Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,818 30 apr 2024 17:35
  • -0,164 (-5,50%) Dagrange 2,800 - 3,056
  • 301.781 Gem. (3M) 338K

Ebusco 2022

1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 85 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Willy 19 augustus 2022 09:30
    was er misschien een advies over EBUS door een beleggersnieuwsbrief? aandeel is tijd geleden aangeraden door Jellema, inmiddels staan we 13 a 14% lager. verhaal over de bussen vind ik prima, de orders stromen binnen maar de kosten lopen op door logistieke problemen (wereldwijd) en de productie capaciteit die uitgebreid moet en zal worden. fantastisch product die 3.0 bus maar nog geen fantastische koers, ik heb aardig bijgekocht maar wie is die grote verkoper dan die onder de uitgifte prijs van zijn aandelen af wil?
  2. forum rang 6 valeo 325 22 augustus 2022 08:00
    Nou nou dat zal me een squeeze worden met 0,50% netto short (1 hedgefund boven meldingsgrens).

    zou mooi zijn als ebusco via die tender in de VS binnenkomt... Dan verwacht ik een short squeeze
    stocktrader zou mooi zijn als je je eerst een beetje inleest als je de aandelen koopt
    Maar om je een klein beetje te helpen 0.5 op 15 procent vrij verhandelbare aandelen kan wel iets teweeg brengen
    Maar een squeeze dat is ver gezocht dat gebeurde bij JET ook niet en die heeft 16 procent totaal short
    Alvast een mooie dag gewenst
  3. Willy 22 augustus 2022 09:12
    Met BYD bussen in NL zijn enorme problemen, veel storingen, batterijen die niet geweldig reageren. ga maar eens googlen. Ebusco heeft een andere batterijen leverancier en lijkt me technisch superieur. of amerikanen daar gevoelig voor zijn is de vraag. ze kopen misschien een amerikaanse bus.....
  4. hjk2 22 augustus 2022 15:42
    quote:

    Willy schreef op 22 augustus 2022 09:12:

    Met BYD bussen in NL zijn enorme problemen, veel storingen, batterijen die niet geweldig reageren. ga maar eens googlen. Ebusco heeft een andere batterijen leverancier en lijkt me technisch superieur. of amerikanen daar gevoelig voor zijn is de vraag. ze kopen misschien een amerikaanse bus.....
    Volgens mij wil Ebusco een fabriek in de VS neerzetten als ze daar orders binnenhalen. Dan bouwen ze daar dus een Amerikaanse bus.
  5. Jejo 40 22 augustus 2022 19:38
    Ebusco signs a letter of intent to rent a production facility in the metropolis of Rouen

    Ebusco has chosen the Renault Cléon site as the location for its French headquarters and manufacturing facility. This location became available as part of a transformation and strategic shift of the Cleon site towards 100% electric vehicles, creating a new ecosystem focused on continuous innovation. Ebusco will contribute to this ecosystem not only through its experience in electrifying public transport, but also through the company’s in-depth knowledge of integrating lightweight materials into its unique bus design.

    The metropolis welcomed Ebusco as the new tenant of the Cleon site and mobilized all the public partners (State and Region of Normandy) to create the best conditions for a long-term partnership for the benefit of innovation and employment.

    The new plant in Ebusco is expected to be fully operational by the end of 2023 and have an initial capacity of 500 buses per year, with the option to expand capacity in later years. The initial investment to equip the facility and convert it to Ebusco standards is expected to be EUR 10 million.

    Video: Production of the Ebusco 3.0 buses

    Peter Bijvelds, CEO of Ebusco, comments: “After setting up a development team in France two years ago, the installation of a second production facility in Europe as well as a new headquarters for our French subsidiary is an important step for Ebusco in its development in France and Southern Europe.

    latestfinance.news/ebusco-signs-a-let...
  6. forum rang 4 StoplossBurner 24 augustus 2022 11:30
    Er zullen de komende maanden vast nog wel nieuwe orders worden binnen gehengeld (net als bij alle andere concurrenten). Ik zie alleen niet zo goed wat dat voorlopig nu echt verandert, want kwalitatief goede 3.0 productie, productie en productie draait het wat mij betreft nu om. Die orders komen echt wel.
  7. forum rang 5 maarten030 26 augustus 2022 11:18
    quote:

    StoplossBurner schreef op 24 augustus 2022 11:30:

    Er zullen de komende maanden vast nog wel nieuwe orders worden binnen gehengeld (net als bij alle andere concurrenten). Ik zie alleen niet zo goed wat dat voorlopig nu echt verandert, want kwalitatief goede 3.0 productie, productie en productie draait het wat mij betreft nu om. Die orders komen echt wel.
    Als ze volgend jaar echt tussen 1-1.50 winst gaan maken met een vol orderboek dan staan we op 35-40
  8. forum rang 4 StoplossBurner 26 augustus 2022 11:38
    quote:

    maarten030 schreef op 26 augustus 2022 11:18:

    [...]

    Als ze volgend jaar echt tussen 1-1.50 winst gaan maken met een vol orderboek dan staan we op 35-40
    En hoe willen ze die winst gaan maken als ze niet veel 3.0 bussen gaan leveren? De 2.2 bus is leuk maar kunnen ze niet op blijven teren aangezien dat al snel een overjarig model zal zijn in een markt die nog volop in ontwikkeling is. Vinger aan de pols houden, minstens 39 3.0 bussen moeten ze dit jaar nog gaan leveren volgens mij: www.ovpro.nl/bus/2021/09/03/ebusco-en... . waarbij er wellicht links en rechts nog wat 3.0 bussen geleverd moeten worden, maar die heb ik zo even niet paraat.
  9. forum rang 5 maarten030 26 augustus 2022 14:49
    quote:

    StoplossBurner schreef op 26 augustus 2022 11:38:

    [...]

    En hoe willen ze die winst gaan maken als ze niet veel 3.0 bussen gaan leveren? De 2.2 bus is leuk maar kunnen ze niet op blijven teren aangezien dat al snel een overjarig model zal zijn in een markt die nog volop in ontwikkeling is. Vinger aan de pols houden, minstens 39 3.0 bussen moeten ze dit jaar nog gaan leveren volgens mij: www.ovpro.nl/bus/2021/09/03/ebusco-en... . waarbij er wellicht links en rechts nog wat 3.0 bussen geleverd moeten worden, maar die heb ik zo even niet paraat.
    Door 1000 bussen te gaan leveren.
  10. forum rang 4 StoplossBurner 29 augustus 2022 17:41
    quote:

    maarten030 schreef op 26 augustus 2022 14:49:

    [...]

    Door 1000 bussen te gaan leveren.

    Ik zie dat volgend jaar niet gebeuren, misschien nog 300 tot 500 2.2 bussen. Maar ook nog +500 3.0 bussen die ze zelf moeten bouwen? Zie bijvoorbeeld hoe Tesla het is vergaan met het opzetten van een eigen productielijn. Dat valt altijd tegen. Om voor een nieuwe speler in de mobiliteitsindustrie een eigen productielijn op te zetten wordt steevast onderschat. Ik ken eigenlijk alleen maar voorbeelden waarbij de verwachtingen qua productie aantallen, op zijn minst aanvankelijk, niet behaald zijn.

    Overigens ben ik een week geleden nog wel long gegaan, puur voor de prijsactie die doorgaans ontstaat bij bekendmaken nieuwe order. Mijn inschatting is dat de markt onderschat hoeveel vraag er is, maar overschat de mogelijkheden van Ebusco om dat allemaal op tijd te leveren. Een kort busritje dus.
1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 85 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links