Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,250 26 apr 2024 17:35
  • +0,046 (+3,82%) Dagrange 1,210 - 1,250
  • 1.766.025 Gem. (3M) 2,1M

Postnl Oktober 2022, bodem(loos)

803 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 41 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Postboy 27 oktober 2022 18:06
    Begrijp me niet verkeerd allen, maar als de recessie aanzet, en de consumenten minder bestellen, wat nu al het geval is kun je dat met een enorme overhead niet hebben.

    Stel dat men in de prognose van 10 miljoen pakketten uitgaat, en je krijgt er 5 miljoen binnen, heb je operationeel een probleem, want je hebt een overschot aan mensen en materieel die geld kosten.

    Wil je je onderscheiden en klanten terug (marktaandeel vergroten) winnen zou je de bestellers tevreden moeten houden
    Ten eerste MOET de kwaliteit verbeterd worden, de onderaannemers zouden niet per succesvolle stop betaald moeten worden, maar gewoon alle stops die ze meenemen vergoeden, zodat men geen rare capriolen gaan uithalen om dat pakketje toch te slijten (over de schutting, voor de deur etc)

    Werkdruk verlagen, wat voor kwaliteit wil je aan de klant leveren als je werkpakket bestaat uit 200 - 250 stops ? Alles is gehaast met vergrote kans op ongelukken en foutieve bezorgingen. Dit uiteraard om dat stop tarief laag te houden.

    Tenslotte hoop ik dat Postnl hier sterker uitkomt, maar aangezien het management blind op cijfers staren zal er vrij weinig van terecht komen ben ik bang. Er is nog een lange weg te gaan....
  2. the legend 27 oktober 2022 19:11
    quote:

    Postboy schreef op 27 oktober 2022 15:37:

    Als (klein) aandeelhouder van Postnl zit ik sinds 2009 diep in de distributieproces, wat ik de afgelopen jaar heb gezien is alles behalve goed, de afgelopen jaren zijn de volgende klanten overgelopen naar de concurrentie,

    Aldipress (tijdschriften bruna/primera/AH etc
    Zara
    H&M
    Nespresso
    Bol.com deels (voorheen Postnl only nu -> DHL - Budbee - Postnl
    Chinese pakketjes van Ali ontbreken geheel
    Vrijwel geen vandijk studieboeken meer
    En zo nog een paar

    Er zijn nu teveel depots die meer kosten dan dat ze opleveren. (verwachte groei bleef uit)

    We zitten nu alweer in eind oktober, en het is er nog steeds héél erg rustig, januari 2023 - oktober 2023 wordt helemaal een drama.

    De grootste ondernemers die al jaren voor Postnl reden zijn de afgelopen maanden gestopt omdat Postnl ondanks alle prijsstijgingen de tarieven van ondernemers wilde verlagen.

    Mijn gok is 0,50 cent per aandeel als er geen dramatische maatregelen worden genomen
    Heb jij ook een lijstje van nieuwe klanten want die zijn er ook genoeg!
  3. o€e$m€s 27 oktober 2022 19:46
    quote:

    Postboy schreef op 27 oktober 2022 18:06:

    Begrijp me niet verkeerd allen, maar als de recessie aanzet, en de consumenten minder bestellen, wat nu al het geval is kun je dat met een enorme overhead niet hebben.

    Stel dat men in de prognose van 10 miljoen pakketten uitgaat, en je krijgt er 5 miljoen binnen, heb je operationeel een probleem, want je hebt een overschot aan mensen en materieel die geld kosten.

    Wil je je onderscheiden en klanten terug (marktaandeel vergroten) winnen zou je de bestellers tevreden moeten houden
    Ten eerste MOET de kwaliteit verbeterd worden, de onderaannemers zouden niet per succesvolle stop betaald moeten worden, maar gewoon alle stops die ze meenemen vergoeden, zodat men geen rare capriolen gaan uithalen om dat pakketje toch te slijten (over de schutting, voor de deur etc)

    Werkdruk verlagen, wat voor kwaliteit wil je aan de klant leveren als je werkpakket bestaat uit 200 - 250 stops ? Alles is gehaast met vergrote kans op ongelukken en foutieve bezorgingen. Dit uiteraard om dat stop tarief laag te houden.

    Tenslotte hoop ik dat Postnl hier sterker uitkomt, maar aangezien het management blind op cijfers staren zal er vrij weinig van terecht komen ben ik bang. Er is nog een lange weg te gaan....
    de kwaliteit staat m.i. bij PostNL buiten kijf, de genoemde capriolen betreft waarschijnlijk anderen, btw. al mijn pakketjes worden automatisch gererouteerd naar mijn favo pakketpunt, eenmaal instellen op de site en werkt fantastisch, daar kan ook geen pakketautomaat tegenop. Als de onderaannemers goede ideeen hebben of anderszins moet daarover de dialoog worden aangegaan, win-win enzo. PostNL komt er wel weer bovenop, maar deze terugval daar komt maar geen einde aan, althans niet voordat 'de consument' weer vertrouwen herwint; uitzingen dus
  4. forum rang 5 Cerburus 28 oktober 2022 16:38
    quote:

    the legend schreef op 27 oktober 2022 19:11:

    [...]

    Heb jij ook een lijstje van nieuwe klanten want die zijn er ook genoeg!
    Ik kijk niet zo naar klantklijstjes, enige relevante vind ik marktaandeel en gezien we elke jaar, jaar op jaar volgens de ACM marktmonitor weer marktaandeel verliezen is het ene lijstje een stuk langer dan het andere....in ieder geval als het op relatief volume aan komt.
  5. Jadadde 28 oktober 2022 16:53
    Geeft de dotaties van Bpost aan PostNL en dan staat de koers van PostNL over de 10 euro. Dat Bpost nu zo laag staat heeft alleen te maken met het feit van de dotaties. Lees gerust sponsering. Het was in hogere kringen geweten dat dit niet eindeloos in de doofpot kon. Bpost kan heden fluiten naar hun dotaties. Ook PostNL komt van ver. Een dik jaar geleden tikte het bijna 5 euro. Als (zeg wel als) het terug naar 4,50 gaat is dit 300%. Ja 300%. Kan het geloven dat velen PostNL volgen. En waarom niet.
  6. forum rang 6 !@#$!@! 28 oktober 2022 18:21
    quote:

    DJ o Harry schreef op 28 oktober 2022 17:56:

    Ik overweeg om een pakketje aan te kopen interessant nu of nog beter wat wachten, zouden ze nog naar beneden gaan, daar de Q3 cijfers zijn op 7 november als ik me niet vergis
    Kan je met die vraag niet beter naar de plaatselijke waarzegger gaan ? Die heeft tenminste een glazen bol......

    echt.......
  7. forum rang 4 Down the drain 2 28 oktober 2022 20:31
    quote:

    Ben schreef op 27 oktober 2022 17:48:

    Weer gedaald, maar, telkens minder.
    Het zou zo maar 's te moeilijk voor ze kunnen worden om de 1,50 te kraken?
    Mag ik je eraan herinneren dat de 1.48 al is gehaald? Dat gebeurde weliswaar intraday maar het bewijst dat 1.50 geen onoverkomelijke horde is op weg naar pennystock status. We krijgen de Q3 cijfers nog op de 8e oktober waarvoor het PostNL al een winstwaarschuwing heeft gegeven. We hebben nog een outlook tegoed en wellicht wat slecht nieuws over dividendverlaging of passeren van het dividend. Als die negatieve berichten inderdaad komen maak je dan geen illusies; die 1.50 gaat eraan. Ik koop putjes en niet te weinig.
  8. Jadadde 29 oktober 2022 09:55
    In 2020, toen PostNL onder 1 euro stond hebben veel beleggers in paniek hun aandelen verkocht. Het zijn vooral deze die hier nu ongezouten hun gal uitspuwen in de hoop hun fout van vroeger te herstellen. Ik kan hun enkel aanraden vroeger te kopen als je dat al van zins bent. Ben overtuigd dat velen staan te poppelen over een eventuele aankoop. En als gewoonte zullen de paniekzaaiers te laat zijn met aankopen en dit forum gebruiken voor hun negativiteit. Al zijn sommige illusies nog zo groot die 1 euro van toen komt niet terug. De winstwaarschuwing over Q3 hebben we al gehad. Het dividend en de aankoop van eigen aandelen mogen ze gerust schrappen gezien ze in het verleden enkel windeieren hebben opgebracht. Daar lig ik niet wakker van. De focus ligt elders. We zullen het weldra van Herna horen, tenminste als ze haar mond wil openen, want de shortes en Kretinsky luisteren mee, als ze al op voorrand niet werden ingelicht zoals bij ING.
  9. forum rang 4 Boir 29 oktober 2022 14:41
    Door prijzen slechts weinig te verhogen pogen ze wellicht marktaandeel terug te winnen of minder te verliezen. In mijn oude woonplaats was DHL al marktleider, hier waar ik nu woon bezorgt PostNL niet zelf, maar zie je voornamelijk de gebutste diesels die in opdracht van PostNL rondrijden met zo nu en dan een glansend elektrisch DHL busje, maar hier heeft DHL echt niet meer dan 10% aandeel.
803 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 41 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links