Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,218 8 mei 2024 12:05
  • -0,001 (-0,08%) Dagrange 1,217 - 1,227
  • 420.012 Gem. (3M) 2,2M

PostNL november 2021 - Pakketseizoen komt op stoom

4.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 227 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 DeWalt 22 november 2021 16:25
    Er wordt weer alleen geredeneerd in IC bedden voor covid patiënten. Die gaan ze dus opschalen naar 1350 en ook nog eens Duitsland om hulp vragen en dan moet het net kunnen als alle aantallen scherp gaat dalen vanaf nu zegt Hugo dus eigenlijk.

    Ik vind het bijna crimineel, geen rekening houden met reguliere spoedzorg (je zult maar kanker krijgen nu wat een operatie nodig heeft). Dit noemen ze ‘’ Daarnaast leidt het uitstellen van reguliere zorg tot "schrijnende situaties".’.Daarnaast kan een kind zien dat de aantallen doorstijgen en niet gaan dalen, niemand heeft zijn gedrag echt aangepast de laatste weken.
  2. [verwijderd] 22 november 2021 16:27
    fd.nl/financiele-markten/1417425/phar...

    Op kortere termijn verwacht Pharming meer van het nieuwe medicijn leniolisib dat eind volgend jaar op de markt kan komen, indien een lopend onderzoek positieve resultaten oplevert. Leniolisib is bestemd voor patiënten met APDS, een zeldzame aandoening aan het immuunsysteem. Goedkeuring van het medicijn kan Pharming 'een transformerend commercieel perspectief' opleveren, aldus ceo Sijmen de Vries van het bedrijf.

    Wat is korte termijn?
  3. forum rang 7 DeWalt 22 november 2021 16:31
    Samenvattend we gaan alles op alles zetten om covid patiënten te verplegen. Daarnaast zullen er schrijnende situaties zijn van mensen die eigenlijk geopereerd hadden moeten worden maar dat niet kunnen en daarmee hun window of opportunity mislopen, want daarna zijn ze niet meer opereerbaar en gaan eerder dood. Schrijnende situatie noemen we dat, maar geen Lockdown mensen! Dat doen we pas als de covidklanten geen plek meer hebben op de IC.
  4. FDW8 22 november 2021 16:33
    Vorig jaar nog in Belgische Tweede Kamer door toenmalige CEO van BPost toegelicht:

    Wat betreft het Nederlandse model waaraan werd
    gerefereerd – namelijk de pakjesverdelers – stelt de
    heer Van Avermaet dat dit een aandachtspunt is en dat
    bpost aan de regering wil blijven vragen naar een social
    level playing field.


    Nou, dat hebben ze (de regering) vandaag op een onbegrijpelijke manier gedaan.
  5. mr.Franz 22 november 2021 16:43
    Inval bij PostNL: “Depot verzegeld, klanten zullen dagen op hun pakje moeten wachten”
    Mechelen, Wommelgem - Sociale inspectiediensten, douane en politie zijn maandagochtend binnengevallen in drie depots van koeriersbedrijf PostNL. Dat was het geval in Wommelgem, Mechelen en het West-Vlaamse Ardooie. De actie kwam er naar aanleiding van verschillende meldingen over mogelijk sociale inbreuken. Alles samen konden maandag een dertigtal inbreuken worden vastgesteld. Het depot in Wommelgem werd verzegeld waardoor honderden pakjes voorlopig niet geleverd kunnen worden.
    Theo Derkinderen, Nette Loots, Sam Reyntjens
    Vandaag om 14:29
    Naar aanleiding van tal van gevallen van zwartwerk en andere sociale inbreuken, voeren de inspectiediensten al een hele tijd controles uit bij koeriersbedrijven. Bovendien zouden chauffeurs, die als onderaannemer of in opdracht van een onderaannemer werken, elke dag lange uren moeten kloppen. Sommigen moeten maar liefst 250 tot zelfs 500 pakjes per dag leveren. De vakbonden spraken eerder al over ‘moderne slavernij’ omdat de chauffeurs het vaak met een karige verloning moeten doen en zelfs nauwelijks of niet rondkomen.

    Maandagochtend vielen de inspectiediensten, douane en politie binnen in de depots van PostNL in Wommelgem, Ardooie en Mechelen. “Tijdens de actie werden de chauffeurs van de koeriersbedrijven gecontroleerd”, zegt substituut Gianni Reale van het Arbeidsauditoraat.

    “In Mechelen werden een tiental mensen betrapt omdat ze buiten hun reguliere werkrooster aan de slag waren. Hetzelfde hebben we ook bij een tiental mensen in Wommelgem vastgesteld. Daar werden ook nog tien inbreuken op zwartwerk gedaan. Tijdens de actie in Mechelen werd ook een persoon aangetroffen die illegaal in het land verbleef”

    © BFM

    Verzegeld
    De inbreuken bleven niet zonder gevolg. De vestiging van PostNL in Wommelgem werd maandagvoormiddag verzegeld. “Omdat het om ernstige inbreuken ging en er al voorgaanden waren, is het bedrijf gerechtelijk verzegeld. Dat betekent dat er niemand meer naar binnen mag. Het gaat om een tijdelijke sluiting. Ik vermoed dat het bedrijf er wel alles aan zal doen om de ontzegeling te vragen, zodat de werkzaamheden kunnen worden voortgezet”, aldus nog Reale.

    De verzegeling zal ook gevolgen hebben voor de mensen die het voorbije weekend pakjes hebben besteld. “Pas als er een ontzegeling is, kan men terug aan de pakjes en kunnen ze naar hun bestemming vervoerd worden.” Het kan dus dat mensen nog dagen op hun bestelling zullen moeten wachten. Om hoeveel pakjes het precies gaat, is niet duidelijk.

    In Ardooie werden geen inbreuken vastgesteld. Bij de controles van maandag werden ook geen minderjarigen aangetroffen. Het gerucht ging dat er soms tieners mee werden ingeschakeld om de pakjes te leveren, maar het arbeidsauditoraat onderstreept dat het daaromtrent geen vaststellingen kon doen.

    De inspectiediensten en politie verzegelden ook vier bestelwagens. “Een maatregel die werd uitgevoerd om te vermijden dat er nog meer misdrijven mee worden gepleegd. Daarnaast zijn er ook busjes aangetroffen die niet in orde waren met de verkeerswetgeving.”

    © BFM

    Werkdagen van twaalf uur of meer
    PostNL, maar ook andere koeriersbedrijven, werken voornamelijk met onderaannemers die pakjes gaan afleveren. “De grote koeriersbedrijven hebben geen enkele chauffeur in dienst en werken uitsluitend via onderaanneming”, zegt Tom Peeters, adjunct-federaal secretaris van de Belgische Transportarbeidersbond. “Ze duwen elke verantwoordelijkheid van zich af en persen de chauffeurs tot de laatste druppel uit. Uit gesprekken met de chauffeurs blijkt dat zij de moderne slaven van deze koeriersbedrijven zijn.”

    Werkdagen van twaalf uur en meer zijn al lang geen uitzondering meer voor de pakjeskoeriers. “Op drukke dagen begin ik om zes uur ’s ochtends om mijn bestelwagen te laden”, vertelt één van de zelfstandige koeriers aan het depot in Mechelen. “Dat neemt al heel wat tijd in beslag. En dan start de grote uitdaging: alle pakjes die je moet gaan leveren, ook tijdig geleverd krijgen.”

    “Als ik om 20 uur thuis ben, ben ik snel thuis. Ja, het zijn lange dagen en vanaf nu wordt het alleen maar drukker. Of ik veel verdien? Ik ga niet vertellen hoeveel ik krijg, maar laat ons zeggen dat ik al heel tevreden ben als ik op het einde van de maand alle rekeningen kan betalen. Ik werk de naad uit mijn lijf en verdien amper iets. Anderzijds ben ik gelukkig dat ik werk heb.”

    Dat de inval er nu, vlak voor Black Friday, Sinterklaas en de feestdagen, kwam, is volgens de arbeidsauditeur louter toevallig. “Dit heeft niets met een timing te maken. We willen duidelijk maken dat we keihard blijven optreden tegen sociale fraude en omdat de inbreuken in deze sector zich alsmaar blijven opstapelen. Deze acties lopen het hele jaar door.”

    PostNL liet maandag weten dat het nauw wil samenwerken met het arbeidsauditoraat en dat men alles in het werk wil stellen om de pakjes die in Wommelgem opgeslagen liggen, zo snel mogelijk geleverd te krijgen.
  6. forum rang 7 DeWalt 22 november 2021 16:49
    quote:

    mr.Franz schreef op 22 november 2021 16:43:

    Inval bij PostNL: “Depot verzegeld, klanten zullen dagen op hun pakje moeten wachten”
    Mechelen, Wommelgem - Sociale inspectiediensten, douane en politie zijn maandagochtend binnengevallen in drie depots van koeriersbedrijf PostNL. Dat was het geval in Wommelgem, Mechelen en het West-Vlaamse Ardooie. De actie kwam er naar aanleiding van verschillende meldingen over mogelijk sociale inbreuken. Alles samen konden maandag een dertigtal inbreuken worden vastgesteld. Het depot in Wommelgem werd verzegeld waardoor honderden pakjes voorlopig niet geleverd kunnen worden.
    Theo Derkinderen, Nette Loots, Sam Reyntjens
    Vandaag om 14:29
    Naar aanleiding van tal van gevallen van zwartwerk en andere sociale inbreuken, voeren de inspectiediensten al een hele tijd controles uit bij koeriersbedrijven. Bovendien zouden chauffeurs, die als onderaannemer of in opdracht van een onderaannemer werken, elke dag lange uren moeten kloppen. Sommigen moeten maar liefst 250 tot zelfs 500 pakjes per dag leveren. De vakbonden spraken eerder al over ‘moderne slavernij’ omdat de chauffeurs het vaak met een karige verloning moeten doen en zelfs nauwelijks of niet rondkomen.

    Maandagochtend vielen de inspectiediensten, douane en politie binnen in de depots van PostNL in Wommelgem, Ardooie en Mechelen. “Tijdens de actie werden de chauffeurs van de koeriersbedrijven gecontroleerd”, zegt substituut Gianni Reale van het Arbeidsauditoraat.

    “In Mechelen werden een tiental mensen betrapt omdat ze buiten hun reguliere werkrooster aan de slag waren. Hetzelfde hebben we ook bij een tiental mensen in Wommelgem vastgesteld. Daar werden ook nog tien inbreuken op zwartwerk gedaan. Tijdens de actie in Mechelen werd ook een persoon aangetroffen die illegaal in het land verbleef”

    © BFM

    Verzegeld
    De inbreuken bleven niet zonder gevolg. De vestiging van PostNL in Wommelgem werd maandagvoormiddag verzegeld. “Omdat het om ernstige inbreuken ging en er al voorgaanden waren, is het bedrijf gerechtelijk verzegeld. Dat betekent dat er niemand meer naar binnen mag. Het gaat om een tijdelijke sluiting. Ik vermoed dat het bedrijf er wel alles aan zal doen om de ontzegeling te vragen, zodat de werkzaamheden kunnen worden voortgezet”, aldus nog Reale.

    De verzegeling zal ook gevolgen hebben voor de mensen die het voorbije weekend pakjes hebben besteld. “Pas als er een ontzegeling is, kan men terug aan de pakjes en kunnen ze naar hun bestemming vervoerd worden.” Het kan dus dat mensen nog dagen op hun bestelling zullen moeten wachten. Om hoeveel pakjes het precies gaat, is niet duidelijk.

    In Ardooie werden geen inbreuken vastgesteld. Bij de controles van maandag werden ook geen minderjarigen aangetroffen. Het gerucht ging dat er soms tieners mee werden ingeschakeld om de pakjes te leveren, maar het arbeidsauditoraat onderstreept dat het daaromtrent geen vaststellingen kon doen.

    De inspectiediensten en politie verzegelden ook vier bestelwagens. “Een maatregel die werd uitgevoerd om te vermijden dat er nog meer misdrijven mee worden gepleegd. Daarnaast zijn er ook busjes aangetroffen die niet in orde waren met de verkeerswetgeving.”

    © BFM

    Werkdagen van twaalf uur of meer
    PostNL, maar ook andere koeriersbedrijven, werken voornamelijk met onderaannemers die pakjes gaan afleveren. “De grote koeriersbedrijven hebben geen enkele chauffeur in dienst en werken uitsluitend via onderaanneming”, zegt Tom Peeters, adjunct-federaal secretaris van de Belgische Transportarbeidersbond. “Ze duwen elke verantwoordelijkheid van zich af en persen de chauffeurs tot de laatste druppel uit. Uit gesprekken met de chauffeurs blijkt dat zij de moderne slaven van deze koeriersbedrijven zijn.”

    Werkdagen van twaalf uur en meer zijn al lang geen uitzondering meer voor de pakjeskoeriers. “Op drukke dagen begin ik om zes uur ’s ochtends om mijn bestelwagen te laden”, vertelt één van de zelfstandige koeriers aan het depot in Mechelen. “Dat neemt al heel wat tijd in beslag. En dan start de grote uitdaging: alle pakjes die je moet gaan leveren, ook tijdig geleverd krijgen.”

    “Als ik om 20 uur thuis ben, ben ik snel thuis. Ja, het zijn lange dagen en vanaf nu wordt het alleen maar drukker. Of ik veel verdien? Ik ga niet vertellen hoeveel ik krijg, maar laat ons zeggen dat ik al heel tevreden ben als ik op het einde van de maand alle rekeningen kan betalen. Ik werk de naad uit mijn lijf en verdien amper iets. Anderzijds ben ik gelukkig dat ik werk heb.”

    Dat de inval er nu, vlak voor Black Friday, Sinterklaas en de feestdagen, kwam, is volgens de arbeidsauditeur louter toevallig. “Dit heeft niets met een timing te maken. We willen duidelijk maken dat we keihard blijven optreden tegen sociale fraude en omdat de inbreuken in deze sector zich alsmaar blijven opstapelen. Deze acties lopen het hele jaar door.”

    PostNL liet maandag weten dat het nauw wil samenwerken met het arbeidsauditoraat en dat men alles in het werk wil stellen om de pakjes die in Wommelgem opgeslagen liggen, zo snel mogelijk geleverd te krijgen.
    Dus geen minderjarigen en geen chauffeurs zonder rijbewijs…Zelfs een locatie waar alles op orde was.

    Op een andere locatie iemand die zijn verblijfsvergunning niet op orde had (of niet bij zich) en een aantal mensen die hadden doorgewerkt tot na hun formele arbeidstijd.

    En dan de boel sarren door de tent te sluiten Nou nou nou, als je dit geen chantage van de hoogste plank is dan weet ik het ook niet meer.
  7. United We Stand 22 november 2021 16:58
    quote:

    DeWalt schreef op 22 november 2021 16:08:

    Dank United we Stand!

    Worden meerdere bedrijven in België gecontroleerd op welwillende deeltijdmedewerkers? Of is dit uniek? Misleiding is inderdaad een zaak van de rechter.

    Is AholdDelhaize/BOL.com nu ook aansprakelijk? Zij zijn immers de opdrachtgever van de meeste transporten tegen kleine prijzen. Of worden de Belgische retailklanten in het gevang gezet?
    Ik kan u verzekeren dat de bedrijven waarvoor ik werk en gewerkt heb, zich strikt houden aan de uurroosters van deeltijdse medewerkers. Maar ben er ook van overtuigd dat er heel wat, vooral kleinere bedrijven in bepaalde sectoren zich daar niet aan houden.
    Denk dat je het antwoord op uw tweede vraag zelf wel weet.
    Het is trouwens niet de Belgische overheid maar wel de vakbonden (vertegenwoordigers van de werknemers) die de klacht van sociale fraude door PostNL en GLS, met als voornaamste slachtoffers de koeriers, hebben ingediend bij de sociale inspectiediensten. Als PostNL kan aantonen dat zij gericht zelf controles doen bij hun onderaannemers hoeft dat niet slecht uit te draaien voor PostNL.
  8. forum rang 7 DeWalt 22 november 2021 17:05
    quote:

    DeWalt schreef op 22 november 2021 13:26:

    [...]
    Nee dit is Herna aan te rekenen.

    Zij maakt het besluit om dit PostNL te noemen in België, en na een paar vooraankondigingen had ze orde op zaken moeten stellen. Laten we eerst eens afwachten wat er wordt gevonden bij de onderaannemers. Het is nu een goedkope PR show van Belgische Staat, veel roepen over anoniem gemelde misstanden (door Bpost?) maar geen vastgestelde bewijzen.
    Particulieren worden niet zo snel verantwoordelijk gesteld, maar AholdDelhaize en andere online partijen zijn wel degelijk de aanstichter van de druk op de sector. Die blijven dus buiten schot?
4.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 158 159 160 161 162 ... 227 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Resultaten PostNL nog slechter dan gevreesd, duurdere postzegel geen gamechanger

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links