Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Odessadream schreef op 18 juli 2022 11:56 :
[...]
en jij ook, geef je ongelijk nou maar gewoon toe.
Heb jij een probleem?!
win some... schreef op 18 juli 2022 12:45 :
[...]
De vorige CMD was in 2019. In dat jaar had TT nog een omzet van 701 mio en een FCF van 66 mio.
Voor 2023 staat de verwachting van TT nu op een omzet van 500-550 mio en een FCF van minstens 25 mio.
Wanneer TT in 2025 resultaten kan boeken die qua omzet en FCF gelijk zijn aan 2019, dan mag je als aandeelhouder al heel blij zijn. Feitelijk ben je dan qua resultaat in 6 jaar niks opgeschoten. Voor een techbedrijf in een groeimarkt is dat teleurstellend te noemen, om maar eens een understatement te gebruiken.
Puur toe te schrijven aan Consumer PND’tjes. Op gegeven moment gaan ze daarmee stoppen. Dat moet ook in die meerjaren outlook naar voren komen. Op gegeven moment gaat Consumer hardware eruit. Je houdt dan nog wel wat Consumer omzet over, maar dat zijn apps aan consumenten en kaarten aan mensen die al een PND hebben. 2019: Business to business omzet: 425 Consumer omzet: 275 2023: Business to business omzet: 425 - 475 Consumer omzet: 75
tatje schreef op 18 juli 2022 12:46 :
Tussen hoog en laag 46 cent.
En een omzet van al meer dan 1 miljoen.
Dat heet schudden op niveau :-)
Ik dacht dat er leden op 8,50 wilden verkopen.
Heb ik zeker gedroomd :-)
www.youtube.com/watch?v=MVRunwyoTMA ik heb 31 % van mijn aandelen verkocht op 8,60, we kunnen weer naar beneden :-))) En terugkopen tussen de 7 en 7,50.
rood bij sluiten van de dag, goed terugkoop moment voor de daytraders.
Amerikaans onderzoek Uw auto is tot 61% duurder geworden – bekijk de lijst met wat extra kost, van benzine tot onderhoud RIJDEN met uw auto is tot 61% duurder dan in 2021 – en stijgende gasprijzen zijn niet de enige factor die deze kosten opdrijven. Een rapport van juni 2022 van het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics toonde aan dat nieuwe en gebruikte auto’s, auto-onderdelen en accessoires, service en registratieprijzen allemaal zijn gestegen in kosten voor stedelijke consumenten. Nieuwe auto’s ervaren dit jaar enkele van de zwaarste stijgingen in de auto-industrie met 12,5% als gevolg van beperkingen in de toeleveringsketen – en gebruikte voertuigen lopen niet ver achter met 7,1%, meldt het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics. De auto-industrie blijft mank lopen door een wereldwijd tekort aan microchips dat de productie van voertuigen belemmert. Lagere voorraad betekent hogere stickerprijzen voor nieuwe en gebruikte voertuigen. U betaalt 6% meer voor verzekeringen en een extra 1,5% voor DMV-registratiekosten wanneer u die nieuwe of gebruikte auto koopt. De pijn van de consument is de prijs van auto-onderdelen en accessoires. Chauffeurs betaalden al meer voor originele onderdelen van de fabrikant (OEM), maar nu betalen ze 14,9% meer dan vorig jaar, meldt het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics. OEM-onderdelen kosten meer dan aftermarket-onderdelen, omdat ze zijn ontworpen om perfect te passen bij uw specifieke model. Aftermarket-onderdelen kosten gemiddeld minder, omdat ze zijn gemaakt om op zoveel mogelijk soorten auto’s te passen. Als u een accessoire voor uw voertuig wilt kopen, verwacht dan 15,4% meer te betalen dan vorig jaar, meldt het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics. Auto-accessoires worden op dezelfde manier verkocht via OEM- en aftermarket-kanalen. Vergeet niet de service die u nodig heeft om uw pas aangeschafte onderdelen of accessoires te installeren. Onderhoud en reparatie van motorvoertuigen is dit jaar 7,9% duurder dan in 2021, meldt het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics. bron:bitdaily.nl/uw-auto-is-tot-61-duurder...
*JustMe* schreef op 18 juli 2022 13:35 :
[...]
Puur toe te schrijven aan Consumer PND’tjes. Op gegeven moment gaan ze daarmee stoppen. Dat moet ook in die meerjaren outlook naar voren komen. Op gegeven moment gaat Consumer hardware eruit. Je houdt dan nog wel wat Consumer omzet over, maar dat zijn apps aan consumenten en kaarten aan mensen die al een PND hebben.
2019:
Business to business omzet: 425
Consumer omzet: 275
2023:
Business to business omzet: 425 - 475
Consumer omzet: 75
Klopt, mensen zijn steeds minder PND's gaan kopen. Dat is ten koste gegaan van de Consumer-omzet. Deze daling zou gecompenseerd moeten worden door een stijging in de BtB-omzet. Diezelfde mensen die vroeger een PND kochten, zouden nu een auto met navigatie moeten kopen. In deze BtB-markt zou TT door stijgende take-rates en een toegenomen marktaandeel een BtB-omzet moeten boeken die de daling bij de Consumer-omzet compenseert. Dit is niet gelukt. Enterprise bevindt zich ook in een groeimarkt. Ook hier heeft TT de afgelopen jaren geen substantiële groei laten zien. Blijft gewoon een erg teleurstellende prestatie van dit bedrijf.
[Modbreak iex: gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen ]
Men neme !!! 1 miljard omzet Location Technology a 90%. Intangible assets momenteel 58 , A dit kwartaal 9,2 dus geen capex en eind 2023 is intangible assets weg. Wat blijft over :D Q2 was dat 5,2 dus per jaar 21. ! miljard a 90% is gross profit 900 Opex zeg 550 ebit 350 D 21 ebitda 371 Het kon wel eens dichterbij zijn :-) Een ebit van 350 geeft bij 132 miljoen aandelen , 2,65 per aandeel. Plak er maar een koers op :-) :-) Of zoals Teslin zei : Wij zien veel potentie voor TomTom om de aankomende jaren hard te groeien en daarmee de operationele winst te verbeteren. Door beperkte investeringen in vaste activa zal dit ook leiden tot een stevige positieve kasstroom. Het bedrijf heeft de potentie om haar lange termijn omzetdoelstelling van € 1,5 – 2,0 miljard[3] te realiseren en kan dit doen met relatief beperkt extra investeringen. Wij verwachten dat als dit gebeurt de markt anders naar TomTom gaat kijken met een andere waardering als gevolg. Wij zien dan ook veel ruimte voor waardecreatie en verwachten een aantrekkelijk lange termijn rendement. Ik praat over 1 miljard en niet eens over 1,5 tot 2 miljard.
Odessadream schreef op 18 juli 2022 14:27 :
rood bij sluiten van de dag, goed terugkoop moment voor de daytraders.
need I say more.
[Modbreak iex, waarschuwing: gelieve geen inhoudsloze berichten te plaatsen]
Odessadream schreef op 18 juli 2022 16:20 :
[...]
need I say more.
……kan me heel goed voorstellen dat IEX heel tevreden is met uw kwalitatieve, onderscheidende, ongeëvenaarde bijdrages aan dit forum, en u daarom ongelimiteerde toegang blijft verlenen……..
GLMF schreef op 18 juli 2022 16:53 :
[...]
……kan me heel goed voorstellen dat IEX heel tevreden is met uw kwalitatieve, onderscheidende, ongeëvenaarde bijdrages aan dit forum, en u daarom ongelimiteerde toegang blijft verlenen……..
AB van mij, maar, don’t feed the trolls. GuS
[Modbreak iex: gelieve niet over de moderatie te discussiëren]
[Modbreak iex: gelieve niet over de moderatie te discussiëren]
Riet van Milt heeft wel gelijk : TomTom is en blijft een triest aandeel.
Volgens onze Amerikaanse vrienden is Goldman Sachs uit de top 25 van aandeelhouders gezakt/verdwenen. Op 31 mei had GS 0,68% van de aandelen nr 25 heeft 0,066% van de aandelen.
win some... schreef op 18 juli 2022 14:57 :
[...]
Klopt, mensen zijn steeds minder PND's gaan kopen. Dat is ten koste gegaan van de Consumer-omzet. Deze daling zou gecompenseerd moeten worden door een stijging in de BtB-omzet. Diezelfde mensen die vroeger een PND kochten, zouden nu een auto met navigatie moeten kopen. In deze BtB-markt zou TT door stijgende take-rates en een toegenomen marktaandeel een BtB-omzet moeten boeken die de daling bij de Consumer-omzet compenseert. Dit is niet gelukt.
Enterprise bevindt zich ook in een groeimarkt. Ook hier heeft TT de afgelopen jaren geen substantiële groei laten zien.
Blijft gewoon een erg teleurstellende prestatie van dit bedrijf.
Daar kan je op verschillende manieren naar kijken: Eens: - Omzet is nauwelijks gestegen - Google is derde speler in automotive, hoewel met beperkt marktaandeel - Enterprise was gestegen bij komst Microsoft maar zet nu niet door, doordat het verbreden van klanten wordt tenietgedaan door grote klanten die minder afnemen (lees: Apple doet meer zelf) Oneens: TomTom heeft iets beter gepresteerd dan de automarkt (daar was ook een grafiek van te zien) door marktaandeel groei. Maar chiptekorten gooiden roet in het eten. Pas als autofabrieken volledig om schema lopen en geen tekorten meer hebben kun je zien hoe TT gepresteerd heeft. On the fence: TT geeft nu aan dat door automatiseren kaartonderhoud de kosten lager en de kwaliteit hoger zijn geworden buiten Europa en de VS en dat ze een deel van de besparingen uit de reorganisatie kaartendivisie wil investeren in groei daar. Dus met sales mensen in Azië. Ik verwacht daar niet direct wonderen van en bij TT duurt vooruitgang vaak langer dan verwacht, maar dit suggereert wel dat er nog potentieel is voor kaarten omzet die nu nog niet gepakt wordt. De CMD moet helderheid verschaffen over het omzetpotentieel van TT. Die 1,5 tot 2 miljard kan denk ik in de prullenbak, maar wat dan wel?
Optiebelegger schreef op 18 juli 2022 17:17 :
Riet van Milt heeft wel gelijk : TomTom is en blijft een triest aandeel.
[/quote]
heb je gemist vrijdag jl...............snap ook wel waarom :-)
#deelnemers: 14
gemiddelde: 7,83
Tom2HD 5,92
NewKidInTown 6,15
OPTIEBELEGGER 6,6 en dan heb ik nog je eerste voorspelling meegenomen.......
[quote alias=Optiebelegger id=14271297 date=202206290711]
Optiebelegger 6,03
Volatiel en stevige omzetten voor AScX aandeel. 36 centen up 9 cent sluiten in het rood Date Price Open High Low Vol. Change % Jul 18, 2022 8.30 8.37 8.71 8.25 1.70M -1.01% Jul 15, 2022 8.39 7.35 8.49 7.34 1.98M 13.85% Highest: 8.71 Lowest: 7.34 Difference: 1.37 Average: 8.34 Change %: 12.70
In twee dagen 3.6 mio stukken verhandeld tegen gemiddeld 8,25 schat ik in. Er blijft een partij ( en mogelijk meerdere)aan de koopkant zitten. Die moet(en)wel vertrouwen hebben in de toekomst van TT. Kan me ook niet voorstellen dat de huidige koers boven de effectieve waarde ligt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)