Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,925 29 apr 2024 11:05
  • +0,145 (+2,51%) Dagrange 5,800 - 5,925
  • 86.122 Gem. (3M) 327,6K

TomTom november 2022

1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 8 november 2022 12:42
    Of de looneis voor 2023 van de FNV van 14,3 procent die vakbond FNV vanaf volgend jaar op de cao-tafels legt…

    De APPS medewerkers acteren in een krappe en gevraagde sector in binnen en buitenland, met die 5% stijging waar een aantal supporters mee rekenen komt TT tekort, 10% komt dichter in de buurt voor 2023…

    75K€ gemiddeld salaris voor 2022 wordt 80 K€ in 2023 waarbij het aantal FTE’s > 4000 blijft…
  2. forum rang 6 boem! 8 november 2022 12:46
    het is het vertrouwen in de markt vwb de fcf die het rendement van de belegging in TT bepaald,

    due markt kent TT nu een structurele FCF toe van 5%,

    dat is met recht een "afwachtingskoers" kijkend naar de gegeven outlook vam 0 en 10%.

    het is wachten op de definitieve keuze van de markt vooraleer we duidelijk andere koersnivo's gaan opzoeken.
  3. [verwijderd] 8 november 2022 13:14
    Apple is begonnen aan het vernieuwen van de Apple Maps-app in onder andere Nederland en België. Die vernieuwingen houden uiteindelijk in dat gebouwen in 3d worden weergegeven, er een variant op Street View komt en snelheidslimieten van wegen getoond worden. tweakers.net/nieuws/203048/apple-maps...

    Amsterdam in new Apple Maps
    tweakers.net/i/6yaNfSdHQIJrvjo9f08FD9...

    In de presentatie van TomTom ziet de gecombineerde TomTom-OSM map er hetzelfde uit. Zie bijvoorbeeld de slide met Monza in Italie.
    download.tomtom.com/open/banners/Capi...
  4. Eva1960 8 november 2022 13:22
    Hoe zie je dat?

    TT raakt geheel bmw kwijt als afnemer van traffic en Here is blijkbaar ook in staat een all in oplossing te leveren?

    Volkswagen in afgehaakt bij Here gezie cariad-tt keuze.

    Het lijkt dat de oems nu gaan voor totaalleveranciers.

    Dus de marktschifting komt er aan.

    Ps ik geloof niet dat tt dan renault behoudt. Misschien voor het Horse gedeelte, niet voor de ampere divisie van Renault-geely (en misschien wel Google).

    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 november 2022 11:58:

    www.autoevolution.com/news/bmw-7-seri...

    BMW 7 Series Upgrades Self-Driving Abilities With HERE HD Maps Allowing 80 Mph on Highways

    Level 2+ is an SAE (Society of Automotive Engineers) rating for cars capable of self-driving on interstates and highways at speeds up to 85 mph/130 kph. Drivers must stay aware of their surroundings and be ready to take control.

    The HERE platform allows real-time data processing, allowing the navigation system to suggest when the driver can safely deploy the autonomous driving function. HERE HD maps continuously collect road and traffic data and compile it to create digital maps. Watch the video to see how their system architecture works.

    The HERE HD Live Map consists of very minute drive-lane level details that constantly update with continuous inputs from system users. This way, a car equipped with the satnav system has a precise image of its location while being aware of its surroundings. In other words, the car knows where it is and what lies ahead on the road.

    The maps from the Dutch company HERE provide data about road topology (junctions, bridges, or changes in architecture, like going from three lanes to five or two). Additionally, the system keeps a traffic signage database and collects data about the traffic conditions (temporary deviations, jams, incidents, and so on) and makes decisions based on that input.

    The HERE HD Live Maps are a backup source of information for the vehicle’s onboard sensors and assist a vehicle in adapting its behavior to upcoming road characteristics. Apart from the latest navigation technology from HERE, the BMW 7 Series benefits from Predictive Routing. This is “a cloud-based routing functionality that learns individual driving patterns to propose more personalized journeys.”

    Furthermore, the top-of-the-range bimmer relies on HERE Real-Time Traffic (currently covering 70 countries). This feature gives drivers thorough information on traffic congestion down to lane-level precision. Also, the software informs about potential road hazards and automatically calculates a new route.

    “A digital HD map is essential for highly automated driving. HERE HD Live Map is rich and reliable: it provides road geometry, route profile, and traffic signs – all on a global scale,” says Dr. Nicolai Martin, Senior Vice President, Driving Experience at BMW Group.

    “This collaboration demonstrates the value of maps for highly automated driving. We look forward to supporting the expansion of Level 2+ to all types of roads,” adds Fred Hessabi, Executive Vice President and Chief Customer Officer at HERE Technologies.
  5. forum rang 6 win some... 8 november 2022 13:41
    Stellantis heeft ook een samenwerking met BMW voor level 3, voor level 4 een samenwerking met Waymo.

    Bij het persbericht van TT van gisteren kun je kijken naar wat er wél gezegd werd: TT levert voor het toekomstige STLA Smartcockpit platform en de leveringen voor de huidige platforms wordt voortgezet. Wat niet genoemd werd, is wellicht net zo belangrijk: de leveringen voor het STLA Autodrive Platform. Zou het niet zo kunnen zijn dat HERE hier de HD-maps, Traffic etc gaat leveren? Net als bij BMW level 3?

    Dat verklaart misschien enigszins de lauwe koersreactie op het bericht en de nogal vreemde manier van publiceren door TT.
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 8 november 2022 13:45
    European Informa Tech Automotive Awards Announces Shortlist 2022

    MUNICH, GERMANY, November 8, 2022 /EINPresswire.com/ -- Informa Tech Automotive Group has announced the 2022 shortlist for the European Informa Tech Automotive Awards. The winners will be announced at a ceremony during AutoTech: Europe (November 15-16), delivered in-person 15-16 November 2022, Leonardo Royal Hotel, Munich, Germany.

    Congratulations to all shortlisted companies.

    European Collaborative Partnership of the Year
    • Sibros / Sono Motors
    • Swiss Re Ltd/ Movingdots
    • TomTom / Cariad

    European Automotive Tech Company of the Year
    • Sibros
    • TomTom
    • Valens Semiconductor

    European OEM of the Year
    • Hyundai Group (Hyundai-Kia)
    • Mercedes-Benz
    • Sono Motors

    European Mobility Service Provider of the Year
    • Parkopedia
    • Stellantis (for FreeNow + ShareNow)
    • Volvo (for Volvo on Demand)

    www.einnews.com/pr_news/600126687/eur...

    voor wat het waard is een extra bokaal in de vitrinekast
  7. forum rang 7 sniklaas 8 november 2022 13:49
    quote:

    boem! schreef op 8 november 2022 12:46:

    het is het vertrouwen in de markt
    De markt is het vertrouwen verloren in TT en daarom koerst het aandeel rond de €7,50 en krijgen partijen alle ruimte om hun plan ten uitvoer te brengen…

    Zelfs de particulier met voldoende geduld krijgt al jarenlang alle ruimte om zijn of haar strategie uit te voeren…

    Zelfs de deals met CARIAD, HKD en de uitgebreide met STELLANTIS waardoor 40% van de toekomstige Europese voertuigen voor de komende (gem) 7 jaren worden uitgerust met TT producten trekken geen nieuwe investeerders naar het aandeel…

    €2500 mio backlog ultimo 2022 is mijn ondergrens en ben zeer benieuwd of dat TT nog gaat lukken…

    Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat STELLANTIS de grote onbekende deal was waarover in de CMD werd gesproken…

    Dus vooralsnog geen kerstknaller waarin @GM als klant aan het rijtje kan worden toegevoegd…

    €600 mio backlog erbij om gemiddeld 7 jaar lang navigatie diensten te leveren aan 30% van de Europese voertuig registraties waardeert de Europese markt op €300 mio p/j…

    De OPEX van TT loopt naar verwacht op van €500 mio in 2022 naar €550 mio+ de komende jaren…

    Je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben om te concluderen dat location technologie een vechtmarkt is waar het lastig was, is en wordt om een verdienmodel op te tuigen…

    Dit geschreven hebbende verklaart mijns inziens het gebrek aan interesse van nieuwe investeerders…

    Dat TT marktaandeel weet te winnen is positief voor de waardering van de assets en is het zaak dat TT haar aandacht richt op verkoop/fusie/overname van A@E tegen een zo hoog mogelijke prijs, een goede koopman kan op 12-36 maanden termijn €18-€24 eruit halen…
  8. [verwijderd] 8 november 2022 14:21
    quote:

    Tolikara schreef op 8 november 2022 14:08:

    Mijn dank gaat uit naar Win some voor het plaatsen van het VEB verhaal. Zo kijkt de beleggerswereld naar tt. Vandaar de daling vanaf de ongelofelijke CMD. Er is wantrouwen in de markt naar tt beloftes. Dat verklaart de daling. Lees het vooral en dan het hele artikel.
    Zeer helder artikel waarin ze min of meer hetzelfde als ik beweren met een andere woordkeuze. De strekking is natuurlijk dat er geen redenen zijn om de woorden van Goddijn klakkeloos te geloven (om ook maar eens diplomatiek te zijn).

    www.veb.net/artikel/08871/hoe-realist...
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 8 november 2022 14:26
    Renault begibt sich in die Hände von Google
    Renault und Google stärken ihre Partnerschaft und werden noch enger im Bereich der Autos zusammenarbeiten. Android Automotive wird weiterentwickelt, man setzt voll auf die Dienste von Google und auch die Daten landen in der Google Cloud.
    Die beiden Marken bauen eine digitale SDV-Plattform (Software Defined Vehicle) auf und das Auto wird zum Smartphone. Das bedeutet aber auch, dass sich Renault in die Abhängigkeit von Google begibt und jetzt voll auf Google vertrauen muss.

    Im Wettlauf mit der Konkurrenz ist das der einfache Weg, aber wie gesagt, man muss Google auch vertrauen. Es gibt übrigens noch einen Partner für die Zukunft von Renault: Qualcomm. Die liefern die entsprechende Hardware für die Software.

    Als Renault slim is dan zou het vervangbaar moeten zijn/worden, zodat ze niet te veel afhankelijk worden van Google (wurgcontract).
    Es wird ein spannendes Wettrennen in den kommenden Jahren und Google wird zwar nicht den Marktanteil wie bei den Smartphones bekommen, dazu fehlen zu viele Marken und Hersteller aus China, aber Android verbreitet sich sehr schnell.

    Zwei Premium-Marken der Volkswagen AG werden bis zum VW.OS, welches ab 2025 kommen soll, eine Übergangslösung mit dem Schritt zur PPE-Plattform bei den Elektroautos nutzen: Android Automotive. Porsche und Audi sind hier gemeint.

    Audi Q6 e-tron als Erlkönig im Alltagstest
    Bei Porsche wird das OS im Macan zum Einsatz kommen und bei Audi erstmals im Q6 e-tron. Die zwei VW-Marken nutzen aber nicht die Version mit Google, sondern die Open Source-Version. Und weil man das selbst anpasst, gibt es noch Probleme.

    www.mobiflip.de/shortnews/renault-set...
1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links