Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,638 30 apr 2024 17:37
  • -0,432 (-4,29%) Dagrange 9,548 - 9,820
  • 2.302.272 Gem. (3M) 1,9M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 NLvalue 28 juni 2021 14:14
    quote:

    Knife Catcher schreef op 28 juni 2021 12:33:

    Dank voor je openheid! We gaan het zien.
    De dalende lijn vanaf 5,50 lijkt te versnellen

    Britse luchtvaart in de min door Delta variant. sleuren anderen mee. Of is het de eindsprint van "wie kan er weg zijn voor het eind van het kwartaal" om de boeken H1 te sluiten....
    zie geen ander nieuws zo 123
    Graag gedaan, positie zal natuurlijk veranderen. is een moment opname.

    Wat mij betreft komt het "ander nieuws" van andere maatschappijen - de jet order van United zal je niet ontgaan zijn, ook een maatschappij die vorig jaar al failiet werd geacht te zijn. De lering daaruit zit vooral in het pad van herstel - met een steile curve door goed capaciteitsmgt.

    Cashburn forecast van Cathay H2 lijkt me ook een aardige graadmeter om verwachtingen hier mee te calibreren.

  2. forum rang 6 De Libertariër 28 juni 2021 14:48
    quote:

    slei schreef op 28 juni 2021 14:44:

    Vandaag wel ver terug, tijd om te bodemen?
    Tja, en dat is nou net waar de hele discussie over gaat.
    Bodemen.
    Waar ligt de bodem van een bodemloze put?

    Ik ben van het kamp, "de bodem ligt in dit geval ergens tussen 0 en 1 euro."
    Andere die zeggen dat de bodem al wel bereikt is en dat 6 euro zo weer op de borden staat.

    Dus, zeg het maar, is dit de bodem?
  3. [verwijderd] 28 juni 2021 16:37
    Op Schiphol elke dag drukker en drukker, maar het aandeel KLM-AF gaat nu naar beneden komen, ze laten het aandeel schijnbaar los, natuurlijke koersvorming.

    Wat nu belangrijk is is dat de KLM CEO absoluut buiten de publiciteit blijft, geen TV praatshow tafels, zeker geen krantgesprekje met de Telegraaf of ander lokaal vlugschrift, geen actualiteiten items, geen politieke discussies, alles zal schadelijk overkomen.

    Een artikel op de Telegraaf.nl zal als een rode lap voor de stier werken: sociale media duiken erop, 1000 reacties onder het artikel, het is een gevoelig onderwerp, de CEO zal als boksbal gebruikt worden, ook vanwege de centjes natuurlijk die er vroeg of laat weer uit moeten komen.

    Rust in de tent de komende maanden, de tijd heelt alle wonden!
  4. [verwijderd] 28 juni 2021 19:55
    quote:

    NLvalue schreef op 28 juni 2021 15:46:

    max eigen vermogen in de bijstand is e 6.200.. na een paar dagen KLM short zit je daar toch al weer boven? :-)
    met niets kun je ook weinig shorts kopen;-)
    EU pushes through aviation deal with Qatar: inconvenience at Air France KLM
    Meer concurrentie dus!

    then24.com/2021/06/28/eu-pushes-throu...
  5. Joshua 28 juni 2021 23:28
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 15 juni 2021 10:06:

    [...]

    Jeetje, wat is dat voor een zinloze reactie.

    ik vraag je om toelichting op je stelling dat er geen versterking meer nodig is van het eigen vermogen, en dan kom je met een of ander kul verhaal over fora???

    Het gaat hier over FUNDAMENTELE zaken en geen sentiment.

    Je roept namelijk van alles. Dat de koers weer sky high kan, maar je brengt geen enkele fundamentele onderbouwing aan. Het enige wat je roept, "er wordt weer geboekt dus we gaan weer omhoog".

    En wat jij negatievelingen noemt, noem ik realisten. Die kijken naar de REËLE situatie van AFKLM.
    En dat is van een bedrijf met een zwaar negatief eigen vermogen, want zeer veel moeite gaat krijgen om nog voldoende winst te maken om de aandeelhouders nog maar iets van hun waarde te laten terug krijgen.

    Zoals het er nu voor ligt is investeren in AFKLM niets anders dan investeren in crypto. Er is geen onderliggende waarde meer. Het is bijna gewoon een ponzi scheme geworden.

    Vertel mij eens, wat zou een reden zijn om nu aandelen AFKLM te kopen?
    Welk rendement zou je verwachten?
    Gaat er nog ooit dividend betaald worden?
    Over welke tijdspanne hebben we het dan?
    Waarom zou ik niet veel beter mijn geld steken in een GEZOND bedrijf met WEL uitzicht op winst?

    Nou, laat maar eens horen welke kennis jij blijkbaar wel hebt en wij als "negatievelingen" niet.

    Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
  6. Simpele Gast 29 juni 2021 04:51
    quote:

    Joshua schreef op 28 juni 2021 23:28:

    [...]

    Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
    Dat laatste is wel degelijk mogelijk. Het is mij per ongeluk overkomen toen ik bij een verkooporder de komma verkeerd had geplaatst. Opeens een heleboel cash op mijn rekening.
  7. Simpele Gast 29 juni 2021 05:22
    quote:

    Simpele Gast schreef op 29 juni 2021 04:51:

    [...]
    Dat laatste is wel degelijk mogelijk. Het is mij per ongeluk overkomen toen ik bij een verkooporder de komma verkeerd had geplaatst. Opeens een heleboel cash op mijn rekening.
    Edit. Mijn vergissing zat hem in het aantal te verkopen aandelen. In plaats van 500 per abuis 5000 ingevuld.
  8. forum rang 5 NLvalue 29 juni 2021 13:17
    Daar is tie dan.. de grootste order ooit in de geschiedenis van United - en de grootste van het laatste decennium

    hub.united.com/united-adds-270-boeing...

    2mrd verlies in Q1, negatieve FCF van 680m, en als de je goodwill/intangibles even wegdenkt mag je afvragen wat het daadwerkelijke shareholder equity is. Maar wel.. 440 m operating cashflow in Q1 ondanks de erg lage omzetten

    enige belangrijke getal in de Q2 cijfers van AF KLM.. de operating cashflow

  9. [verwijderd] 29 juni 2021 14:43
    Operating cashflow is een eenheid om bestaansrecht van de business weer te geven. Dat zal voor Q2 niet eenvoudig zijn, voor Q3 beter en voor Q4 weer bagger is mijn verwachting.
    Ja AF-KLM is technisch failliet, ze zullen in principe vanuit de huidige financieringsstructuur zonder subsidie misschien wel positieve operating cashflow maar nooit winst kunnen maken. We hebben echter ook gezien dat De Franse- en Nederlandse overheden het bedrijf willen behouden.

    Voor de komende maanden staat er een emissie op het programma, met twee verschillende belangen van grootaandeelhouders
    - de Nederlandse overheid zal zo veel mogelijk aandelen willen verkrijgen tegen de in te ruilen schuld. Hoe lager de koers, hoe meer aandelen
    - de Franse overheid zal van elke drie aandelen die uitgegeven worden afgerond 1 aandeel kunnen kopen (met meer komen ze boven de 30%). De Franse staat zal zoveel mogelijk per aandeel willen geven; dat was ook de strategie bij de laatste aandelenuitgifte

    De intrinsieke waarde van het aandeel is in principe negatief, dus de koers kan nog een heel stuk omlaag.

    Simpel en voorzichtig sommetje Nederland ruilt 1 miljard lening om in 300 miljoen aandelen a 3.33, Frankrijk koopt 150 miljoen aandelen a 3.33
    (overige) Aandeelhouders zijn weer de helft van het bedrijf kwijt en het bedrijf staat nog steeds onder water.
  10. forum rang 6 De Libertariër 29 juni 2021 17:24
    quote:

    Joshua schreef op 28 juni 2021 23:28:

    [...]

    Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
    Ok, goede reden, maar dat heeft dan nog maar weinig met beleggen te maken en getuigd zeker niet van vertrouwen in het aandeel.

    PS, shorten kan wel bij DeGiro, maar op een of andere manier niet bij AFKLM.
    Andere fondsen kan ik wel shorten.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 97 98 99 100 101 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links