Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,340 29 apr 2024 17:35
  • +0,460 (+2,10%) Dagrange 21,900 - 22,340
  • 164.778 Gem. (3M) 239,8K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 21 maart 2022 18:38
    quote:

    geldmaker schreef op 21 maart 2022 14:56:

    ONBEGRIJPELIJK weer 100.000 opgenomen terwijl ze zien dat de koers staag omhoog gaat.
    Hebben zeker geld teveel, na iedere dip herstel dan ga je toch niet short....
    Geldmaker, het intraday frustreren van de koers zal gewoon doorgaan. Het verdienmodel is hoog verkopen en laag inkopen. Waarom ze AMG maar niet los kunnen laten? Tja, misschien denken ze dat ze aan AMG kunnen blijven verdienen ondanks de hoge vanadium en lithiumprijzen. Zelf begrijp ik het ook niet, aangezien er andere fondsen zijn waar zij, volgens mij, op dit moment veel meer kunnen verdienen met hun spelletjes.

    Ach, laat ze maar gaan geldmaker; wij houden het groter plaatje in het vizier met uitbreiding OHIO2 en datgene wat ze met de lithiumtak van plan zijn. Ik houd de stukken stevig vast! Vandaag een prachtige dag voor AMG!

    Groeten vanuit het Noorden des Lands,

    Moneypocket.
  2. Hans_U 22 maart 2022 10:03
    quote:

    Jason Voorhees schreef op 22 maart 2022 09:09:

    De trein lijkt nu wel vertrokken, fijn ik ben aan boord, eerste klas, zo reis ik het liefst ;-)
    Je weet het nooit, maar ik kon het niet laten om gisteren in de slotveiling mee te doen.

    Aan de koop-kant. Uiteraard.
    Meestal zetten 'ze' de koers aan het eind van de dag wat lager.
    M'n duurste AMG aankoop ooit, dat dan wel ;-)

    Maakt allemaal niet zo veel uit. Er zou op korte termijn iets leuks met de lithium tak kunnen gebeuren, maar verder blijft het voor mij een lange(re) termijn investering.
    Rampen daargelaten moet er over 2-3 jaar een andere orde van grootte zijn qua omzet, winstgevendheid, koers.

    En daarna wordt het een beetje oppassen of er misschien overproductie gaat ontstaan, andere technologie, dat soort zaken.
    Maar dat heeft allemaal redelijk lange aanlooptijden. We gaan het zien ;-)

    geduld, succes, groeten, Hans.
  3. rendement_zoeker 22 maart 2022 10:30
    Tot op heden zat ik zwaar (wel-)overwogen in AMG. Vanochtend heb ik een deel de deur uit gedaan, zodat ik nu nog 'maar' 75% van mijn porto in AMG zit. Niet omdat ik niet geloof in AMG, maar om er gewoon wat risico uit te halen. Het ziet er momenteel allemaal goed uit voor AMG.
  4. forum rang 4 lanciared 22 maart 2022 10:31
    @drooglegging : met dank. Mijn dag kan al niet meer stuk, door zoiets terug onder ogen te zien.

    @ Hans : Andere technologie : Mogelijk. Maar binnen nu en een 5 tal jaartjes krijgen we eerst de komst van de Solid state Batteries. Alle autofabrikanten (batterij producenten) zijn er mee bezig / aan het werk ermee. En komen doen ze beslist.
    (Ze zijn er al, maar nog zovele nadelen - (o.a. verschrompelen na 3 x op te laden als je niet oplet en dergelijks)
    Maar zoveel goeds ervan op komst / en gelezen. Is gewoon de heilige graal. Veel lichter, veel sneller op te laden, en een rijbewijk van dik 750 km ( tot zelfs 1250 km - Aj, Vreselijk slecht nieuws voor Fastned - (en dit met een kleinere batterij)
    AMG maakt al wel de grondstof ervoor : Is LithiumSulfide.
    Zijn dus klaar ook ervoor.

    Andere technologie verder nog : Mogelijk - maar dan zijn we beslist terug min. een 10 / 15 jaartjes verder.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 maart 2022 10:44
    quote:

    lanciared schreef op 22 maart 2022 10:31:

    @drooglegging : met dank. Mijn dag kan al niet meer stuk, door zoiets terug onder ogen te zien.

    @ Hans : Andere technologie : Mogelijk. Maar binnen nu en een 5 tal jaartjes krijgen we eerst de komst van de Solid state Batteries. Alle autofabrikanten (batterij producenten) zijn er mee bezig / aan het werk ermee. En komen doen ze beslist.
    (Ze zijn er al, maar nog zovele nadelen - (o.a. verschrompelen na 3 x op te laden als je niet oplet en dergelijks)
    Maar zoveel goeds ervan op komst / en gelezen. Is gewoon de heilige graal. Veel lichter, veel sneller op te laden, en een rijbewijk van dik 750 km ( tot zelfs 1250 km - Aj, Vreselijk slecht nieuws voor Fastned - (en dit met een kleinere batterij)
    AMG maakt al wel de grondstof ervoor : Is LithiumSulfide.
    Zijn dus klaar ook ervoor.

    Andere technologie verder nog : Mogelijk - maar dan zijn we beslist terug min. een 10 / 15 jaartjes verder.
    AMG maakt geen lithiumSulfide op commerciële basis.
  6. forum rang 5 Fox WIld 22 maart 2022 10:59
    quote:

    geldmaker schreef op 21 maart 2022 14:56:

    ONBEGRIJPELIJK weer 100.000 opgenomen terwijl ze zien dat de koers staag omhoog gaat.
    Hebben zeker geld teveel, na iedere dip herstel dan ga je toch niet short....
    De 100K aandelen zijn ook al weer terug dus wat ze er mee gedaan hebben?
  7. forum rang 4 lanciared 22 maart 2022 11:04
    Afgelopen dinsdag, een weekje terug een documentaire gezien op VTM /Telefacts : over de energietransitie die eraan zit te komen (beter gezegd, al bezig is)
    Begon met : We moeten af van de verbranding van petroleum producten voor onze energie winning.
    Vervolgens : Heel wat energie , die overal in de wereld gratis is, en waar we naar toe moeten (wind, - en zonne-energie)
    En bijgevolg gedurende 50 minuutjes : " we moeten aan systemen om deze energie op te slaan, wanneer deze energie bronnen niet beschikbaar zijn (bij nacht vb.) ; ook natuurlijk als tussen schakel tussen de massale opwekking ervan en het plaatsen van deze energie op het electriciteits net.

    Bij het bekijken van het filmpje moest ik gedurig aan denken, aan de woorden die A.J. Kamp enkele malen aanhaalde, tijdens verscheidene podcasts en (o.a. ook bij presentatie van zijn TOP 3 voor 2021, in voorjaar 2021) : " zééééér risicovol " - " slechts bedoeld voor een heel klein % van portefeuille" . Hij kon niet genoeg benadrukken hoe kansrijk , maar hoe risicovol dit bedrijf wel is / was, als belegging.

    Plaatste er toen al vraagtekens bij, bij zijn woorden. Verstond ze niet goed.
    (Of doelde hij, dat hij niet mocht uitspreken dat dit aandeel dol gescho.... ; dol gemanu..... door tal van sho..... hed... funds ; dat hij dit wel wist, maar dus niet vermeldde )
    Mij leek het ook na het bekijken van de video van verleden week : dat je net wel moet belegt zijn, in dergelijke sectoren / bedrijven, die deze thema's als hun kern-aktiviteit hebben. Mij leek het dat met dit thema AMG juist niet risicovol was.
    Erin beleggen, kopen, bijkopen, laten liggen, en wachten tot hun uitbreidingen en investeren klaar zijn, en beginnen te renderen, in deze belangrijke sector van energie transitie.
    ( Eigenlijk, een .... screaming buy ; zo leek het me)
    LR
  8. forum rang 4 lanciared 22 maart 2022 11:07
    @ Zwarte Ridder ; OK, Klaar, en is duidelijk.
    Maar zit je nu werkelijk altijd achter PC, met zo'n schoon weer ?

    Wat je zegt is juist, - Ok wat je zegt ; - heb ik ook niet beweert.
    Maar in elk kwartaalbericht te lezen dat ze LithiumSulfide produceren in hun labo in Duitsland. Ze het beschikbaar hebben, om naar batterij / auto producenten te verzenden voor onderzoek naar SSD batteries.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links