Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
voor de waarde van time charters voor vlcc is van belang: van daaruit kan de waarde van de vloot bepaald worden: - stel dat de vaste kosten 10 000 euro per dag zijn , zonder brandstof - verhuurd aan 20 000 euro per dag zoals een jaartje geleden ... opbrengst aan kapitaal 10000 euro - verhuurd aan 50 000 euro per dag, actuele verwachting ... opbrengst x4 - over de resterende levensduuur kun je een jaargemiddelde bepalen ; dat dient dan 'afgevlakt' en herschat te worden per jaar: dat gaat dan van 4,2 miljoen per jaar naar 10 miljoen... dat betekent ook dat de ltnav (long term net asset value) voor een nieuwe boor stijgt: van 100 miljoen naar 180 miljoen (ruwe schatting na verhoogde verwachting) De vloot wordt dus 80%% meer waard de euronav vloot werd op 4 miljoen geschat in geval 1... nu is 7,2 miljoen logisch met 1,5 miljoen schulden... netto waarde gaat van 2,5 MM naar 5,7 milj dat is zowat wat gebeurd is via de koersevolutie in dit kwartaal: dat euronav 110% meer waard is, gewoon realiteit in dit scenario. Let wel: ik ben nog enigszins voorzichtig gebleven...Als men bovendien rekening houd met mogelijke inkoop van eigen aandelen en met de grote cashstroom dan is de potentiële winstgroei nog spectaculairder. voor q3 verwacht ik per schip gemiddeld 3 600 000 cashflow voor 66 schepen 240 mljoen... dan is eurn nog altijd koopwaardig. De 1streefkoers van 16$ ( jefferies) voor fro is een koers van 23....voor euronav, en realistisch!! Frederiksen vestigd in kwartaareport van frontline op de extra hefboomcapaciteit van een vlcc: het prijspotentieel voor lr2 is nagenoeg bereikt... maar VLCC kan in verhouding een veelvoud opbrengen
#VLCC spot +19% today to $32k/d amidst strong activity ex-USG. That's ~$52k/d for modern scrubber-fitted vessel??
HAMILTON, BERMUDA, September 8, 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announces a new dividend policy with 100% of net income being returned to shareholders in the form of quarterly cash dividends. The new policy will be implemented from the third quarter of 2022. Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, stated: “The key considerations behind the new policy are the strength of our balance sheet and liquidity position in combination with no current plans for significant capital expenditures. The timing of the decision and its implementation reflects our constructive market outlook.”
HAMILTON, BERMUDA, 8 september 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” of het “Bedrijf”) kondigt vandaag een nieuw dividendbeleid aan waarbij 100% van de netto-inkomsten wordt teruggegeven aan de aandeelhouders in de vorm van driemaandelijkse contante dividenden. Het nieuwe beleid zal vanaf het derde kwartaal van 2022 worden geïmplementeerd. Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, verklaarde: “De belangrijkste overwegingen achter het nieuwe beleid zijn de kracht van onze balans en liquiditeitspositie in combinatie met geen huidige plannen voor aanzienlijk kapitaal. uitgaven. De timing van het besluit en de uitvoering ervan weerspiegelt onze constructieve marktvooruitzichten.”
je kunt het bericht van dht ook lezen als 'voorlopig we gaan geen nieuwe vlcc meer kopen'... Nauurlijk, er komt wel nog extra cash binnen, de afschrijvingen... Wellicht kopen ze ook extra veel eigen aandelen terug. de vlcc vloot kan dagelijks zorgen voor 1 miljoen cash, aan de huidige marktprijs...Dat laat toe een bruto-diviedend na afschrijivngen te verwachten van 5% per kwartaal...of een gelijkaardige inkoop van eigen aandelen (ter vernietiging): voor dit q3 hebben ze wellicht al flink gekocht... Maar als er geen sloten vrij zijn voor nieuwbouw, verwacht ik gelijkaardige plannen bij andere vlootexploitanten...Ze valt niet veel te investeren in de 'crude' sector... behalve dan aandelen inkopen! Eens de q3 resultaten bekend gaan we jefferies koersdoel van 16 voor een fro aandeel niet meer zo abnormaal vinden... Het hefboomeffect en vooral voor VLCC heeft grote gevolgen, omdat we in q2 nog zo laag stonden. .ik schat eeen verviervoudiging van de cash marge. in vergelijjking met q2..en dat is mogelijks maar een begin! LR2 heeft aan insw en frontline tijdelijk een voordeel, maar in q4 is dat gedaan...dan is vlcc de grootverdiener.
nu al boekingen aan 52.000...waar is de tijd van de negatieve traieven op spot... het lijkt nog maar het begin... indien men de ltnav zou berekenen met een jaaropbengst van 10 000 000 + crap ...(ltna longterm net asset value= resterende jaren + scrap; 220 voor nieuwbouw, + rendement op ltnav van 20%) dan is de gecombineerde vlootwaarde fr-nav-insw 30 miljard... niets vergeleken met de belgische staatschuld, niet eens 7%...Alhoew zou een deel van de intresten erop kunnen betalen???
het filiaal die 'bareboat' newton beheerd moet voor 'leasing' een hoge intrest betalen, en euronav heeft beslist het filiaal te herfinancieren wegens de verliezen van 2021. Dit jaar zullen er wellich ook grote winsten zijn, en mogelijks is er een optie verbonden voor aankoop...Dat zou ook kunnen voor de andere 'bareboats'. Alle boten zouden nu zowat aan 4/5 van hun kruissnelheid varen, dat wil zeggen dat er nu in plaats van 4 boten 5 nodig zijn...en dat ze ook varend langer de spot-kost moeten dragen. Alleen maar positief voor vlcc eigenaars...lagere verhuur aan betere prijzen! Er is ook een 2002 vlcc verkocht voor revisie en hergebruik.. 30 miljoen. na revisies nu en over 2,5 jaar zijn er kom je algauw aan een kost van 6 miljoen per varend jaar. (4 jaar varen, 5 miljoen revisies, 20 miljoen scrap, +investeringskosten). Als je dat bedrag bebruikt om de net asset value te berekenen, en rekening houdt met bransdstofvoordeel...dan is een nieuwbouw ruim 200 miljoen waard... Een dergelijke waarde is ook verantwoord bij de huidige tarieven op de spotmarkt. Het hefboomeffect van de vlcc 'volumes' begint door de schaarste aan transportmiddelen een grotere rol te spelen, dan de investeringsprijzen van vracht(dure olie is in het voordeel kleinere schepen)
Ik vroeg me af of zo een boot om te vormen is tot een gasschip? Ombouwen zou niet zo lang duren dan een nieuw gasschip bouwen. Een nieuw is pas voor 2025.
Als dat al kan, dan moeten ze daarvoor bij GTT (Gaztransport &Technical) zijn. Die bezitten technologie om de aandrijving van bestaande schepen om te laten bouwen tot gas-aandrijving). Ook als belegging is dit er eentje om te volgen. Zie hun investor pagina's. Ik ben er nu even uitgestapt na 85% winst, met de bedoeling om terug in te stappen op 110, 100 en/of 90 euro
Is er een link tussen Euronav & Exmar want de koersbewegingen vallen wel op.....
Cleaves verhoogt haar doelkoers voor Euronav van 18 naar 33$ en van 16 naar 23$ voor Frontline.
Er is behalve dan de familie saverijs en de energietransport overzee geen link tussen euronav en exmar....Alleen doen ze nu beide ongelooflijke zaken! waar ze vroeger met moite rondkwamen, en een marginale cashflow overhielden, doen ze nu spectaculaire winsten, allebei. Inidien je met een schip nauwelijks een miljoen kon binnenhalen per jaar, en dat wordt plots 20 miljoen...Dan is die boot ook dubbel waard, en dat vertaalt zich in de waarde van het aandeel. Ik zou gen van beide nu verkopen: van exmar verwacht ik extreme coupons, van euronav die 23x1.45 via frontline... cleaves heeft wat afgerond, een procentje minder is niet erg... plots is euronav dan meer dan 6 miljard waard... wel, ja...ment telt nu wel 6x de ebitda neer die naar het miljard gaat...logisch toch. Alleen vroeger waren ze wellicht koper en nu beogen ze op termijn al een verkoop... een miljard ebitda... dat is dan nog altijd maar 40000 per dag(x350) en per boot(x65)! En exmar? Ze gaan nu hun cash-positie uitbetalen als dividend... maar later wellicht iets voor de transacties met eni en eemshaven... zie exmar forum...
Stocks schreef op 19 september 2022 18:39 :
Cleaves verhoogt haar doelkoers voor Euronav van 18 naar 33$ en van 16 naar 23$ voor Frontline.
Whutttt? Okee, ik verkoop nog even niet :-). In de VS boven 19 dollar geeindigd!
Whutttt? Okee, ik verkoop nog even niet :-). In de VS boven 19 dollar geeindigd! [/quote] Heel goed plan! Lekker blijven zitten. Dit is nog maar het begin. Geen zekerheid natuurlijk. De meeste believers van 6 maanden geleden allemaal verkocht zeker? Nu wachten tot we weer onder de €10 staan?
Hou zou het nog gaan met Jan Frans B? Die deed altijd zo denigrerend over het "Boekhoudertje" aan het hoofd van Euronav. Heeft zijn aandelen (€10.5) in april verruild voor Quest For Growth en Telenet...
Gooss schreef op 20 september 2022 13:39 :
Hou zou het nog gaan met Jan Frans B? Die deed altijd zo denigrerend over het "Boekhoudertje" aan het hoofd van Euronav.
Heeft zijn aandelen (€10.5) in april verruild voor Quest For Growth en Telenet...
Ik mag niets zeggen want ik heb ook een kwart van mijn aandelen verkocht ergens rond 9.8 een tijd terug. Beetje winst genomen toen. Beter niet gedaan, als je het nu bekijkt, maar ja. Daarna niet meer verkocht wegens 'let your profit run'. Dit aandeel houdt voorlopig heel mijn porto in de winst voor dit jaar. (Samen met een uranium aandeel), wat ook aangeeft hoe slecht het met de rest gaat :-S.
aankoop van minimaal 2 suezmax aan 75 milj$... Blijkbaar is er haast bij voor euronav...De prijs is 9 miljoen meer dan vorige aankoop: valt mee,... voor ze varen zullen ze al 8 miljoen kosten, en dan 20 jaar opbrengen. Benieuwd of er al Time charter kontracten zijn...een TCE op spot van 40 000 zou zeker een mooi rendement oplevern: bij indienstanme zal wellicht 2 /3 kapitaal zijn (25 milj lenen) en 5 miljoen 'aanloopkosten' is dan 55 miljoen eigen middelen, of een gemiddeld eigen middelen in jaar 1 van 50 miljoen. wellicht lonend, als er maar een beperkt aantal nieuwbouw komt. wellicht komen die schepen er nog voor de winter 2024... en krijgen ze voor hun oudere suezmax van 15 jaar nog zowat meer dan de helft van beonodigde eigen middelen..en als het wat meezit vrij vlug de rest.
Van de 5000 stuks die ik sinds december 2019 had heb ik er 2000 verkocht op €13 - De resterende 3000 blijven staan tot we aan de koers van de laatste supercycle zitten. Ter info dat was €30 per aandeel.
we zitten dus nu al boven 70 000 voor azie vanuit middenoosten..(bron tankers international). China nog grotendeels in lockdown en het tekort doet zich ook extra voor in clean.(MR vessels). Als een VLCC kan ingezet worden, dan gaat het om veelvouden in lading... en wellicht nog evenredige opbrengst. Met een cashflow van 60 dduizend per vlcc...komt men ruim boven het miljard... We horen niets van ingekochte aandelen:ze belanden nu wellicht in priveportefeuilles...privatiseren van de winsten. Wellicht worden de aandelen fro dan wel aan 16$ aan de markt toevertrouwd en dat zal dan nog goedkoop blijken. We komen nu wel stilaan in de buurt van de intrensieke waarden... de komende jaar komt er bij euronav /fro zowat 4 imljard verse cash.. 150 schepen 700 dagen 40 000 gemiddeld....? 16$ per fro is nog altijd 'maar' 33,3 per euronav en zowat 8 miljard ... intussen zal de intrensiek waarde (ltnav) al hoger zijn. En met die cash zullen ze wel herbeginnen eigen aandele te kopen? ja de kosten, vroeger was het bijna alles, nu een peulschil...De spotprijs kan elke dag met zoveel omhoog...Q3 zal nog niet echt schitterend zijn...maar nu komt q4.. Jefferies kan natuurlijk nog altijd zijn doelprijs wat optrekken, met al dat verse geld...Let wel, de supercycle blijft zolan er niet voldoende nieuwbouw gebruiksklaar is, en dat is pas geleidelijk vanaf 2026...Wel, ik denk eerlijk dat het dan suezmax wordt en geen vlcc meer...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)