Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,219 2 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,212 - 1,268
  • 3.164.913 Gem. (3M) 2,1M

PostNL April 2022 * koers omhoog richting dividend? *

2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 136 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gpjf 21 april 2022 19:16
    quote:

    Ben schreef op 21 april 2022 18:45:

    [...]

    Ehhhhhhh, hoe komt iemand bij deze onzin?
    Die ZIJN al op de markt gedumpt.
    En moeten ooit weer terug gekocht worden..... :-)
    Dat was ook mijn indruk maar misschien kan hij zijn visie nog eens toelichten . Overigens blijft het dan vreemd dat het short percentage maar met 0,1 is gedaald. Je zou toch verwachten dat dat tegen deze koers meer zou zijn maar we wachten het af.
  2. nescio 21 april 2022 19:48
    Vanmorgen een dikke kooporder plaatsen op 3.20 ging niet, aangezien ik na 10 jaar trouwe dienst van de giro ineens een toelatingsexamen moest afleggen. Helaas heb ik geen verstand van derivaten en weet ik veel allemaal. Naarmate de koers weer opliep slaagde ik uiteindelijk, helaas was het stijgingsfeestje alweer voorbij. Gemiste kans, belachelijk:-(
  3. get.shorty 21 april 2022 20:24
    quote:

    Mr_Market schreef op 21 april 2022 19:32:

    www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/a...

    Ik zie hier wel data, maar weet iemand wat de weegdagen zijn voor het dividend 2022? De Q1 cijfers komen op 9 mei, einde keuzedatum zie ik 10 Mei staan, dus gezien het % short verwacht ik nog een dikke dikke aanval op de weegdagen.
    6 t/m 10 mei

    je eigen link effe lezen kan geen kwaad
  4. forum rang 4 Mr_Market 21 april 2022 20:47
    quote:

    get.shorty schreef op 21 april 2022 20:24:

    [...]

    6 t/m 10 mei

    je eigen link effe lezen kan geen kwaad
    Je hebt gelijk :-)) Helemaal overheen gelezen.
    ‘ De omwisselverhouding is gebaseerd op de naar volume gemiddelde koers (VWAP) van alle op Euronext Amsterdam verhandelde aandelen PostNL op de drie handelsdagen van 6 mei tot en met 10 mei 2022. ’
  5. jaapaap 21 april 2022 20:54
    quote:

    Cerburus schreef op 21 april 2022 09:21:

    ja inderdaad de week voor de laatste PostNL invallen was DPD al binnengevallen. Dagje verzegeld, daarna gelijk weer open en geen topbestuurders in de bak.
    Hebben hun zaakjes ondanks Herna's 100% controles in ieder geval beter op orde.
    Na een lange tijd, het forum te hebben gemeden, maar zeer zeker niet stil gezeten.

    Onderstaand het antwoord op mijn mail naar Petra de Sutter

    Cabinet/Kabinet De Sutter
    Ma 4-4-2022 11:25
    Geachte heer

    Hartelijk dank voor uw bericht. Wij informeren u graag over het wat en waarom van onze standpunten ter zake.

    Eind vorig jaar werden reeds wantoestanden vastgesteld in de pakjes sector in ons land. Iedereen herinnert zich nog de schokkende rapportage. De vraag is: in hoeverre is de huidige wetgeving een antwoord op dit probleem? Zelfs met een verhoogd aantal controles blijven de wantoestanden in de postsector aanwezig. En voor al de duidelijkheid, dit is niet alleen bij PostNL een probleem maar bij verschillende pakjesbezorgers.

    Mensen die onder slechte voorwaarden worden ingeschakeld geven de e-commerce en het vrij ondernemerschap een slechte naam. Wil dat daarom zeggen dat we e-commerce in zijn geheel van tafel moeten vegen? Neen. Wil dat daarom zeggen dat wij nu moeten ingrijpen? Ja.



    De meeste pakjesoperatoren doen beroep op een groot aantal kleine onderaannemers, in plaats van zelf bezorgers in dienst te nemen. Deze kleine onderaannemers zijn vaak zeer afhankelijk van één pakjesoperator. Dit is te wijten aan het quasi-exclusieve karakter van de handelsrelatie. Het asymmetrische karakter hiervan, zorgt ervoor dat pakjesoperatoren prijzen en voorwaarden kunnen opleggen aan de onderaannemers die, gelet op hun economische afhankelijkheid, niet kunnen weigeren en gewoon moeten volgen. We gaan de onderaannemingen niet verbieden, we gaan wel zorgen voor een kader. Dat is niet hetzelfde.



    Dit is bijzonder problematisch omdat de pakkettendistributie daarenboven een zeer concurrentiële sector is, met lage marges. Bijgevolg is de concurrentie tussen de pakjesoperatoren toegespitst op de kosten en voorwaarden die aan hun onderaannemers worden opgelegd. Het is duidelijk dat het kluwen van onderaannemers de deuren wagenwijd openzet voor arbeidstoestanden van 100 jaar geleden.



    Het eerste voorontwerp van wet ligt klaar.?Het voorontwerp van wet is nu in openbare raadpleging om de bezorgdheden en suggesties van alle betrokken actoren, dus ook van Unizo, te capteren. Wij hopen dus op steun van iedereen om via de postwet een einde te maken aan het fraude fenomeen en daardoor een eerlijke concurrentie te creëren.?

    Wij wensen u een fijne dag toe.

    --
    Vriendelijke groet,
    Kabinet De Sutter

    Bent u tevreden met ons antwoord?
    Êtes-vous satisfait de notre réponse?

    Ja / Oui
    OK
    Neen / Non

    On Wednesday, March 30th 2022, 8:05 pm CEST (+0200), wrote:

    Geachte mevrouw de Sutter,

    Dat ik de invallen las en hoe uw onderzoekrechter Gianne Reale Post NL aanduidde als een oa criminele organisatie, dacht ik eerst, he werkt daar iemand van de bende van Nijvel die is opgepakt.

    Mevrouw de Sutter, ik ben direct en indirect aandeelhouder van PostNL en ik voel mij enorm gegriefd om als mede eigenaar als crimineel te worden neergezet. Wat nu gebeurt en toeval bestaat niet, is gewoonweg een politiek gerichte actie. Ik u als simpele Nederlander uitleggen, waarom deze acties worden gedaan.

    Bpost verliest een hoop terrein op de pakkettenmarkt, het is een gegeven. Oorzaak niet tijdig geïnvesteerd en vasthoudend met al het personeel in vaste dienst. PostNL werkt met een ander bedrijfsvoering hetgeen concurrerend is op de markt. Bovendien, hoor ik van mijn Belgische relaties, PostNL werkt beter, bezorgt beter en op tijd.

    Als noodgreep heeft BPost een overname proberen te doen op PostNL, echter de brief/bod was gericht aan Henk Kamp, toen minister van E.Z. Waarom werd het bod afgewezen door PostNL, lees E.Z. juist BPost is voor 52% in handen van de Belgische overheid en het ministerie wilde niet dat een buitenlandse overheid een van onze openbare nutsvoorzieningen (post en pakketten) zou gebruiken en hier van invloed kon hebben op oa prijsvorming ed.

    Voor een jaar of 10 geleden heb ik tijdens een AvA al aangegeven een Benelux Post toe zou juichen, als een wat grotere partij in de moordende pakkettenmarkt, waarvan overheden schuldig zijn aan de prijserosie. Wat denkt u DPD onderdeel van La Poste, met tarieven stunt men in geheel Europa, het maakt niet uit of DPD/Laposte 200 of 400 miljoen verlies per jaar heeft de Franse overheid (100% aandeelhouder) legt het verlies bij en dat met een begrotingstekort van decennia lang 4% of hoger.

    En hier zit hem de bottleneck, dus niet bij PostNL( 0% aandeelhouder overheid). Laat Gianne Reale zich daar op uitleven.

    Was aandeelhouder van TMG in Nederland en heb voor de overname door het Belgische Mediahuis gestemd, mede doordat zij efficienter werken. Stel, morgen worden er invallen gedaan bij de Telegraaf omdat men concurrerender en slagvaardiger is dan andere en dat de rechter direct besluit, directie in de cel, week lang geen krantenuitgifte en het Mediahuis bestempelt als een criminele organisatie met mensenhandel ed.
    Wat vindt u als Belgische hiervan??

    Graag ontvang ik uw reactie

    Hoogachtend

  6. jaapaap 21 april 2022 21:01

    Verzonden: maandag 4 april 2022 14:08
    Aan:desutter.fed.be
    Onderwerp: Re: vervolging PostNL



    Geachte heer/mevrouw,



    Allereerst dank voor de reactie.


    Zal mijn reactie aangeven, zie onderstaand



    U heeft het over wantoestanden, het betreffende bedrijf, PostNL, heeft zover mij bekend nog geen enkele informatie mogen ontvangen, wat er precies is geconstateerd mbt de invallen. Graag hier uw reactie hierop, wanneer PostNL hier een bericht op heeft gehad met de aangetroffen omissies ter plaatse van het depot.

    U geeft aan dat "zelfs met een verhoogd aantal controles de wantoestanden in de postsector aanwezig". Het is jammer dat u niet exact aangeeft wat deze wantoestanden zijn.



    Maar zoals de zaken nu op in de media komen en worden geuit op journaals en in kranten, door uw onderzoek rechter, gaat in een beschaafd land (wat Belgie toch ook is) de perken te buiten. Een krimenele organisatie, mensenhandel en dit spreekt mij als aandeelhouder, redelijk grote aandeelhouder voor private begrippen, erg aan. Immers aandeelhouders zijn de eigenaren van het bedrijf. Dus als eigenaar word ik en met mij vele andere aandeelhouders als crimineel en slavenhandelaar weggezet.



    Kijk, ik zie het duidelijk zo: PostNL heeft een organisatie welk werkt met een grote groep sub-contractors en let wel de wetgeving in Nederland en Belgie maken dit mogelijk. Dus overtreed PostNL de wet, dan zeg ik nee. Is het wenselijk dat uit BPost gedachte cq Belgische overheid (52% aandeelhouder van BPost) met een sterk teruglopende omzet in de pakkettenmarkt, hier verandering in komt? Ja. Want BPost kampt met vast personeel en hierdoor hogere kosten.



    Maar mevrouw de Sutter, de Europese post en pakkettenmarkt is een open markt en buitenlandse partijen mogen hun diensten aanbieden, dat gebeurt ook in Nederland, UPS-Fedex-DHL/DP-GLS een niet te vergeten het Franse staatsbedrijf LaPoste/DPD, deze laatste met zeer lage tarieven, zie mijn 1e mail.

    DHL had een winstmarge gebudgetteerd van 8% maar kwam uit op 3% in Nederland, oorzaak marktaandeel winnen door lagere tarieven.



    Maar, nu komt een vreemd element om de hoek kijken hier in Nederland, als je bij sub-contractors en zijn medewerkers vraagt, wil je in vaste dienst bij PostNL treden, men dit niet doet, niet wil. Dit is een vreemde, onafhankelijke constatering. Immers bij PostNL, heeft men als vast personeel een redelijk salaris, pensioenopbouw en andere emolumenten.

    Zelfs FNV Bondgenoten (de vakbond) heeft aan mij aangegeven in een reactie, dat PostNL incl zijn sub-contractors als beste uit de bus komt.



    Als u mijn persoonlijke mening vraagt inzake het werken met sub-contractors, zou ik een % vast willen hebben van ong 55%, 35% sub-contractors en 10% uitzendkrachten voor hoogtijdagen.





    Blijft staan, waarom PostNL alleen als zodanig eruit wordt gehaald en waarvan directieleden Post NL worden gearresteerd en in een cel worden geworpen voor een aantal dagen. Dit wekt de schijn, dat u de grootste concurrent van BPost een flinke hak wilt zetten en uw onderzoek rechter een niet geheel onbevooroordeelde mening er op na houdt. Immers de Belgische overheid ziet haar dividend in gevaar komen, maar kom daar dan ook voor uit!! En onderbouw dit dat Belgie het pakkettengebeuren, als een zeer concurrerende markt ervaart, waarbij partijen en hun werknemers worden uitgeknepen.



    Kijk, dan geeft u een eerlijk beeld, een beeld wat ook in Nederland het geval is en dat is niet de schuld van PostNL hier, want dat is een ongesubsidieerd en % overheids, beurs genoteerd bedrijf.

    B Post 52% Belgische overheid niet, Frankrijk met 100% en meer dan 4% overheidstekort al jaren, zeer zeker niet.

    DP/DHL, zitten onder en hebben dus niet alle vrijheid van het Finanz Ministerium.



    Hoe kan het dan dat PostNL in Duitsland voor postdiensten BTW moest betalen en DP/DHL was vrijgesteld?



    Het zou mevrouw de Sutter zieren als zij namens de Belgische overheid excuses aanbied aan de directie van PostNL Belgie en in een talk show in Belgie het echte verhaal verteld, en ergo, u mag mij daarbij uitnodigen. Want het probleem is niet PostNL, nee het zijn de overheden en zeker de Franse overheid.



    Bij deze wil ik mevrouw de Sutter uitnodigen om de AvA van PostNL bij te wonen als mijn gast.



    In afwachting van uw reactie, verblijf ik,



    vr groet





  7. jaapaap 21 april 2022 21:06
    Hierbij heb ik bij de ondernemings-kamer geinformeerd mbt een mogelijke schadeclaim richting europa nav afwijzen bod UPS op TNT express.

    Aandeelhouders hebben schade geleden (9,50 -/- 8 euro) per aandeel.

    Helaas heeft men mij te kennen gegeven dat er geen schadeclaim ingediend kan worden bij het europeese hof. De reden is me nu even ontgaan, echter mededings-gebeuren Europa had de overname door UPS niet af moge wijzen en de reden waarop, helaas zoals eerder aangegeven claim indienen niet mogelijk.
  8. jaapaap 21 april 2022 21:15
    Hansbeleg 19 april 2022 15:592

    Die ... kaapt jaar op jaar de AVA, het is sowieso weer een tenenkrommende vertoning en in mijn ogen een belediging voor het MT om met dit soort mensen hun tijd te moeten verdoen. Men kan wel 10x verzoeken om korte vragen te stellen maar de meeste ouderen, bijna altijd mannen, willen een verhaal vertellen, een moment om te shinen, pfff.

    Nu eindelijk weer eens een normale vraag over de tarieven. Zodra bekend werd dat de postzegelprijs niet verhoogd werd is de koers in een dalende trend terecht gekomen. Verhoog gewoon de postzegelprijs met minimaal de inflatie zodat ook de lonen bij kunnen blijven.

    Hans, ik heb je niet mogen ontdekken op de AvA.

    Maar hoewel je opmerking kant nog wal raakt, wil ik eea verduidelijken en ik denk gezien bovenstaande postings zaken worden verduidelijkt.

    Alle door mij gestelde vragen hadden betrekking op PostNL, qua financiele deel, remunatie alsmede de Belgische zaak.

    Ik was op de AvA en ontving na afloop een aantal complimenten omtrent de vraagstellingen. U was er niet, dus ook dit kon u niet waarnemen. Jammer, dan maar in 2023.

    Overigens, de mails naar de Sutter en van de Sutter zijn gestuurd naar oa FD, men is bezig met een lijvig artikel omtrent het hele Belgische gebeuren van PostNL.
  9. jaapaap 21 april 2022 21:22
    De belgische overheid, pakt haar grootste concurrent hard aan. Als we een aantal stappen terug doen, het hele gebeuren in zowel post- alsmede de pakkettenmarkt is terug te voeren op de open postmarkt in Europa, zo,n 10 a 15 jaar terug. En natuurlijk Nederland was het enigste land wat zijn markt opengooide, een aantal anderen deed net zo, maar hield de eigen markt gesloten.

    Het verdienmodel van BPost is heel anders dan PostNL en zeker aan de kostenkant, maar als jij als bedrijf je model kopieert naar een ander land, maar je overtreed daarmee niet de wet, ja wat dan??

    Als op de A4 per 1 mei as je maar 80 km p.u mag rijden en je rijdt nu 100 km p.u. is het zeer ridicuul als je wordt aangehouden door de politie en je een stevige prent krijgt.
  10. Stephanovic. 21 april 2022 21:57
    @Manuss

    www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/a...

    PostNL stelt aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA), die wordt gehouden op 19 april 2022, voor om over 2021 een dividend van € 0,42 per gewoon aandeel uit te keren.
    ……

    Interimdividend van ~1/3 van het dividend in het voorgaande jaar.
  11. forum rang 4 Boir 21 april 2022 21:58
    @jaapaap Uw vraag aan de heer Ad Melkert, lid van Raad van Commissarissen Post Nederland :), vond ik leuk. Dat hij niet in staat was in normale taal te antwoorden vond ik ook leuk, dat Herna daarna in twee simpele zinnetjes dat wel kon was wat pijnlijk, maar juist daarom kon en kan ik er ook wel van genieten. Dit toneelstukje was het hoogtepunt van uw optreden op de AVA.
  12. jaapaap 21 april 2022 23:17
    quote:

    Boir schreef op 21 april 2022 21:58:

    @jaapaap Uw vraag aan de heer Ad Melkert, lid van Raad van Commissarissen Post Nederland :), vond ik leuk. Dat hij niet in staat was in normale taal te antwoorden vond ik ook leuk, dat Herna daarna in twee simpele zinnetjes dat wel kon was wat pijnlijk, maar juist daarom kon en kan ik er ook wel van genieten. Dit toneelstukje was het hoogtepunt van uw optreden op de AVA.
    boir, dank. Nee het was geen toneelstukje, de onderlinge of wijziging van de onderleggende % zegt mij niets, het enige hierin is " wat scheelt dit in muntjes." En ja herna gaf hier een duidelijk antwoord op
    Gewoon Pim Fortuyn taal, simpel en begrijpelijk. en geen wollig gewouwel.
2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 136 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links