Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 14 juli 2022 19:31
    De Trumpiaanse aanvallen door de twee TTkoersdromers op een medebelegger die een andere mening heeft over de "goudgerande toekomst" van TT onder de leiderschap van de heer Goddijn doet denken aan een achterhoedegevecht van teleurgestelde beleggers die hun fantasiewinst zien verdampen. Waarbij de frustraties daarover op geen enkele andere wijze geuit kunnen worden door als een bully te reageren op een openbaar forum over beleggen in TomTom.

    De kinderlijke manier van op de man spelen, beschuldigingen uiten over meerdere aliassen, geestelijke gesteldheid in twijfel nemen, poster(s) van alles toewensen, adviezen geven over levensinvulling. Deerniswekkend maar bovenal lachwekkend.

    Geen enkel onderbouwd koersdoel door één van deze 'beter weten' TomTomgarchen mag ik hier lezen.
    De enige twee die dat wel doen zijn boem! en tatje. De eerste door eindeloze cijferbrij te spuien en de tweede door herhaling op herhaling wat iemand van TT op een bepaald moment heeft gezegd.
    Maar het zijn wel onderbouwingen!

    Voor morgen of later in het jaar:
    sniklaas ziet een bijkoopmoment onder de € 6,50
    ketschup wil ook bijkopen bij € 6,00
    tatje wil zijn bezit uitbreiden liever bij € 6,00 dan bij € 8,00
    Odessadream ziet een bijkoopmoment bij 5,50
    van pwijsneus weet ik het niet
    Ik leg ook pas weer geld neer voor TT aandelen bij € 6,00

    Ik hoop voor de TTkoersdromers dat bovenstaande TTbeleggers het fout zien.
    want dan kunnen we allemaal een beetje juichen.
  2. Frank_f 14 juli 2022 19:32
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 14 juli 2022 16:32:

    [...]

    ... TT moet echt een nieuwe strategie ontwikkelen. Een sort off Spotivy . Gratis met inleveren van privacy en onderbroken worden van gerichte reclames of een abo en gevrijwaard van alle shit. Boem denkt aan 2 euro p/m. 1x p/m je bandenspanning controleren is al 1 euro. Waar praat je dan over.
    Voor de app TomTom GO op je telefoon, die je dan zelf met je auto moet verbinden hetgeen niet perfect verloopt, betaal je EUR 20 per jaar. Heb je de kaarten, realtime traffic, de navigatie zelf, flitsers.

    Ik zou er minstens EUR 20 per jaar (1,66 per maand) voor over hebben om het hele pakket perfect in de auto geïntegreerd te hebben.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 14 juli 2022 19:38
    Ik ben niet zo benieuwd naar de cijfers morgen. Wel naar de toelichting.
    Ik verwacht een non-event en weer verhanging van de worst en wat geneuzel over de aankomende CMD.

    Bij een nonevent krijgt de heer Goddijn weer van alles naar zijn hoofd geslingerd door emotioneel geraakte beleggers die elke drie maanden hun geduld op de proef wordt gesteld. En dat al meer dan acht jaar.

    Bij een echt event heet ik iedereen welkom die de afgelopen weken "vol" in TT is gegaan.
    En zal net zo blij zijn met de koersstijging en mijn verlies op mijn kleine gokpositie in Puts met gepaste nederigheid accepteren.
  4. forum rang 6 win some... 14 juli 2022 21:23
    quote:

    *JustMe* schreef op 14 juli 2022 16:27:

    Morgen zal tomtom vertellen wat de financiele impact is van de personeelsreductie met 500 man.

    Die reductie hing al langer in de lucht, want tomtom vertelde nu extra te investeren in artificial intelligence om vervolgens minder ‘handjes’ nodig te hebben in het kaarten onderhoud.

    Het zal denk ik zo’n 40 miljoen besparingen opleveren. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat dit in één keer gebeurt. Je zou eigenlijk verwachten dat dit geleidelijk gaat, stapje voor stapje meer digitalisering. Zou het komen omdat er binnenkort een extra pijp aan data beschikbaar komt, waardoor ook versneld die verandering en personeelsreductie plaatsvindt? Bijvoorbeeld een software update bij de Volkswagen Group’s CARIAD organisatie waar TomTom nu mee samenwerkt?
    Wellicht heeft de negatieve cash flow ook zaken in een versnelling gebracht?
  5. forum rang 6 boem! 15 juli 2022 06:14
    Een "Software as a service"- bedrijf heeft als kenmerk dat de verkoopprijs per product vast staat en dat er een minimale kostprijsverhoging tegenover staat.

    TT zal dus moeten sleutelen aan het aantal verkochte eenheden.

    Ik let daarom hoofdzakelijk op de stijging van de prodomzet met daarnaast de vorderingen die zijn gemaakt om de opex terug te dringen in 2023 na de intensifering gedurende dit jaar.
  6. forum rang 7 sniklaas 15 juli 2022 07:16
    quote:

    Jklm schreef op 15 juli 2022 07:05:

    [...]55 miljoen verlies valt mee.
    €31 mio reorganisatie kosten valt mee maar daarnaast zie je de kosten oplopen met 11 mio waar de automotive omzet krimpt met €1 mio…

    Omzet stijging enterprise is voornamelijk valuta gedreven…

    Samengevat, oplopende kosten waarbij TT niet in staat is de inflatie te compenseren waardoor de verliezen toenemen…
  7. forum rang 7 ketchup 15 juli 2022 07:18
    zelfs na de restructering charge is er ook gewoon operationeel verlies
    TT weet nog altijd geen winsten te schrijven

    bij een lage omzet van 133 mio euro toch gewoon weer 55 mio verlies ( waarvan 30 mio restructering charges)

    gelukkig waren de verwachtingen ook zeer behoudend, denk dus dat dit eventuele damage op de koers kan dempen

    deze cijfers noemen ze bij TT al een solide performance, dus de bonuspool is veilig
  8. forum rang 6 pwijsneus 15 juli 2022 07:26
    Blijf het een nietszeggende outlook vinden waar ze lk moment op kunnen terugkomen. Misschien kunnen ze momenteel niet anders, en kan het ook daadwerkelijk alle kanten op;

    Despite the uncertainties in the market, we remain confident that we can deliver on our initial guidance. We expect relatively flat Location Technology revenue for 2022, and growth for 2023. The expected FCF increase between 2022 and 2023 is driven by a combination of efficiency gains following the improvements in our mapping technology and operational revenue growth, whereby the latter accounts for more than half of the effect."


    De beurs is niet de beste plek voor dit bedrijf vrees ik...
  9. forum rang 6 pwijsneus 15 juli 2022 07:28
    quote:

    ketchup schreef op 15 juli 2022 07:18:

    zelfs na de restructering charge is er ook gewoon operationeel verlies
    TT weet nog altijd geen winsten te schrijven

    bij een lage omzet van 133 mio euro toch gewoon weer 55 mio verlies ( waarvan 30 mio restructering charges)

    gelukkig waren de verwachtingen ook zeer behoudend, denk dus dat dit eventuele damage op de koers kan dempen

    deze cijfers noemen ze bij TT al een solide performance, dus de bonuspool is veilig
    Deze cijfers zijn een solid performance en in lijn met de verwachting. Dus dat is gunstig voor de bonusdoelstellingen van de bestuurders!!!

    Komt dat even goed uit zeg.
  10. forum rang 10 voda 15 juli 2022 07:29
    Verlies TomTom valt hoger uit dan verwacht
    Herhaalt outlook 2022.

    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft in het tweede kwartaal een groter verlies geleden dan gedacht, terwijl de omzet vlak bleef. Dat bleek vrijdag voorbeurs uit de kwartaalcijfers van de navigatiespecialist.

    "Een solide eerste helft van het jaar", aldus CFO Taco Titulaer in een toelichting. Wel wees hij op externe onzekerheden zoals de hoge inflatie en verstoringen in de aanvoerketen. De topman zag een stabiele prestatie van Automotive en groei in Enterprise, die een daling in de consumententak teniet deed. Titulaer herhaalde de eerder afgegeven outlook.

    TomTom zag de omzet op jaarbasis fractioneel dalen van 133,1 miljoen naar 132,6 miljoen euro. Daaraan droeg Location Technology 105,3 miljoen euro bij en de consumententak 27,3 miljoen euro.

    Analisten rekenden vooraf op een omzet van 130 miljoen euro, met 106 miljoen euro voor Location Technology en 24 miljoen euro voor de consumententak.

    Deze omzet leverde TomTom een negatief bedrijfsresultaat (EBIT) op van 55,5 miljoen euro. Onder streep restte een verlies van 55,0 miljoen euro. Analisten rekenden op een veel kleiner nettoverlies van 20 miljoen euro. Titulaer merkte op dat de operationele kosten stegen door een herstructureringslast van 31 miljoen euro, gerelateerd aan het herschikken van de Maps-divisie. Bovendien stegen de operationele kosten door aanhoudende investeringen.

    Verder meldde TomTom vrijdag een groter dan verwachte vrije kasstroom van 0,2 miljoen euro. Er zat nog 329 miljoen euro in kas aan het einde van juni.

    De vrije kasstroom was ingeschat op 11 miljoen euro negatief en de kaspositie op 309 miljoen euro.

    Verwachtingen

    Voor heel dit jaar herhaalde TomTom te rekenen op een omzet van 470 tot 510 miljoen euro, wat in 2023 zou moeten stijgen naar 500 tot 550 miljoen euro. Daar moet Location Technology dit jaar 380 tot 420 miljoen euro aan bijdragen en volgend jaar 425 tot 475 miljoen euro.

    Analisten rekenen gemiddeld op 501 miljoen euro omzet dit jaar en 528 miljoen euro volgend jaar. Dit jaar zal TomTom volgens de consensus een nettoverlies lijden van 91 miljoen en van 43 miljoen euro volgend jaar.

    Voor dit jaar verwacht TomTom een negatieve marge van circa 5 procent van de omzet. Analisten mikken op een negatieve marge van 6 procent.

    Voor volgend jaar rekent TomTom op een positieve marge op de vrije kasstroom van minimaal 5 procent. Analisten gaan uit van 4 procent.

    In de tweede helft van dit jaar komt TomTom met een strategie-update tijdens een beleggersdag.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 15 juli 2022 07:29
    quote:

    pwijsneus schreef op 15 juli 2022 07:26:

    Blijf het een nietszeggende outlook vinden waar ze lk moment op kunnen terugkomen. Misschien kunnen ze momenteel niet anders, en kan het ook daadwerkelijk alle kanten op;

    Despite the uncertainties in the market, we remain confident that we can deliver on our initial guidance. We expect relatively flat Location Technology revenue for 2022, and growth for 2023. The expected FCF increase between 2022 and 2023 is driven by a combination of efficiency gains following the improvements in our mapping technology and operational revenue growth, whereby the latter accounts for more than half of the effect."


    De beurs is niet de beste plek voor dit bedrijf vrees ik...
    Risicoprofiel blijft gehandhaafd.

    PRINCIPAL RISKS AND UNCERTAINTIES H1 '22
    The group risks mentioned in the group risk profile section of TomTom’s 2021 Annual Report are still
    relevant and deemed incorporated and repeated in this report by reference.

    Looking ahead to the second half of 2022, we do recognize uncertainties in relation to the war
    between Russia and Ukraine as well as increasing inflation. These could impact supply chains, cost
    levels, general macro-economic activity as well as the valuation of our assets and liabilities on the
    balance sheet. We closely monitor the situation to ensure we can react swiftly and decisively.
  12. forum rang 6 pwijsneus 15 juli 2022 07:31
    Dit is hoe de markt er tegenaan kijkt;

    TomTom's Q2 loss widens as inflation, supply chain issues weigh

    July 15 (Reuters) - Dutch navigation and digital mapping company TomTom (TOM2.AS) on Friday reported worse-than-expected loss for the second quarter, citing high inflation and strained supply chains.

    The Amsterdam-based company, whose customers range from major carmakers to leading global tech firms, posted quarterly operating loss of 55.5 million euros ($55.7 million), against analysts' average forecast for loss of 20 million euros.

    www.reuters.com/technology/tomtoms-q2...
1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links