Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,680 3 mei 2024 17:35
  • -0,740 (-3,16%) Dagrange 22,600 - 23,480
  • 168.706

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 ff_relativeren 8 december 2021 18:50
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 18:44:

    Heinz heeft altijd geld tekort en zeker nu alle kosten voor nieuwe lithiumfabrieken de pan uit rijzen door de hard gestegen energie- en materiaalkosten.

    Ik blijf dus bij een tekort voor de 2 nieuwe lithiumfabrieken van minstens 400 miljoen.
    En dan mogen we hopen dat die mooie plannetjes met Shell en met Saoedi-Arabië niet door gaan.
    En weer geen bronvermelding door DeZwarteRidder. @ Riddert, kom met bronvermeldingen die jouw gemauw ondersteunen. Of zwijgt.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 8 december 2021 18:52
    quote:

    ff_relativeren schreef op 8 december 2021 18:50:

    [...]
    En weer geen bronvermelding door DeZwarteRidder. @ Riddert, kom met bronvermeldingen die jouw gemauw ondersteunen. Of zwijgt.
    Hier spreekt jarenlange ervaring en in tegenstelling tot jou, geloof ik niet in mooie verhaaltjes.
  3. peter_36 8 december 2021 20:48
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 8 december 2021 19:14:

    [...]

    Jouw probleem is dat je je bronnen niet begrijpt of niet kan lezen.
    En jouw probleem is dat je aannames doet zonder enige onderbouwing. Snap werkelijk het nut niet als je aangeeft gister nog bijgekocht te hebben. Ben je een gokker of doe je graag aan zelfkastijding? En ondertussen blijf je maar afgeven, het lijkt wel een taak/opdracht voor je! Je klinkt nl erg gefrustreerd. Hoe lang moet je nog?
  4. r66 8 december 2021 23:13
    Volgens mij is het lastige bij AMG dat er niet even door het management minstens jaarlijks even een goed update wordt gedaan met:
    - wat AMG allemaal heeft, inclusief voor aandeelhouders verrassende voorraden.
    - wat AMG produceert aan grondstoffen en tegen welke prijs deze verkocht worden. Of het afhankelijk van de marktprijs is of (gedeeltelijk vast contracten)
    - wat de plannen zijn, want die zijn ook zeer veranderlijk elk kwartaal.

    Maar kennelijk hoefde het management dat tot nu toe niet ter verantwoording af te leggen aan de aandeelhouders.
    Gezien ze dit al 15 jaar niet doen, zal er met het huidige management ook geen verandering in komen.
  5. forum rang 7 Hopper58 9 december 2021 04:32
    Op finanzen.net i.v.m. de Umicore deal met VW:

    "Mit Vulcan, der im Oberrheingraben Lithiumhydroxid gewinnen will, vereinbarte Volkswagen eine langfristige Liefervereinbarung für den Batterierohstoff. [L8N2SS5ZF] Bedingung ist allerdings, dass die deutsche Tochter des australischen Unternehmens Vulcan Energy die kommerzielle Förderung von Lithium 2026 auch erfolgreich aufnehmen kann. Der zur Herstellung von Batterien für Elektroautos benötigte Rohstoff soll aus Thermalwasser im Oberrheingraben gewonnen werden. Durch die gleichzeitige Nutzung der Wärme des aus der Tiefe geförderten Wassers ist das Lithium nach Unternehmensangaben CO2-neutral. Zu seinen Kunden zählt Vulcan auch den Opel-Mutterkonzern Stellantis, den französischen Autobauer Renault sowie Umicore und den Batteriehersteller LG Chem."
  6. Analyse 9 december 2021 07:11
    quote:

    geldmaker schreef op 8 december 2021 14:14:

    Analyse, je gaat zeker short?
    Nee @geldmaker ik zit zeer zeker niet short. Ik zit al voor lange periode long en dat blijf ik ook. Maar al dat ongebreidelde positivisme zonder te kijken naar de risico’s ga ik niet in mee. AMG presteert tot nog toe gewoon zwaar ondermaats. En dat gedoe over investeringen die de winst drukken klopt voor een groot deel niet. Investeringen staan nu voor een groot deel op de balans en bij afronding project start de afschrijving. Wij als kleine particuliere aandeelhouders krijgen een keer per drie maanden een verplicht praatje van een CEO die over de houdbaarheidsdatum is en daar moeten we het mee doen. Waarom dan niet uitstappen vraag je je natuurlijk af. Dat is omdat er naar mijn mening heel veel potentie in AMG zit alleen HS krijgt het niet te gelde gemaakt. Hopelijk, zodra de luchtvaartsector weer aantrekt, wordt AMG heel snel opgesplitst. De drie segmenten zijn al zichtbaar in de presentatie van de cijfers. Nu nog effectief maken en verzelfstandigen.
  7. Fred Nek. 9 december 2021 07:30
    AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
  8. Analyse 9 december 2021 07:44
    quote:

    Fred Nek. schreef op 9 december 2021 07:30:

    AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
    En zo is er iedere keer wel iets …
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 december 2021 08:28
    quote:

    Fred Nek. schreef op 9 december 2021 07:30:

    AMG is langjarige levering contracten aangegaan tegen achteraf veel te lage prijzen. Moet wel als je wilt lenen. Dikke pech achteraf. Maar misschien zijn de afnemers in de toekomst ook zo aardig om bij AMG te blijven kopen. Ze zijn iig niet naar de concurrent gegaan. Dus nu nog even het zuur, later het zoet. ;-)
    Fred zit uit z'n nek te lullen.
  10. forum rang 5 geldmaker 9 december 2021 08:29
    quote:

    Analyse schreef op 9 december 2021 07:44:

    [...]
    En zo is er iedere keer wel iets …
    Inderdaad Analyse het blijft een aandeel waar we onderliggend een goed gevoel bij hebben maar we soms erg van balen. Ferro Vanadium cijfers vandaag weer up , leuk. Maar zie ook weer ca 400.000 aandelen opgenomen. En we weten waarom.. balen.
    Hebben te maken met een aandeel waar we kontinu aan het bakkeleien zijn over contracten en waarheden met diverse meningen en dit moeilijk kunnen opzoeken. Kortom er is altijd wel een zgn item op het forum waar we over steggelen..
    Missen wel een ingang naar de oestercompagnie.
    Op zoek naar de waarheid, of parel...
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 december 2021 08:43
    quote:

    ff_relativeren schreef op 8 december 2021 18:56:

    [...]Hahaa zie je wel. DeZwarteRidder heeft geen enkele bronvermelding. Alweer niet. Kluns.
    Voorlopig hebben we geen last meer van je op bronnen gebaseerde misleidende informatie.

    Of ben je vergeten dat je pure onzin hebt verteld over de 'Braziliaanse lithiumfabriek', die helemaal niet bestond....???
  12. forum rang 5 geldmaker 9 december 2021 09:07
    DZR, stop aub met dit soort post. Je blijft maar bezig te zoeken naar je gelijk. ..
    De sfeer verbeterd hier echt niet van..
    Wat me wel van het hart moet dat ff relativeren wel telkens met door AMG gemelde informatie weergeeft.
    Maar over het forum rollende posters is niet bevordelijk voor de toch al broze sfeer.
  13. forum rang 7 Hopper58 9 december 2021 09:16
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 9 december 2021 08:43:

    [...]

    Voorlopig hebben we geen last meer van je op bronnen gebaseerde misleidende informatie.

    Of ben je vergeten dat je pure onzin hebt verteld over de 'Braziliaanse lithiumfabriek', die helemaal niet bestond....???
    Kun je geen apart draadje beginnen met niet op bronnen gebaseerde misleidende informatie?
  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 december 2021 10:03
    quote:

    ff_relativeren schreef op 21 november 2021 00:27:

    De FerroVanadium prijzen doen er niet echt veel toe, dames en heren. Want AMG krijgt een marge bovenop de kostprijs. Ongeacht of de marktprijzen dalen. Dat was het voordeel bij de 100% afname-contracten met Glencore.

    Het nadeel van deze contracten is, dat wanneer FerroVanadium prijzen (ooit) hard zouden stijgen, AMG daar onvoldoende van mee profiteert (immers, een marge bovenop de kostprijs en niet de marktprijs !)

    Door de 100% afname-contracten weten we 3 dingen :

    1) Geen overproduktie.
    2) Geen voorraden.
    3) Geen verlieslatende verkopen bij AMG.

    Het is m.i. veel belangrijker dat de bouwprojecten van Ohio2 (USA), Spodumene 1+ (Brazilie), Lithium Technical Grade (Brazilie), Vanadium Hydroxide (Duitsland) en Lithium Battery Grade (Duitsland) op schema blijven in de tijdlijn en qua budget.

    Want dat zijn de omzetgroeiers, dames en heren. Vanaf Q1 2022 gaat Ohio2 produktie draaien. Vanaf eind 2023 gaat de Spodumene 1+ uitbreiding produktie draaien, en in het jaar daarna gaan de Vanadium Hydroxide, de Lithium Technical Grade en de Lithium Battery Grade produktie draaien.

    Stuk voor stuk toename van de jaaromzet. In 2022. In 2023. In 2024. In de jaren er na wordt de Lithium Battery Grade produktiecapaciteit tot een vijfvoud uitgebreid.

    Ja AMG heeft scherp aan de wind gezeild met alle voorfinanciering. En dat werd uitgebuit op het Damrak door de short sellers. Over 2 maanden is het andere koek. En de marktpartijen weten het ook.

    Fijn weekend !
    Totaal foutieve informatie doordat deze persoon de berichten van AMG niet begrijpt en geen enkel bedrijfskundig inzicht heeft.
1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links