Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
En in vergelijking met Google: Google heeft twee killer applicaties: Google Maps en Google Assistent. Deze werken echt heel fijn. TomTom heeft een prima alternatief voor Google Maps (zelf vind ik TT beter vanwege hun rerouting bij traffic) en voor Google Assistent zijn er alternatieven. Maar TomTom heeft een andere killer applicatie en dat zijn hun HD kaarten. Die heeft Google niet. En als die naadloos integreren met Indigo (dwz de OEM kan zonder veel inspanning deze HD maps gebruiken) dan is dat een heel groot voordeel.
Dutchy Ron schreef op 9 december 2021 15:35 :
en de 3e dag op rij de koers direct na de piek weer daalt.............. ik kan niet anders concluderen dat er 2 grote partijen zijn met tegenstrijdige belangen
Of volume loskrijgen omdat je meer wilt hebben. Stel ik wil 1 miljoen aandelen. Ik koop er 100K en gooi er daarna 20K in de laat en hou 80K op zak. En dan kijken of dat verkopers trekt op en dan datzelfde herhalen als er weer aanbod is.
*JustMe* schreef op 9 december 2021 15:44 :
[...]
Of volume loskrijgen omdat je meer wilt hebben. Stel ik wil 1 miljoen aandelen.
Ik koop er 100K en gooi er daarna 20K in de laat en hou 80K op zak. En dan kijken of dat verkopers trekt op en dan datzelfde herhalen als er weer aanbod is.
Daar geloof ik niet in ..... maar het kan..... in dat geval kun je er beter 20k bestens verkoop in doen om er vervolgens 100k bestens te kopen...... want zo'n 20k bestens verkoop triggert andere verkooporders (stop losses).
Dutchy Ron schreef op 9 december 2021 15:41 :
Als TT niet alleen een rol speelt bij STLA Smart Cockpit maar ook bij STLA Auto Drive van Stellantis (en BMW) dan zou dat geweldig zijn.... maar gezien de relatie met Waymo voor commercial voertuigen kon dat nog wel eens anders zijn dan wij hopen.
mobile.twitter.com/Stellantis/status/... Let op, hun samenwerking met waymo is alleen voor level 4. Waar level 3 voor autofabrikanten is en voor consumenten (dus massa) daar is level 4 een robotaxi in een geofenced (afgeschermd) gebied, bijvoorbeeld een wijk, waarbij er zoveel sensoren op de auto zit dat dit te duur is voor een productie auto die een consument wil hebben. Pas bij level 5, de geofence gaat er af en de auto mag overal rijden en is ook te koop voor een consument is het voor tomtom interessant. Of bij level 4 taxi die tomtom gebruikt voor een vrij groot geografisch gebied of een hele stad. Level 5 ligt tien jaar of verder in de toekomst is wat men nu inschat. Zou sneller kunnen maar tot nu toe is dit iets dat juist steeds verder in de toekomst schuift en niet dichterbij. Daarom overleven die startups ook niet zelfstandig. Je kunt niet tien jaar cash burnen voor het earnen. Misschien wel 4 jaar.
Als je nu je goedkope stukken verkoopt wil je echt de grote sprong en winst missen!!
ik denk dat de koersontwikkelingen nu ook meer particuliere beleggers trekt, ook lezers hier....... dus als er genoeg het potentieel zien van TT dan komt het met de koers vanzelf goed....... helaas geen US notering, geen aandacht vanuit Reddit..... anders was TT denk ik wel harder gestegen.....of had het nooit zo laag gestaan.
*JustMe* schreef op 9 december 2021 15:08 :
[...]
Voor mij impliceert het het woord ‘gevalideerd’ dat autofabrikanten op meerdere momenten versies (‘iteraties’) van Indigo getest en uitgeprobeerd hebben en tomtom hun wensen doorgevoerd heeft.
Dit betekent niet dat al die testende klanten 1-op-1 meegaan maar wel dat er veel buy-in is vanuit fabrikanten en dat zij moeite genomen hebben daarvoor.
Daarnaast zie je dat de Tier1 leveranciers ook betrokken zijn, bijvoorbeeld Faurecia = Stellantis en Harman is door BMW gekozen voor next-gen infotainment. En er zijn veel fabrikanten die het Finse Rightware gebruiken voor het design van de cockpit in hun eigen merk en kleuren. Dit is ook een Indigo partner.
Alles bij elkaar genomen klinkt dit als een ecosysteem waar voldoende grote namen in zitten - met ook Bosch en Microsoft - en samengewerkt is om in een groot aantal autofabrikanten het fundament te worden en daarmee ook het volume te creëren om app ontwikkelaars te binden. Misschien mag tomtom Google wel bedanken voor het bij elkaar brengen van die partijen en de tools die Android hiervoor biedt. Een soort enemies van enemies die vrienden worden. Al hou ik niet van het woord enemy in een zakelijke context.
Of er soortgelijke platforms zijn en daarmee alternatieven voor OEM’s? Indigo is een ‘world first’ open platform voor de cockpit. Een alternatief is Google platform maar dan is ie niet open en niet aanpasbaar qua branding of apps. Het is ofwel dat of Indigo of een langdurig proces via Tier1 waarbij hardware en software niet ontkoppeld zijn, dus een black box, ook qua kosten en value.
Bij Tier1 vinden ook veranderingen plaats. Zo is Faurecia al een paar jaar bezig met de cockpit van de future. Zij hebben dus ook een Cockpit Intelligence Platform met verscheidene partners.www.faurecia.com/en/technologies/cock... Lees bijvoorbeeld ook onderstaand artikel waaruit ook blijkt dat men inziet dat een OEM's nu andere zaken vraagt dan in het verleden.www.accenture.com/in-en/case-studies/...
Nico Bakker (BNP) zet in zijn CN dashboard van 7 december. TomTom van groen naar oranje ( = lager) zonder verdere signaalomschrijving.
win some... schreef op 9 december 2021 15:56 :
[...]
Bij Tier1 vinden ook veranderingen plaats. Zo is Faurecia al een paar jaar bezig met de cockpit van de future. Zij hebben dus ook een Cockpit Intelligence Platform met verscheidene partners.
www.faurecia.com/en/technologies/cock... Lees bijvoorbeeld ook onderstaand artikel waaruit ook blijkt dat men inziet dat een OEM's nu andere zaken vraagt dan in het verleden.
www.accenture.com/in-en/case-studies/... Die eerste link van Faurecia verwijst naar hun cockpit ontwerp dat ze op de CES demonstreeerden. Hier meer info: www.technocreatives.com/projects/faur... Dat ontwerp is terug te vinden in de nieuwe luxe FCA modellenwww.thedrive.com/news/39702/the-2022-... Maar FCA heeft tomtom de vrije hand gegeven voor het hele interactie ontwerp, zonder tussenkomst van Tier1. Ook hier in link gedeeld door meerdere mensen. Dus het lijkt er op dat Faurecia het interieur mag ontwerpen, inclusief stoelen en wat al niet meer en ook het dashboard en de schermen. Maar alles wat qua software en interactie ontwerp gebeurt door TomTom. Dus een samenspel en geen concurrentie met Tier1’s, zo lijkt het althans.
Het is net een partijtje Verhoeven tegen Badr....... beetje aftasten en kijken wie er uiteindelijk knock-out gaat of opgeeft
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van inhoudsloze berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
Goed uitzoekwerk JustMe, bedankt voor al je werk steeds. quote alias=*JustMe* id=13873387 date=202112091614] [...] Die eerste link van Faurecia verwijst naar hun cockpit ontwerp dat ze op de CES demonstreeerden. Hier meer info: www.technocreatives.com/projects/faur... Dat ontwerp is terug te vinden in de nieuwe luxe FCA modellenwww.thedrive.com/news/39702/the-2022-... Maar FCA heeft tomtom de vrije hand gegeven voor het hele interactie ontwerp, zonder tussenkomst van Tier1. Ook hier in link gedeeld door meerdere mensen. Dus het lijkt er op dat Faurecia het interieur mag ontwerpen, inclusief stoelen en wat al niet meer en ook het dashboard en de schermen. Maar alles wat qua software en interactie ontwerp gebeurt door TomTom. Dus een samenspel en geen concurrentie met Tier1’s, zo lijkt het althans. [/quote]
sniklaas schreef op 9 december 2021 15:12 :
[...]HoHo, verzoek om mij van deze activiteit uit te sluiten en gelieve geen enkele verwijzing te maken naar mijn persoon…
Ik wil zoveel dan mogelijk is voorkomen dat de persoonlijke tekstschrijver mijn functie en rol als bisschop in een of ander supporters verhaal of reactie erbij fantaseert…
Voor je het goed en wel in de smiezen hebt lees je terug dat de bisschop van Myra de nieuwe eigenaar wordt van dit oer hollandse navigatie bedrijf, ik ben wel stokoud maar nog niet van het padje…
U hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de heer Goddijn en zijn eega met de boot langskomen.Myra was in de klassieke tijd verbonden met de zee door de haven van Andriake. Paulus verwisselde hier van boot in 59 toen hij naar Rome ging (zie ook boven). Later raakte de haven verzilt. Hoe zo het overigens zijn als u uw paard Ozosnel een IndiGO om zou doen. Zou u dan wel de weg naar de TomTom Highway hebben gevonden?
Wereldbelegger schreef op 9 december 2021 13:47 :
Op de CES website wordt TomTom nog niet genoemd
VEHICLE TECHNOLOGY
With features like adaptive cruise control, collision prevention and lane guidance, technology is paving the way to safer roads. Discover what’s driving the innovations behind concept cars, connected vehicles and autonomous mobility.
Bij de letter T kijken.....er zit vandaag een bug in hun website...... er doen er 1.800 aan mee TomTom BOOTH: W311 At TomTom we’re mapmakers, providing geolocation technology for drivers, carmakers, enterprises and developers. Our highly accurate maps, navigation software, real-time traffic information and APIs enable smart mobility on a global scale, making the roads safer, the drive easier and the air cleaner. CATEGORY: Vehicle Tech COUNTRY: United States STATE: Michigances.tech/Show-Floor/Exhibitor-Directo...
Dutchy Ron schreef op 9 december 2021 15:52 :
ik denk dat de koersontwikkelingen nu ook meer particuliere beleggers trekt, ook lezers hier....... dus als er genoeg het potentieel zien van TT dan komt het met de koers vanzelf goed....... helaas geen US notering, geen aandacht vanuit Reddit..... anders was TT denk ik wel harder gestegen.....of had het nooit zo laag gestaan.
Dit is wat onze Amerikaanse vrienden van walletinvestor er van vinden Questions & Answers about TomTom NV Projection What is the TomTom NV stock price / share price today? The TomTom NV stock price is 9.350 USD today. Will TMOAF stock price drop / fall? Yes. The TomTom NV stock price may drop from 9.350 USD to 8.103 USD . The change will be -13.334%. Will TMOAF stock price grow / rise / go up? No. See above. Will TMOAF stock price crash? According to our analysis, this can happen. Will TomTom NV stock price hit 10 USD price in a year? Not within a year. See above. Will TomTom NV stock price hit 20 USD price in a year? Not within a year. See above. Will TomTom NV stock price hit 50 USD price in a year? Not within a year. See above.
Dutchy Ron schreef op 9 december 2021 16:23 :
[...]
Bij de letter T kijken.....er zit vandaag een bug in hun website...... er doen er 1.800 aan mee
TomTom
BOOTH: W311
At TomTom we’re mapmakers, providing geolocation technology for drivers, carmakers, enterprises and developers. Our highly accurate maps, navigation software, real-time traffic information and APIs enable smart mobility on a global scale, making the roads safer, the drive easier and the air cleaner.
CATEGORY: Vehicle Tech
COUNTRY: United States
STATE: Michigan
ces.tech/Show-Floor/Exhibitor-Directo... Mooi! TomTom had al wel op hun website geplaatst dat ze een 'ontmoetingsmoment' hebben op de CES. Stellantis is ook aanwezig. Benieuwd wat dat bedrijf gaan bazuinen over hun cockpitplannen.
Wereldbelegger schreef op 9 december 2021 16:20 :
[...]
U hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de heer Goddijn en zijn eega met de boot langskomen.
Myra was in de klassieke tijd verbonden met de zee door de haven van Andriake. Paulus verwisselde hier van boot in 59 toen hij naar Rome ging (zie ook boven). Later raakte de haven verzilt. Hoe zo het overigens zijn als u uw paard Ozosnel een IndiGO om zou doen.
Zou u dan wel de weg naar de TomTom Highway hebben gevonden?
lijkt me niet verstandig, vrees dat ik dan de naam zal moeten aanpassen naar Ozoslow en mijn verjaardag ipv 1 dag 1 maand gaat duren voordag alle cadeautjes zijn bezorgt...
WeJo gekocht voor 4,75 vorige week, hier gemeld, ook de verkoop met 10% wist na paar beursuurtjes... noteert nu 8,00 ..... zit ook in MSFT Azure en doet iets met MCVP meen ik.
bandbreedte wordt steeds kleiner de laatste 3 dagen tussen DL en DH, TT sluit helaas geen van de dagen op DH, maar de dag is nog niet om.
Vive tu vida positivamente schreef op 9 december 2021 15:52 :
Als je nu je goedkope stukken verkoopt wil je echt de grote sprong en winst missen!!
Ja, ik wil echt de grote sprong en winst missen!!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)