Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,242 3 mei 2024 17:35
  • +0,023 (+1,89%) Dagrange 1,222 - 1,246
  • 2.044.944

PostNL november 2021 - Pakketseizoen komt op stoom

4.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 227 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VDV2018 25 november 2021 11:18
    quote:

    DeWalt schreef op 25 november 2021 10:23:

    [...]
    Wat kost een chauffeur per jaar? 40k

    Wat kost een automaat per jaar? ~8k per jaar

    1/20 chauffeur = 2k per jaar
    Afschrijving kast (10 jaar) = 3,5k per jaar
    IT contract = 2k per jaar per kast
    Huur grond = 0-2k per jaar

    Ergo complete Nobrainer en direct toevoegen aan het arsenaal bij PostNL
    Ze worden her en der al geplaatst. Zie bijlage.

  2. forum rang 6 MD2018 25 november 2021 11:23
    quote:

    VDV2018 schreef op 25 november 2021 11:18:

    [...]

    Ze worden her en der al geplaatst. Zie bijlage.

    Prima z'on kast maar ik denk dat toch heel veel mensen gewoon de pakket bezorger aan huis wil hebben. Dus goede toevoeging maar gaat niet de game changer zijn!

    Tevens berekening betreft chauffeur en een pakketenkluis. Volstrekt verkeerd weer gegeven. Laten we even de inkomsten kant zien, dan ziet het plaatje er heel anders uit of bv de Capaciteit... Nee het is zoals aangegeven een extra tool maar gaat zeker niet een hele grote impact hebben!

  3. forum rang 7 DeWalt 25 november 2021 11:26
    quote:

    MD2018 schreef op 25 november 2021 11:23:

    [...]

    Prima z'on kast maar ik denk dat toch heel veel mensen gewoon de pakket bezorger aan huis wil hebben. Dus goede toevoeging maar gaat niet de game changer zijn!

    Tevens berekening betreft chauffeur en een pakketenkluis. Volstrekt verkeerd weer gegeven. Laten we even de inkomsten kant zien, dan ziet het plaatje er heel anders uit of bv de Capaciteit... Nee het is zoals aangegeven een extra tool maar gaat zeker niet een hele grote impact hebben!

    Kom eens met een beter berekening svp

    Pakketkluizen zijn een alternatief voor bezorgen door een chauffeur dus dat is de rekensom m.i.

    DHL en INPost kluizen hebben capaciteit van 200-250 pakketten, gelijk aan de dagvolume van een chauffeur.
  4. forum rang 5 Cerburus 25 november 2021 11:30
    haha die foto is wel erg van de grond genomen, eens pakketkluizen zijn niet de mooiste zaken in je straat. Hier staat er al geruime tijd 1. Wordt ook wel veel gebruikt, maar ook heel veel storingen. Het busje van VDL (onderhoud) staat er bijna in 1x per week. Maar zo groot als in dat plaatje zijn ze optisch nou ook weer niet.. ja de pakketmuren in de stations.. maar das de XXL versie
  5. forum rang 5 Cerburus 25 november 2021 11:37
    ik moet zeggen het valt me flink tegen vandaag, niet de koers daar wordt toch mee gespeeld, maar vooral het volume. We zitten waarschijnlijk 2 dagen voor aankondigen lockdown ...11.35... 800k verhandeld, had op wat meer interesse gerekend.. enfin gedoe in België is net begonnen, dus wellicht staat dit aandeel even in 'risico' hoek.
  6. forum rang 5 Cerburus 25 november 2021 11:44
    ja zat nog even naar de Oostenrijkse post te kijken, maar die hebben ook vrij weinig tot niets geprofiteerd van de lockdown daar. bevreemd me gezien de ervaringen (en winsten) van de afgelopen corona piek periodes. Vooral bij PostNl (0 extra corona inkomsten in de forecast) zou dit toch wel tot een plusje moeten leiden. Alhoewel is inderdaad zo dat de lockdown toch op een moment komt dat alles al om max capaciteit draait bij een ieder. Dus een korte lockdown zou tot pure chaos leiden en weinig extra inkomsten opdat alles toch bij een ieder al uitverkocht is qua capaciteit

  7. forum rang 7 DeWalt 25 november 2021 11:49
    Wat kost een chauffeur per jaar? 40k en bezorgd dagelijks gemiddeld 200-250 pakketten

    Wat kost een automaat met capaciteit 200-250 kluisjes per jaar? ~8k per jaar en kan dagelijks minimaal 70 pakketten afleveren (gem. 3 dagen verblijf in kluis voordat hij wordt opgehaald)

    1/20 chauffeur = 2k per jaar voor vullen automaat
    Afschrijving kast (10 jaar) = 3,5k per jaar
    IT contract = 2k per jaar per kast
    Huur grond = 0-2k per jaar

    Ergo een pakketkluis is nog steeds aantrekkelijker omdat 3 kluizen (kosten 24k/jaar) het werk doen van 1 dedicated chauffeur (40k per jaar) dus direct toevoegen aan het arsenaal bij PostNL
4.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 189 190 191 192 193 ... 227 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links