Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
niet alleen de koers doet niks meer, ook dit forum is in diepe slaap en zelfs Nico is sprakeloos bedacht ik me vandaag nog. maar nee hoor, hij is er nog
Ik had hem al dagen niet gezien, jou ook niet trouwens. Lekker hoor! maar eh: - gisteren koersdoelverlaging - vandaag melding van Lufthansa dat herstel minder wordt dan verwacht vreemd toch dat de verwachtingen steeds te hoog gespannen zijn
Lufthansa verlaagt verwachtingen voor herstel (ABM FN-Dow Jones) Deutsche Lufthansa heeft zijn verwachting voor het herstel van het luchtverkeer in de tweede helft van het jaar verlaagd, nadat in het eerste kwartaal opnieuw fors verlies werd geleden. Dat bleek bij de kwartaalcijfers van de Duitse luchtvaartmaatschappij donderdag. "Het eerste kwartaal werd nog volledig gedomineerd door de pandemie", zei CEO Carsten Spohr in een toelichting. In het tweede kwartaal wordt slechts geleidelijke verbetering verwacht. Lufthansa verwacht dit jaar op een capaciteit uit te komen van ongeveer 40 procent van het niveau van voor de crisis. Eerder ging het bedrijf nog uit van 40 tot 50 procent. "Door de voortgang van vaccinaties en de verdere beschikbaarheid en groeiende acceptatie van van testmogelijkheden, verwacht het bedrijf een aanzienlijk marktherstel in de tweede helft van het jaar", aldus Lufthansa. De omzet daalde in het eerste kwartaal met 60 procent, van 6,4 miljard naar 2,6 miljard euro. Het nettoverlies bedroeg 1,0 miljard euro, tegen 2,1 miljard euro een jaar eerder. Aangepast voor rente en belastingen daalde het verlies minder hard, van 1,2 miljard naar 1,1 miljard euro. Per maand stroomt er 235 miljoen euro contanten uit het luchtvaartbedrijf. Dit zou in het tweede kwartaal minder moeten worden, denkt Lufthansa. ABMFN ABM Financial News; info@abmfn.nl .................. ach, iedereen wist al dat het totaal niet opschiet met de luchtvaart dus wat de koersen betreft...business as usual
nu europa de grenzen gaat open stellen van 1 juni, zullen de boekingen hoog oplopen(vliegen),vandaar ben ik koper en we zien dat we nu boven de steunlijn 4.65 blijven tegen september moeten we dan in de range van 5-5.3 zitten.
zo hebben we toch weer 1 "instapper" in KLM Maar als je dit dan leest, dan wordt in de basis de acceptatie van die overstappers steeds minder. Zodra het draagvlak voor de hub-functie verder is af gekalfd zal de hub-functie zelf ook krimpen. Dat betekent het definitieve einde voor een eventueel herstelpotentieel voor AF-KLMVrijwel geen Nederlander te bekennen op Schiphol Gepubliceerd door SchipholWatch op 26 april 2021
Knife Catcher schreef op 29 april 2021 21:46 :
Vrijwel geen Nederlander te bekennen op Schiphol Gepubliceerd door SchipholWatch op 26 april 2021 Je weet dat beleggers altijd een half jaar vooruit kijken hè? Je kan een headline posten van de situatie nu, maar die zegt natuurlijk niets over de situatie over enkele maanden.
Nico V schreef op 29 april 2021 22:37 :
[...]
Je weet dat beleggers altijd een half jaar vooruit kijken hè?
Je kan een headline posten van de situatie nu, maar die zegt natuurlijk niets over de situatie over enkele maanden.
Uiteraard kun je ook een headline posten zoals die er over een paar maanden uitziet: "AF-KLM gaat opnieuw aandelen uitgeven om het negatieve eigen vermogen aan te vullen" De Nederlandse staat doet opnieuw niet mee met de emissie en de Franse staat mag maximaal voor 30% van de nieuwe emissie mee doen. Het ophalen van de benodigde miljarden gaat een sterke verwatering voor de huidige aandeelhouders betekenen. En dit is niet eens een speculatie-modus. AF-KLM heeft immers al aangegeven dat ze dit jaar nog een emissie moeten doen! Met de te betalen rente op de miljardenleningen is er geen mogelijkheid om ook maar 1 euro winst te maken. Gelukkig heb jij je geld nog steeds "klaar staan" maar niet gekocht.
Knife Catcher schreef op 29 april 2021 23:17 :
[...]
Uiteraard kun je ook een headline posten zoals die er over een paar maanden uitziet:
Nee hoor, dat is enkel gebaseerd op informatie die tot nu toe beschikbaar is. Niemand heeft een glazen bol en weet wat er morgen gebeurd, laat staan over een maand of over een half jaar. Desalniettemin snap ik dat je zoekt naar houvast om je mening en visie onderbouwen.
Knife Catcher schreef op 29 april 2021 23:17 :
[...]
Gelukkig heb jij je geld nog steeds "klaar staan" maar niet gekocht.
Waarom denk jij te weten wat ik klaar heb staan en wat ik wel of niet heb gekocht ?
Nico V schreef op 1 mei 2021 08:06 :
[...]
Waarom denk jij te weten wat ik klaar heb staan en wat ik wel of niet heb gekocht ?
Je schrijft kennelijk zoveel onzin dat het zelf niet meer kunt onthouden. Als je niet jokt is het ook makkelijker onthouden. Als je het vergeten bent, zoek het dan zelf maar na, ga ik niet voor je doen, daarvoor heb je geen respect opgebouwd. Maar hoe zie je zelf de daling van 5.40 naar waar de koers nu heen gaat in het kader van de telkens door jou herhaalde opmerkingen over snel naar de 6 Euro?
Knife Catcher schreef op 1 mei 2021 08:47 :
[...]
Je schrijft kennelijk zoveel onzin dat het zelf niet meer kunt onthouden.
Als je niet jokt is het ook makkelijker onthouden. Als je het vergeten bent, zoek het dan zelf maar na, ga ik niet voor je doen, daarvoor heb je geen respect opgebouwd.
Jammer dat je (wederom) niet inhoudelijk kan reageren. Zegt veel over jou.
Nico V & Knife Catcher, kunnen jullie beide ophouden met het vervuilen van dit forum. Er zijn andere kanalen om onderling te discussiëren ipv iedereen hierin te betrekken/vervelen.
MILAAN - Een nieuwe Italiaanse luchtvaartmaatschappij moet Alitalia gaan vervangen vanaf 1 juli aanstaande, laat de CEO van de staatsmaatschappij weten, al moet de Europese Commissie daar nog wel toestemming voor geven. De regering in Rome begon afgelopen jaar met het herstructureren van Alitalia en de oprichting van ITA, dat in de plaats zou moeten komen van het noodlijdende Alitalia, dat al jaren achtereen verliezen boekt. Deze maand zouden er grote stappen moeten worden genomen, maar langzaam verlopende onderhandelingen in Brussel stellen het hele ITA-project in de waagschaal, meldt CEO Fabio Lazzerini. “We moeten snel beginnen want de markt trekt aan. De concurrenten van Alitalia zijn heel agressief, vooral de low-cost carriers,” aldus Lazzerini, doelend op de honderd routes die Ryanair deze zomer binnen Italië gaat vliegen. “We willen op 1 juli starten met een klein aantal vliegtuigen en dat geleidelijk uitbreiden,” vertelde hij in een hoorzitting voor vier Italiaanse parlementscommissies. ITA praat overigens niet alleen met de EU-mededingingsautoriteit: het onderhandelt over een partnerschap met een combinatie van Air France-KLM , Delta en Virgin enerzijds en anderzijds met Lufthansa. Met wie ITA gaat partneren wordt eind juni bekend, zei Lazzerini. Moeilijkheden met de EC betreffen het overnemen van het merk Alitalia, het loyaliteitsprogramma en slots op luchthaven Milaan-Linate. Alleen als ITA en Alitalia gescheiden economische entiteiten zijn, staat Brussel de Italianen toe drie miljard euro in de nieuwe maatschappij te stoppen. ............................. wat is het toch simpel soms met die nationale luchtvaartmaatschappijen. Alitalia nog nooit winstgevend geweest en al vele jaren failliet en steeds weer miljarden staatssteun met een afgewende blik van Brussel en ook nog heel veel miljarden van trieste sponsor airlines die dachten dat daar een goede deal te maken was... never nooit dus en nu eenvoudig van naam veranderen en het spelletje begint opnieuw. het zal wel storm lopen met samenwerkingsverbanden en ook staatssteun komt weer massaal uit de lucht vallen, weliswaar onder strenge nietszeggende voorwaarden van Brussel. luchtvaart is zieker dan de gemiddelde corona patient.
Bosuilius schreef op 3 mei 2021 10:14 :
Nico V & Knife Catcher, kunnen jullie beide ophouden met het vervuilen van dit forum. Er zijn andere kanalen om onderling te discussiëren ipv iedereen hierin te betrekken/vervelen.
Het staat je vrij nieuws of inhoud te posten, of te reageren op inhoudelijke postings van mij en anderen en iets moois van dit forum te maken. Ik zie ernaar uit!
Heeft er nog iemand naar de consensus Q1 2021 gekeken? De op de site van AF-KLM gegeven consensus bestaat uit drie regels. Ik heb nooit zo'n beperkt overzicht gezien. Totale inkomsten (afgerond) 2.1 miljard, waarvan uit operationeel 1.4 miljard. De rest van de inkomsten komt dus niet uit transport van goederen/ personen of uit onderhoud, maar uit andere zaken (lees giften van de overheden) Het overzicht meldt niet de geschatte uitgaven. Die schattingen zullen door de analisten best gemaakt zijn, maar dit is hier niet weergegeven door AF-KLM.www.airfranceklm.com/en/finance/finan... Als iemand een uitgebreider overzicht van de consensus heeft hou ik me aanbevolen
Uit een artikel in het FD: Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend. Die zullen opnieuw diep rood kleuren. Er staan nog steeds veel te veel toestellen werkeloos aan de grond en de vliegtuigen die wel worden ingezet, zijn minder goed bezet dan vóór de corona-uitbraak. De omzet zal volgens analisten terugvallen van €5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan €2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op €1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van €1,3 mrd in de eerste drie maanden. Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1382404/voor-air-fra...
Dit is mogelijk een door de publicist zelf samengestelde consensus en niet door AF-KLM: Omzetstijging Air France-KLM aldus consensus analisten 4 mei 2021 Air France- Air France-KLM gaat morgen haar cijfers over het voorbije kwartaal bekend maken. De gemiddelde verwachting van de omzet van het bedrijf uit Parijs over dit jaar ligt volgens de analisten op 14.15 miljard euro. Dit is aanzienlijk meer dan de omzet over 2020 toen het concern 11.09 miljard euro verdiende.www.analist.nl/berichten/596217-omzet... Als er operationeel in Q1 1,4 miljard binnen komt, zie dan maar eens aan 14,1 Miljard te komen..... Die 14,1 miljard zal dan inclusief staatssteun moeten zijn..... Echt niemand een inhoudelijke bijdrage?
En nog een summier overzicht, alleen voor het hele jaar, niet voor Q1:investir.lesechos.fr/cours/consensus-... ,xpar,af,fr0000031122,isin.html Verwacht verlies 2021 ruim 5 euro per aandeel, voor 2022 1 euro per aandeel.
ITALIAANSE PREMIER DOET OPROEP AAN BUITENLANDERS: BOEK EEN VAKANTIE NAAR ITALIË ROME - De Italiaanse premier Draghi heeft dinsdag Nederlanders en andere buitenlanders opgeroepen om een vakantie naar Italië te boeken. Zij zijn komende zomer weer van harte welkom in het land met een coronapaspoort, zo gaf hij aan . dat wordt dringen dus deze zomer voor de kandidaat toeristen met een dubbel paspoort
SLM MOET DRASTISCHE MAATREGELEN NEMEN EN KOMT MET VERTREKREGELING PARAMARIBO - Omdat de schuldenlast van Surinam Airways (SLM) tot boven de 100 miljoen dollar is gestegen, moet de maatschappij drastische maatregelen nemen. Dat laat CEO Paul de Haan in een intern schrijven weten. Voordat de SLM met een collectieve ontslagronde komt, wordt personeel de optie geboden om van een vrijwillige vertrekregeling gebruik te maken . zoals vaak zijn ze wat laat daar aan de overkant maar een vertrekregeling is er ook niet zo duur, soms volstaat een enkeltje Amsterdam.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)