Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,670 14 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,535 - 5,680
  • 199.192 Gem. (3M) 273,6K

TomTom september 2022

901 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Biofoed 8 september 2022 14:51
    quote:

    Odessadream schreef op 8 september 2022 14:36:

    het wordt hier steeds rustiger, vreemd :-)))

    8,50 realistische beursexit koers
    Ik wilde voorlopig niet meer reageren maar soms overtreft u zichzelf met onnozelheid en lijkt het wel of mijn vingers naar het toetsenbord worden getrokken..... Een link leggen tussen een beursexit over (waarschijnlijk) op zijn vroegst 2-3 jaar en een daling op basis van een renteverhoging door de ECB van 75 basispunten is net zoiets als de link leggen tussen een koersdaling en een regenachtige dag. Heeft u deze onnozelheid echt nodig?
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 8 september 2022 14:57
    quote:

    Odessadream schreef op 8 september 2022 13:34:

    moeilijk om 7,80 te doorbreken, we zijn er doorheen even 14:00 uur afwachten
    Als ik u was zou ik geen (mogelijk) tijdstip noemen.
    Dat lokt van die "inhoudelijke" reacties uit.

    7,80 lijkt inderdaad wat tegenstand te bieden
    op 7,50 is een steunlijn te trekken; beetje vet potlood nodig.

    Daaronder is de weg naar beneden vrij.

    Twee conferenties, Q3 cijfers en de veel bejubelde CMD kunnen tegengas geven.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 8 september 2022 15:02
    Marc Hesselink heeft een conferentie met Taco Titulaer (CFO)

    Ik stel me zo voor dat het de tryout voor de CMD is.
    en dat de heer Titulaer het effect van de PowerPoint plaatjes uitprobeert bij de heer Hesselink.
    Misschien deze keer een luchtige opmerking over afscheid nemen in moeilijke tijden.

    08 Sep 2022
    ING Benelux Conference London

    ING analyst: Marc Hesselink
    TomTom representatives: Taco Titulaer (CFO)
  4. forum rang 8 HenkdeV 8 september 2022 15:13
    quote:

    Biofoed schreef op 8 september 2022 14:51:

    [...]

    Ik wilde voorlopig niet meer reageren maar soms overtreft u zichzelf met onnozelheid en lijkt het wel of mijn vingers naar het toetsenbord worden getrokken..... Een link leggen tussen een beursexit over (waarschijnlijk) op zijn vroegst 2-3 jaar en een daling op basis van een renteverhoging door de ECB van 75 basispunten is net zoiets als de link leggen tussen een koersdaling en een regenachtige dag. Heeft u deze onnozelheid echt nodig?
    Hoe slim is iemand, die het over brake even heeft?-:).
  5. forum rang 4 Gvv2024 8 september 2022 15:26
    quote:

    HenkdeV schreef op 8 september 2022 15:13:

    [...]

    Hoe slim is iemand, die het over brake even heeft?-:).
    slimmer dan iemand die het over een koers van 10+ heeft terwijl we steeds verder weg zakken en inmiddels op 7,73 euro staan. Ik begrijp je frustratie omdat je niet verkocht hebt op de laatste high van 9+ euro. Andere hebben wel op deze high gehandeld. Foutje van mij, je hebt geen TT aandelen dus kon je niet verkopen op 9+
  6. forum rang 6 tatje 8 september 2022 15:30
    quote:

    Odessadream schreef op 8 september 2022 14:36:

    het wordt hier steeds rustiger, vreemd :-)))

    8,50 realistische beursexit koers
    Geweldig onze Odessadream, wat een kennis.

    IK hoef alleen maar te kijken, wat ik met die 8,50 per aandeel ga doen, de rest wordt voor je geregeld.

    Normaal zou niemand deze kennis willen delen, onze Odessadream wel.

    Is weer eens wat anders, als dat gezeik over verdienmodel.

    Gelijk to the point.

    8,50
  7. forum rang 8 HenkdeV 8 september 2022 17:25
    quote:

    Odessadream schreef op 8 september 2022 15:26:

    [...]

    slimmer dan iemand die het over een koers van 10+ heeft terwijl we steeds verder weg zakken en inmiddels op 7,73 euro staan. Ik begrijp je frustratie omdat je niet verkocht hebt op de laatste high van 9+ euro. Andere hebben wel op deze high gehandeld. Foutje van mij, je hebt geen TT aandelen dus kon je niet verkopen op 9+
    Ik heb in het verleden (ook met het nodige geluk) meerdere keren goed geboerd met TT.
    Hoef nu niet mijn best te doen "brake" even uit te komen.
    Niet met TT in ieder geval.
  8. forum rang 4 Gvv2024 8 september 2022 17:27
    quote:

    HenkdeV schreef op 8 september 2022 17:25:

    [...]

    Ik heb in het verleden (ook met het nodige geluk) meerdere keren goed geboerd met TT.
    Hoef nu niet mijn best te doen brake even uit te komen.
    nou mooi toch voor je dat je al op winst staat, is je gegund zo ben ik dan wel weer !!! Maar dat "ook" mag je gerust weglaten, ben een beetje meer trots op jezelf.
  9. forum rang 8 HenkdeV 8 september 2022 17:56
    quote:

    Odessadream schreef op 8 september 2022 17:27:

    [...]

    nou mooi toch voor je dat je al op winst staat, is je gegund zo ben ik dan wel weer !!! Maar dat "ook" mag je gerust weglaten, ben een beetje meer trots op jezelf.
    Weer praat jij onzin.
    Bij beleggen komt naast kennis ook het nodige geluk om de hoek kijken.
    Hopelijk heb jij veel geluk, want de kennis ontbreekt.
  10. [verwijderd] 8 september 2022 18:29
    quote:

    tatje schreef op 8 september 2022 15:30:

    [...]

    Geweldig onze Odessadream, wat een kennis.

    IK hoef alleen maar te kijken, wat ik met die 8,50 per aandeel ga doen, de rest wordt voor je geregeld.

    Normaal zou niemand deze kennis willen delen, onze Odessadream wel.

    Is weer eens wat anders, als dat gezeik over verdienmodel.

    Gelijk to the point.

    8,50
    De beurzen mooi in het groen gesloten met enkele zeer positieve uitschieters. En voor wie minder genoten heeft en zijn vermogen vandaag wederom zag achteruit gaan is er een enorme troost. De koers is maar de koers.
  11. forum rang 6 win some... 8 september 2022 18:57
    quote:

    boem! schreef op 8 september 2022 10:37:

    [...]

    hoe pakt eea uit bij een contractduur van 5 jaar.

    Stapelbare omzet 15*15 mio= 225 mio naar backlog.

    IFRS omzet jaar 1 3mnd is 4 mio
    IFRS omzet jaar 2 15 maanden is 19 mio.

    in 2022 IFRS omzet is 228 mio+4 mio= 232 mio
    in 2023 IFRS omzet is 247 mio +19 mio = 266 mio.

    backlog 1 jan 2022 1,9 mia
    backlog 1 jan 2023 1,9 mia+ 225 mio- 232 mio = 1,9 mia
    Dan ga je er dus vanuit dat er na 5 jaar door de OEM kan worden overgeschakeld op bijv. Here. En dat dan niet alleen nieuwe auto's met Here Maps/Traffic worden uitgerust, maar dat ook de miljoenen auto's die in de vijf jaar daarvoor werden verkocht met TT Maps/Traffic van TT overschakelen naar Here.
  12. forum rang 6 win some... 8 september 2022 19:17
    quote:

    tatje schreef op 8 september 2022 09:20:

    [...]

    1/1 2021 1,8 miljard
    - min herkende omzet
    + plus order intake ( Harold zei 1 van de besten, ooit
    +of - plus of min herwaardering contracten
    31/12 2021 backlog 1,9 mijard.

    1,8 miljard kan 1,76 zijn, maar ook 1,84
    1,9 miljard kan 1,86 zijn, maar ook 1,94

    Je weet alleen de herkende omzet 223,1 miljoen.

    De order intake en de herwaardering bestaande contracten, zijn 2 onbekenden plus de mogelijke afronding maken het onmogelijk.

    Voorbeeld.

    1/1 2021 backlog 1,76
    - herkende omzet 223
    + order intake
    - herwaardering bestaande contracten 200 miljoen
    31/12 backlog 1,94 miljard.

    Dan zou de order intake 603 miljoen zijn :-) ( 223 + 180 + 200 )

    Kan ook !!!

    1/1 2021 backlog 1,84
    - herkende omzet 223
    + order intake
    + = herwaardering bestaande contracten 0
    31/12 backlog 1,86 miljard

    order intake 243 miljoen zijn.( 223 plus 20 )

    Ze willen nooit het achterste vd tong laten zien.

    Ik ga voor een order intake rond de 500 miljoen.

    Boven de 5 wordt door Taco afgerond naar boven en onder de 5 naar beneden.
    Dit zijn inderdaad mogelijke scenario's. De orderintake kan 243 mio zijn geweest, maar ook 603 mio. De conclusie is dat je als aandeelhouder geen idee hebt hoe TT in een jaar op dit gebied heeft gepresteerd. En dat er ook geen intentie is bij TT om meer helderheid te verschaffen hierover. De overgang van 'orderintake' naar 'backlog' heeft niet meer helderheid gebracht, maar juist meer verwarring.

    Hoe makkelijk was het niet geweest om zowel orderintake als backlog te geven. En de backlog niet af te ronden op 100, maar op 50 (zoals eerder ook met de orderintake gebeurde). In combinatie met de ifrs omzet was dan ook duidelijk geweest voor hoeveel er herwaardering had plaatsgevonden. Nu vliegen de deals en de miljoenen auto's je om de oren, maar is er totaal geen duidelijkheid over wat dit aan omzet oplevert;zelfs niet bij benadering.
901 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links