Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
elektrische auto, redding van de autobranche?
Volgen
X-Peng leveringscijfers voor november 15613 stuks,een stijging van 270 procent op jaarbasis. Dat ziet er goed uit voor straks bij beursopening.
Li auto 13485(+190%) en NIO 10878(+105%) - leveringen November. Dit wordt op termijn booming afhankelijk van beschikbaarheid chips die nu nog een remmende factor zijn.
X-PENG de BESTE van de klas!!!
Vattenfall plaatst 8000 laadpalen voor elektrisch rijden Door REDACTIE DFT Updated 3 uur geleden Vandaag, 06:00 in FINANCIEEL AMSTERDAM - Energieleverancier Vattenfall breidt met 8000 laadpalen voor batterijauto’s uit in Nederland. Met installatiebedrijf BAM wordt begonnen in 68 gemeenten in Noord-Brabant en Limburg, zo maken de twee bedrijven woensdag bekend. Uitbreiding netwerk laadpalen krijgt vaart. ANP/HH Vorig jaar won Vattenfall de concessie in dit gebied. Een aantal laadpalen komt bij nieuwbouw nog voordat bewoners er zijn gearriveerd, in een poging om elektrisch rijden aan te moedigen. In de gemeenten mogen gebruikers hun voorkeur voor de palen aangeven. Ook in al jaren oude straten waar de berekeningen laten zien dat daar mensen naar verwachting de komende jaren zullen overstappen op elektrisch rijden worden de laadpalen geplaatst, aldus Vattenfall. Volgens inschattingen van de overheid rijden er binnen tien jaar zo’n 1,9 miljoen elektrische auto’s en bussen in Nederland die een laadnetwerk nodig hebben. Vattenfall zegt dat de 8000 laadpalen over drie jaar allemaal geplaatst moeten zijn. Vorig jaar groeide het aantal laadpalen van 37.000 naar 63.000 stuks, naast nog ruim 1363 snelladers, veelal bij pompstations.www.telegraaf.nl/financieel/61308622/...
GEFCO Installs 290 e-Totem Charging Points in Europe Strategic Research Institute Published on : 02 Dec, 2021, 5:30 am Global provider of industrial supply chain solutions and the European leader in automotive logistics is in the final phase of an ambitious project to install 290 electric vehicle charging stations on compounds across Europe. Made to order by e-Totem, one of France’s leading EV charger providers, these unique facilities will help carmakers and dealers charge vehicles before delivery to end-customers. Installed in phases, 145 new charging stations will be up and running by the end of 2021 on 23 GEFCO compounds in eight European countries: Belgium (Ghislenghien), Czech Republic (Kolin) France (Blyes, Le Havre, Hordain, Marckolsheim, Marly-la-Ville, Mulhouse, Nantueuil, Poissy, Rennes, Sochaux and Valenton), Italy (Livorno and Parma), Portugal (Setubal) and Slovakia (Trnava), Spain (Ciempozuelos and Tarragone) and the United Kingdom (Sandtoft and Sheerness).
CEO Stellantis: 'EV-transitie gaat autofabrikanten breken' Joas van Wingerden 18 uur geleden De transitie naar volledig elektrisch rijden zet autofabrikanten onder immense financiële en operationele druk. Daarvoor waarschuwt Stellantis-CEO Carlos Tavares. Hij vreest voor kwaliteitsproblemen en dat het autofabrikanten zelfs de kop zal kosten. © Aangeboden door AutoWeek Het is algemeen bekend dat de transitie naar een meer elektrische modellen of zelfs geheel elektrisch aanbod autofabrikanten voor lastige vraagstukken stelt. De productie van elektrische auto's is voor velen nog nieuw en het wordt duidelijk dat de kosten en het benodigde aantal werknemers anders uitvallen dan bij conventioneel aangedreven auto's. Mercedes-Benz voorziet een stevig banenverlies en ook Volkswagen houdt hier rekening mee. In Frankrijk vreest men door de overgang ook voor groot banenverlies in de autosector. Stellantis-CEO Carlos Tavares benadrukt in gesprek met Reuters dat hij zich naast dat potentiële banenverlies grote zorgen maakt om de productiekosten van elektrische auto's. Hij lijkt dan ook niet bepaald blij met de deadlines die er gesteld worden voor auto's met een verbrandingsmotor: "De auto-industrie wordt tot elektrificatie gedwongen en dat brengt 50 procent meer kosten met zich mee ten opzichte van conventionele auto's. We kunnen die kosten nooit naar de klant doorberekenen, want het gros van de middenklasse kan het dan niet meer betalen." De financiële klap moet dan dus grotendeels opgevangen worden door fabrikanten. Stellantis wil volgens Tavares de productiviteit op een ongekend snel tempo verhogen om de kosten binnen de perken te houden. Waar volgens hem normaal per jaar 2 tot 3 procent verbetering redelijk is in de auto-industrie, zet Stellantis in op 10 procent. Hoewel dat, als dat lukt, deels een oplossing kan zijn, is de topman wel bang dat de druk die op fabrikanten gelegd wordt wel voor problemen gaat zorgen qua kwaliteit. Bovendien vreest hij dat sommigen kopje onder zullen gaan in de komende tijd, waarin de industrie 'op de grenzen van zijn kunnen zal moeten opereren'. "De toekomst zal uitwijzen wie dit aankan en wie onderuitgaat", aldus de topman van het moederbedrijf van onder meer Peugeot, Opel, Fiat en Alfa Romeo.
Tesla Battery cells for all those cars will be manufactured at a factory next door that is expected to start production before the end of next year. That facility represents an investment of €5 billion and will be capable of producing 50 GWh of batteries a year. By comparison, the new Volkswagen battery factory in Salzgitter is targeted to manufacture 40 GWh of batteries. Tesla Gigafactory 4 Berlin | Battery factory roofing | November 28, 2021youtu.be/5wiyAbhsxsA
joe123 schreef op 1 december 2021 13:29 :
X-PENG de BESTE van de klas!!!
Vind ik ook... spijtig genoeg amuseren de shorters er zich mee en worden alle EV's nog te veel over dezelfde kam gescheerd... Van 55 dollar alweer veel te veel teruggevallen.
Elektrisch autobedrijf Canoo wil af van productie bij VDL Nedcar Updated 33 min geleden 53 min geleden in FINANCIEEL BORN (ANP) - De Amerikaanse producent van elektrische auto's Canoo verwacht toch geen voertuigen bij autobouwer VDL Nedcar te laten bouwen. Model Canoo ANP/HH In een bij de Amerikaanse beurswaakhond ingediend document zegt het bedrijf niet meer te verwachten dat een voorlopige overeenkomst in een definitieve wordt omgezet. BEKIJK OOK: Nieuwe klap VDL Nedcar na hack: productie Amerikaanse stekkerauto’s komt later, of helemaal niet Canoo was deze zomer de eerste nieuwe klant van VDL Nedcar nadat BMW had besloten de productie van BMW- en MINI-modellen over te hevelen naar eigen fabrieken. In juni maakten de twee bedrijven bekend dat Canoo vanaf volgend jaar tot en met 2028 auto's in Born zou gaan produceren. VDL Nedcar zou daarvoor zelfs eerst extra productieruimte op willen zetten op het parkeerterrein, omdat de normale productie van BMW's en MINI's nog door zou lopen tot in 2023. BEKIJK OOK: VDL Nedcar gaat Amerikaanse stekkerauto Canoo bouwen Halverwege vorige maand zaaide Canoo al twijfel over de productie in Nederland. Topman Tony Aquila zei toen dat hij liever een eigen fabriek had dan een contractproducent vanwege de controle. Canoo besloot rond die tijd de start van de productie van zijn zogeheten lifestyle vehicle, een soort SUV, in de Verenigde Staten al in 2022 te laten beginnen in plaats van een jaar later. De deadline om met VDL Nedcar tot een definitief akkoord te komen werd toen verlengd van eind november tot half december. In het officiële document zegt Canoo nu dat de beslissing is genomen vanwege "ontwikkelingen bij VDL Nedcar". Mogelijk speelt de recente hackaanval bij het Nederlandse bedrijf een rol, schreven verschillende media al eerder. Daardoor stond ook de productie bij VDL Nedcar enige tijd stil. VDL Nedcar was al op zoek naar extra nieuwe opdrachtgevers omdat de productie van Canoo-voertuigen niet voldoende was om de hele fabriek te benutten. Bovendien wil het bedrijf minder afhankelijk zijn van één fabrikant. Het onderdeel van industrieconcern VDL keek daarvoor naar gevestigde fabrikanten en start-ups en zei steeds dat er gesprekken met meerdere gegadigden lopen.www.telegraaf.nl/financieel/173429117...
Helft van verkochte elektrische auto's is Chinees Lars Krijgsman 20 uur geleden Van de bijna 3 miljoen nieuwe elektrische auto's die in de eerste 9 maanden van dit jaar wereldwijd zijn verkocht, is maar liefst 45 procent van een Chinees merk. Dat blijkt uit gegevens van Jato Dynamics. © Aangeboden door AutoWeek In de eerste negen maanden van dit jaar zijn volgens Jato Dynamics wereldwijd 2,97 miljoen nieuwe elektrische personenauto's verkocht, dat aantal is maar liefst 149 procent hoger dan in diezelfde periode vorig jaar. Zo'n 45 procent van dat aantal is afkomstig van een Chinees merk. Een enorm aantal dus, het gaat namelijk om zo'n 1,34 miljoen exemplaren. Eerlijk is eerlijk: het gros van die tussen januari en september verkochte elektrische auto's blijft in China. Sterker nog, Jato Dynamics meldt dat 95 procent van de wereldwijd verkochte elektrische auto's van Chinese merken in het thuisland is verkocht. China speelt in ieder geval wel een grote rol in de internationale productie van elektrische auto's, ook van merken die officieel niet als Chinees staan aangemerkt. Uit cijfers van Jato Dynamics blijkt dat gemiddeld 6 van de 10 in de eerste negen maanden van dit jaar wereldwijd verkochte elektrische auto's in China is geproduceerd. Dat heeft natuurlijk alles te maken met merken als Tesla, Volvo en Polestar die er een deel van hun EV's produceren. Zo is volgens de cijfers ongeveer de helft van alle Tesla's die tussen januari en september dit jaar zijn gebouwd in Tesla's Gigafactory in China geproduceerd. © Aangeboden door AutoWeek Gaan we in Nederland en Europa straks veel meer Chinese EV's zien? Het zou zomaar kunnen. Aiways is in Europa nu een jaar actief en naast de elektrische auto's van Polestar en Lynk & Co en MG heeft de Nederlandse automarkt ook al kennis kunnen maken met de auto's van onder meer Seres. Volgend jaar komen er nog meer meerdere Chinese merken deze kant op, waaronder Ora, Wey, Xpeng, BYD, Nio, Byton en Hongqi. © Aangeboden door AutoWeekwww.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/helft-v...
Batterijen elektrische auto’s goedkoper in 2021, maar prijs gaat weer omhoog Auto55.be 12 uur geleden © Auto55.be BloombergNEF bekijkt elk jaar de prijs van accutechnologie voor gebruik in elektrische auto’s, vrachttoepassingen (bussen en vrachtwagens) en vaste opslagprojecten (zoals thuisbatterijen). Uit de recentste index blijkt dat de prijs het afgelopen jaar daalde, maar een tekort aan grondstoffen zou de democratisering in het gedrang kunnen brengen. De prijs daalde 6% in 2021 Dit jaar was de gemiddelde prijs van één kWh gemiddeld 117 euro. Dat is minder dan de 124 euro per kWh die in 2020 nog betaald moest worden. De daling van het afgelopen decennium, die best spectaculair te noemen is (in 2010 kostte één kWh nog 1.063 euro), zet zich dus door. Alleen: ze is inmiddels niet meer zo significant en ze riskeert zelfs om te keren. Nieuwe oplossingen maken dure materialen overbodig De daling van de prijs van accu’s voor elektrische mobiliteitstoepassingen is natuurlijk te danken aan een stijging van de productiecapaciteit, maar ook aan de introductie van nieuwe technologieën. Zo heeft vooral een nieuwe goedkope kathodetechnologie met lithiumijzerfosfaat een gunstig effect op de prijs. Daardoor wordt er minder gebruik gemaakt van kathoden met kobalt en nikkel. Met name kobalt is erg duur. Omslagpunt wordt wellicht nog niet bereikt in 2024 Volgens eerdere schattingen van BloombergNEF zou de prijs per kWh tegen 2024 kunnen dalen naar 88 euro. Dat is het moment waarop de kostprijs van een elektrische auto competitief zou kunnen worden met die van een conventioneel voertuig. Je moet daar wel kanttekeningen bij plaatsen, want het hoeft enerzijds niet te gaan om auto’s met eenzelfde rijbereik en er wordt bij die inschatting ook gerekend op (milieu-)regelgeving die de prijs van een auto met verbrandingsmotor verder opdrijft. Toch is verre van zeker dat het omslagpunt in 2024 binnen het bereik ligt. Tijdens de tweede helft van 2021 stegen de prijzen van accupakketten immers weer. Daardoor zou de conventionele auto wel eens tot 2026 economisch interessanter kunnen blijven, als de trend zich tenminste niet nog langer doorzet. Bloomberg verwacht dat één kWh in 2022 minstens 119 euro zal kosten. Dat is meer dan dit jaar. Automerken moeten de prijsstijgingen doorrekenen aan hun klanten of op de blaren zitten Bloomberg stipt aan dat het vooral Europese autoconstructeurs kopzorgen kan geven. Dit schept een moeilijke omgeving voor autofabrikanten, met name die in Europa, die de verkoop van elektrische voertuigen moeten verhogen om te voldoen aan de gemiddelde emissienormen van het wagenpark. Deze autofabrikanten moeten nu misschien een keuze maken tussen het verlagen van hun marges of het doorberekenen van kosten, met het risico dat consumenten de aankoop van een EV afschrikken.”www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/batteri...
JTTT schreef op 2 december 2021 18:22 :
[...]
Vind ik ook... spijtig genoeg amuseren de shorters er zich mee en worden alle EV's nog te veel over dezelfde kam gescheerd...
Van 55 dollar alweer veel te veel teruggevallen.
ARK invest .Cathie Wood kocht donderdag 277263 aandelen X-Peng ter waarde van 13,4 miljoen dollar. Zij heeft geprofiteerd van de koopjesdag.Mooi Mooi,Tesla aandelen verkopen om X-Peng te kopen.
De Lijn Puts More than 1,000 VDL Buses in Belgium Strategic Research Institute Published on : 06 Dec, 2021, 5:30 am The long-standing cooperation between VDL Bus & Coach and the Flemish public transport company De Lijn has reached a new milestone. With the delivery of 24 new generation Citeas, part of a new framework contract, the milestone of more than 1,000 VDL buses operating under the flag of De Lijn throughout Flanders and Brussels has been reached. It is also the first time that De Lijn has ordered the new generation of Citeas. This concerns the Citea LF-122 type in a two-door and a three-door variant. The new city buses from VDL Bus & Coach are entirely based on an electric drive train and have trendsetting features. The e-buses have a 490 kWh battery pack and are ideally suited for city and regional transport, offering a high level of service. The new generation of Citeas can be seen in Flanders from 2023. VDL Bus & Coach has become one of Europe’s leading players in the field of e-mobility. VDL has been active in the field of electric transport for over 25 years. Since the introduction of the first Citea SLF-120 Electric in Geneva, during the UITP Mobility & City Transport exhibition in 2013, VDL Bus & Coach has focused strongly on electric mobility.
Update: Amerikaanse toezichthouder start onderzoek naar Lucid Door ABM Financial News op maandag 6 december 2021 Views: 2.001 (ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse toezichthouder Securities and Exchange Commission is een onderzoek gestart naar Lucid Motors. Dit maakte de fabrikant van elektrische auto's maandag bekend. Lucid is door de SEC gevraagd om bepaalde documenten aan te leveren gerelateerd aan de fusie met SPAC Churchill Capital, die de autofabrikant naar de beurs bracht. Lucid zegt volledig mee te werken aan het onderzoek van de SEC. Het aandeel verloor maandag wel 14,2 procent aan beurswaarde en daalde tot het laagste niveau in een maand. Desondanks won het aandeel al meer dan 107 procent in de afgelopen drie maanden. Lucid is een concurrent van onder meer Tesla. Update: om meer informatie toe te voegen. Bron: ABM Financial News
Nissan to Enhance EV Charging Infrastructure in Europe Strategic Research Institute Published on : 07 Dec, 2021, 5:30 am Reinforcing its commitment to electric mobility and creating a carbon neutral society, Nissan announces a partnership with leading EV charging suppliers, Allego and E.ON, to update and increase the rapid charger offering provided by Nissan’s extensive European dealership network. Utilising the advanced infrastructure supplied by Allego and E.ON, the new initiative will see 24kW and 50kW combined CCS and CHAdeMO DC rapid charging units installed at Nissan dealerships to benefit thousands of European customers. Users of the Nissan Charge app or Plugsurfing public charging services in multiple markets will be able to enjoy the benefits of the expansive network, enabling access to available charging points at participating Nissan dealerships.
SANTA CLARA (ANP/RTR) - De Amerikaanse chipmaker Intel is van plan om zijn divisie Mobileye, die zich richt op zelfrijdende auto's, medio 2022 naar de beurs in New York te brengen. Dat bevestigde het concern dinsdag na berichtgeving daarover in The Wall Street Journal. Intel kocht het Israëlische Mobileye in 2017 voor ruim 15 miljard dollar. Mobileye is een specialist op het gebied van software en sensoren voor zelfrijdende auto's en systemen die het autorijden vergemakkelijken en veiliger maken. Met de aankoop ging Intel de concurrentie aan met rivalen als Nvidia en Qualcomm om systemen te ontwikkelen voor zelfrijdende voertuigen voor autofabrikanten. Autofabrikanten als General Motors, Ford en Toyota haasten zich om over te schakelen van benzinemotoren naar volledig elektrische aandrijvingen en hebben aanzienlijk geïnvesteerd in modellen met functies zoals rijhulptechnologie en zelfrijdende systemen. Besluit Intel is niet van plan om een meerderheidsbelang in Mobileye af te stoten, zei het bedrijf in een verklaring. Ook zal het bedrijf technische middelen blijven leveren aan Mobileye. Bij de beursgang zullen nieuwe aandelen Mobileye worden uitgegeven. De waardering van Mobileye kan bij een beursgang volgens bronnen van The Wall Street Journal oplopen tot 50 miljard dollar. Intel-topman Pat Gelsinger stelt samen met Amnon Shashua, de baas van Mobileye, te hebben vastgesteld dat een beursgang "de beste kans biedt om voort te bouwen op de sterke reputatie van Mobileye op het gebied van innovatie en om waarde te creëren voor aandeelhouders". Een definitief besluit over de beursintroductie en de timing is volgens Intel wel afhankelijk van de marktomstandigheden. Intel ligt onder vuur van de activistische aandeelhouder Daniel Loeb. Eind vorige jaar meldde Third Point, de investeringsmaatschappij van Loeb, een aanzienlijk belang te hebben opgebouwd in het concern. De investeerder vindt dat de chipmaker teleurstellend presteert in vergelijking met branchegenoten en wil dat het concern strategische alternatieven bekijkt, waaronder een opsplitsing en de verkoop van onderdelen.
Nissan Reveals Ariya Single Seater Concept Strategic Research Institute Published on : 08 Dec, 2021, 5:30 am Nissan has revealed its new Nissan Ariya Single Seater Concept, a high-performance exploration, development and demonstration project of how the all-electric Nissan Ariya road car powertrain could be used in a bespoke single seater racing car chassis. The Ariya Single Seater Concept explores what a future electrified performance style for Nissan could look like. Design cues from the all-new Nissan Ariya all-electric SUV can be seen across the Ariya Single Seater Concept. At the front of the vehicle is the electrified and illuminated “V” motion, familiar from Nissan’s current road car design language. At the side view, inspiration has been taken from the Ariya’s fluid and efficient surfaces, exaggerated to a maximum in carbon fiber. Overall, the Nissan Ariya Single Seater Concept describes a form that, as with the Ariya, looks like it was shaped by the air itself.
ANWB: subsidie voor aanschaf elektrische auto blijft hard nodig ANP / Bright 23 uur geleden Elektrische auto tijdens het opladen© Getty Elektrische auto tijdens het opladen De hoge aanschafprijs blijft de belangrijkste reden waarom mensen niet overstappen op elektrisch rijden. De ANWB pleit daarom voor behoud of verruiming van de aanschafsubsidie. Die subsidie voor nieuwe stekkerauto's zal de komende jaren juist dalen. Het aantal volledig elektrische auto's in Nederland steeg van ruim 145.000 in 2020 naar 216.000 dit jaar. Daarbij speelde de aanschafsubsidie voor zowel nieuwe als gebruikte elektrische auto's een grote rol. Maar het totale aandeel van elektrische voertuigen in Nederland blijft relatief klein: er rijden in totaal 8,8 miljoen auto's rond. De ANWB schrijft in een nieuw onderzoek dat 51 procent van de ondervraagde Nederlanders een elektrische auto te duur vindt om te kopen. Bovendien vindt 62 procent van de particulieren het aanbod van tweedehands elektrische auto's momenteel te beperkt. 'Meer tweedehands aanbod nodig' Daarom pleit de ANWB voor behoud en verruiming van de aanschafsubsidie. "Dit moet dan wel snel worden aangepakt, want alleen met voldoende instroom van betaalbare nieuwe elektrische auto’s zou over drie tot vier jaar een volwassen tweedehandsmarkt kunnen ontstaan." Ook wil de ANWB dat er meer stimuleringsmaatregelen voor de tweedehandsmarkt komen in de periode na 2025. Subsidie gaat dalen Om in 2050 per saldo geen broeikasgassen uit te stoten, wil de overheid dat in 2030 alle nieuw verkochte personenauto's elektrisch aangedreven zijn. Daarom zal de grote groep Nederlanders voor wie elektrisch rijden vooralsnog onhaalbaar is, over de streep moeten worden getrokken. De aanschafsubsidie voor een nieuwe elektrische auto bedraagt voor dit jaar 4000 euro en 2000 euro voor een tweedehands auto. De subsidie voor nieuwe auto's neemt vanaf 2022 geleidelijk af tot 2550 euro in 2024. Voor gebruikte auto's blijft de bijdrage tot 2024 gelijk op 2000 euro. Vooral mensen met eigen oprit of parkeerplek (41 procent) vinden elektrisch rijden nu al een interessante optie, blijkt uit het onderzoek. Zij hebben altijd een laadpunt ter beschikking en betalen meestal minder voor de stroom dan bij openbare laadpalen. Redenen om geen elektrische auto te kopen, volgens het ANWB-onderzoek: - te duur om aan te schaffen: 51% - huidige auto is nog niet aan vervanging toe: 31% - actieradius onvoldoende: 29% - te weinig openbare laadpalen: 27% - kwaliteit/levensduur van de accu: 26% - geen mogelijkheid om op te laden: 21%www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/anwb-s...
DB Schenker & Volta Trucks to Transit to EV Fleet Strategic Research Institute Published on : 09 Dec, 2021, 5:30 am Leading full-electric commercial vehicle manufacturer Volta Trucks andlogistics service provider DB Schenker have confirmed an intensive partnership and pre-order of nearly 1,500 full-electric Volta Zero vehicles, the most significant order for large zero-emission trucks in Europe to date. As part of the partnership, DB Schenker will use the first prototype of Volta Zero Trucks in real distribution conditions in spring and summer of 2022. The findings from these tests will be incorporated into the serial production of 1,470 vehicles built at Volta Trucks’ new contract manufacturing facility in Steyr, Austria. The full-electric 16-tonne Volta Zero is used in DB Schenker’s European terminals to transport goods from distribution hubs to the city centres and urban areas. This is where the vehicle’s innovative design, safety-oriented cab to protect vulnerable road users, and zero-emission drivetrain offer the greatest benefits. Together, DB Schenker and Volta Trucks will explore the potential uses of the technology to potentially expand the offering. The rollout will begin at 10 locations in 5 countries. The partnership will also jointly develop specifications for the previously announced 12-tonne Volta Zero variant, conducting site testing to accelerate vehicle deployment of vehicles, and train drivers.
ŠKODA AUTO Trials Electric Trucks in Internal Logistics Strategic Research Institute Published on : 09 Dec, 2021, 5:30 am ŠKODA AUTO is trialling two electric trucks in Mladá Boleslav. They are being used to transport goods within the plant, and more e-trucks are in the pipeline. Using these vehicles, the Czech car manufacturer plans to save 60 tonnes of CO2 each year compared to their diesel-powered counterparts. Since the beginning of October, ŠKODA AUTO Logistics has been testing the two electric trucks for internal transport. Equipped with standard semitrailers, they will have replaced diesel-powered trucks on the respective routes by next May. The next step will involve transporting BEV batteries through the Mladá Boleslav plant on specially made, shortened semitrailers from June 2022. For this purpose, the semitrailers will be equipped with conveyor technology for automatic pallet loading and unloading. The range of the locally zero-emission trucks is 80 km per charge, and the batteries take 4.5 hours to fully charge. They use around 200 kWh of electricity per 100 km, and by deploying them, ŠKODA AUTO plans to save 60 tonnes of CO2 annually.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
910,59
0,00%
EUR/USD
1,0775
+0,03%
FTSE 100
8.433,76
0,00%
Germany40^
18.807,70
+0,19%
Gold spot
2.354,02
-0,28%
NY-Nasdaq Composite
16.340,87
-0,03%
Stijgers
Dalers