misvattingen, wellicht zaak om die eens terug te lezen om daar lering uit te trekken…
laat ik het dan eens anders formuleren. wat denken jullie waar de koers op staat op het moment dat het bedrijf 50 cent keihard rendement levert per aandeel aan aandeelhouders.
bij een multiple van ergens x15 / x20 = 7,50 / 10.00 euro echter het sentiment zal dan draaien voor positief en denk dat je dan een notering @ 10 euro of wellicht zelfs een beetje meer mag verwachten en zou mij niet verbazen dat je dan over tijd ergens een nieuwe range neerzet van 10-12 euro en dat is precies wat nodig is om het daarna in de etalage te zetten en daar een 50% premie op te plakken. daar wacht ik geduldig op met TT thans in de porto voor 4,5% weging
boem! schreef op 10 november 2022 09:09 :
laat ik het dan eens anders formuleren.
wat denken jullie waar de koers op staat op het moment dat het bedrijf 50 cent keihard rendement levert per aandeel aan aandeelhouders.
hypothetisch hoort bij €0,50 rendement p/a een koers van €10+ maar €0,50 rendement p/a is bij TT de komende jaren niet aan de orde, 2022 t/m 2024 verlies en 2025 break even wanneer het lukt om de kosten onder de €600 mio te houden… TT maakt een kans op een duppie p/a rendement in 2025 wanneer ze voor die tijd eigen aandelen gaan inkopen, €100 mio per jaar vanaf 2023 en verschroten…
ketchup schreef op 10 november 2022 09:20 :
bij een multiple van ergens x15 / x20 = 7,50 / 10.00 euro
echter het sentiment zal dan draaien voor positief en denk dat je dan een notering @ 10 euro of wellicht zelfs een beetje meer mag verwachten en zou mij niet verbazen dat je dan over tijd ergens een nieuwe range neerzet van 10-12 euro en dat is precies wat nodig is om het daarna in de etalage te zetten en daar een 50% premie op te plakken.
daar wacht ik geduldig op met TT thans in de porto voor 4,5% weging
Mijn indruk is vaak dat positief nieuws dat op korte termijn impact heeft vooral zorgt voor een hogere top en positief nieuws dat een fundament legt onder de lange termijn zorgt voor een bodem onder de koers. Het orderboek van 1,9 miljard was al heel sterk gevuld met omzet voor 2025 en verder en beperkt gevuld met korte termijn omzet. Daar is nu een verrassend grote sprong bij gekomen naar een orderboek van 2,4 miljard. Maar dat zijn Stellantis vanaf 2024 en een grote nieuwe OEM per 2025. Verdeling is ongeveer zo: Orderboek kort: 600 miljoen in 2023-2024 Orderboek lang: 1,8 miljard in 2025-2030 En alles wat de komende jaren aan boekingen binnenkomt vult het “orderboek lang”. TomTom kan het jaar 2025 aanvangen met een orderboek groter dan 3 miljard. Daar is een aanwas van 1,2 miljard voor nodig. TT had er in de eerste 10 maanden van dit jaar 700+.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)