Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,229 3 mei 2024 09:00
  • +0,010 (+0,82%) Dagrange 1,222 - 1,229
  • 25.200 Gem. (3M) 2,1M

PostNL september 2021

1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Cerburus 23 september 2021 08:27
    tja omdat je als zelfstandige meer verdient dan in loondienst bij PostNL, ondanks het geklaag, Laat onverlet dat mij gisteren wel duidelijk is geworden dat PostNL de logistieke keten niet geheel onder kontrole heeft. "Men herkent zich niet in het beeld" , als de eerste opmerking richting de 'undercover journalist' is bij de subco of ze liever niet zwart wil verdienen zit er toch wel iets mis. Ik snap dat juridisch dit wel zal kloppen, is verantwoordelijkheid van de subco en niet van PostNL.
    Toch vind ik dat je als PostNL dit soort uitwassen in je netwerk dient te indentificeren en op in dient te grijpen. De voorbeelden die gegeven werden gaven mij ook niet echt een goed gevoel over de mogelijke afloop van de rechtszaak in België , men zit er gewoon niet bovenop waardoor dit soort uitwassen ontstaan. Jammer maar ook al jaren hetzelfde..
  2. United We Stand 23 september 2021 08:34
    quote:

    josje52 schreef op 23 september 2021 08:12:

    Dit verhaal geldt natuurlijk ook voor de andere pakketbezorgers. Alleen wordt hier een podium gegeven aan klagende post.nl koeriers. Ook vreemd dat de "zelfstandige" niet in vaste dienst wil treden bij post.nl
    Ik vind dit niet zo vreemd, als zelfstandige kun je naast je busje ook je kledij, smartphone, laptop, ... fiscaal laten aftrekken en kies jij voor wie je wel of niet werkt. Ik kan mij niet voorstellen dat de marges niet contractueel worden vastgelegd en niet zomaar eenzijdig kunnen worden aangepast.
  3. FDW8 23 september 2021 08:39
    quote:

    Cerburus schreef op 23 september 2021 08:27:

    tja omdat je als zelfstandige meer verdient dan in loondienst bij PostNL, ondanks het geklaag, Laat onverlet dat mij gisteren wel duidelijk is geworden dat PostNL de logistieke keten niet geheel onder kontrole heeft. "Men herkent zich niet in het beeld" , als de eerste opmerking richting de 'undercover journalist' is bij de subco of ze liever niet zwart wil verdienen zit er toch wel iets mis. Ik snap dat juridisch dit wel zal kloppen, is verantwoordelijkheid van de subco en niet van PostNL.
    Toch vind ik dat je als PostNL dit soort uitwassen in je netwerk dient te indentificeren en op in dient te grijpen. De voorbeelden die gegeven werden gaven mij ook niet echt een goed gevoel over de mogelijke afloop van de rechtszaak in België , men zit er gewoon niet bovenop waardoor dit soort uitwassen ontstaan. Jammer maar ook al jaren hetzelfde..
    Geheel mee eens. Oppakken die handel en verantwoordelijkheid voor dragen. Uiteindelijk - linksom of rechtsom - ben je als PostNL aansprakelijk, wellicht geeneens juridisch, maar qua reputatie verlies je gewoon. Goede risico-analyses uitvoeren, beheersmaatregelen zoeken (beheersen, afkopen, wat dan ook), maar niet op z'n beloop laten. Valt onder portefeuille van beide RvB leden (HR & Finance / Risk).
  4. forum rang 4 Mr_Market 23 september 2021 08:46
    'Graag informeert LYNX u over het volgende. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft nieuwe regelgeving geïntroduceerd ter bescherming van particuliere beleggers tegen de risico’s van turbo’s en vergelijkbare producten. Deze regelgeving treedt in werking vanaf 1 oktober 2021 en raakt de turbo’s die in Nederland worden aangeboden aan de in Nederland woonachtigen.

    Als gevolg van deze ontwikkeling zal het aanbod van turbo’s waarin u kunt handelen vanaf 1 oktober 2021 afnemen. Via LYNX worden uitsluitend turbo's aangeboden die genoteerd staan op Euronext Amsterdam en welke binnen de maximale hefboom vallen. Het aanbod van deze producten wordt aangepast conform de nieuwe regelgeving. Concreet betekent dit dat wanneer de hefboom boven een bepaalde grenswaarde komt, dit invloed heeft op de verhandelbaarheid van de betreffende turbo. Een turbo komt dan in de zogenaamde “bid-only situatie” terecht, wat wil zeggen dat voor deze turbo enkel nog verkooporders voor het sluiten van de posities kunnen worden doorgegeven.

    Uitgebreide informatie over deze nieuwe regelgeving en de impact hiervan vindt u op de website van de AFM en op ons Service Center. Zie hiervoor onderstaande weblinks.'

    www.afm.nl/nl-nl/professionals/nieuws...

    Ben benieuwd wat dit met de 'manipulatie' van diverse NLD aandelen gaat doen.
  5. forum rang 6 MD2018 23 september 2021 09:05
    quote:

    FDW8 schreef op 23 september 2021 08:39:

    [...]

    Geheel mee eens. Oppakken die handel en verantwoordelijkheid voor dragen. Uiteindelijk - linksom of rechtsom - ben je als PostNL aansprakelijk, wellicht geeneens juridisch, maar qua reputatie verlies je gewoon. Goede risico-analyses uitvoeren, beheersmaatregelen zoeken (beheersen, afkopen, wat dan ook), maar niet op z'n beloop laten. Valt onder portefeuille van beide RvB leden (HR & Finance / Risk).
    Misschien wel maar laten we eerlijk zijn PostNL wil het liefst de mensen zelf in dienst maar als de ZZP liever via aan subcont wil werken dan ligt de verantwoordelijkheid voor groot gedeelte daar. En grootste probleem is nu gewoon personeel krijgen. Heeft PostNL niet alleen last van hoor! DHL / FEDEX/ UPS etc hebben allemaal grote problemen om chauffeurs te vinden. En als je dan de mensen niet zelf kan aannemen dan toch maar voor de subcontr. oplossingen. Oplossing in de markt zit dus in colsolidatie! Oke Sandd was veel te duur maar je kreeg er volume en mensen bij! In Belgie zijn de regels anders dus laten we hopen dat het met een sisser afloopt.

    Succes allen!
  6. [verwijderd] 23 september 2021 09:47
    quote:

    FDW8 schreef op 23 september 2021 09:44:

    [...]

    Oke, dacht 1 dag na dato. Ga je nog verder afbouwen (na 4.3 nu) of vertrouwen weer wat terug?

    Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
  7. FDW8 23 september 2021 09:51
    quote:

    SEVA_ schreef op 23 september 2021 09:47:

    [...]

    Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
    Hier exact hetzelfde. Eergister op 4,25 een pluk verkocht. Daarna (gister/eergister) 4,19-4,12 nog een deel teruggekocht.
    Plukjes vanaf 4,26 tot nu verkocht, inmiddels 30%. Aanwezigheid short te tricky.
    Laat naar verwachting 50% staan exact om dezelfde reden, de Tsjech en overname fantasie. Mocht de koers toch weer gek doen, cash achter de hand om in te stappen gedurende Q3/Q4.
  8. forum rang 6 prinszicht 23 september 2021 10:07
    quote:

    max2 schreef op 22 september 2021 22:57:

    Zojuist op tv bij op1 over de bezorgers van post.nl
    Even terugkijken is de moeite waard.
    Dank voor de tip. Tis bijzonder hoe in deze concurrentie werkt. Alles moet maar gratis blijven voor de consument en binnen 24 uur geleverd worden. Niemand die bedenkt dat het rekenen van een eurootje of 2 voor een stop redelijk is. Gewoon onderaan bij de rekening.

    Zo wil ik wat bestellen bij een Zweedse woongigant en zag dat het totaal aan artikelen mij 50 euro bezorgen gaat kosten. Is gewoon een afweging voor het gemak.

    Echter een douchedeur bij bol.com, loodzwaar, was gratis. De politiek in de vorm van Pechtold zegt het na zijn vertrek. Ik zeg ook al jaren, alles wat gratis is, heeft geen waarde. Een toeslag bij grote drukte of gewoon een dikke boterham als je een lange dag maakt. Elke dag weer. Tis echt heel simpel maar Herna herkent zich er niet in. Nee, die heeft een stroppenpot van 1 miljard voor als het fout gaat. Ofwel, de emissies die ze 2 keer per jaar doet, gaan straks naar de overheid in de vorm van een boete en belasting.
  9. FDW8 23 september 2021 10:10
    quote:

    prinszicht schreef op 23 september 2021 10:07:

    [...]

    Dank voor de tip. Tis bijzonder hoe in deze concurrentie werkt. Alles moet maar gratis blijven voor de consument en binnen 24 uur geleverd worden. Niemand die bedenkt dat het rekenen van een eurootje of 2 voor een stop redelijk is. Gewoon onderaan bij de rekening.

    Zo wil ik wat bestellen bij een Zweedse woongigant en zag dat het totaal aan artikelen mij 50 euro bezorgen gaat kosten. Is gewoon een afweging voor het gemak.

    Echter een douchedeur bij bol.com, loodzwaar, was gratis. De politiek in de vorm van Pechtold zegt het na zijn vertrek. Ik zeg ook al jaren, alles wat gratis is, heeft geen waarde. Een toeslag bij grote drukte of gewoon een dikke boterham als je een lange dag maakt. Elke dag weer. Tis echt heel simpel maar Herna herkent zich er niet in. Nee, die heeft een stroppenpot van 1 miljard voor als het fout gaat. Ofwel, de emissies die ze 2 keer per jaar doet, gaan straks naar de overheid in de vorm van een boete en belasting.
    Prinszicht, dank, je bent kritisch, maar volg je posts altijd. Als je een voorspelling mag maken tussen nu - Q4 cijfers, hoe zie je e.e.a. dan voor je?
    Ik doel op zaken als toenemende concurrentie vanuit DHL, margedruk, sociale fraude, etc. etc.
    Denk je dat Kretinsky zich serieus aan het front zal melden?
  10. FDW8 23 september 2021 10:21
    quote:

    pietje-2005 schreef op 23 september 2021 10:18:

    Nu gappie dichten bij 4,373 ? ;-)
    Neem aan dat de shorters zich gaan afvragen of ze goed getimed hebben ?
    Zouden die al een beetje nerveus worden ? ;-)
    Succes
    Tsja, idd, slotkoers vrijdag.

    Ben benieuwd, misschien een nieuwe aanval... ben er niet gerust op nog.
  11. [verwijderd] 23 september 2021 10:27
    quote:

    SEVA_ schreef op 23 september 2021 09:47:

    [...]

    Ja ben aan het afbouwen. Wil meer cash achter de hand voor het geval dat. Ik stap echter niet volledig uit vanwege de Tsjech. Bedankt voor je interesse trouwens :)
    Iets te vroeg met verkoop 2500 stuks op 4.36. Ik kijk het nu even aan want je ziet gelijk dat wanneer er geen short power is, de koers gewoon omhoog gaat. Ook op laag volume.
1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links