Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,605 2 mei 2024 12:06
  • -0,265 (-1,91%) Dagrange 13,565 - 13,915
  • 502.921 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 800 801 802 803 804 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 11 november 2021 12:18
    quote:

    DeWalt schreef op 11 november 2021 12:15:

    Heel simpel nu. Of Jitse creëert waarde, of de aandeelhouders gaan dat doen/toelaten dat anderen dat doen door een overname.
    Cat rock gaf master strateeg Jitse Groen tot eind van het jaar dus hij heeft nog wel even tijd!!
  2. Jef Alberts 11 november 2021 12:25
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 11 november 2021 12:13:

    [...]

    Met betrekking tot wat? Graag iets duidelijker zijn anders kan ik toch geen goed antwoord geven dat snap je toch ook wel?
    ik verkoop mijn stukken niet onder €80 want ik heb het vermoeden dat er big news aankomt!!!!!!!

    ... verklaar u nader...
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 11 november 2021 12:28
    quote:

    Jef Alberts schreef op 11 november 2021 12:25:

    [...]

    ik verkoop mijn stukken niet onder €80 want ik heb het vermoeden dat er big news aankomt!!!!!!!

    ... verklaar u nader...

    Kijk maar op twitter! Volgens Master strateeg Jitse Groen missen er nog hoofdstukken om een boek te maken net als ze hebben gedaan bij Booking! dat in combinatie met de raketjes betekent voor mij dat master strateeg meer weet dan jullie!
  4. Jef Alberts 11 november 2021 12:38
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 11 november 2021 12:28:

    [...]

    Kijk maar op twitter! Volgens Master strateeg Jitse Groen missen er nog hoofdstukken om een boek te maken net als ze hebben gedaan bij Booking! dat in combinatie met de raketjes betekent voor mij dat master strateeg meer weet dan jullie!
    ?? Begrijp dat Master strateeg Jitse Groen reageert op het voorstel om een volgend boek te schrijven over Thuisbezorgd...

    En 3 raketjes ... kom op zeg...

    Hieruit maak jij dus op dat er big news aankomt?
  5. forum rang 4 BowmoreBoerke 11 november 2021 12:42
    Down down down is de trend! Laten we wel wezen - feitelijk heeft JET de strijd al verloren. Alle concurrenten groeien harder en JET moet alle vrije cash naar de VS verschepen om daar het zinkende schip drijvende te houden.

    Reken maar dat niemand nu nog IFood wil kopen - ze wachten wel tot JET moet verkopen.

    Wel een leuk handelsaandeel geworden zo, al doe ik dat met zeer kleine posities en snel weer verkopen. Tegen het einde van het jaar zien we de 55 nog wel op het bord...
  6. MRTRM 11 november 2021 12:58
    Speciaal voor jullie even een account aangemaakt om mijn gedachtens met jullie te delen.

    Op dit moment ben ik nog extreem bullish voor het bedrijf. Hiervoor zijn een aantal redenen. Het grootste pijnpunt van jullie lijkt procentuele groei te zijn. Ik snap dat Amerika een pijnpunt is en dat is erg lastig, ook ik vind dat hier een duidelijke oplossing voor moet komen en daarbij vertrouw ik Jitse ook echt wel. Dus ik snap dat daar wat devaluatie van de koers bij komt kijken.

    Echter hoor ik ook veel over procentuele groei van ons Europa. Procentueel begint, wanneer je al de grootste bent, steeds minder belangrijk te worden. 5 jaar geleden hadden we 120% groei en nu 45% (bij wijze van). Die huidige 45% is in absolute getallen groter dan de 120 die we een aantal jaren geleden halen. Dus hier maak ik mij allerminst zorgen over.

    De manier waarop JET klanten vergaard is op een erg sterke manier. Zij smeren niemand kortingen aan en zij hebben geen klantenbestand opgebouwd door middel van een korting-rookgordijn die over een tijdje optrekt wat voor iedereen een tegenvaller zal zijn. Naar mijn mening mogen DD en consorten lekker blijven smijten met hun acties in Europa. Laat ze maar bloeden die gasten, om de grootste te worden zijn ze allang te laat en als ze dan 30 euro per bestelling verlies draaien, dan zul je mij daar niet over horen klagen. Op de lange termijn hebben we gewoon een erg mooie business met een beleid dat al meerdere keren heeft laten zien dat de keuzes die zij maakte de juiste waren. Vertrouw op Jitse en het team.

    Niet alleen bezorging in de avond zijn ze dominant hier maar ook met overige zaken wordt vooruitgang geboekt, lees bedrijfslunches etc…. Dit plan hieromheen is ietwat in het water vervallen door CORONJA natuurlijk…. ook zijn ze innovatief met het laatste nieuws over dronevluchten, dat zou nog eens een ontwikkeling zijn zeg!!! Maar goed. Mijn vertrouwen blijven ze hebben. Dit is nog maar een klein stukje van mijn gedachtegang.
  7. forum rang 4 marktwaarde 11 november 2021 13:00
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 11 november 2021 12:42:

    Down down down is de trend! Laten we wel wezen - feitelijk heeft JET de strijd al verloren. Alle concurrenten groeien harder en JET moet alle vrije cash naar de VS verschepen om daar het zinkende schip drijvende te houden.

    Reken maar dat niemand nu nog IFood wil kopen - ze wachten wel tot JET moet verkopen.

    Wel een leuk handelsaandeel geworden zo, al doe ik dat met zeer kleine posities en snel weer verkopen. Tegen het einde van het jaar zien we de 55 nog wel op het bord...
    Exact! Jitse is stuck between a rock and a hard spot.

    Als er een partij is tijd en geld heeft dan is dat Prosus.

    Bovendien staan de beurzen nu op record hoogten en de kans dat de beurzen volgend jaar gaan dalen is redelijk groot. JET gaat dan ook inleveren.

  8. forum rang 4 marktwaarde 11 november 2021 13:04
    quote:

    MRTRM schreef op 11 november 2021 12:58:

    Speciaal voor jullie even een account aangemaakt om mijn gedachtens met jullie te delen.

    Op dit moment ben ik nog extreem bullish voor het bedrijf. Hiervoor zijn een aantal redenen. Het grootste pijnpunt van jullie lijkt procentuele groei te zijn. Ik snap dat Amerika een pijnpunt is en dat is erg lastig, ook ik vind dat hier een duidelijke oplossing voor moet komen en daarbij vertrouw ik Jitse ook echt wel. Dus ik snap dat daar wat devaluatie van de koers bij komt kijken.

    Echter hoor ik ook veel over procentuele groei van ons Europa. Procentueel begint, wanneer je al de grootste bent, steeds minder belangrijk te worden. 5 jaar geleden hadden we 120% groei en nu 45% (bij wijze van). Die huidige 45% is in absolute getallen groter dan de 120 die we een aantal jaren geleden halen. Dus hier maak ik mij allerminst zorgen over.

    De manier waarop JET klanten vergaard is op een erg sterke manier. Zij smeren niemand kortingen aan en zij hebben geen klantenbestand opgebouwd door middel van een korting-rookgordijn die over een tijdje optrekt wat voor iedereen een tegenvaller zal zijn. Naar mijn mening mogen DD en consorten lekker blijven smijten met hun acties in Europa. Laat ze maar bloeden die gasten, om de grootste te worden zijn ze allang te laat en als ze dan 30 euro per bestelling verlies draaien, dan zul je mij daar niet over horen klagen. Op de lange termijn hebben we gewoon een erg mooie business met een beleid dat al meerdere keren heeft laten zien dat de keuzes die zij maakte de juiste waren. Vertrouw op Jitse en het team.

    Niet alleen bezorging in de avond zijn ze dominant hier maar ook met overige zaken wordt vooruitgang geboekt, lees bedrijfslunches etc…. Dit plan hieromheen is ietwat in het water vervallen door CORONJA natuurlijk…. ook zijn ze innovatief met het laatste nieuws over dronevluchten, dat zou nog eens een ontwikkeling zijn zeg!!! Maar goed. Mijn vertrouwen blijven ze hebben. Dit is nog maar een klein stukje van mijn gedachtegang.

    Waarom is JET dan de traagste groeier? Die 45% groei is exclusief Grubhub. Het gemiddelde van JET + GRUB is veel lager.

    Bij de laatste cijfers is duidelijk te zien dat GRUB hard op weg is richting krimp. Doordash gaat daar ongetwijfeld de komende tijd de druk opvoeren.

    Dat is nogal problematisch in een markt waarin de waardering voornamelijk gebaseerd is op groei en de uiteindelijke winstmarges flinterdun zijn.

  9. Daanmans 11 november 2021 13:14
    quote:

    Marktwaarde schreef op 11 november 2021 13:04:

    [...]

    Waarom is JET dan de traagste groeier? Die 45% groei is exclusief Grubhub. Het gemiddelde van JET + GRUB is veel lager.

    Hij legt net uit dat in een steeds volwassener wordende markt waar je al de grootste bent percentages minder relevant beginnen te worden. Het gaat dan alleen nog maar om marktaandeel. Zodra je dat verliest als grote speler gaat er iets niet goed. Dit zou je dus over grub kunnen zeggen ja, want die krijgen het voor elkaar om de laatste jaren continue marktaandeel in te leveren aan (vooral)doordash en ubereats
  10. Mikkel_64 11 november 2021 13:18
    quote:

    Daanmans schreef op 11 november 2021 13:14:

    [...]

    Hij legt net uit dat in een steeds volwassener wordende markt waar je al de grootste bent percentages minder relevant beginnen te worden. Het gaat dan alleen nog maar om marktaandeel. Zodra je dat verliest als grote speler gaat er iets niet goed. Dit zou je dus over grub kunnen zeggen ja, want die krijgen het voor elkaar om de laatste jaren continue marktaandeel in te leveren aan (vooral)doordash en ubereats
    In het geval van GRUB blijft het ook zeer belangrijk om in gedachten te houden op welke manier ze marktaandeel verliezen. Is dit marktaandeel omdat DD en Uber zich gaan vestigen in steden en staten waar GRUB niet actief is, of verliezen ze aandeel in de steden waar zij zelf zitten.
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 800 801 802 803 804 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links