Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
boem! schreef op 19 juni 2022 10:24 :
Ik zei de gek!!
Hoofdzakelijk vanwege het valide excuus van Corona ed.
Bij beleggen gaat het om waarmaken van verwachtingen. Dat doet TomTom structureel niet. De CMD wordt een totale aanfluiting als ze het riedeltje van 3 jaar geleden weer gaan opwarmen. Daar trapt niemand in. Ben echt benieuwd welk antwoord HERE en TomTom gaan hebben op het sterk groeiende Google. Die zijn serieus aan TomTom's businessmodel aan het knabbelen, en zie nog niet welk antwoord TT daarop heeft. Ondertussen kunnen ze voor de zoveelste keer de worst verhangen. Waarschijnlijk ben jij de enige bent die eeuwig geduld blijft hebben. Maargoed, je hebt een aankoopprijs van EUR 4,20 per aandeel. Op dat niveau is dit fonds wel weer koopwaardig. Misschien na de Q2 cijferpresentatie kunnen we weer wat gaan oprapen.
volgens onze Amerikaanse vrienden: zijn de aandelen na de melding van Teslin als volgt verdeeld. Institutions 20.1% 25.544.840 shares General Public 27.7% 35.207.233 shares Individual Insiders 52.1% 66.197.477 shares
tatje schreef op 19 juni 2022 11:36 :
Even een reactie van ver weg.
Natuurlijk rollen er minder auto s van de band.
Dus bij deze of bij dezen, dank aan WB en zijn bedenkers om ons op de hoogte te houden.
Het is momenteel niet anders.
En dat zegt de man, of wat het ook moge zijn, die in augustus 2021 nog doodleuk beweerde dat de auto-industrie aan een inhaalslag bezig is. En het is helemaal niet "natuurlijk" dat er minder auto's van de band rollen. Vorige week gaven de Duitse autobouwers zelfs aan, dat er geen noemenswaardige problemen meer zijn in de supply-chain. Maar wat echt nieuw is, is dat de vraag naar nieuwe auto's achter blijft bij de voorspellingen. Er worden wel oorzaken genoemd. Maar het blijft nog steeds een beetje giswerk naar het waarom.
pwijsneus schreef op 19 juni 2022 11:55 :
[...]
Bij beleggen gaat het om waarmaken van verwachtingen. Dat doet TomTom structureel niet.
De CMD wordt een totale aanfluiting als ze het riedeltje van 3 jaar geleden weer gaan opwarmen. Daar trapt niemand in.
Ben echt benieuwd welk antwoord HERE en TomTom gaan hebben op het sterk groeiende Google. Die zijn serieus aan TomTom's businessmodel aan het knabbelen, en zie nog niet welk antwoord TT daarop heeft.
Ondertussen kunnen ze voor de zoveelste keer de worst verhangen. Waarschijnlijk ben jij de enige bent die eeuwig geduld blijft hebben.
Maargoed, je hebt een aankoopprijs van EUR 4,20 per aandeel. Op dat niveau is dit fonds wel weer koopwaardig.
Misschien na de Q2 cijferpresentatie kunnen we weer wat gaan oprapen.
Een beetje achterdochtige TTbelegger ziet de voordelen voor Teslin na tegenvallende Q2 cijfers en tijdens de herhaling van teksten bij de aankomende CMD en daaruit voortvloeiende verwachtingen die ook wel worstverhanging genoemd wordt. - Tweemaal op rij een non-event met koersdaling tot gevolg. - Met een belang van net boven de 5% de mogelijkheid om ongestoord rond de 6,5 miljoen aandelen uit de Free Float binnen te harken tegen lage prijzen tot aan de meldingsplicht van 10%.
how low can we go ? Wordt weer een rood weekje, op een gegeven moment moet alles toch ingeprijst zijn en hebben we rock bottom behaald.
Dit gaat een hele lang zit worden voordat we weer op 8+ staan :-(((((
Gezien: 200 contracten in één keer Call Juli 7,60 tegen 0,23 Expiratie 15 juli – Q2cijfer 15 juli(!) Peanuts voor de TomTomgarchen op dit forum. Maar het is een positief signaal.
Nico PR Bakker @TheDailyTurbo · 52 m #TOMTOM laat wat stabilisatie zien rond de voorliggende bodems. Boven 7+ nemen de reboundkansen toe richting 8,00.
Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt Levensduur bestaande auto's verlengen als businessmodel Een auto met gebruikssporen weer als nieuw maken of zelfs van een nieuwe, schonere aandrijflijn voorzien: Renault heeft er een speciale fabriek voor opgetuigd. Afdanken kan altijd nog. Weg met de wegwerpmaatschappij. Refactory In het Noord-Franse Flins – een van de grootste Renault-fabrieken, waar op dit moment de Zoe en de Nissan Micra van de band rollen – is sinds begin vorig jaar Renault Refactory volop in bedrijf. Nu is Refactory nog een klein deel van de fabriek in Flins, waar 2.100 mensen werken (waarvan 600 op tijdelijke basis), maar op termijn moet het de teruglopende productie van nieuwe auto’s geheel hebben verdrongen en rond 2030 moeten er meer dan 3.000 mensen aan het werk zijn. Cynici denken nu misschien aan een grootschalig poets- en reparatiebedrijf, maar daarmee zouden we Refactory tekort doen, dus duiken we wat dieper in de verschillende disciplines. Refactory is opgedeeld in vier divisies: Re-Trofit, Re-Energy, Re-Cycle en Re-Start. bron:www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ee...
zit weer in T2 @ 7.02 voor een ritje naar minimaal de 9.. Al 3x gemaakt dit jaar.. dacht hetzelfde te doenm met Furgro maar die knalde vrollijk door naar de 14!(nu 12.4)
Eerst even dit: met twee bussen naar United World Games, voor jeugdsporters geweest. Wat hing er in de hoek van de vooruit? Jawel TT kastjes. Nieuwe. Veruit te prefereren boven ander spul, vonden de beroepschauffeurs... Dit is maar klein, het nu te plaatsen artikel uit Automotiv van deze week is van een andere orde. Daarin wordt voorspeld wat TT al jaren beweert: auto industrie pas op uw tellen: 16th June 2022Apple is aiming to take a bite out of the automotive vehicle operating system market posing commercial risks to carmakers. Its launch of the updated CarPlay, revealed at the company’s annual World Wide Developer Conference (WWDC) last week, now presents global automakers with a crucial choice about the digital experiences they offer their customers, according to connectivity specialist VNC Automotive.CarPlay will now take the automakers head-on in terms of data collection by no longer being confined to the vehicle’s infotainment display but move across the vehicle’s other screens, including the instrument cluster. At the same time, next generation CarPlay seeks to tighten its grip on the vehicle’s existing systems. Instead of being limited to smartphone-related functions, such as music and navigation, the new system will gain access to all vehicle data, from speed to fuel level, while also taking over control of features such as cabin climate settings. Tom Blackie, CEO, VNC Automotive, warned: “While, on the face of it, Apple’s advances seem like a good thing giving customers a familiar interface to interact with, it also cuts vehicle manufacturers out of the in-car experience and limits opportunities to create brand loyalty. Initially, the rise of the touchscreen was all about saving hardware costs by implementing everything in software. Now, some cars feature a swath of screens right across the dashboard, offering a digital landscape almost as wide as the car itself. Recently, though, there’s been growing disquiet as drivers push-back against the level of attention these interfaces demand.” He pointed to a recent study by the UK’s Transport Research Laboratory that found drivers took their eyes off the road for as long as 20 seconds when asked to play a track from Spotify, long enough to travel a third of a mile at motorway speeds. The European Commission, meanwhile, estimates that driver distraction is a factor in up to 30% of all accidents in Europe, signaling the potential for legislators to step in with new regulations. At the same time, many carmakers are set on a path that will see them become software houses first and car manufacturers second, with the likes of Volvo and Volkswagen both hiring huge numbers of developers as they look to software rather than hardware to create differentiation in a marketplace that is increasingly electrified. Blackie added: “That work is now at risk of being undermined. By ceding control of everything from the speedo to the seat controls, OEMs are giving Silicon Valley unprecedented access to their customers’ lives, and relinquishing their own opportunities while they’re at it.” He suggested consumers are also at risk that a car’s features may become inaccessible to its owner if he or she switch to an alternative ecosystem or refuse to upgrade to the latest handset. Some may even disappear altogether should Apple decide to withdraw support in an overnight iOS update. Blackie concluded: “The car makers we work with go to great lengths to ensure features work just as well after ten years as they did the day the vehicle left the showroom. With customers now keeping their cars for longer than ever, there’s a real risk of digital decomposition. Only now, car manufacturers won’t be able to stop it.” — Paul Myles is a seasoned automotive journalist based in Europe. Follow him on Twitter @Paulmyles_
Wat heeft dit bovenstaand artikel voor TomTom voor impact/te betekenen Ze werken immers samen met Apple
moneymaker_BX schreef op 20 juni 2022 20:08 :
Wat heeft dit bovenstaand artikel voor TomTom voor impact/te betekenen
Ze werken immers samen met Apple
sowieso het Indigo alternatief, dat de basis kan zijn voor WEL zelfstandigheid van een auto merk, plus: TT is onafhankelijk en heeft al jaren gewaarschuwd voor de oprukkende big tech in de auto-industrie. Extreem gezegd: straks mag Ford, de fysieke auto leveren om een software pakket van een van de groten heen.
Kuiken schreef op 20 juni 2022 20:14 :
[...]
sowieso het Indigo alternatief, dat de basis kan zijn voor WEL zelfstandigheid van een auto merk,
plus: TT is onafhankelijk en heeft al jaren gewaarschuwd voor de oprukkende big tech in de auto-industrie. Extreem gezegd: straks mag Ford, de fysieke auto leveren om een software pakket van een van de groten heen.
Maar wat is het wezenlijke gevolg/positieve voor TomTom?
Bepalend voor het succes van TT is de te verwezenlijken CAGR mbt de operationele omzet A&E. Het is heel simpel bij een CAGR minder dan 10% was het niks wordt het binnen een redelijke termijn ook niks. BIj een CAGR van 15% of meer kan de vlag uit met koersen in het verschiet die de stoutste dromen doen verbleken. Het huidig jaar wordt het derde rampjaar in successie. Waar in 2020 en 2021 de operationele CAGR van A&E een daling liet zien van 538.1 mio naar 445.2 mio zal dit jaar de met 30 mio verhoogde Opex zorgen voor een belabberd resultaat ondanks de groei in A&E met 10% naar 490 mio. Met een besparing in Opex van 40 mio in 2023 komt het erop aan wat de CAGR in oper omzet van A&E zal zijn. Bij een CAGR >15% wordt de belegging een succes <10% zal het sein zijn deze belegging te verlaten. Voor degenen die een krimp voorzien zou ik adviseren dit aandeel asap te lozen.
HARMAN (IndiGo partner TomTom) We belong to Samsung, which launches a hundred devices a year in a very short cadence. In automotive, it takes 24 to 30 months for a new infotainment system to emerge, and it happens at a very high cost. This cannot continue. You should be able to get a new digital cockpit system into your car in six months, and you should get it at a tenth of the cost. During a vehicle’s life, standards and protocols related to things like Bluetooth and wi-fi keep changing, and then the car starts to look outdated. Upgradable hardware and software address these issues. For this, you've got to do certain things architecture-wise and technology-wisetimesofindia.indiatimes.com/city/beng...
Voor degenen die willen weten of CAGR een goed instrument is om (koers)voorspellingen te doen. Is het artikel over Compound annual growth rate (CAGR) interessant om te lezen/bestuderen. Uit het artikel: Het risico wordt niet meegenomen De jaarlijkse groei zegt niets over het risico van een investering of van een onderneming, omdat alleen naar het begin- en eindpunt wordt gekeken. Een bedrijf kan in een zeer fluctuerende branche actief zijn waarin omzetten enorm kunnen schommelen, maar dit risico wordt in de compound annual growth rate niet herkend. Conclusie in het artikel: De compound annual growth rate is een goede tool om de samengestelde jaarlijkse groei van een investering of organisatie te meten en belanghebbenden op een snelle wijze te informeren over de financiële ontwikkelingen binnen een organisatie, echter door de beperkingen geeft deze berekening op zichzelf niet voldoende inzicht in de prestaties van een bedrijf en dienen andere aspecten als risico en resultaten buiten de gemeten periode ook meegenomen te worden. bron:financieel.infonu.nl/diversen/147692-...
boem! schreef op 21 juni 2022 05:19 :
Voor degenen die een krimp voorzien zou ik adviseren dit aandeel asap te lozen.
verkopen van de positie bij krimp van de omzet is in mijn ogen een SLECHT ADVIES omdat bij wederom een krimp van de omzet de neerwaardse druk op de koers toe zal nemen en de mogelijkheid dat het aandeel eindelijk van de beurs verdwijnt zal toenemen… Het aandeel @TOM2 koerst, exclusief cash tegen 1/3 van de minimale asset waarde van €1750 mio en des te beroerder de cijfers des te groter is het succes van een ‘dirty’ exit…
Ik vroeg eerlijk gezegd wat het Apple verhaal op TomTom voor invloed zou kunnen hebben... Wie??
De goed verstaander heeft begrepen dat ik het had over TT als zelfstandig opererend bedrijf. TT heeft geen kans een verdienmodel te tonen bij een krimpende omzet. Dit zal onvermijdelijk leiden tot druk op de koers. Om daar de vertaalslag in te maken dat een mislukt zelfstandig avontuur garant zal staan voor een succesvol verloop van de assets gaat mij veel te ver.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)